Α’ Ε.Λ.Μ.Ε.
ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ Δ/ΝΣΗ:
Πίνδου και Αθηνάς 22 Ελευσίνα Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/ |
|
Ελευσίνα 06/10/2020 |
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΞ
ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΣΕ ΚΑΤΕΙΛΗΜΜΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Η επιλογή της κυβέρνησης να προσφέρει
στα σχολεία ως μοναδικό όπλο αντιμετώπισης της πανδημίας τη μάσκα-αερόστατο και
τα μίνι παγουρίνο στις μικρές ηλικίες, έχει προκαλέσει μία πολύ δύσκολη
κατάσταση στα σχολεία. Τα παιδιά πρέπει να φορούν τη μάσκα συνεχώς επί 6-7
ώρες, οι συνάδελφοι να κάνουν μάθημα φορώντας τη μάσκα, ανεβάζοντας την ένταση
της φωνής για να ακουστούν, με αυξημένο
άγχος καθ΄ όλη τη διάρκεια του ωραρίου για να φροντίσουν την τήρηση των
υγειονομικών μέτρων. Παράλληλα αποκτήσαμε και ικανότητες νοσηλευτικού
προσωπικού, με τις οποίες μας επιφόρτισε η εγκύκλιος για τον υπεύθυνο covid, εντοπισμού και διαχείρισης ύποπτων κρουσμάτων με
μεγάλη γραφειοκρατία (απουσίες, ειδοποιήσεις, φύλλα αναφοράς, ιχνηλάτηση !) που
απαιτούν γνώσεις και χρόνο. Καμία μέριμνα για μείωση του αριθμού των μαθητών
ανά τάξη – 15 μαθητές με βάση τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος, πρόσληψη
όλου του προσωπικού καθαριότητας, σπάσιμο τμημάτων και ανεύρεση νέων κατάλληλων
κτηριακών εγκαταστάσεων, δωρεάν τεστ σε όλους ώστε από την αρχή να εντοπίζονται
όσοι φέρουν τον ιό ακόμα και αν είναι ασυμπτωματικοί και να περιορίζεται ριζικά
η διασπορά του ιού.
Η κατάσταση την οποία όλοι οι
εκπαιδευτικοί ζούμε στα σχολεία έχει προκαλέσει αγανάκτηση σε μας και φυσικά
και στους μαθητές μας. Επιπρόσθετα τα παιδιά νοιώθουν ότι πλησιάζουν σημαντικές
αλλαγές στη σχολική ζωή (τράπεζα θεμάτων, νέος νόμος στην τεχνική εκπαίδευση, βάση
εισαγωγής στα ΑΕΙ που ήδη έχει εξαγγελθεί) που υπονομεύουν το μέλλον τους και
θέτουν σε αμφιβολία την παραμονή τους στη δημόσια εκπαίδευση. Η πραγματικότητα
λοιπόν είναι που γεννά τις αντιδράσεις, που βάζει τα παιδιά σε αναζήτηση τρόπων
διεκδίκησης. Άλλωστε ένα πανελλαδικό κύμα καταλήψεων με διάρκεια (βρισκόμαστε
πια στην 3η εβδομάδα) δε θα μπορούσε να είναι επίτευγμα καμίας
δύναμης υποκίνησης.
Αυτό το μαθητικό ρεύμα, σε πολλές
περιπτώσεις με αδιαμόρφωτα αιτήματα αλλά με πιο καθαρά χαρακτηριστικά διεκδίκησης
από άλλες φορές, με λάθος αιτήματα καμία φορά («αρνητές μάσκας») που όμως δεν
κυριαρχούν, η κυβέρνηση αποφάσισε να το σταματήσει. Αν και ρευστό, έχει μία
δυναμική που μπορεί να γίνει επικίνδυνο. Αν πχ συναντηθεί με τα αιτήματα των
εκπαιδευτικών, αν καταφέρει να εκφράσει τις αγωνίες των γονιών που δεν έχουν
δουλειά, που περιμένουν να δουν τι θα γίνει με το δάνειο, με την αναμονή όλης
της κοινωνίας μπροστά στο ξέσπασμα ενός νέου γύρου οικονομικής κρίσης, τότε
μπορεί να γίνει επικίνδυνο. Μπορεί να πυροδοτήσει μεγαλύτερα αγωνιστικά
ξεσπάσματα, να σαρώσει νόμους περιορισμού των διαδηλώσεων, να αποτελέσει μία
θρυαλλίδα στην αγανάκτηση του κόσμου. Για αυτό μπήκε στο στόχαστρο. Για αυτό
ξεδιπλώθηκε η επίθεση εναντίον του, με τα παπαγαλάκια των καλοταϊσμένων ΜΜΕ να
κοροϊδεύουν και να συκοφαντούν, με τους εισαγγελείς στη συνέχεια και την
αστυνομία, να απειλεί, να καλεί σε καταθέσεις. Με κάποιους -ευτυχώς λίγους-
πρόθυμους Διευθυντές και Δημάρχους να κυνηγούν οι ίδιοι τα παιδιά με μηνύσεις
και λοιδορίες. Και όταν όλα αυτά δεν έκαμψαν τις μαθητικές κινητοποιήσεις, η
Υπουργός Παιδείας βάζει εμάς τους καθηγητές, να σπάσουμε την κατάληψη κάνοντας
διαδικτυακό μάθημα, αποκλείοντας τους καταληψίες (!) και βάζοντας απουσίες!!
Δηλαδή και απεργοσπάστες και καταδότες των μαθητών! Απειλούν μάλιστα με τη
χρήση αργιών και του Σαββάτου ως μέρες μαθήματος, ώστε να προκαλέσουν φόβο αλλά
και κοινωνικό αυτοματισμό εναντίον των μαθητών.
Για το εκπαιδευτικό κίνημα είναι καθαρό
ότι και αυτή η προσπάθεια θα πέσει στο κενό. Οι καθηγητές δε θα μετατραπούμε σε
ρουφιάνους, δε θα επιτρέψουμε η τεχνολογία να γίνει εργαλείο πειθάρχησης και το
κυριότερο, αντί να δώσουμε στα παιδιά μάθημα συμμόρφωσης μέσω αυταρχικής
πειθούς, θα συνεχίσουμε να χτίζουμε σχέση παιδαγωγική, επειδή στην πραγματικότητα
είμαστε από την ίδια μεριά. Είναι υποκριτικό το ΥΠΑΙΘ να παριστάνει ότι θέλει
να αναπληρωθούν οι ώρες των καταλήψεων, όταν ένα μήνα μετά το ξεκίνημα της νέας
σχολικής χρονιάς υπάρχουν ακόμα κενά εκπαιδευτικών (μόλις το 50% των αναγκών
καλύφθηκαν με την α φάση αναπληρωτών). Η τακτική του αποκλεισμού παιδιών από το
μάθημα (είτε επειδή δεν έχουν τον εξοπλισμό, είτε επειδή η κυβέρνηση τους
κατατάσσει στους σύγχρονους ¨τεντιμπόηδες¨) είναι στην ίδια λογική της ύψωσης
ταξικών φραγμών μέσω ενός αυστηρού πλαισίου προαγωγής και απόλυσης. Οι διώξεις κατά
μαθητών αποτελούν ειδική έκφραση της απαγόρευσης των διαδηλώσεων. Το στρίμωγμα
στα ΜΜΜ και στις τάξεις, και η αυταρχική λογική της ατομικής ευθύνης, είναι
ίδια είτε στα σχολεία είτε στη δουλειά. Οι ελλείψεις καθηγητών και αιθουσών,
βρίσκονται στον ίδιο παρονομαστή με τις ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό
προσωπικό και ΜΕΘ.
Δεν αποδεχόμαστε τη χρήση της εξ
αποστάσεως ¨εκπαίδευση¨ ως μέσο απεργοσπασίας εναντίον μαθητών σήμερα, αλλά και
εκπαιδευτικών αύριο. Από μέσο επαφής με τους μαθητές στις συνθήκες του lockdown διολίσθησε σε αποκλειστικό μέσο διδασκαλίας σε
περιπτώσεις απουσίας μαθητών ή κλεισίματος τμημάτων και σχολείων, τώρα σε μέσο
σπασίματος των μαθητικών κινητοποιήσεων και
σε λίγο «λύση» στην ¨έκτακτη συνθήκη¨ αδιοριστίας καθηγητών σε παραμεθόριες
περιοχές. Εξάλλου η χρήση της ως μέσο αξιολόγησης έχει ήδη δηλωθεί αρκετά
καθαρά.
Καλούμε τους συναδέλφους να καταδικάσουν και να απορρίψουν
μαζικά και καθολικά αυτήν την απαράδεκτη αντιδημοκρατική και αντιπαιδαγωγική
μεθόδευση, που θέλει τηλεργασία σε
κατειλημμένα σχολεία! Να μην υπονομεύσουν τους αγώνες των μαθητών τους και τα
δίκαια αιτήματά τους, να μη δυναμιτίσουν την παιδαγωγική σχέση που μόνο οι
ίδιοι γνωρίζουν με πόσο κόπο χτίζουν μαζί τους. Να δηλώσουν ότι η θέση τους
είναι μέσα στα σχολεία, με όλους τους όρους ασφάλειας και υγιεινής και τους
μαθητές δίπλα τους.
Καμία Διοίκηση, Διεύθυνση Εκπαίδευσης,
κανένας Διευθυντής και γονιός δε νομιμοποιείται να δίνει ονόματα μαθητών σε
αστυνομία και Εισαγγελείς. Καταγγέλλουμε απερίφραστα τις ενέργειες αυτές.
Η ΕΛΜΕ
προκηρύσσει απεργία- αποχή από την εξ
αποστάσεως εκπαίδευση στα κατειλημμένα σχολεία.
Καμία εφαρμογή της «εξ αποστάσεως διδασκαλίας» στα
υπό κατάληψη σχολεία.
Οι
εκπαιδευτικοί είμαστε παιδαγωγοί και όχι παιδονόμοι και «online» απεργοσπάστες.
Δε
γινόμαστε καταδότες, μέσω απουσιολογίων, των μαθητών που συμμετέχουν στην
κατάληψη
Δε θα
επιτρέψουμε, ούτε θα ανεχθούμε να χρησιμοποιηθούμε ως μηχανισμός καταστολής των αγώνων των μαθητών μας.
Να αποσυρθούν τώρα η ΚΥΑ
που αφορά τη «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-2021»
(12-9-20) και η τροποποίηση της (30-9-20)
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ
ΑΤΤΙΚΗΣ |
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Ιωαννίδης Τάσος |
|
|
Η Γραμματέας του Δ.Σ. Βασιλείου Γιούλη |
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Συνάδελφοι ενόψει των προσπαθειών
εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης, είτε αφορά την πανδημία, είτε τις καταλήψεις θα
πρέπει να προβούμε σε μία σειρά ενεργειών:
1.
Δηλώνουμε ότι δεν
είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε ή να διαθέτουμε εξοπλισμό (υπολογιστή, σύνδεση
στο διαδίκτυο κλπ) για να εκτελέσουμε τα εργασιακά μας καθήκοντα. Εφόσον η
υπηρεσία τα θεωρεί απαραίτητα, θα πρέπει να τα εξασφαλίσει για τον καθένα από
εμάς.
2.
Χώρος εργασίας
είναι το σχολείο μας και όχι το σπίτι μας. Δε δεχόμαστε τη συγχώνευση του
προσωπικού χώρου και χρόνου με τον εργασιακό. Όσοι δίνουν εντολές για
τηλεμαθήματα σε κατειλημμένο σχολείο, είναι υποχρεωμένοι να εξασφαλίσουν χώρο
και εξοπλισμό. Άλλωστε αποτελεί
αντίφαση η υποχρεωτική μας παρουσία στο χώρο του σχολείου, όταν τελεί υπό
κατάληψη και η ταυτόχρονη προσφορά τηλεμαθημάτων.
3.
Επιβάλλεται να
υπάρχουν υπεύθυνες δηλώσεις των κηδεμόνων των μαθητών, ότι έχουν τον απαραίτητο
εξοπλισμό για το διαδικτυακό μάθημα. Σε όσους μαθητές δεν υπάρχει, επιβάλλεται να
καλυφθεί από την πολιτεία ως προαπαιτούμενο, ώστε να εξασφαλιστεί ισότιμη
συμμετοχή. Η ισότιμη συμμετοχή είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα και δεν
αναιρείται ούτε από νόμους, ούτε από Υπουργικές Αποφάσεις, οι οποίες για το
λόγο αυτό είναι προδήλως παράνομες. Δεν είναι δυνατόν να μας ζητείται επισήμως
να πραγματοποιήσουμε εξ αποστάσεως μαθησιακή διαδικασία με προαπαιτούμενο τον
αποκλεισμό μαθητών. Εκ προοιμίου χάνεται ο παιδαγωγικός μας ρόλος και
καταστρατηγείται ο χαρακτήρας της Δημόσιας Εκπαίδευσης
4.
Σε περίπτωση που
για το μάθημα είναι απαραίτητος εξοπλισμός κατά την κρίση του διδάσκοντα
(προγράμματα στον υπολογιστή, εκτυπωτής, κλπ) θα πρέπει και για αυτά να υπάρχει
υποχρέωση χορήγησης από το ΥΠΑΙΘ. Σε άλλη περίπτωση η κυβέρνηση αναλαμβάνει την
ευθύνη της υποβάθμισης του μαθήματος ή της άνισης πρόσβασης όλων στα ίδια
δεδομένα.
5.
Το ΦΕΚ για την
τηλεκπαίδευση ενσωμάτωσε την απόφαση της ΑΠΔΠΧ της 15-5-20 και όχι τη νεότερη
υπ. Αριθμ. 4-2020 της 7-9-20, προφανώς διότι η τελευταία επισημαίνει προβλήματα
δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (Αριθ. Πρωτ.: Γ/ΕΞ/6031/07-09-2020). Πώς ακριβώς ξεπερνιούνται τα προβλήματα που
έχει επισημάνει η Ανεξάρτητη Αρχή;
6.
Επιπρόσθετα
τονίζουμε ότι η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί
εκπαιδευτική διαδικασία με στόχους την κάλυψη της διδακτέας ύλης, αφού η
συντριπτική πλειοψηφία των μαθημάτων δεν μπορεί να διδαχθεί με τη μορφή της
διάλεξης. Απευθυνόμαστε σε μικρούς
μαθητές και εφήβους, που ο μόνος θεμιτός τρόπος προσέγγισης της μάθησης είναι η άμεση επικοινωνία του
μαθητή με τον δάσκαλο.
Για όλα τα παραπάνω απευθύνουμε
ερωτήματα προς τη διοικητική ιεραρχία (Διεύθυνση σχολείου, Διεύθυνση
Εκπαίδευσης, Περιφερειακή Διεύθυνση, ΥΠΑΙΘ) και ζητάμε διευκρινίσεις, οι οποίες
εφόσον δε δίδονται, δεν είναι δυνατή η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης.
Σε
κάθε περίπτωση, ακόμη και αν εξασφαλιστούν όλες αυτές οι προϋποθέσεις απ’ την
διοίκηση για τηλεκπαίδευση σε κατειλημμένα σχολεία, απαντάμε με απεργία – αποχή
απ’ αυτή τη διαδικασία.
ΕΞΩΔΙΚΟ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ ΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΑΠ' ΤΗΝ ΕΞ' ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΣΕ ΚΑΤΕΙΛΗΜΜΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Μ.Γ. ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
& ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΗΡΟΔΟΤΟΥ 17, ΚΟΛΩΝΑΚΙ
Τηλ: 210-7228055
e-mail: info@mplawoffice.gr
web: www.mplawoffice.gr
ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ
ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ
ΕΞΩΔΙΚΗ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ
Της Ανώτατης
Διοικήσεως Ενώσεως Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ), όπως εκπροσωπείται νόμιμα από το
Γενικό Συμβούλιο αυτής, με έδρα στην Αθήνα, οδός Ψύλλα αρ.2 και Φιλελλήνων.
ΠΡΟΣ
1.
Το Ελληνικό Δημόσιο, όπως νόμιμα εκπροσωπείται από τον:
α) Υπουργό Οικονομικών.
β) Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.
γ) Υπουργό Εσωτερικών.
2. Την Προεδρία της Κυβέρνησης (άρθρο 21
ν.4622/2019).
Το
Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ κατ’άρθρο 13 περ.Β΄ υποπ.6 του Καταστατικού της στις
6.10.2020
Αντιδρώντας:
Στις ρυθμίσεις της με αριθμ.
131451/ΓΔ4/2020 (ΦΕΚ Β΄4264/30.9.2020) κοινής υπουργικής αποφάσεως της Υπουργού
και Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με τις οποίες προστέθηκαν άρθρα 2 και
3 στην με αριθμό 120126/ΓΔ4/12.09.2020 κοινή απόφαση της Υπουργού και της
Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Σύγχρονη εξ αποστάσεως
εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-2021» (Β’ 3882) και δυνάμει των οποίων
άρθρων:
α)
επιβάλλεται στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης η
υποχρέωση να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις υπό κατάληψη σχολικές
μονάδες, ώστε τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί να συμμετέχουν
αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία,
β)
επιβάλλεται στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης η
υποχρέωση να απαγορεύσουν στους μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες λαμβάνουν μέρος στην
κατάληψη των σχολικών μονάδων την συμμετοχή τους στη σύγχρονη εξ αποστάσεως
εκπαίδευση και να τους επιβάλλουν απουσίες για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει
το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.
Και λαμβάνοντας υπόψη
το εκπαιδευτικό πλαίσιο, την παιδαγωγική και κοινωνική σχέση
εμπιστοσύνης μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών, την παιδαγωγική σχέση που
αναπτύσσεται εντός της σχολικής τάξης, και τα προσωπικά δεδομένα
εκπαιδευτικών-μαθητών, όπως και το δικαίωμα των μαθητών να διεκδικήσουν με
αγωνιστικό τρόπο την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων τους για την ομαλή και
ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων που φοιτούν, αξιώνοντας από την Πολιτεία
το αυτονόητο: 15 μαθητές ανά
τάξη, προσλήψεις εκπαιδευτικών και υπαλλήλων καθαριότητας για να διασφαλιστούν
τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας στην καθημερινή εκπαιδευτική
λειτουργία.
Αποφάσισε
να στηρίξει την
Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) ενάντια στην εφαρμογή της με αριθμ. 131451/ΓΔ4/2020 (ΦΕΚ Β΄4264/30.9.2020) κοινής
υπουργικής αποφάσεως της Υπουργού και Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Συγκεκριμένα:
1. Η
έκδοση της ως άνω κοινής υπουργικής αποφάσεως έχει ως πρόδηλο στόχο να
καταστείλει με έμμεσο τρόπο τις καταλήψεις και κινητοποιήσεις των μαθητών, οι
οποίοι με τα συγκεκριμένα μέσα εκφράζουν την διαμαρτυρία τους προς την Πολιτεία
για την ανεπαρκή λήψη μέτρων κατά της πανδημίας και διεκδικούν την ικανοποίηση
των δίκαιων αιτημάτων τους επί τω σκοπώ της διασφάλισης της ομαλής και ασφαλούς
λειτουργία των σχολικών μονάδων που φοιτούν και της εκπλήρωσης της
συνταγματικής υποχρέωσης του κράτους για προστασία της δημόσιας υγείας και της
νεότητας.
2. Η πρόβλεψη για υποχρεωτική παροχή σύγχρονης εξ
αποστάσεως εκπαίδευσης λόγω των καταλήψεως των σχολικών μονάδων αδυνατεί να
διασφαλίσει την συμμετοχή όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, την
στιγμή που αρκετοί μαθητές δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό, δεδομένου
ότι ποσοστό της τάξεως του 30% τούτων ζει σε συνθήκες κάτω των ορίων της
φτώχειας σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Οι εκπαιδευτικοί μέσης εκπαίδευσης
όλο αυτό το διάστημα στάθηκαν δίπλα στους μαθητές τους, πραγματοποιώντας εξ
αποστάσεως εκπαίδευση με αποκλειστικά δικά τους τεχνικά μέσα, αφού η Πολιτεία δεν
τους παρείχε κανένα εξοπλισμό. Κανείς/καμία εκπαιδευτικός δεν είναι
υποχρεωμένος ούτε να διαθέτει τέτοιο εξοπλισμό, ούτε να χρησιμοποιεί δικά του
μέσα.
3. Οι ρυθμίσεις της ως
άνω κοινής υπουργικής αποφάσεως επιβάλουν στους εκπαιδευτικούς να τιμωρήσουν
τους μαθητές που συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις και καταλήψεις, αποκλείοντάς
τους από την σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και επιβάλλοντάς τους υποχρεωτικώς
απουσίες για όσο χρόνο συνεχίζουν να αγωνίζονται και να διεκδικούν την ασφαλή
παρουσία τους στις σχολικές αίθουσες και κατά την καθημερινή εκπαιδευτική
λειτουργία στα σχολεία που φοιτούν, χωρίς να διατρέχουν τον κίνδυνο προσβολής
και διασποράς του COVID
19. Ο αποκλεισμός μαθητών από την εκπαιδευτική διαδικασία και η επιβολή
απουσιών στους μαθητές που μετέχουν στις καταλήψεις διακυβεύει την ομαλή
περάτωση της σχολικής χρονιάς και την αποδοτική φοίτησή τους και δεν συνάδει με
τον ρόλο και τα καθήκοντα ενός εκπαιδευτικού. Ταυτόχρονα θέτει σε κίνδυνο την
ενότητα του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, την σφυρηλάτηση και εμπέδωση σχέσεως εμπιστοσύνης
μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να οδηγήσει σε πόλωση
εντός των σχολικών μονάδων.
Επειδή, οι ως άνω ρυθμίσεις της υπ’ αρ. Αριθμ. 131451/ΓΔ4/2020 (ΦΕΚ Β΄4264/30.9.2020) κοινής υπουργικής
απόφασης της Υπουργού και Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων θίγουν ευθέως συνταγματικώς κατοχυρωμένα ατομικά
δικαιώματα των εκπαιδευτικών και ιδίως εισάγουν υπέρμετρους περιορισμούς στο δικαίωμα
της εργασίας τους και στο δικαίωμά τους ως εκπαιδευτικών να επιτελέσουν τον
ρόλο και την αποστολή τους κατά το άρθρο 16 παρ.2 Συντ., ενώ ταυτόχρονα
καθιστούν σαφές ότι η Πολιτεία αδυνατεί να εγγυηθεί την προστασία των
δικαιωμάτων των μαθητών ως μελών του κοινωνικού συνόλου κατ’αρθρο 25 παρ.1
εδ.α΄ Συντ., όπως επίσης και το ότι αδυνατεί να διασφαλίσει την ανεμπόδιστη και
αποτελεσματική άσκηση των δικαιωμάτων των μαθητών κατ’άρθρο 25 παρ.1 εδ.β΄
Συντ.
Ταυτόχρονα το ως άνω
σύστημα ρυθμίσεων της υπ’ αρ. Αριθμ.
131451/ΓΔ4/2020 (ΦΕΚ Β΄4264/30.9.2020) κοινής υπουργικής απόφασης της Υπουργού
και Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων αντιστρατεύεται τον ίδιο τον χαρακτήρα
της παιδείας ως βασικής αποστολής του Κράτους με σκοπό την ηθική, πνευματική,
επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και
θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους
πολίτες, όπως κατοχυρώνεται στο άρθρο 16 παρ. 2 του Συντάγματος.
Ο σκοπός της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως όπως
εξειδικεύεται στα άρθρα 1, 4, 5 και 6 του ν. 1566/1985, έχει ως θεμελιώδη
πυρήνα του, την δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία δεν μπορεί να
αναπληρωθεί από την σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τον αποκλεισμό
μαθητών από την εκπαιδευτική διαδικασία με ταυτόχρονη επιβολή απουσιών στους
μαθητές που διεκδικούν από την Πολιτεία την λήψη μέτρων για την προστασία της
υγείας τους και συνακόλουθα της υγείας του κοινωνικού συνόλου, λόγω της
πανδημίας.
ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ
ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ
Την κήρυξη
απεργίας-αποχής των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως από την εφαρμογή
των διατάξεων που περιλαμβάνονται στην
υπ’ αρ. Αριθμ.
131451/ΓΔ4/2020 (ΦΕΚ Β΄4264/30.9.2020) κοινή υπουργική απόφαση της Υπουργού και
Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και των συνακόλουθων εφαρμοστικών εγκυκλίων
που την διέπουν και οδηγούν στην απαράδεκτη, από κάθε άποψη, καταστολή των
κινητοποιήσεων των μαθητών, οι οποίοι διεκδικούν την ασφαλή φοίτησή τους στις
σχολικές μονάδες.
Σημειώνεται ότι, η ως άνω
αποχή των εκπαιδευτικών λειτουργών δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως που εκπροσωπούμε από
συγκεκριμένα καθήκοντα, προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως
αυτές έχουν ερμηνευθεί από τα αρμόδια δικαστήρια (βλ. ΔΕφΑθ 486/1995 κ.α.) και
συνιστά απολύτως νόμιμη μορφή συνδικαλιστικής δράσεως, αναγνωριζόμενη ως μορφή
απεργίας.
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
Σας γνωστοποιούμε, ότι
από την παρέλευση τεσσάρων πλήρων ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας,
κηρύσσουμε απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως από κάθε
διαδικασία ή ενέργεια που συνδέεται με την εφαρμογή των διατάξεων που περιλαμβάνονται
στην αρ. Αριθμ. 131451/ΓΔ4/2020 (ΦΕΚ Β΄4264/30.9.2020) κοινή
υπουργική απόφαση της Υπουργού και Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων,
καθώς και των διατάξεων των εφαρμοστικών τούτης εγκυκλίων, και από κάθε
διαδικασία ή ενέργεια που συνδέεται με την υποχρεωτική εξ αποστάσεως εκπαίδευση
στα υπό κατάληψη σχολεία, τον αποκλεισμό των μαθητών που συμμετέχουν σε αυτές
από την υποχρεωτική εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επιβολή στους μαθητές
αυτούς απουσιών, παρέχοντας με τον
τρόπο αυτό πλήρη κάλυψη στο σύνολο των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας
εκπαιδεύσεως, υπηρετούντων με έννομη σχέση δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου.
ΚΑΙ
ΖΗΤΟΥΜΕ
Την άμεση κατάργηση της με
αρ.
Αριθμ. 131451/ΓΔ4/2020 (ΦΕΚ Β΄4264/30.9.2020) κοινής υπουργικής απόφασης της
Υπουργού και Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ως
αντίθετης στα άρθρα 16 παρ.2, 25 παρ.1 εδ.α΄ και β΄ και 22 παρ.1 Συντ.
Αρμόδιος δικαστικός
επιμελητής εντέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα προς ον αυτή απευθύνεται,
προς γνώση του και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας ολόκληρη την
παρούσα στην έκθεση επιδόσεώς του.
Αθήνα, 07.10.2020
Η πληρεξούσια δικηγόρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου