Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2022

Έργα και ημέρες του δοτού ΠΥΣΔΕ Δυτικής Αττικής και του Διευθυντή Εκπαίδευσης

 

Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

(ΘΡΙΑΣΙΟΥ-ΜΕΓΑΡΙΔΑΣ-ΕΙΔΥΛΛΙΑΣ)

ΕΛΜΕ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ-ΖΕΦΥΡΙΟΥ-ΦΥΛΗΣ

 Έργα και ημέρες του δοτού ΠΥΣΔΕ Δυτικής Αττικής και του Διευθυντή Εκπαίδευσης

Συνεχίζονται οι απαράδεκτες αποφάσεις του ΔΔΕ και του διορισμένου ΠΥΣΔΕ που αφορούν σε μετακινήσεις – αποσπάσεις συναδέλφων από τα σχολεία τοποθέτησής τους, παρόλο που συμπληρώνουν όλο το ωράριό τους με μαθήματα Α΄ ανάθεσης. Αποφάσεις που έρχονται σε αντίθεση με όλο το πλαίσιο τοποθετήσεων που έχει κατακτηθεί τα προηγούμενα χρόνια και παρά την ανακοίνωση – καταγγελία της ίδιας της ΟΛΜΕ, δυστυχώς συνεχίζονται! Συγκεκριμένα, με βάση την πληροφόρηση των 2 ΔΣ ως τώρα έχουν γίνει γνωστά τα εξής:

·        Απόφαση του ΠΥΣΔΕ τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο για μετακίνηση 2 συναδέλφων ΠΕ79.01 από σχολεία σε Άνω Λιόσια – Ζεφύρι – Φυλή σε άλλα σχολεία εκεί για την κάλυψη κενών. Ωστόσο με την απόφαση αυτή δημιουργήθηκαν άλλα κενά που κάποια καλύφθηκαν μόλις πριν λίγες μέρες! Η μετακίνηση έγινε χωρίς να το επιθυμούν οι συνάδελφοι και συνιστά ανάθεση  μαθημάτων που αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα των συλλόγων διδασκόντων, ως εκ τούτου η συγκεκριμένη απόφαση του ΠΥΣΔΕ δεν είναι νομότυπη. Άλλωστε από πουθενά δεν προβλέπεται αυτή η δυνατότητα για το ΠΥΣΔΕ.

·        Στη συνέχεια ο ΔΔΕ αποφασίζει την ίδια μετακίνηση με την απόφαση του ΠΥΣΔΕ, πιθανόν λόγω των προβλημάτων που αναφέρθηκαν.

·        Με άλλη απόφαση του ΔΔΕ μετακινείται συνάδελφος ΠΕ79.01 από το 3ο Γυμνάσιο Ελευσίνας στο ΕΝΕΕΓΥΛ για 6 ώρες. Μετά από ένσταση της συναδέλφου λόγω έλλειψης προσόντων για διδασκαλία σε ειδικό σχολείο, ο ΔΔΕ με νέα απόφαση τη μετακινεί στα Βίλια.

·        Με απόφαση του ΔΔΕ μετακινείται συνάδελφος αναπληρωτής ΠΕ86 από το Γυμνάσιο Μάνδρας για 10 ώρες στις Ερυθρές για την κάλυψη του μαθήματος του Προσανατολισμού.

·        Με νέα απόφαση του ΔΔΕ αναπληρώτρια συνάδελφος ΠΕ04.04 μετακινείται από το 2ο ΓΕΛ Ελευσίνας στα Άνω Λιόσια για το μάθημα του προσανατολισμού.

·        Πριν λίγες μέρες, το ΠΥΣΔΕ αποφασίζει την παράταση της μετακίνησης των 3 συναδέλφων ΠΕ 79.01 μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς μετά από εισήγηση του ΔΔΕ, παρατείνοντας τις άδικες και καταχρηστικές αποφάσεις και παρά την καταγγελία της ΟΛΜΕ και μάλιστα με διαδικασία «εξπρές», με το ΠΥΣΔΕ να έχει προγραμματιστεί για τις 10 αλλά τελικά να συνεδριάζει μεταξύ 8:30-9:30!

·        Οι “καλές προθέσεις” της διοίκησης να καλύψει τα κενά δεν παρατηρήθηκαν, όταν ενώ υπήρχαν κενά πληροφορικής, την ίδια στιγμή αναπληρώτρια ΠΕ86, αν και τοποθετημένη σε σχολείο, εργάστηκε στη Διεύθυνση παράτυπα. Η συνάδελφος τοποθετήθηκε στο ΕΠΑΛ Μεγάρων, θέση την οποία δεν υπηρέτησε. Στη συνέχεια μετακινήθηκε στο ΕΕΕΕΚ (παράτυπα αφού αναπληρωτές Γενικής δεν επιτρέπεται να παίρνουν θέση που καλύπτεται από αναπληρωτή Ειδικής) και στο 1ο ΕΠΑΛ Ελευσίνας. Επίσης δεν υπηρέτησε στα σχολεία αυτά … Τέλος, απομακρύνεται από το ΕΕΕΕΚ και τοποθετείται για περισσότερες ώρες στο 1ο ΕΠΑΛ Ελευσίνας, και για λίγες ώρες σε δύο Γυμνάσια της Ελευσίνας (1ο και 3ο). Και στα σχολεία αυτά δεν υπηρέτησε, ενώ στο 3ο Γυμνάσιο δεν κάνει ούτε ανάληψη υπηρεσίας. (Αλήθεια, πώς πληρώθηκε εφόσον δεν προσερχόταν στα σχολεία;;;). Επίσης, άλλη αναπληρώτρια ΠΕ86 τοποθετείται στο ΕΠΑΛ Μεγάρων για τις ίδιες ώρες με μεταταγμένο εκπαιδευτικό, ο οποίος στη συνέχεια βγήκε υπεράριθμος και μετακινήθηκε σε άλλη Διεύθυνση!... Απαιτούμε ίση μεταχείριση για όλους και δεν επιτρέπουμε κανένας συνάδελφος να γίνεται έρμαιο των αυθαίρετων αποφάσεων οποιουδήποτε παράγοντα της διοικητικής ιεραρχίας.

·        Παράλληλα με έγγραφό του ο ΔΔΕ υποδεικνύει στους Διευθυντές και τις Διευθύντριες των σχολικών μονάδων να κάνουν χρήση του άρθρου 100 του Ν 4823 και να αναθέσουν υποχρεωτικές υπερωρίες έως και 5 ώρες σε μέλη των συλλόγων των σχολικών μονάδων για την κάλυψη των κενών!… Είμαστε απολύτως αντίθετοι σε κάθε υποχρεωτική υπερωρία!!!

Συνολικά η διαδικασία κάλυψης των κενών με αυτούς τους τρόπους βρίσκει τις 2 ΕΛΜΕ κατηγορηματικά αντίθετες διότι:

1.      Δεν υπάρχει ουσιαστική κάλυψη χωρίς πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού, χωρίς μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Η «ανακύκλωση» των κενών με μετακινήσεις, που καλύπτουν ένα κενό δημιουργώντας ένα άλλο, απλώς «ρίχνουν στάχτη στα μάτια», δημιουργούν την απατηλή αίσθηση ότι «κάτι διδάσκεται» με μοιρασιά της φτώχειας μας. Λειτουργεί τελικά ως άλλοθι προς το ΥΠΑΙΘ για να μην κάνουν τις προσλήψεις που είναι απαραίτητες, αφού τελικά «κάπως βολεύονται τα πράγματα»…

2.      Η υποτιθέμενη κάλυψη των κενών γίνεται εις βάρος των συναδέλφων που καλούνται να πάρουν στην πλάτη τους το πρόβλημα, είτε μετακινούμενοι σε 2 ή 3 σχολεία, μερικές φορές χωρίς μεταφορικό μέσο, είτε αναλαμβάνοντας υπερωρίες. Για άλλη μία φορά τα προβλήματα τα δημιουργεί η κυβερνητική πολιτική και οι εκπαιδευτικοί «πληρώνουν το λογαριασμό».

3.      Η διαδικασία που ακολουθείται αν και στηρίζεται σε νομικές διατάξεις, έρχεται σε αντίθεση με άλλες που προβλέπουν τη συμπλήρωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών στις μονάδες που έχουν τοποθετηθεί με μαθήματα Α΄ ανάθεσης και – έως ενός ορίου – Β΄ ανάθεσης. Το ΠΥΣΔΕ και ο ΔΔΕ με τις αποφάσεις τους ουσιαστικά βάλλουν εναντίον αυτών των ρυθμίσεων, τις υπονομεύουν και δημιουργούν πολύ κακό προηγούμενο. Αν ο οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός ανά πάσα στιγμή μπορεί να μετακινηθεί είτε είναι μόνιμος, είτε αναπληρωτής, παρόλο που συμπληρώνει το ωράριό του, η διαδικασία κενών – δηλώσεων και τοποθετήσεων κινδυνεύει άμεσα. Διαφωνούμε απολύτως με την διαδικασία αυτή, που αποτελεί ευθεία επίθεση στα εργασιακά μας δικαιώματα. Δε δεχόμαστε την καταστρατήγηση των διαδικασιών κάλυψης του ωραρίου με μαθήματα Α΄ ανάθεσης. Επαναλαμβάνουμε: ΜΟΝΟ ο σύλλογος διδασκόντων αναθέτει μαθήματα (είτε ο Διευθυντής όταν ο σύλλογος δεν μπορεί να αποφασίσει) και ΟΧΙ ο ΔΔΕ ή το ΠΥΣΔΕ που δεν έχουν τέτοια αρμοδιότητα.

4.      Η επίκληση των αναγκών, που υπάρχουν λόγω μαθημάτων προσανατολισμού, δεν μας βρίσκει σύμφωνους διότι δεν είναι σωστός ο διαχωρισμός των παιδαγωγικών αναγκών σε κατηγορίες πρώτης και δεύτερης σημασίας. Όλα τα παιδιά χρειάζονται μάθημα, είτε είναι σε Γυμνάσιο είτε σε Λύκειο, Επαγγελματικό ή Γενικό. Η προτεραιοποίηση είναι μία πολιτική επιλογή που εγκαινιάστηκε το καλοκαίρι του 2021 και είναι απαράδεκτη επιστημονικά και εκπαιδευτικά. Η αναφορά σε επείγουσες ανάγκες στη νομοθεσία δεν μπορεί να ισχύει για κενά που χρονίζουν από την αρχή του σχολικού έτους. Άλλωστε αν πράγματι είναι κάποιες ανάγκες επείγουσες, η λύση είναι πολύ απλή: άμεσες προσλήψεις. Αλλά για το υπουργείο η συζήτηση γίνεται αφού αποκλειστεί η προοπτική αυτή: μετά καλούμαστε να βρούμε «λύση» που σε κάθε περίπτωση θα είναι εις βάρος μαθητών και εκπαιδευτικών.

5.      Σε αυτές τις αποφάσεις μετακίνησης κυριαρχεί το αυθαίρετο στοιχείο αφού δεν είναι γνωστά και διακριτά τα κριτήρια επιλογής του συναδέλφου που μετακινείται. Αυτό δημιουργεί κλίμα ανασφάλειας, διάλυσης της προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, αποδιάρθρωση του σχεδιασμού των συλλόγων διδασκόντων. Γεννά τάσεις ρουσφετολογικής διαχείρισης, όπου κάποιος θα αναζητά να εξαιρεθεί αξιοποιώντας αδιαφανή μέσα. Αντίθετα η διαδικασία ανακοίνωσης των κενών, δηλώσεων και τοποθετήσεων με μόρια, εξασφαλίζει τους κανόνες ώστε να υπάρχει κατά το δυνατόν ισότιμη μεταχείριση.

6.      Η πολιτική της έμμεσης απόκρυψης των κενών αποτελεί πλευρά της υλοποίησης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του ΥΠΑΙΘ που σχεδιάζει τη λειτουργία του σχολείου με χιλιάδες κενά, συγχωνεύσεις, ταξικούς φραγμούς και εξεταστικούς μαραθώνιους. Η απόπειρα πλήρους διάλυσης των εργασιακών δικαιωμάτων είναι το πρελούδιο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, που με ανασφάλεια, σκυμμένο κεφάλι και υποταγμένοι θα αποτελούν τον νέο τύπο εργαζόμενου στο σχολείο της αγοράς. Η αλλαγή του DNA του δημόσιου σχολείου, η ιδιωτικοποίηση και η κατηγοριοποίησή του προϋποθέτει μία νέα συμπεριφορά του εργαζόμενου – λάστιχο που κυνηγά τον πελάτη, είναι πάντα πρόθυμος και υπακούει στις εντολές των ανωτέρων του, είτε συμφωνεί είτε όχι. Προϋποθέτει επίσης μία νέα συμπεριφορά για τους αυταρχικούς μάνατζερ των επιχειρηματικών σχολείων, που θα τονίζουν ότι οι αποφάσεις τους πρέπει να υλοποιηθούν, όσο κι αν είναι αυθαίρετες ή παράτυπες, όπως ακριβώς κάνει ο εργοδότης μίας επιχείρησης. Η «αυτονομία» της σχολικής μονάδας περιορίζει την κρατική χρηματοδότηση και φορτώνει την κάλυψη των δαπανών και της συντήρησης στο γονέα, που με το voucher θα αυταπατάται ότι κατέχει την “ελευθερία” της επιλογής σχολείου, ενώ υποχρεώνεται να συμπληρώνει το ποσό του voucher βάζοντας πολύ πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη από πριν. Την ίδια ώρα η πολιτεία παίρνει διαζύγιο από τις οικονομικές της υποχρεώσεις και είναι «ελεύθερη» να ικανοποιεί τις αιματηρές δημοσιονομικές δεσμεύσεις που επιβάλουν τα μνημόνια.

Είναι προφανές ότι ο κόσμος της εκπαίδευσης δεν μπορεί να συμμεριστεί το «όνειρο» της κυβέρνησης, του ΟΟΣΑ και των επιχειρηματιών. Για το εκπαιδευτικό κίνημα οι παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και η προάσπιση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου σημαίνουν την αντίθεσή μας στα σχέδια διάλυσής του που μια πλευρά της είναι και οι αυθαίρετες μετακινήσεις και τοποθετήσεις.

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

·        Να παγώσει κάθε απόπειρα δυσμενούς αλλαγής των εργασιακών μας δικαιωμάτων.

·        Να ανακληθούν οι αποφάσεις του ΔΔΕ και του ΠΥΣΔΕ που παραβιάζουν την Α΄ ανάθεση.

·        Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά στα σχολεία.

ΚΑΛΟΥΜΕ σε κινητοποίηση στη ΔΙΔΕ στην Ελευσίνα την Τετάρτη 23-2-22 ώρα 1μμ και κηρύσσουμε στάση εργασίας 12-2μμ για τη μαζική μας συμμετοχή στην κινητοποίηση.

 Τα ΔΣ των ΕΛΜΕ                                 Τετάρτη 16-2-22