Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 21 Αυγούστου 2024

Για τις περικοπές και συγχωνεύσεις τμημάτων

 

                            

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                  

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα 20/8/2024

 

Για τις περικοπές και συγχωνεύσεις τμημάτων

Πριν καλά-καλά ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας προχωρούν σε εκατοντάδες συγχωνεύσεις και περικοπές τμημάτων σε όλη τη χώρα, εξαπολύουν μια ολομέτωπη επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και στα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων/φισσών.

Συγκεκριμένα και μετά από τις εγκυκλίους Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ κ. Κατσαρού (αριθμ. 76216/Δ2/8-7-24 και αριθμ. 80483/Δ1/15-7-2024 για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση) μέσα στο κατακαλόκαιρο, οι διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων καλούνται να ανασυγκροτήσουν στο  myschool τα τμήματα, με βάση τα τρέχοντα αριθμητικά δεδομένα του μαθητικού δυναμικού, ενώ οι Σύλλογοι Διδασκόντων και οι Διευθυντές /τριες είχαν κάνει ήδη πρόβλεψη από τον Ιούνιο για τον αριθμό των τμημάτων σχολικού έτους 2024-25, όπως άλλωστε προβλέπεται.  Στην αναθεωρημένη πρόβλεψη δηλαδή καλούνται να μη λάβουν υπόψη ούτε τις εγγραφές που δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί και είναι σε εκκρεμότητα, ούτε τους μετεξεταστέους που παραπέμπονται σε συμπληρωματική εξέταση το Σεπτέμβρη!

Να επισημάνουμε ότι οι εντολές που δίνονται προς τις Διευθύντριες / ντές είναι προφορικές στις περισσότερες περιπτώσεις, άρα άτυπες. Στις περιπτώσεις δε που είναι γραπτές, θυμίζουν περισσότερο … στρατιωτικά παραγγέλματα παρά έγγραφα της Διοίκησης!

Είχε προηγηθεί η απόφαση του αναπληρωτή Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής Νικολόπουλου (2-8-24), σχετικά με τις (μη) εγκρίσεις ολιγομελών τμημάτων σε ΕΠΑΛ καθώς και ακυρώσεις κατάτμησης τμημάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Μόνο για τη Δυτική Αττική, δεν έχουν εγκριθεί 10 τμήματα στη Β τάξη και 24 τμήματα στη Γ τάξη!!! Η μη έγκρισή τους οφείλεται στο ότι δεν συμπληρώνουν τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό μαθητών που για τη Β τάξη είναι οι 13 μαθητές και για τη Γ τάξη οι 10 μαθητές. Τα τμήματα αυτά όμως αν κλείσουν οριστικά, δεν θα υπάρχει το δικαίωμα να δηλωθούν από μαθητές που θα εγγραφούν ηλεκτρονικά όταν (και αν) ανοίξει το σύστημα, με αποτέλεσμα να αναγκαστούν είτε να μπουν σε ήδη εγκεκριμένα τμήματα αλλάζοντας ειδικότητα -παρά τη θέλησή τους- ή να αλλάξουν πόλη (με ότι συνεπάγεται αυτό και με όσες δυσκολίες προκαλεί). Με ένα σμπάρο, δύο τρυγόνια! Και λιγότερο προσωπικό, και «σαρδελοποίηση» των  μαθητών και δημιουργία πυκνών, μεγάλων τμημάτων. Να υπενθυμίσουμε ότι τα όρια αυτά θεσπίστηκαν με το ΦΕΚ 2891/21-8-2017 επί Γαβρόγλου με υπογραφή του υφυπουργού Μπαξεβανάκη.

Το αποτέλεσμα αυτών των συγχωνεύσεων και περικοπών, θα είναι η μείωση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Για άλλη μία φορά κυριαρχεί η λογική “logistics” στην εκπαίδευση, με αποτέλεσμα πανελλαδικά εκατοντάδες εκπαιδευτικοί να βγουν  λειτουργικά υπεράριθμοι/ες, άρα να αναγκαστούν να μετακινηθούν ακόμη και σε 2-3-4 σχολεία για να καλύψουν το ωράριό τους. Εκατοντάδες θα είναι και οι αναπληρωτ(ρι)ες που δε θα προσληφθούν τη φετινή σχολική χρονιά.

Παράλληλα εξυπηρετεί το επικοινωνιακό αφήγημα της κυβέρνησης, που προσπαθεί να πείσει ότι με τους διορισμούς και τις προσλήψεις που ανακοινώνει, καλύπτει πολύ μεγαλύτερο μέρος των αναγκών αφού οι τελευταίες συρρικνώνονται με τα μέτρα περικοπής που εφαρμόζει.

Πολύ σοβαρή πλευρά όμως είναι ότι πλήττονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών / τριών. Όσοι δεν πρόλαβαν να εγγραφούν ηλεκτρονικά (η πλατφόρμα εγγραφών λειτούργησε μόνο 27-6 έως 12-7), θεωρούνται ανύπαρκτοι για το ΥΠΑΙΘΑ! Δημιουργείται εμφανώς ο κίνδυνος, με καταργημένα τμήματα γενικής παιδείας, προσανατολισμού ή ειδικότητας, οι μαθητές αυτοί (καθώς και οι παραπεμπόμενοι το Σεπτέμβρη) να μην έχουν τμήμα και να πρέπει να μετακινηθούν σε άλλο σχολείο ή και σε άλλη πόλη! Η Δυτ. Αττική άλλωστε έχει σχολεία που σε κάποιες περιπτώσεις είναι μοναδικά στην πόλη. Το επόμενο βήμα θα είναι η πίεση τα τμήματα να λειτουργήσουν με το μέγιστο όριο, να δούμε 30άρια τμήματα στα Γυμνάσια, Α΄ και Β΄ Λυκείου και 28άρια στη Γ΄ Λυκείου!

Η πολιτική των περικοπών, είτε αφορά μαθητές είτε εκπαιδευτικούς, εκπορεύεται από την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ και έχει στόχο: αφενός στην περίπτωση των μαθητών, το διώξιμό τους από τη Λυκειακή βαθμίδα (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) ώστε να σπρωχτούν προς τη μεταγυμνασιακή κατάρτιση και φθηνή εργασία (ΕΣΚ). Αφετέρου την μείωση της αναλογίας εκπαιδευτικών / μαθητών. Με βάση τις ντιρεκτίβες του ΟΟΣΑ. Διαχρονικά τα μέτρα αυτά εντάσσονται στη λογική του «εκπαιδευτικού κόστους» που πρέπει να μειωθεί κι άλλο. Στην ίδια κατεύθυνση θυμόμαστε τις περσινές προσπάθειες περικοπών και στην παράλληλη στήριξη, με την κατεύθυνση ο εκπαιδευτικός παράλληλης να μην καλύπτει ένα παιδί αλλά περισσότερα, ακόμα και διαφορετικών τμημάτων!

Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ την ίδια στιγμή που θεωρούν κόστος τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και τη λειτουργία τμημάτων με λιγότερους μαθητές, μοιράζουν απλόχερα χρήμα σε ιδιώτες και εργολάβους, όπως προβλέπεται στο τελευταίο νομοσχέδιο (επαγγελματικός προσανατολισμός, ψηφιακό φροντιστήριο κτλ) ή σε εκδοτικούς οίκους για το λεγόμενο πολλαπλό βιβλίο. Σπαταλούν χωρίς αιδώ, μέχρι και 658.800,00€, για την αμοιβή τεχνικού συμβούλου του ΙΕΠ για 35 μήνες και για εργασίες που θα μπορούσαν να γίνουν με ίδια μέσα.

Οι μεγάλες κουβέντες περί «αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου», «βελτίωσης των σχολείων», «χιλιάδων διορισμών» δεν μπορούν να κοροϊδέψουν πια κανέναν. Κυβέρνηση και ΥΠΙΑΘΑ βρίσκονται σθεναρά απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών!

Λεφτά υπάρχουν για νατοϊκές δαπάνες, για φοροαπαλλαγές και επιδοτήσεις στο κεφάλαιο, όχι όμως για την παιδεία, την υγεία και την πρόληψη από τις φωτιές και τις θεομηνίες. Η ζωή μας και το μέλλον των παιδιών μας λογίζονται ως κόστος.

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

·       Να παρθούν πίσω οι συγχωνεύσεις - συμπτύξεις τμημάτων. Να αποσυρθούν οι εγκύκλιοι Κατσαρού.

·       Μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

·       20 μαθητές/τριες ανά τμήμα Γενικής Παιδείας, 15 σε κατευθύνσεις και Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και 10 στα εργαστήρια.

·       Τα τμήματα ΕΠΑΛ να παραμείνουν ανοιχτά έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να επιλέγουν την κατεύθυνση (ΓΕΛ) ή τον τομέα/ειδικότητα (ΕΠΑΛ) που επιθυμούν. Το Σεπτέμβρη να δοθεί πρόσθετη έγκριση από το ΥΠΑΙΘΑ σε όλα τα ολιγομελή τμήματα! Καμία μετακίνηση μαθητών χωρίς τη θέλησή τους.

·       Καμία μετακίνηση εκπαιδευτικού με πρόσχημα τις συγχωνεύσεις - περικοπές

·       Εφαρμογή των νόμων που προστατεύουν τους/τις μαθητές/τριες με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και επικαιροποίησή τους

·       Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών.

·       Να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στα σχολεία χωρίς «κόφτες», «μαγειρέματα» και περικοπές σε μια φάση πριν από την έναρξη του σχολικού έτους.

·       Να δηλωθούν όλα τα κενά όλων των ειδικοτήτων από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης και να καλυφθούν όλα στην Α’ φάση πρόσληψης αναπληρωτών/τριών.

·       Να καλυφθούν όλα τα κενά στην παράλληλη στήριξη με βάση τις ανάγκες χωρίς κανένα «κόφτη». Έγκριση και στελέχωση τμημάτων ένταξης και υποδοχής (ΖΕΠ) με βάση τις ανάγκες των σχολείων.

Καμία ειδικότητα, κανένας μαθητής και καμία μαθήτρια, κανένας καθηγητής και καμία καθηγήτρια δεν περισσεύουν! Διαρκής αγώνας για μόρφωση, εργασιακή και μισθολογική αξιοπρέπεια, δημοκρατία!

Τα σχέδιά τους δε θα περάσουν! Με κοινή δράση με τις ενώσεις και τους συλλόγους γονέων και τους/τις μαθητές/τριες μπαίνουμε μπροστά για την αποτροπή τους!

 

                                             ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

 

Ιωαννίδης Τάσος

 

 

 

ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΕΛΜΕ

Η Γραμματέας του Δ.Σ.

 

Γκούμα  Ιωάννα