Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ, ΜΑΝΔΡΑΣ–ΕΙΔΥΛΛΙΑΣ,
ΜΕΓΑΡΙΔΑΣ) |
ΕΛΜΕ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ - ΖΕΦΥΡΙΟΥ - ΦΥΛΗΣ |
24/08/2020
ΓΙΑ ΤΗ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΝΑ
Αρχίζει σε λίγες ημέρες η νέα σχολική χρονιά εν’ μέσω
της νέας όξυνσης της πανδημίας του κορωναϊού. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι η
έναρξη των σχολείων θα γίνει κανονικά στις 7 Σεπτεμβρίου με τις τάξεις σε πλήρη
σύνθεση και αριθμό μαθητών σαν να μην συμβαίνει τίποτα. Λίγο έλειψε το ελάχιστο
και προφανές μέτρο προφύλαξης, οι
μάσκες, να τις προμηθεύονται οι ίδιοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί. Τα μέτρα
αποσυνωστισμού των σχολείων με τη
δημιουργία τμημάτων των 10-15 μαθητών και την πρόσληψη του αναγκαίου
εκπαιδευτικού προσωπικού είναι ανύπαρκτα. Όπως ανύπαρκτα είναι και τα μέτρα
υγειονομικής προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών και της συνεχούς σε όλη τη
διάρκεια του διδακτικού ωραρίου καθαριότητας των σχολείων.
Η στόχευση προφανής. Η ελαχιστοποίηση των αναγκών σε
εκπαιδευτικό προσωπικό και του κόστους υγειονομικής προστασίας των μαθητών και
των εκπαιδευτικών. Όλα στο όνομα της ατομικής ευθύνης.
Στον αντίποδα αυτής της λογικής η κυβέρνηση
παρουσιάζεται ιδιαίτερα κινητική και «γρήγορη» όσον αφορά τις αποφάσεις της για
την ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών της περιόδου
Σεπτεμβρίου με διαδικασίες fast track για την κάλυψη των λειτουργικών κενών των σχολείων.
Έφτασε μάλιστα να αποφασίσει αυτές οι διαδικασίες να πραγματοποιηθούν μέσα στο
κατακαλόκαιρο μέχρι τις 14 Αυγούστου. Εκτός της ανεφάρμοστης αυτής απόφασης
αποφάσισε να ανοίξει την πόρτα για την επιλεκτική κάλυψη των σχολείων σε
εκπαιδευτικό προσωπικό, με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, αν δεν μπορούν να
καλυφθούν όλα τα κενά των σχολείων με εκπαιδευτικό προσωπικό. Να προταχθεί,
δηλαδή, η κάλυψη για παράδειγμα των σχολείων με κενά στα πανελλαδικά
εξεταζόμενα μαθήματα έναντι άλλων που δεν έχουν αντίστοιχες ανάγκες. Αυτές οι αποφάσεις οδηγούν στην καταστρατήγηση της διαφάνειας στις
διαδικασίες κάλυψης των λειτουργικών αναγκών των σχολείων σε εκπαιδευτικό
προσωπικό και στην κυριαρχία ρουσφετολογικών μηχανισμών.
·
Απαιτούμε την άμεση δημιουργία τμημάτων των 10-15
μαθητών και την πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού για την ομαλή
λειτουργία των σχολείων εν μέσω της πανδημίας.
·
Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την υγειονομική
προστασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών και την συνεχή καθαριότητα των
σχολείων.
·
Απαιτούμε η κάλυψη των λειτουργικών κενών των σχολείων
να πραγματοποιηθεί με όλους τους κανόνες της διαφάνειας στην αρχή της σχολικής
χρονιάς με τα σχολεία ανοιχτά, σύμφωνα με τις προτάσεις των ΕΛΜΕ και της
προϊστορίας της περιοχής.
Η διαδικασία κάλυψης των λειτουργικών κενών των
σχολείων της περιόδου Σεπτεμβρίου στην αρχή της σχολικής χρονιάς
πραγματοποιείται με ευθύνη του κάθε
Υπηρεσιακού Συμβουλίου (ΠΥΣΔΕ), χωρίς
την ύπαρξη σαφούς νομικού πλαισίου όπως τα ΠΔ50 και ΠΔ100 για τις οργανικές
τοποθετήσεις που ανάγονται στις κατηγορίες μετάθεσης. Παρ’ όλα αυτά τα
συγκεκριμένα ΠΔ προβλέπουν και παραπέμπουν σε αντίστοιχη διαδικασία για την
κάλυψη των λειτουργικών κενών των σχολείων στην περίοδο του Σεπτεμβρίου. Συγκεκριμένα,
το ΠΔ50/96 στο άρθρο 14 που ρυθμίζει την άρση της υπεραριθμίας των
εκπαιδευτικών, στην παράγραφο 7 αναφέρει:
«Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να
είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου
κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για
συμπλήρωση του ωραρίου τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 14 του
Ν. 1566/1985. Για το σκοπό αυτό ανακοινώνονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις τα
σχολεία στα οποία υπάρχουν ανάγκες και καλούνται οι εκπαιδευτικοί με αίτησή
τους να δηλώσουν κατά σειρά προτίμησης όλα τα παραπάνω σχολεία. Η διάθεση αυτών
γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων μετάθεσής τους.».
Επίσης στο ΠΔ50/96 στο Άρθρο 14 που ρυθμίζει την οργανική τοποθέτηση
εκπαιδευτικών σε σχολική μονάδα στην παράγραφο 12 αναφέρει: «Οι εκπαιδευτικοί που δεν
τοποθετήθηκαν σε σχολεία της προτίμησής τους τοποθετούνται προς το συμφέρον της
υπηρεσίας στις υπόλοιπες κενές θέσεις. Σε περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί αυτοί
είναι περισσότεροι από τις οργανικές θέσεις, παραμένουν ως υπεράριθμοι στη
διάθεση των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων και τοποθετούνται προσωρινά ή
διατίθενται για τη συμπλήρωση ωραρίου σύμφωνα με τη διαδικασία του εδαφίου β'
της παρ. 7 του άρθρου 14 σε σχολεία της συγκεκριμένης περιοχής.»
Τα ΔΣ των
δύο ΕΛΜΕ απαιτούν για τις υπηρεσιακές μεταβολές του Σεπτεμβρίου διαδικασίες αντίστοιχες με όσα προβλέπει το
νομοθετικό πλαίσιο των μεταθέσεων, για να υπάρχει μια βάση αρχών και
διαφάνειας, όπως συμβαίνει εδώ και χρόνια στη Δυτική Αττική.
Το εκπαιδευτικό κίνημα της περιοχής μας, συσπειρωμένο
στις δύο ΕΛΜΕ, που δραστηριοποιούνται στην Δυτική Αττική, έχει πετύχει στο
παρελθόν και απαιτούμε και φέτος, να ακολουθούνται απ’ το ΠΥΣΔΕ συγκεκριμένες
διαδικασίες.
Α) Το ΠΥΣΔΕ, που είναι υπεύθυνο για την επεξεργασία των
κενών, μετά από πρόταση των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων, ανακοινώνει και δημοσιοποιεί ΟΛΑ τα κενά.
Β) Το ΠΥΣΔΕ τοποθετεί τους εκπαιδευτικούς χωρίς να
κάνει καμιά επιλογή κενών μετά από αίτησή τους με βάση τα μόρια
(μετάθεσης κι απόσπασης) και την
υπηρεσιακή κατάσταση των συναδέλφων με την ακόλουθη σειρά:
1.
Λειτουργικά
υπεράριθμοι. (Αφορά εκπαιδευτικούς με οργανική τοποθέτηση σε σχολική μονάδα).
2.
Διάθεση ΠΥΣΔΕ
(Αφορά εκπαιδευτικούς που δεν πήραν οργανική τοποθέτηση σε σχολική μονάδα και
είναι υπεράριθμοι στην διάθεση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, του ΠΥΣΔΕ).
3.
Εκπαιδευτικοί που
ζητούν Απόσπαση εντός ΠΥΣΔΕ (Αφορά όσους έχουν οργανική τοποθέτηση σε σχολική
μονάδα και επιθυμούν να αλλάξουν σχολείο για την τρέχουσα σχολική χρονιά).
4.
Αποσπασμένοι από
άλλα ΠΥΣΔΕ για την τρέχουσα σχολική χρονιά.
5. Εκπαιδευτικοί που τοποθετήθηκαν στην περιοχή από
Μετάταξη (αν υπάρχουν).
6. Νεοδιόριστοι που τοποθετήθηκαν στην περιοχή.
7.
Αναπληρωτές που
τοποθετήθηκαν στην περιοχή.
Οι εκπαιδευτικοί της κάθε κατηγορίας συγκρίνονται
μεταξύ τους με βάση τα μόριά τους. Η σειρά τοποθέτησης των κατηγοριών των
εκπαιδευτικών, όπως το απαιτούν οι ΕΛΜΕ, αφορά την υπηρεσιακή κατάσταση των
εκπαιδευτικών και την αρχαιότητα τους στην περιοχή, αρχές που διέπουν όλη τη
λογική των ΠΔ50/96 και ΠΔ100/97 που αφορούν τις μεταθέσεις.
Οι διαθέσεις των
εκπαιδευτικών πραγματοποιούνται για την κάλυψη μικρών κενών και σε καμία περίπτωση για κάλυψη ολόκληρων
κενών που θα προκαλέσουν την κατάτμησή τους. Σε κάθε περίπτωση κάλυψη
τέτοιου κενού με διάθεση δύο εκπαιδευτικών, σε ακραίες περιπτώσεις, μπορεί να πραγματοποιηθεί στο τέλος
της διαδικασίας των λειτουργικών
τοποθετήσεων. Οι διαθέσεις πρέπει να
γίνονται στο τέλος της διαδικασίας των λειτουργικών τοποθετήσεων, εκτός απ’ τις
προφανείς περιπτώσεις, όπου «κουμπώνουν» καλύψεις ωραρίου σε κοντινά και
όμορα σχολεία που μπορούν να πραγματοποιηθούν απ’ την αρχή της διαδικασίας για
να διευκολυνθεί η ανακοίνωση των λειτουργικών κενών όπου μπορεί να ανακοινωθούν
σαν «πακέτα» δύο κοντινών σχολείων.
Μετά τη Β΄ φάση λειτουργικών
τοποθετήσεων, η συμπλήρωση ωραρίου των εκπαιδευτικών για την κάλυψη του ωραρίου
τους με διάθεση σε άλλη σχολική μονάδα να γίνεται με βάση την εγγύτητα των
σχολικών μονάδων. Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα και υπάρχουν περισσότεροι
του ενός εκπαιδευτικοί που πρέπει να καλύψουν ωράριο, να ζητούνται δηλώσεις
προτίμησης και η μετακίνηση να γίνεται με βάση τα μόρια του κάθε εκπαιδευτικού.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχει εκδήλωση ενδιαφέροντος, θα μετακινείται ο εκπαιδευτικός
με τα λιγότερα μόρια.
Γ) Οι
τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά την περίοδο του Σεπτεμβρίου να γίνονται σε δύο (2) φάσεις.
Στις αρχές του μήνα πραγματοποιείται η Α΄ φάση και
ακολουθεί η Β΄ φάση συμπλήρωσης των λειτουργικών κενών από το ΠΥΣΔΕ.
ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΦΑΣΕΙΣ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ Η ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΕΙΡΑ ΜΕ ΒΑΣΗ
ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ
ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΗΚΕ ΣΤΗΝ Α΄ ΦΑΣΗ
Απαιτούμε και καλούμε το ΠΥΣΔΕ να αποφασίσει ότι οι εκπαιδευτικοί, που θα
τοποθετηθούν στην Α΄ φάση δεν θα χάσουν την έως τότε υπηρεσιακή τους κατάσταση
και με αυτή θα έχουν το δικαίωμα να
διεκδικήσουν τα κενά της Β΄ φάσης που θα προκύψουν.
Αυτό
επιβάλλεται να γίνει γιατί:
Α) Τα κενά που προκύπτουν στα σχολεία στην Α’ φάση λειτουργικών τοποθετήσεων δεν μπορεί να είναι
τα πραγματικά στο σύνολό τους γιατί τα τμήματα των Λυκείων και των ΕΠΑΛ δεν
έχουν ακόμη ολοκληρωθεί λόγω της κινητικότητας των εγγραφών των μαθητών και της
διαδικασίας των εξετάσεων για τους μετεξεταστέους μαθητές.
Β) Υπάρχει πάντα η πιθανότητα (σύμφωνα με την πρακτική
του ΥΠΑΙΘ των προηγούμενων ετών) να ανακοινωθούν νέες αποσπάσεις εκπαιδευτικών
μετά τις 11 Σεπτεμβρίου.
Γ) Υπάρχει πάντα η πιθανότητα στην επεξεργασία των κενών
της Α’ φάσης να προκύψουν λάθη, λόγω του μικρού χρόνου που έχουν τα σχολεία και
το ΠΥΣΔΕ για τον ακριβή καθορισμό των εκπαιδευτικών αναγκών
Το αποτέλεσμα αυτών των εκκρεμοτήτων θα τροποποιήσει
αφενός τα δηλωθέντα τμήματα μαθητών σε πολλά σχολεία και αφετέρου θα έχει ως
αποτέλεσμα τη δημιουργία νέων κενών ή πλεονασμάτων σε εκπαιδευτικό προσωπικό
στις σχολικές μονάδες.
Η
διαδικασία, που προτείνουμε, λειτουργεί για πολλά χρόνια στη Δυτική Αττική χάρη
στους αγώνες των συναδέλφων και των ΕΛΜΕ της περιοχής μας και διασφαλίζει την
διαφανή διαδικασία ανακοίνωσης και κάλυψης των κενών των σχολικών μονάδων χωρίς
τη δυνατότητα απόκρυψης με δόλο κενών στη Α΄ φάση με στόχο να ανακοινωθούν στη
Β΄.
Η εφαρμογή αυτής της διαδικασίας στις τοποθετήσεις
εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά την περίοδο του Σεπτεμβρίου είναι για τον
κλάδο θέση αρχής. Δεν μπορεί και δεν πρέπει η διαδικασία των τοποθετήσεων των
εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά να εφαρμόζεται κατά το δοκούν σύμφωνα με τις
μεμονωμένες ανάγκες κάποιων.
Τέλος, χρειάζεται να υπάρχει μεγάλη μέριμνα, ώστε αν
είναι δυνατόν σ΄ αυτές τις τόσο αντίξοες εργασιακές και οικονομικές συνθήκες,
να μην αναγκάζονται οι συνάδελφοι να καλύπτουν κενά σε μεγάλες αποστάσεις.
Τα ΔΣ των
ΕΛΜΕ της Δυτικής Αττικής θα πραγματοποιήσουν παράσταση στον νέο Διευθυντή Εκπαίδευσης
και στο ΠΥΣΔΕ Δυτικής Αττικής αυτή την εβδομάδα.
ΤΑ ΔΣ ΤΩΝ 2 ΕΛΜΕ