Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2022

Για το άνοιγμα των σχολείων 10-1-22

 

                            

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                  

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα  9/1/2022

 

 

 Το ΥΠΑΙΘ επιδεικνύει εγκληματική αδιαφορία μπροστά στο άνοιγμα των σχολείων!

Μετά από δύο χρόνια πανδημίας που αντιμετωπίστηκαν ανεπιτυχώς με αλλεπάλληλα lockdown και απαγορεύσεις, μετά από τους κυβερνητικούς πανηγυρισμούς που όμως δεν απέτρεψαν να φτάσουμε σε λυπηρά ρεκόρ αριθμού κρουσμάτων και νεκρών, αναλογικά με τον πληθυσμό, το Υπουργείο Παιδείας προχωρά σε άνοιγμα των σχολείων με ουσιαστικά κανένα νέο μέτρο υγειονομικής προστασίας, πέρα από ένα επιπλέον self test και μόνο για την πρώτη εβδομάδα, την επέκταση των ελέγχων σε όλο το προσωπικό και τους μαθητές και τον έλεγχο όλης της τάξης σε περίπτωση κρούσματος. Πρόκειται για μέτρα που δεν εξασφαλίζουν τον περιορισμό της επέλασης της νέας μετάλλαξης, δημιουργούν μεγάλη ανησυχία σε μαθητές – γονείς και εκπαιδευτικούς και άρα εκθέτουν με εγκληματικό τρόπο όλους μας σε συνθήκες που κυριολεκτικά απειλείται η υγεία και προβάλλει ο κίνδυνος κατάρρευσης του συστήματος υγείας. Εξασφαλίζουν όμως την απρόσκοπτη λειτουργία της αγοράς και της κερδοφορίας του κεφαλαίου, που είναι το πάγιο κριτήριο για την κυβερνητική πολιτική.

Εκεί όμως που εκδηλώθηκε αποκαλυπτικά η κατάσταση πανικού στην οποία έχει περιέλθει η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, ως προς το τι θα προκαλέσει η απαράδεκτη διαχείριση της covid -19 από αύριο, είναι το χτεσινό (8-1-22) δελτίο τύπου των υπουργείων παιδείας και υγείας καθώς και σημερινό (9-1-22) δημοσίευμα του esos που αποδεικνύουν ένα απίστευτο αλαλούμ! Προσπαθούν να «λύσουν¨ το ότι αρκετοί μαθητές -αλλά και εκπαιδευτικοί – δεν κατάφεραν λόγω ελλείψεων (και ενδεχομένως και κερδοσκοπικών κινήσεων στην αγορά) να προμηθευτούν τα απαιτούμενα self tests: Καλούνται αρχικά οι Διευθυντές να εξασφαλίσουν τελευταία στιγμή, μία ημέρα πριν το άνοιγμα των σχολείων, απόθεμα σε self test, από τη Διεύθυνση εκπαίδευσης ή από τις σχολικές επιτροπές και τους υποδεικνύεται (από τον ΓΓ Κόπτση) να βρίσκονται στο σχολείο από τις 7 το πρωί. Καλούνται στη συνέχεια οι γονείς (!) των μαθητών να έρθουν στο σχολείο και να παραλάβουν τεστ για τα παιδιά τους, να τους κάνουν τον έλεγχο και αν είναι αρνητικός, το παιδί να προσέλθει κανονικά στο σχολείο. Αν είναι θετικό,  οι οδηγίες λένε να παραμείνει ο μαθητής σε διαμορφωμένο χώρο, με επίβλεψη του υπεύθυνου covid, (και με εφαρμογή μέτρων απολύμανσης κλπ) μέχρι να το παραλάβει ο γονέας. Ως εδώ μπορούν να εντοπιστούν αρκετές αντιφάσεις (προφανώς αν όντως περίμεναν ότι ο γονέας θα πάει με το μαθητή στο σχολείο, παραλαμβάνει το τεστ και το κάνει στο παιδί, δεν θα ήταν απαραίτητο να υπάρχει αναμονή για να το παραλάβει. Αλλά γνωρίζουν ότι στην πράξη οι μαθητές θα παραλάβουν μόνοι τους τα self test, θα τα κάνουν και όταν βγαίνουν θετικά θα πρέπει να περιμένουν να τα παραλάβει ο γονέας). Κυρίως όμως το πρόβλημα είναι -ειδικά σε μεγάλες σε αριθμό μαθητών σχολικές μονάδες – ότι ένας σημαντικός αριθμός μαθητών ή και εκπαιδευτικών που περιμένουν το αποτέλεσμα του ελέγχου και παράλληλα ένας αντίστοιχος αριθμός θετικών αποτελεσμάτων δεν είναι σε καμία περίπτωση διαχειρίσιμος στη σχολική μονάδα! Κανένα σχολείο δε διαθέτει χώρο κατάλληλο για παραμονή και απομόνωση έστω και πέντε ατόμων που έχουν θετικό αποτέλεσμα διαγνωστικού τεστ και προφανώς δεν μπορεί να υπάρχει καμία σκέψη για πραγματοποίηση αυτών των ελέγχων από το εκπαιδευτικό προσωπικό. Παράλληλα η αναμονή να δηλωθεί το όποιο αποτέλεσμα στην πλατφόρμα, θα οδηγήσει σε παράλυση και μπλοκάρισμα κάθε μαθησιακής διαδικασίας τις πρώτες σχολικές ώρες! Τι προβλέπεται όμως για τη μετακίνηση των μαθητών με τα σχολικά λεωφορεία ή τις αστικές συγκοινωνίες; Θα χρησιμοποιούνται ενώ δεν είναι γνωστό αν είναι φορείς του ιού και τον μεταδίδουν; Η έλλειψη πρόβλεψης όλων αυτών των παραμέτρων δείχνει εγκληματική προχειρότητα αν όχι σχεδιασμένη εφαρμογή της περίφημης «ανοσίας της αγέλης».

Είναι προφανές ότι η προσέλευση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών χωρίς να έχουν κάνει επί της ουσίας έλεγχο, μέσα στο σχολείο, κάθε άλλο παρά εγγυάται την αποτροπή της διασποράς του ιού. Αντίθετα ο κίνδυνος εκτόξευσης των κρουσμάτων για αύριο είναι εμφανής. Η διαχείριση επομένως του ανοίγματος των σχολείων μόνο ως απαράδεκτη -τουλάχιστον -μπορεί να χαρακτηριστεί!

Θεωρούμε ότι:

F Κανένα μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας δεν πρέπει να προσέλθει στο χώρο του σχολείου χωρίς να γνωρίζει αν έχει προσβληθεί

F Κανένα αυτοδιαγνωστικό τεστ δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί σε οποιονδήποτε χώρο του σχολείου (προαύλιο, τουαλέτα ή σχολική τάξη) χωρίς παρουσία εξειδικευμένου προσωπικού

F Κανένα υλικό ιατρικού τύπου, μολυσματικό ή όχι δεν μπορεί να απορριφθεί σε κάδο που δεν προβλέπεται για το σκοπό αυτό

F Κανένας εκπαιδευτικός δεν μπορεί να προβεί σε πράξη διαγνωστικού ελέγχου, που απαιτεί εξειδικευμένο προσωπικό

Αντίθετα θα πρέπει:

ü Οι γονείς να προμηθευτούν τα τεστ από τα φαρμακεία ΔΩΡΕΑΝ και όχι από το σχολείο, το πρωί. Τα σχολεία δεν είναι φαρμακαποθήκες.

ü Τα τεστ να πραγματοποιηθούν στο σπίτι και το αποτέλεσμα να δηλωθεί στην πλατφόρμα

ü Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί να προσέλθουν στο σχολείο μετά την ολοκλήρωση των ελέγχων, με ασφάλεια.

ü Για να μην  προκληθεί αναστάτωση στο σχολικό πρόγραμμα, το ΔΣ της ΕΛΜΕ ειδικά για αύριο, πρώτη ημέρα λειτουργίας των σχολείων καλεί τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να ανοίξει τα σχολεία στις 10 το πρωί, ώστε να δοθεί χρόνος να γίνουν τα παραπάνω.

ü Να μην προσμετρηθούν απουσίες μαθητών που, τηρώντας το πρωτόκολλο, φροντίσουν να προμηθευτούν το self test από το φαρμακείο και ολοκληρώσουν τον έλεγχο και την καταγραφή του από το σπίτι, προσέλθουν δε αμέσως μετά στο σχολείο.

 

Παράλληλα επαναλαμβάνουμε τα πάγια αιτήματά μας που είναι επίκαιρα και σήμερα όσο ποτέ άλλοτε τα οποία συνεχίζουμε να παλεύουμε:

·        Να ληφθούν έστω και τώρα μέτρα για την αραίωση των μαθητών στις τάξεις (15 μαθητές ανά τμήμα), να καταγραφούν και να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες αίθουσες με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ, των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Δήμων. Να ανακληθούν άμεσα όλες οι συγχωνεύσεις τμημάτων.

·        Να  πραγματοποιούνται μαζικά και  επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του  ΕΟΔΥΥ  σε όλα τα σχολεία  σταθερά και περιοδικά και στοχευμένα εκτάκτως όπου υπάρχει συρροή κρουσμάτων. Όλα τα απαραίτητα τεστ (rapid, PCR, κ.τ.λ.) να είναι δωρεάν για όλο τον πληθυσμό.

·        Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα. Με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ να καλύπτονται άμεσα τα κενά των εκπαιδευτικών που νοσούν ή βγαίνουν σε άδεια για λόγους υγείας.

·        Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας  των σχολείων με μόνιμες προσλήψεις, ώστε να τηρούνται τα πρωτόκολλα. Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και την   παροχή,   δωρεάν,   όλων   των   μέσων   αυξημένης   ατομικής   προστασίας   (π.χ.   μάσκες   ΚΝ95)  σε   όλο   το προσωπικό στα σχολεία.

·        Προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών και σύνδεσης των σχολικών μονάδων με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Πρόγραμμα προληπτικών εξετάσεων και δωρεάν πρόγραμμα ιατρικών εξετάσεων όλων όσοι νόσησαν.

·        Διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται άδεια ευπαθούς ομάδας. Άδεια ειδικού σκοπού σε όλους τους γονείς για όλο το χρονικό διάστημα που νοσούν τα παιδιά τους με πλήρεις αποδοχές.

·        Εξασφάλιση αδειών ειδικού σκοπού στους εκπαιδευτικούς που βγαίνουν θετικοί ή νοσούν (10 ημερών), σε όσους βρίσκονται σε καραντίνα και σε όσους πρέπει να επιτηρούν μικρά παιδιά ή ηλικιωμένους. Καμία ανατροπή προς το χειρότερο στις αναρρωτικές άδειες.

·        Στοχευμένα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας σε   μαθησιακό   και   ψυχοκοινωνικό   επίπεδο.  Γενίκευση   των   προγραμμάτων   Ενισχυτικής   Διδασκαλίας, Πρόσθετης   Διδακτικής   Στήριξης   και   διάθεση   όλων   των   αναγκαίων   ωρών   σε   φροντιστηριακά   μαθήματα. Προσλήψεις σε όλες τις ειδικότητες του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού. Κάλυψη όλων των κενών σε Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ένταξης και Ειδικά Σχολεία. Δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης. Πλήρης διεπιστημονική στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ. Αναπροσαρμογή της σχολικής ύλης.

·        Να μην εφαρμοστούν, να καταργηθούν η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων. Ούτε σκέψη για διενέργεια πανελλαδικών εξετάσεων τύπου PISA σε ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου. Μείωση της ύλης για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

·        Να σταματήσουν εδώ και τώρα όλες οι διαδικασίες προώθησης της αξιολόγησης.

Καλούμε τους συναδέλφους σε συμμετοχή στο αυριανό συλλαλητήριο της ΟΛΜΕ, στη 1:30 μμ στο ΥΠΑΙΘ για να διεκδικήσουμε όλα τα παραπάνω μέτρα υγειονομικής προστασίας. Η ΟΛΜΕ έχει κηρύξει δίωρη διευκολυντική στάση ώστε να είμαστε όλοι εκεί.

 

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.


Ιωαννίδης Τάσος

 

 

 

ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΕΛΜΕ

Ο Γραμματέας του Δ.Σ.

 


Λουκόπουλος Κώστας