Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2023

Απόπειρα έναρξης ατομικής αξιολόγησης

 




Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                   

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http://aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα  5/2/2023

 

ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ!

Τα γεγονότα:

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου κ. Πονηρός, κλάδου ΠΕ01, επικοινώνησε τηλεφωνικά με συνάδελφο στο 4ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου και ζήτησε, να παρακολουθήσει τα μαθήματα της συναδέλφου την επόμενη Τρίτη 7-2-23, σε όλο το ωράριό της! Ο σκοπός, σύμφωνα με το συντονιστή, ήταν όχι η αξιολόγηση, αλλά να εκτιμήσει το επίπεδο των μαθητών ώστε να μπορεί να σχεδιάσει εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Για να μην αγχωθεί η συνάδελφος, της είπε ότι δε χρειάζεται να ετοιμάσει φύλλα εργασίας.

Κάποια πρώτα σχόλια

1.      Η παρακολούθηση διδασκαλίας συναδέλφου από σχολικό σύμβουλο, εντάσσεται οργανικά και απολύτως με βάση το Ν. 4823 στο πλαίσιο της ατομικής αξιολόγησης. Η διαδικασία αυτή δεν έχει ξεκινήσει και φυσικά τόσο η ΕΛΜΕ όσο και η ΟΛΜΕ είναι αντίθετη στην έναρξή της. Πέρα από τις δράσεις που κάνουμε ώστε να την εμποδίσουμε, αυτή τη στιγμή και τυπικά δεν έχει ξεκινήσει καθώς οι σύμβουλοι είναι υπό κρίση και δεν έχουν αναλάβει. Επομένως κάθε διαδικασία παρακολούθησης μαθήματος είναι παράνομη και δεν πρέπει να πραγματοποιείται.

2.      Το επίπεδο των μαθητών δεν μπορεί να εκτιμηθεί ούτε από μία ούτε από δύο διδασκαλίες, καθώς η συμμετοχή των μαθητών εξαρτάται από διάφορους παράγοντες (πχ οικοδόμηση κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ διδάσκοντα και μαθητή, που απαιτεί χρόνο, κίνητρα συμμετοχής στη διαδικασία, επαρκής χρόνος για την έκφραση, κατάλληλο πλαίσιο και άλλα) που δεν εξασφαλίζονται εύκολα και που η παρουσία ενός παράγοντα έξω από τη σχολική κοινότητα δε διευκολύνει αλλά μάλλον δυσχεραίνει.

Η ΕΛΜΕ επικοινώνησε με το συντονιστή για να δηλώσει την αντίθεσή της με την αξιολογική διαδικασία και στην παρατήρηση ότι η διαπίστωση του επιπέδου των μαθητών γίνεται και με άλλους τρόπους, ο συντονιστής απάντησε ότι σκόπευε να κάνει μία συνδιδασκαλία με τη συνάδελφο, και όχι να γίνει το μάθημα εξ ολοκλήρου από την ίδια, και ότι έχει μακροχρόνια σχέση συνεργασίας και εμπιστοσύνης με τη συνάδελφο. Σε επικοινωνία του σωματείου με τη συνάδελφο διαπιστώσαμε όμως ότι:

Α. η συνάδελφος δεν έχει συζητήσει με τον συντονιστή ούτε την ενότητα που θα διδαχθεί, ούτε έχει γίνει καμιά προεργασία (στοχοθεσία, σκοποί, μεθοδολογία, μέτρηση αποτελεσμάτων κλπ)

Β. η συνάδελφος δεν έχει ποτέ συναντηθεί δια ζώσης με το συντονιστή, απλά έχει παρακολουθήσει διαδικτυακά κάποια σεμινάρια, προφανώς μαζί με δεκάδες άλλους συναδέλφους, επομένως οι ισχυρισμοί για σχέσεις εμπιστοσύνης και διάρκειας είναι ανακριβείς και εκ του πονηρού.

Παράλληλα η διαδικασία έστω και συνδιδασκαλίας, οργάνωσης δειγματικής διδασκαλίας είναι α) έξω από τις αρμοδιότητες του συντονιστή, ως εκ τούτου παράνομες και αυτές, β) χρησιμοποιούνται όπως αποδείχτηκε προσχηματικά αφού τίποτε σχετικό δεν είχε προετοιμαστεί αν και απαιτεί χρόνο και αρκετή προεργασία. Η οργάνωση δειγματικών διδασκαλιών εμπίπτει στο έργο των σχολικών συμβούλων που θα κριθούν το επόμενο διάστημα και θα αναλάβουν κατόπιν καθήκοντα. Για κάθε άλλωστε συμβουλευτική διαδικασία απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του διδάσκοντα. Κανείς δεν μπαίνει στην τάξη μας, για να γίνει δειγματική διδασκαλία κοινή ή όχι, αν δεν το επιτρέπει ο καθηγητής. Η προαιρετικότητα αυτών άλλωστε είναι που τίθεται υπό αμφισβήτηση από το αξιολογικό πλαίσιο.

Τα επιχειρήματα του συντονιστή ότι αυτή την τακτική ακολουθεί και σε άλλες περιοχές επί πολλά χρόνια, όπως στον Πειραιά, δεν αξιολογούνται καθώς δεν μπορούμε να γνωρίζουμε το τι συμβαίνει σε άλλες περιοχές αλλά και δεν επηρεάζει άμεσα τη δική μας δραστηριότητα ως ΕΛΜΕ.

Τελικά ο κ. Πονηρός επικοινωνώντας με τη συνάδελφο αναδιπλώθηκε και ζήτησε να κάνει ο ίδιος μία διδασκαλία σε τμήμα της συναδέλφου την επόμενη Τρίτη. Η αλλαγή αυτή αποτελεί καταρχάς θετικό γεγονός που αποδεικνύει ότι η παρέμβαση της ΕΛΜΕ έχει αποτελέσματα.

Παραμένουν ωστόσο κάποια σημεία που προκαλούν προβληματισμό.

Α. η διαδικασία που ακολουθήθηκε από το συντονιστή ήταν λανθασμένη, η στόχευσή του ήταν προφανώς η αξιολόγησηκαι μετά τις αντιδράσεις υπαναχώρησε. Ωστόσο το κλίμα με τη σχολική κοινότητα έχει τραυματιστεί.

Β. στην προσπάθεια του συντονιστή να αμυνθεί των ενεργειών του ανέφερε αρκετά ανακριβή στοιχεία, όπως αυτά που προαναφέρθηκαν. Οι τροποποιήσεις της αρχικής ανακοινωμένης στη συνάδελφο πρόθεσης (από παρακολούθηση μαθήματος σε συνδιδασκαλία και από εκεί σε δική του διδασκαλία) δεν ακυρώνουν το γεγονός ότι επιδίωξε να βάλει τη συνάδελφο να κάνει μάθημα και μάλιστα όχι για μία ώρα αλλά για όλο το ωράριό της με τον ίδιο σε ρόλο επί της ουσίας επιθεωρητή.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ θεωρεί προβληματική την όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε. Ούτε η αφετηρία, ούτε η δικαιολόγηση των ενεργειών δημιουργούν το κλίμα εμπιστοσύνης ώστε να συμφωνήσουμε με την επίσκεψή του στο σχολείο και τη διδασκαλία του στους μαθητές του 4ου Γυμνασίου. Άλλωστε η διαδικασία ακόμα και σε επίπεδο σχεδιασμού εκπαιδευτικών δράσεων είναι χωρίς προοπτική, εφόσον με τις αλλαγές στις περιοχές ευθύνης των μελλοντικών συμβούλων, οι σύμβουλοι ΠΕ 01 θα είναι από την Β ΄ Αθήνας και όχι από τον Πειραιά.  Θεωρούμε όλο το περιστατικό ως απόπειρα έναρξης της ατομικής αξιολόγησης συναδέλφου στη Δυτική Αττική και παρά τις αναδιπλώσεις, το ΔΣ της ΕΛΜΕ ζητά από τον συντονιστή κ. Πονηρό, να μην προχωρήσει στην προγραμματισμένη για την Τρίτη διδασκαλία και ως εκ τούτου να μην επισκεφτεί το σχολείο τη συγκεκριμένη ημέρα.

Ελπίζουμε να γίνει κατανοητό ότι οι επαφές των συμβούλων, συντονιστών και άλλων στελεχών της εκπαίδευσης με την εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να διεξάγονται σε κλίμα εμπιστοσύνης και όχι σε κλίμα αυταρχισμού, επιβολής της αξιολόγησης με πλάγιους τρόπους που οδηγούν σε αναδιπλώσεις και τη χρήση δικαιολογιών που αποδεικνύονται ψευδείς.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ δηλώνει ότι αν παρόλα αυτά δεν υπάρξει ανταπόκριση στο κάλεσμα που απευθύνουμε, να κλείσει αυτή η απόπειρα με τις όποιες προθέσεις εδώ, θα κηρύξει ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ για την Τρίτη 7-2-23  και θα καλέσει σε μαζική συγκέντρωση στο χώρο του σχολείου, ώστε να εξασφαλίσει ότι η απόφασή του θα γίνει σεβαστή από όλους.

 

                              ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Ιωαννίδης Τάσος

 

 



Ο Γραμματέας του Δ.Σ. 

Λουκόπουλος Κώστας

 

 

 

 

 

Τηλεκπαίδευση στην κακοκαιρία

 




Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                   

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http://aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα  5/2/2023

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΚΛΕΙΣΤΑ - ΛΟΓΩ ΚΑΙΡΟΥ - ΣΧΟΛΕΙΑ

Με την κακοκαιρία σε εξέλιξη πληροφορηθήκαμε ότι κυκλοφορεί «παρότρυνση» του ΓΓ του ΥΠΑΙΘ, κ. Κόπτση να γίνει δοκιμή του Webex από τους εκπαιδευτικούς σήμερα Κυριακή, ενόψει των κλειστών σχολείων αύριο.

Επισημαίνουμε ότι,  με βάση το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο:

Α) Κανένας δεν μπορεί να υποχρεώσει τους εκπαιδευτικούς να οργανώσουν από το σπίτι τους, και με δικά τους μέσα, την τηλεκπαίδευση (πχ ΚΥΑ 111525/ΓΔ4/2021 ΦΕΚ 4188/Β/10-9-2021). Η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών προσωπικών μέσων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» σε συναδέλφους. Ειδικά σε ημέρες κακοκαιρίας και με κλειστά σχολεία είναι προφανές ότι οικογένειες εκπαιδευτικών με παιδιά σε κάποια βαθμίδα εκπαίδευσης μπορεί να χρειάζονται ακόμα και 4 υπολογιστές ώστε να μπορούν να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση!

Β) Το ΥΠΑΙΘ και οι Δ/νσεις εκπαίδευσης οφείλουν να παρέχουν όλα τα τεχνολογικά μέσα εντός της σχολικής μονάδας και για όλους τους εκπαιδευτικούς. Είναι δικαίωμα όλων των εκπαιδευτικών να ζητήσουν να παραβρεθούν στα σχολεία τους για κάθε είδους καθήκον που τους ανατίθεται. Αυτό ισχύει μόνο σε περίπτωση δυνατότητας πρόσβασης στη σχολική μονάδα -προφανώς δεν ισχύει για τις ημέρες που τα σχολεία είναι κλειστά.

Γ) Επιπλέον, με δεδομένα τα παραπάνω, σε περιπτώσεις όπου οι καιρικές συνθήκες κάνουν δύσκολη ή επικίνδυνη την πρόσβαση των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα κανένας δεν μπορεί να τους υποχρεώσει να μεταβούν.  Είναι ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και των Δ/νσεων Εκπαίδευσης να μην κινδυνεύσει κανένας συνάδελφος.

Δ)  Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να δηλώσουμε γραπτά (πχ μέσω mail) αν θα κάνουμε ή όχι και γιατί τηλεκπαίδευση. Οι γραπτές απαντήσεις προϋποθέτουν γραπτή εντολή που απευθύνεται προς εμάς.

Ε) Η Κυριακή είναι ημέρα αργίας και δεν είμαστε υποχρεωμένοι να υλοποιούμε «εντολές» σχετικές με το εκπαιδευτικό μας έργο. Προφανώς προετοιμάζουμε τα μαθήματά μας με βάση τον προγραμματισμό που έχουμε.

Το ΥΠΑΙΘ θεωρεί ότι μπορεί να παραβιάζεται το ωράριό μας (όπως φάνηκε και από την επιμόρφωση των νεοδιόριστων) χωρίς κανένα φραγμό. Αντίθετα για εμάς η υπεράσπισή του είναι καθήκον. Βεβαίως η επίκληση των χαμένων ωρών από το υπουργείο Παιδείας είναι προσχηματική, όταν οι ώρες που χάνονται λόγω των κενών στα σχολεία, εξαιτίας της καθυστέρησης προσλήψεων αναπληρωτών και του μη διορισμού μόνιμων εκπαιδευτικών, είναι χιλιάδες. Άλλωστε επαναλαμβάνουμε για άλλη μία φορά ότι η τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση και δεν μπορεί να προσφέρει ούτε στον έλεγχο των γνώσεων των μαθητών, ούτε στην με επαρκή τρόπο κάλυψη ύλης. Συμβάλλει δε στη χειροτέρευση των διαφορών μεταξύ των μαθητών λόγω σοβαρών ελλείψεων στην απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή σε πολλές οικονομικά αδύναμες οικογένειες.

Τέλος υπενθυμίζουμε και τις σχετικές αποφάσεις της ΟΛΜΕ και της συνέλευσης Προέδρων των ΕΛΜΕ σχετικά με την τηλεκπαίδευση(16-10-21): " Η ΓΣ των Προέδρων αποφάσισε η τηλεκπαίδευση να διενεργείται αποκλειστικά από τον χώρο των σχολείων με εξοπλισμό που θα παράσχει η υπηρεσία. Καλούμε όλους και όλες τις εκπαιδευτικούς κάθε φορά που απαιτείται από αυτούς/ες να παράσχουν υπηρεσίες τηλεκπαίδευσης να παρουσιάζονται στο σχολείο τους και να απαιτούν τον απαραίτητο χώρο, εξοπλισμό και σύνδεση από την υπηρεσία.”

Παράλληλα σε απόφαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ αναφέρεται:  «Το ΔΣ της ΟΛΜΕ υπενθυμίζει ότι καθόλη την περίοδο της πανδημίας το ΥΠΑΙΘ δεν παρείχε τον απαραίτητο εξοπλισμό σε σχολεία εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα αφενός καθηγητές/τριες και μαθητές/τριες να αγοράζουν με δικά τους έξοδα τον εξοπλισμό που χρειάζονταν και να χρεώνονται με πανάκριβες συνδέσεις στο διαδίκτυο  και αφετέρου χιλιάδες μαθητές/τριες να αποκλείονται από την τηλεκπαίδευση»

Με βάση τα παραπάνω:

·        Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούμε το σπίτι μας ως χώρο εργασίας και τον προσωπικό μας εξοπλισμό για να κάνουμε τηλεκπαίδευση με τα δικά μας έξοδα

·        Εφόσον τα σχολεία παραμένουν κλειστά με εντολή της Περιφέρειας, η πρόσβασή μας στα σχολεία είναι αδύνατη ή / και επικίνδυνη και επομένως διακόπτεται και η εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία θα αποκατασταθεί με το άνοιγμα των σχολείων.

 

                              ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Ιωαννίδης Τάσος

 

  



Ο Γραμματέας του Δ.Σ.

 

Λουκόπουλος Κώστας