Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2023

Απόπειρα έναρξης ατομικής αξιολόγησης

 




Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                   

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http://aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα  5/2/2023

 

ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ!

Τα γεγονότα:

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου κ. Πονηρός, κλάδου ΠΕ01, επικοινώνησε τηλεφωνικά με συνάδελφο στο 4ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου και ζήτησε, να παρακολουθήσει τα μαθήματα της συναδέλφου την επόμενη Τρίτη 7-2-23, σε όλο το ωράριό της! Ο σκοπός, σύμφωνα με το συντονιστή, ήταν όχι η αξιολόγηση, αλλά να εκτιμήσει το επίπεδο των μαθητών ώστε να μπορεί να σχεδιάσει εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Για να μην αγχωθεί η συνάδελφος, της είπε ότι δε χρειάζεται να ετοιμάσει φύλλα εργασίας.

Κάποια πρώτα σχόλια

1.      Η παρακολούθηση διδασκαλίας συναδέλφου από σχολικό σύμβουλο, εντάσσεται οργανικά και απολύτως με βάση το Ν. 4823 στο πλαίσιο της ατομικής αξιολόγησης. Η διαδικασία αυτή δεν έχει ξεκινήσει και φυσικά τόσο η ΕΛΜΕ όσο και η ΟΛΜΕ είναι αντίθετη στην έναρξή της. Πέρα από τις δράσεις που κάνουμε ώστε να την εμποδίσουμε, αυτή τη στιγμή και τυπικά δεν έχει ξεκινήσει καθώς οι σύμβουλοι είναι υπό κρίση και δεν έχουν αναλάβει. Επομένως κάθε διαδικασία παρακολούθησης μαθήματος είναι παράνομη και δεν πρέπει να πραγματοποιείται.

2.      Το επίπεδο των μαθητών δεν μπορεί να εκτιμηθεί ούτε από μία ούτε από δύο διδασκαλίες, καθώς η συμμετοχή των μαθητών εξαρτάται από διάφορους παράγοντες (πχ οικοδόμηση κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ διδάσκοντα και μαθητή, που απαιτεί χρόνο, κίνητρα συμμετοχής στη διαδικασία, επαρκής χρόνος για την έκφραση, κατάλληλο πλαίσιο και άλλα) που δεν εξασφαλίζονται εύκολα και που η παρουσία ενός παράγοντα έξω από τη σχολική κοινότητα δε διευκολύνει αλλά μάλλον δυσχεραίνει.

Η ΕΛΜΕ επικοινώνησε με το συντονιστή για να δηλώσει την αντίθεσή της με την αξιολογική διαδικασία και στην παρατήρηση ότι η διαπίστωση του επιπέδου των μαθητών γίνεται και με άλλους τρόπους, ο συντονιστής απάντησε ότι σκόπευε να κάνει μία συνδιδασκαλία με τη συνάδελφο, και όχι να γίνει το μάθημα εξ ολοκλήρου από την ίδια, και ότι έχει μακροχρόνια σχέση συνεργασίας και εμπιστοσύνης με τη συνάδελφο. Σε επικοινωνία του σωματείου με τη συνάδελφο διαπιστώσαμε όμως ότι:

Α. η συνάδελφος δεν έχει συζητήσει με τον συντονιστή ούτε την ενότητα που θα διδαχθεί, ούτε έχει γίνει καμιά προεργασία (στοχοθεσία, σκοποί, μεθοδολογία, μέτρηση αποτελεσμάτων κλπ)

Β. η συνάδελφος δεν έχει ποτέ συναντηθεί δια ζώσης με το συντονιστή, απλά έχει παρακολουθήσει διαδικτυακά κάποια σεμινάρια, προφανώς μαζί με δεκάδες άλλους συναδέλφους, επομένως οι ισχυρισμοί για σχέσεις εμπιστοσύνης και διάρκειας είναι ανακριβείς και εκ του πονηρού.

Παράλληλα η διαδικασία έστω και συνδιδασκαλίας, οργάνωσης δειγματικής διδασκαλίας είναι α) έξω από τις αρμοδιότητες του συντονιστή, ως εκ τούτου παράνομες και αυτές, β) χρησιμοποιούνται όπως αποδείχτηκε προσχηματικά αφού τίποτε σχετικό δεν είχε προετοιμαστεί αν και απαιτεί χρόνο και αρκετή προεργασία. Η οργάνωση δειγματικών διδασκαλιών εμπίπτει στο έργο των σχολικών συμβούλων που θα κριθούν το επόμενο διάστημα και θα αναλάβουν κατόπιν καθήκοντα. Για κάθε άλλωστε συμβουλευτική διαδικασία απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του διδάσκοντα. Κανείς δεν μπαίνει στην τάξη μας, για να γίνει δειγματική διδασκαλία κοινή ή όχι, αν δεν το επιτρέπει ο καθηγητής. Η προαιρετικότητα αυτών άλλωστε είναι που τίθεται υπό αμφισβήτηση από το αξιολογικό πλαίσιο.

Τα επιχειρήματα του συντονιστή ότι αυτή την τακτική ακολουθεί και σε άλλες περιοχές επί πολλά χρόνια, όπως στον Πειραιά, δεν αξιολογούνται καθώς δεν μπορούμε να γνωρίζουμε το τι συμβαίνει σε άλλες περιοχές αλλά και δεν επηρεάζει άμεσα τη δική μας δραστηριότητα ως ΕΛΜΕ.

Τελικά ο κ. Πονηρός επικοινωνώντας με τη συνάδελφο αναδιπλώθηκε και ζήτησε να κάνει ο ίδιος μία διδασκαλία σε τμήμα της συναδέλφου την επόμενη Τρίτη. Η αλλαγή αυτή αποτελεί καταρχάς θετικό γεγονός που αποδεικνύει ότι η παρέμβαση της ΕΛΜΕ έχει αποτελέσματα.

Παραμένουν ωστόσο κάποια σημεία που προκαλούν προβληματισμό.

Α. η διαδικασία που ακολουθήθηκε από το συντονιστή ήταν λανθασμένη, η στόχευσή του ήταν προφανώς η αξιολόγησηκαι μετά τις αντιδράσεις υπαναχώρησε. Ωστόσο το κλίμα με τη σχολική κοινότητα έχει τραυματιστεί.

Β. στην προσπάθεια του συντονιστή να αμυνθεί των ενεργειών του ανέφερε αρκετά ανακριβή στοιχεία, όπως αυτά που προαναφέρθηκαν. Οι τροποποιήσεις της αρχικής ανακοινωμένης στη συνάδελφο πρόθεσης (από παρακολούθηση μαθήματος σε συνδιδασκαλία και από εκεί σε δική του διδασκαλία) δεν ακυρώνουν το γεγονός ότι επιδίωξε να βάλει τη συνάδελφο να κάνει μάθημα και μάλιστα όχι για μία ώρα αλλά για όλο το ωράριό της με τον ίδιο σε ρόλο επί της ουσίας επιθεωρητή.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ θεωρεί προβληματική την όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε. Ούτε η αφετηρία, ούτε η δικαιολόγηση των ενεργειών δημιουργούν το κλίμα εμπιστοσύνης ώστε να συμφωνήσουμε με την επίσκεψή του στο σχολείο και τη διδασκαλία του στους μαθητές του 4ου Γυμνασίου. Άλλωστε η διαδικασία ακόμα και σε επίπεδο σχεδιασμού εκπαιδευτικών δράσεων είναι χωρίς προοπτική, εφόσον με τις αλλαγές στις περιοχές ευθύνης των μελλοντικών συμβούλων, οι σύμβουλοι ΠΕ 01 θα είναι από την Β ΄ Αθήνας και όχι από τον Πειραιά.  Θεωρούμε όλο το περιστατικό ως απόπειρα έναρξης της ατομικής αξιολόγησης συναδέλφου στη Δυτική Αττική και παρά τις αναδιπλώσεις, το ΔΣ της ΕΛΜΕ ζητά από τον συντονιστή κ. Πονηρό, να μην προχωρήσει στην προγραμματισμένη για την Τρίτη διδασκαλία και ως εκ τούτου να μην επισκεφτεί το σχολείο τη συγκεκριμένη ημέρα.

Ελπίζουμε να γίνει κατανοητό ότι οι επαφές των συμβούλων, συντονιστών και άλλων στελεχών της εκπαίδευσης με την εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να διεξάγονται σε κλίμα εμπιστοσύνης και όχι σε κλίμα αυταρχισμού, επιβολής της αξιολόγησης με πλάγιους τρόπους που οδηγούν σε αναδιπλώσεις και τη χρήση δικαιολογιών που αποδεικνύονται ψευδείς.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ δηλώνει ότι αν παρόλα αυτά δεν υπάρξει ανταπόκριση στο κάλεσμα που απευθύνουμε, να κλείσει αυτή η απόπειρα με τις όποιες προθέσεις εδώ, θα κηρύξει ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ για την Τρίτη 7-2-23  και θα καλέσει σε μαζική συγκέντρωση στο χώρο του σχολείου, ώστε να εξασφαλίσει ότι η απόφασή του θα γίνει σεβαστή από όλους.

 

                              ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Ιωαννίδης Τάσος

 

 



Ο Γραμματέας του Δ.Σ. 

Λουκόπουλος Κώστας

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου