Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2017

Σύντομη ενημέρωση από την παρέμβαση στην Περιφέρεια Αττικής στις 19-1-2017


Σύντομη ενημέρωση από την παρέμβαση στην Περιφέρεια Αττικής στις 19/1

 

Από τις ΕΛΜΕ:  

Ά Δυτικής Αττικής (Θριασίου – Μεγαρίδας – Ειδυλλίας)

και Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής

 

Την Πέμπτη, 19 Γενάρη, έγινε από την ΟΛΜΕ η προγραμματισμένη παρέμβαση στην Περιφερειακή Δ/νση Α/βαθμιας & Β/βαθμιας  Αττικής. Το παρών έδωσαν αρκετά ΔΣ των ΕΛΜΕ της Αττικής και άλλοι συνάδελφοι. Ο σκοπός ήταν να τεθούν τα προβλήματα, που προκαλούνται από την εφαρμογή του νόμου στα ΕΠΑΛ με το τέλος του ΄α τετραμήνου κυρίως και να ζητηθεί να μην γίνει η σχετική εφαρμογή του. 

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΣΤΑ ΕΠΑΛ


Α’ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
(Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ)
Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                   
ΤΑΧ. ΚΩΔΙΚΑΣ: 19200
ΤΗΛΕΦΩΝΟ - FAX: 2105561490
 
 
Ελευσίνα 20/01/2017
 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΣΤΑ ΕΠΑΛ

Ξεκίνησε με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας η λειτουργία  του τέταρτου έτους μαθητείας των ΕΠΑΛ.

Η απόφαση εφαρμόζει το νομικό πλαίσιο  που έχει ψηφιστεί απ’ την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αλλά και απ’ τις προηγούμενες κυβερνήσεις (ΝΔ), στη βάση των μνημονιακών υποχρεώσεων και των κεντρικών επιλογών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η προώθηση της μάθησης με βάση την εργασία και η μετάβαση της εκπαιδευτικής διαδικασίας απ’ το σχολείο στην επιχείρηση,  αποτελεί κεντρικό στρατηγικό στόχο της εκπαιδευτικής πολιτικής στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Ο αντικειμενικός στόχος είναι η συρρίκνωση του Δημόσιου πυλώνα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης μέσω της ιδιωτικοποίησης και της παράδοση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στις επιχειρήσεις προς όφελος της κερδοφορίας τους.

Βασικός σταθμός στην υλοποίηση αυτών των πολιτικών είναι η απόφαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΣΑ-ΑΝΕΛ, για τη διοικητική αποδέσμευση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης απ’ τη δομή της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της ένταξης της σε ένα ενιαίο σύστημα με τη Δια Βίου Μάθηση.  Το ενιαίο σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ) είναι βασικός στόχος των πολιτικών  της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.  Αυτόν τον σχεδιασμό υπηρετεί η νέα διοικητική δομή του Υπουργείου Παιδείας, με τον Υφυπουργό Μπαξεβανάκη να έχει την διοικητική ευθύνη  της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, την δια Βίου Μάθηση και τον  ΕΟΠΠΕΠ. Άλλωστε  το τέταρτο έτος μαθητείας των ΕΠΑΛ ανήκει στη μη τυπική εκπαίδευση.

Οι πολιτικές για τη συρρίκνωση της δημόσιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης εφαρμόζονται ήδη:

  1. Με τη μείωση του αριθμού των τομέων και ειδικοτήτων
  2.  Με τη συρρίκνωση του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος σπουδών στο νέο ΕΠΑΛ, χωρίς την πρόβλεψη για αναπλήρωσή τους μέσα στο δημόσιο σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
  3. Με την καθιέρωση ανελαστικού κατώτερου αριθμού μαθητών στους τομείς και ειδικότητες των ΕΠΑΛ, που έχει στόχο την συρρίκνωση, συγχώνευση τομέων και ειδικοτήτων και σε πολλές περιπτώσεις το  κλείσιμο σχολείων κυρίως των περιφερειακών της επαρχίας
  4. Την επανεξέταση κάθε χρόνο των τομέων και ειδικοτήτων που θα λειτουργεί κάθε  ΕΠΑΛ  με βάση τη ζήτηση και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.
  5. Με την εφαρμογή ενός συστήματος αυτόματου κόφτη τμημάτων γενικής παιδείας και ειδικοτήτων, αλλά και εκπαιδευτικού προσωπικού μέσω μιας ιδιότυπης απόφασης "χαρακτηρισμού φοίτησης"  στο τέλος του Α’ τετραμήνου, για τους μαθητές των ΕΠΑΛ που έχουν ξεπεράσει τα όρια απουσιών.

Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΔΕ ΧΩΡΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ


Α’ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
(Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ)
Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                   
ΤΑΧ. ΚΩΔΙΚΑΣ: 19200
ΤΗΛΕΦΩΝΟ - FAX: 2105561490
 
 
Ελευσίνα  20/01/2017
 

Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΔΕ ΧΩΡΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Καλωσορίζουμε τα παιδιά των Μεταναστών στα σχολεία της Δυτικής Αττικής

 

Το Δ.Σ. της Α’ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής (Θριάσιο-Μεγαρίδα-Εδυλλία)  καταγγέλλει τη φασιστική επίθεση της ναζιστικής - εγκληματικής οργάνωσης της  Χρυσής Αυγής σε γονείς και εκπαιδευτικούς στο Δημοτικό Σχολείο Νέου Ικονίου Περάματος, μετά την ανακοίνωση της απόφασης για λειτουργία του σχολείου ως Δομή Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΥΕΠ).

Με τη γνωστή ναζιστική τους πρακτική, την Τρίτη 17 Γενάρη 2017, ομάδες Χρυσαυγιτών, με επικεφαλής τον υπόδικο ναζιστή βουλευτή Γιάννη Λαγό, συγκεντρώθηκαν από το πρωί έξω από το σχολείο, με σκοπό να τρομοκρατήσουν γονείς και δασκάλους. Όταν δεν τους επιτράπηκε η είσοδος στο χώρο του σχολείου, επιτέθηκαν και προπηλάκισαν εκπαιδευτικούς και γονείς, με απύθμενο μίσος για τα πιο βασανισμένα και ταλαιπωρημένα παιδιά του πολέμου και της προσφυγιάς.

Η εκπαιδευτική κοινότητα δε δείχνει καμιά ανοχή στους ναζιστές εγκληματίες της Χρυσής Αυγής και στις σχεδιασμένες επιθέσεις από παραστρατιωτικά σώματα ταγμάτων εφόδου. Ειδικά τώρα που επιχειρούν να «ξανασηκώσουν κεφάλι», o αγώνας ενάντια στους νεοναζί της Χρυσής Αυγής είναι καθοριστικής σημασίας για όλο το κίνημα, για όλο τον κόσμο που παλεύει για μια καλύτερη κοινωνία.

Καμιά ανοχή σε φασιστικές, ρατσιστικές και ξενοφοβικές φωνές.

Τα παιδιά των προσφύγων είναι καλοδεχούμενα στα σχολειά μας!

Καλούμε τους γονείς, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, το λαό της Δυτικής Αττικής, να υποδεχτούμε στα σχολειά μας τα κατατρεγμένα προσφυγόπουλα που ξεριζώθηκαν από τις πατρίδες τους λόγω του ιμπεριαλιστικού πολέμου.                                

Να καλωσορίσουμε αυτά τα παιδιά, που γλίτωσαν από το θανατικό των βομβών των ιμπεριαλιστών στην χώρα τους, που γλίτωσαν στο πέρασμά τους στο Αιγαίο.

ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ


Α’ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
(Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ)
Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                   
ΤΑΧ. ΚΩΔΙΚΑΣ: 19200
ΤΗΛΕΦΩΝΟ - FAX: 2105561490
http://aelmedytikattik.blogspot.gr/
 
Ελευσίνα 11/01/2017
 



ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

Το Υπουργείο Παιδείας έστειλε στις 23/12/2016 στα σχολεία τις οδηγίες για την εκπόνηση των «δημιουργικών εργασιών» (Δ.Ε.) στα ΓΕΛ (αρ.8 ΠΔ 46/2016) ύστερα από εισήγηση του ΙΕΠ!...  Οι οδηγίες του Υπουργείου ακολουθούν παλαιότερες προτάσεις από το 1994 και δεν αποτελούν παρά αντιγραφή του Π.Δ. 60/2006, αρ.8, το οποίο δεν εφαρμόστηκε ποτέ,  προφανώς γιατί οι εμπνευστές του κατάλαβαν πως αυτό ήταν αδύνατο στην υπάρχουσα δομή και λειτουργία του δημόσιου σχολείου. Όμως, ό,τι δεν υλοποίησαν οι κυβερνήσεις ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, έρχεται να δρομολογήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

Κανείς δεν ισχυρίζεται ότι δεν πρέπει να υπάρχουν εργασίες μέσα στο σχολείο. Ούτε μπορεί κανείς να διαφωνήσει με την αξία και το ρόλο που πρέπει να έχουν. Όμως η καλλιέργεια πνεύματος ομαδικής συνεργασίας, η παιδαγωγική συνεργασία των διδασκόντων των διαφόρων ειδικοτήτων δε επιτυγχάνονται με μία ξεχωριστή δράση, και μάλιστα με τη μορφή της «διήμερης φιέστας».

Πρέπει να προάγεται από όλα τα μαθήματα και το συνολικό πρόγραμμα, τη λειτουργία και τους σκοπούς του σχολείου. Οι συνοδευτικές εργασίες είναι ένα παιδαγωγικό εργαλείο για την αφομοίωση και την εμπέδωση της γνώσης που δεν μπορεί να αποσπαστεί από την συνολική παιδαγωγική διαδικασία, πρέπει να αξιοποιείται από τους εκπαιδευτικούς στα πλαίσια του κάθε μαθήματος. Μέσα από τις εργασίες και τις ομαδικές δραστηριότητες να συνδέεται η θεωρία με την πράξη και επιβεβαιώνεται η θεωρία μέσα από την πρακτική δραστηριότητα.

Όμως οι «Δημιουργικές Εργασίες» τις οποίες η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου επιχειρεί άρον - άρον την εφαρμογή τους στα Γενικά Λύκεια, εμπαίζουν τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις οικογένειές τους, ενώ δημιουργούν χάος στη λειτουργία των σχολείων.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ


Α’ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
(Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ)
Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                   
ΤΑΧ. ΚΩΔΙΚΑΣ: 19200
ΤΗΛΕΦΩΝΟ - FAX: 2105561490
http://aelmedytikattik.blogspot.gr/
 
Ελευσίνα 11/01/2017
 


ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

 

Mια ακόμη «καινοτόμα ιδέα» του υπουργείου και του Ι.Ε.Π. που καλούνται να υλοποιήσουν υποχρεωτικά τα Γυμνάσια της χώρας είναι ο θεσμός της «θεματικής εβδομάδας»! στις ενότητες : α) διατροφή και ποιότητα ζωής β) πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων γ) έμφυλες ταυτότητες. Η θεματική εβδομάδα αποτελεί εμπαιγμό για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές των Γυμνασίων.

Αφού μειώθηκαν οι ώρες σε Αρχαία, Βιολογία και Οικιακή Οικονομία, ως "ήσσονος σημασίας" μαθήματα κατά τον πρώην Υπουργό Ν. Φίλη, έρχεται η εγκύκλιος της Θεματικής εβδομάδας, με την υπογραφή του νυν Υπουργού, να μας ενημερώσει πόση σημασία δίνει το Υπουργείο σε αυτές τις 3 ενότητες για την αναπτυξιακή φάση της προεφηβείας και εφηβείας. Στα πλαίσια της δημοσιονομικής προσαρμογής και της εξοικονόμησης προσωπικού, βασικές ενότητες μαθημάτων τις μετατρέπει σε "προγράμματα", "μέρες", "εβδομάδες" κλπ, αποκόπτοντας τες από το διδακτικό αντικείμενο.

Δεν πέρασε πολύς καιρός που η μείωση των ωρών Φ. Αγωγής συνοδεύτηκε από την περιβόητη μέρα αθλητισμού και προγράμματα ευ ζην για τη φυσική κατάστασης και τις διατροφικές συνήθειες παιδιών κι έφηβων.

Όλα αυτά δεν είναι τίποτε άλλο, παρά η παιδαγωγική των σκόρπιων πληροφοριών και κατακερματισμένων γνώσεων αντί της ολοκληρωμένης ενιαίας γνώσης για όλους.