Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024

Α ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής για διαδικασίες αξιολόγησης

 

                            

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                  

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα 9/10/2024

 

Απεργία αποχή από κάθε μορφή αξιολόγησης

Η διαδικασία της αξιολόγησης σε όλες τις πτυχές της (ατομική αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας και μέντορες – συντονιστές) είναι μία αντιεκπαιδευτική, αντιεπιστημονική και αντιπαιδαγωγική διαδικασία που πλήττει τη δημόσια εκπαίδευση και οδηγεί σε κατηγοριοποίηση των σχολείων και των καθηγητών.

Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, για την οποία τις επόμενες μέρες θα κληθούν να συνεδριάσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων, είναι μία άσκοπη γραφειοκρατική διαδικασία, η οποία δεν έχει προσφέρει τίποτα θετικό στη λειτουργία των σχολείων, αν και εφαρμόζεται εδώ και 3 χρόνια. Όχι μόνο φορτώνει τους εκπαιδευτικούς με άξονες – ομάδες εργασίας, ερωτηματολόγια και «εκθέσεις ιδεών», αλλά -το σημαντικότερο- όλες οι «δράσεις» της σχολικής μονάδας βαθμολογούνται από το σύμβουλο παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου, δημιουργώντας μια κλίμακα βαθμολογίας των σχολικών μονάδων, γεγονός που θεμελιώνει έναν ανταγωνισμό μεταξύ τους. Βάζει δε τους συλλόγους διδασκόντων στην αναζήτηση των «δράσεων» που θα αποσπούν «καλές βαθμολογίες», μακριά από την πραγματική μορφωτική λειτουργία των σχολείων. Φυσικά το προσωπικό ¨πρέπει¨ να αξιολογηθεί, ενώ η πολιτική του υπουργείου, οι υποδομές που καρκινοβατούν λόγω «δημοσιονομικής προσαρμογής»  και τα κενά στα σχολεία όχι!! Αν εφαρμοστεί αυτό το πλαίσιο σε συνδυασμό με τα voucher (κουπόνια) ανά γονέα και μαθητή, με την περίφημη «ελεύθερη επιλογή σχολικής μονάδας» και την «αυτονομία» της (οικονομική βέβαια, δηλαδή απαλλαγή από την υποχρέωση του κράτους να καλύπτει όλη την χρηματοδότηση των σχολείων), καταλαβαίνουμε ότι ετοιμάζεται ένα σκηνικό ανελέητου ανταγωνισμού μεταξύ των σχολείων για την προσέλκυση του «πελάτη μαθητή», ένα μοντέλο δηλαδή σχολείου της αγοράς, που  ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης!

Η θεσμοθέτηση των μεντόρων και συντονιστών επιδιώκει να διαιρέσει τους συλλόγους διδασκόντων, να διασπάσει την ενότητά τους, ορίζοντας μερικούς συναδέλφους σε ρόλους εποπτείας των νεοδιόριστων και των αναπληρωτών. Ο μέντορας και ο συντονιστής αναθέτουν στους «μεντορευόμενους» δειγματικές διδασκαλίες, τις οποίες παρακολουθούν και ενδέχεται να συντάσσουν και «εκθέσεις αποτίμησης» των διδασκαλιών που συνοδεύουν το προσωπικό «portfolio» του εκπαιδευτικού. Ανταμείβονται δε με «μόρια» για το εποπτικό τους ρόλο (που θυμίζει τον επιστάτη στους χώρους εργασίας) για να ανελιχθούν μελλοντικά σε θέση στελέχους. Επομένως μια συναδελφική διαδικασία που ούτως ή άλλως λαμβάνει χώρα μέσα στις σχολικές μονάδες (δηλαδή η συμπαράσταση των παλαιότερων συναδέλφων στους νεότερους) γίνεται «ταμπέλα», αποκτά χαρακτηριστικά διχαστικάαντισυναδελφικά και ενδεχομένως και τιμωρητικά για τους «απείθαρχους» καθηγητές, ενώ η οποιαδήποτε παιδαγωγική διάσταση και ποικιλία στις εκπαιδευτικές μεθόδους εξοβελίζεται. Δυστυχώς οι προστριβές και οι αντιπαραθέσεις που σε κάποιες περιπτώσεις προκλήθηκαν μεταξύ «νέων» και «παλαιών» συναδέλφων επιβεβαιώνουν ότι απλά αποτελεί άλλον ένα τρόπο εμπέδωσης της ατομικής αξιολόγησης και της κατηγοριοποίησης – στρωματοποίησης των συναδέλφων. Βεβαίως το ότι συχνά ο συντονιστής ή ο μέντορας ανήκει σε άλλη ειδικότητα – ενίοτε και εντελώς άσχετη - από τον συνάδελφο που εποπτεύει, (αναιρώντας κάθε επιχείρημα «συμβολής» στο μάθημα…) αποτελεί .. ενοχλητική λεπτομέρεια που δεν προβλέφθηκε από τους φωστήρες του ΥΠΑΙΘΑ….

Παράλληλα, η ατομική αξιολόγηση από συμβούλους (ειδικότητας αλλά και παιδαγωγικής ευθύνης) αλλά και από τον Διευθυντή /τρια της σχολικής μονάδας, επιχειρεί την πειθάρχηση του εκπαιδευτικού, τη συμμόρφωσή του σε νόρμες και μεθόδους που είναι «καθιερωμένες και αναγνωρισμένες» από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία (ενώ οι διαφορετικές μεθοδολογίες εκπαίδευσης και παιδαγωγικές προσεγγίσεις πάνε περίπατο…), αλλά και τη μετατόπιση των προβλημάτων της εκπαίδευσης από την πολιτεία (που έχει την κύρια ευθύνη) στις πλάτες του εκπαιδευτικού. Έτσι η κυβέρνηση μπορεί να κλείνει το μάτι στην ¨κοινή γνώμη¨ παρουσιάζοντάς μας ως ¨αποδιοπομπαίους τράγους¨, καταδεικνύοντας τους δασκάλους και τις καθηγήτριες ως υπεύθυνους για τις μαθησιακές επιδόσεις (η σύνδεση των οποίων με την αξιολόγηση θα είναι το επόμενο άμεσο διακύβευμα) την ίδια στιγμή που «φροντίζει» να διατηρούνται άπειρα κενά στα σχολεία, να συγχωνεύονται τμήματα και μαθητές να στοιβάζονται σε ακατάλληλες αίθουσες, με κακή συντήρηση, σε τάξεις προκάτ, και με αναλυτικά προγράμματα που έχουν 20 και 25 χρόνια να ανανεωθούν. Κατά τα άλλα η αξιολόγηση σκοπεύει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, όπως ακριβώς η υποχρεωτική μετακίνηση μαθητών επειδή κλείνει το τμήμα σε άλλη πόλη ή σε άλλη ειδικότητα ή προσανατολισμό! Οι νεοδιόριστοι καθώς και οι αναπληρωτές που χρόνια οργώνουν τη χώρα, δεν είναι ¨κατάλληλοι¨ για να μπαίνουν στις τάξεις (αλλά είναι για να τρέχουν στις εσχατιές πληρώνοντας υπέρογκα ενοίκια) και πρέπει να αποδείξουν την επάρκειά τους με «στημένα» μαθήματα των δύο 40λεπτων, χωρίς κανείς να δίνει σημασία στο οικονομικό και οικογενειακό υπόβαθρο των μαθητών, στην πραγματική τους πρόοδο και στις υποδομές των σχολείων. Ας μην έχουμε αυταπάτες: «Κάπου στο βάθος» περιμένει η άρση της μονιμοποίησης των δημοσίων υπαλλήλων!

Για όλους τους παραπάνω λόγους και για πολλούς άλλους, ο κλάδος δίνει εδώ και 40 χρόνια τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση συνολικά, έχοντας σημαντικές επιτυχίες! Τα σχέδια πολλών κυβερνήσεων δεν έχουν κατορθώσει να επιβληθούν, ενώ οι δικαστικές διώξεις, οι απειλές και οι ποινές απλά επιβεβαιώνουν το ότι ο κλάδος δεν συναινεί, δεν πείθεται ενώ η όποια συμμετοχή οφείλεται στο φόβο και τα πειθαρχικά μέτρα της διοικητικής ιεραρχίας. Η Α ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής έχει απεργία αποχή από όλες αυτές τις μορφές αξιολόγησης!

Οι πρόσφατες αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών που δικαιώνουν τους συναδέλφους νεοδιόριστους του 2020 διατάσσοντας την ακώλυτη και άμεση μονιμοποίησή τους, χωρίς αξιολόγηση, αποτελεί άλλη μία νίκη του κινήματος κατά της αξιολόγησης που ανοίγει το δρόμο της μονιμοποίησης και για τους νεοδιόριστους του ‘21 και του ‘22 άμεσα, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, συνεχίζουμε τη μάχη μέχρι την τελική νίκη!

·        Στους συλλόγους διδασκόντων με θέμα την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, υπογράφουμε και καταθέτουμε στη διεύθυνση του σχολείου τη δήλωση απεργίας αποχής της ΕΛΜΕ. Σε περίπτωση που η πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων έχει υπογράψει την απεργία αποχή, δεν συνεδριάζει ο ΣΔ και ο Διευθυντής /τρια αναθέτει τις ομάδες και τους άξονες στους συναδέλφους που επιθυμούν, συντάσσοντας το δικό του πρακτικό. Στη συνέχεια δεν συμμετέχουμε σε καμία δράση των ομάδων αξιολόγησης. Η ΕΛΜΕ στηρίζει την με ενιαίο τρόπο στάση των συναδέλφων και συναδελφισσών στη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, με στόχο το μπλοκάρισμα με κάθε τρόπο της διαδικασίας αυτής!

·        Στον ορισμό μεντόρων – συντονιστών που σημειωτέον δεν περνά μέσα από συνεδρίαση Συλλόγου Διδασκόντων (ορίζονται από τον Διευθυντή /τρια), υπογράφουμε την απεργία – αποχή της ΕΛΜΕ με αποτέλεσμα να μην αποδεχόμαστε τη θέση ούτε του μέντορα – συντονιστή, ούτε του «μεντορευόμενου». Επομένως δεν είμαστε υποχρεωμένοι να συμμετέχουμε σε δειγματικές διδασκαλίες είτε ως οργανωτές είτε ως παρακολουθούντες.

·        Στην ατομική αξιολόγηση υπογράφουμε τις δηλώσεις απεργίας αποχής της ΑΔΕΔΥ και της ΕΛΜΕ και τις καταθέτουμε στο σχολείο ζητώντας αριθμό πρωτοκόλλου. Δεν υπογράφουμε κανένα άλλο έντυπο (ενδεικτικά μονομερή πρακτικά του αξιολογητή, στοιχεία σε πλατφόρμες κλπ). Η απεργία αποχή είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα και κανείς δεν μπορεί να μας τιμωρήσει για αυτήν!

Για την ολοκληρωμένη ενημέρωση όλων παραπέμπουμε σε παλαιότερες αποφάσεις της ΕΛΜΕ, χρήσιμες ειδικά στους νέους και τις νέες συναδέλφους στην περιοχή.

Για αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας: https://aelmedytikattik.blogspot.com/2021/03/23-2-21.html

Για μέντορες και συντονιστές: https://aelmedytikattik.blogspot.com/2022/11/blog-post_68.html

Για την ατομική αξιολόγηση: https://aelmedytikattik.blogspot.com/2023/02/blog-post.html

Δήλωση συμμετοχής σε απεργία – αποχή από αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας: https://aelmedytikattik.blogspot.com/2022/11/blog-post_87.html

Δήλωση συμμετοχής σε απεργία – αποχή από μέντορες – συντονιστές: https://aelmedytikattik.blogspot.com/2022/11/blog-post_71.html

Εξώδικο της ΕΛΜΕ για ατομική αξιολόγηση: https://aelmedytikattik.blogspot.com/2024/04/blog-post_1.html

Δήλωση συμμετοχής σε απεργία – αποχή της ΕΛΜΕ για ατομική αξιολόγηση: https://aelmedytikattik.blogspot.com/2024/04/blog-post.html

Δικαίωση νεοδιόριστων από Διοικητικό Εφετείο: https://aelmedytikattik.blogspot.com/2024/07/blog-post_29.html

Για οποιαδήποτε απορία απευθυνόμαστε στην ΕΛΜΕ.

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

Blog της Α ΕΛΜΕ: https://aelmedytikattik.blogspot.com

Στηρίζουμε κάθε συνάδελφο, υπερασπιζόμαστε κάθε συναδέλφισσα!

 

                                          ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

 

Ιωαννίδης Τάσος

 

 

 

ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΕΛΜΕ

Η Γραμματέας του Δ.Σ.

 

Γκούμα  Ιωάννα