Α΄ ΕΛΜΕ
ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
(ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ-ΜΑΝΔΡΑΣ-ΕΙΔΥΛΛΙΑΣ)
|
ΕΛΜΕ ΑΝΩ
ΛΙΟΣΙΩΝ-ΖΕΦΥΡΙΟΥ- ΦΥΛΗΣ
|
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ
Έχουν αρχίσει οι διαδικασίες για την επιλογή των νέων διευθυντών στα
σχολεία με βάση τον νέο νόμο Γαβρόγλου. Αυτός ο νόμος καταργεί τον προηγούμενο των Μπαλτά – Κουράκη και την κουτσουρεμένη μορφή συμμετοχής του Συλλόγου Διδασκόντων
με ψήφο στην εκλογή του διευθυντή.
Παράλληλα, μένουν ανέγγιχτα το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης, η δομή της
εκπαιδευτικής ιεραρχίας και οι αρμοδιότητες του διευθυντή. Παραμένει άθικτο το αυταρχικό πλαίσιο
λειτουργίας του σχολείου και του καθηκοντολογίου.
Όλα αυτά όταν σε ένα Δημοκρατικό Σχολείο που λειτουργεί στα πλαίσια μιας Πολιτείας που υπηρετεί τον
λαό και τον κόσμο της εργασίας πρέπει:
·
Να
υπάρχει δημοκρατική διοίκηση
στην οποία ο διευθυντής να εκλέγεται αποκλειστικά από τον σύλλογο διδασκόντων και
να είναι συντονιστής του και εντολοδόχος των αποφάσεων του συλλόγου προς την
κεντρική διοίκηση και την κυβέρνηση, αιρετός και ανακλητός με τις ίδιες μισθολογικές
απολαβές με όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, με περιορισμένη θητεία σε
χρονική διάρκεια.
·
Ο
διευθυντής, ως συντονιστής, να μην έχει
σχέση ιεραρχική με τους άλλους εκπαιδευτικούς, αλλά σχέση ισοτιμίας. Ο ρόλος του με τη στήριξη όλου του συλλόγου να είναι η υλοποίηση των αποφάσεων και του οράματός τους, που να
είναι συμβατό με τις αποφάσεις των Γ.Σ του σωματείου, προάγοντας την συνεργασία και την
αλληλεγγύη με τα υπόλοιπα σχολεία.
·
Όλα αυτά να συνοδεύονται με την επαναφορά του
ωραρίου μας και τις αναγκαίες υποστηρικτικές δομές που πρέπει
να υπάρχουν στα σχολεία (ενισχυτική διδασκαλία για τους μαθητές, γραμματείς, φύλακες
κ.ά.) και τη γενναία χρηματοδότηση τους, με κατάργηση του «καθηκοντολογίου» και
όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης.
·
Να μην υπάρχουν αξιώματα, καριέρες και προνόμια,
αλλά αιρετότητα, ανακλητότητα, εναλλαγή των ευθυνών και ανιδιοτελής προσφορά.
ΠΟΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ
ΝΕΟ ΝΟΜΟ
ü Η επιλογή της
ιεραρχίας γίνεται από το διευρυμένο ΠΥΣΔΕ με βασικό κριτήριο τα μοριοδοτούμενα
προσόντα και την συνέντευξη, η οποία επαναφέρεται αντί της ψηφοφορίας του συλλόγου διδασκόντων.
ü Ο σύλλογος
εκφράζει γνώμη η οποία δεν
μοριοδοτείται, αλλά μπορεί να λαμβάνεται υπόψη από το συμβούλιο επιλογής
ü Από τη γνωμοδότηση - αξιολόγηση εξαιρούνται οι συνάδελφοι αναπληρωτές!
ü Η διαδικασία της γνωμοδότησης
από τους μόνιμους συναδέλφους γίνεται μέσω φορμών κι ερωτηματολογίων, που
ακολουθούν το ΠΔ 152 για την αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
ΠΡΟΦΑΝΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
1.
Το Υπουργείο Παιδείας με πρόσχημα την απαράδεκτη απόφαση
του ΣτΕ επαναφέρει ένα αποδεδειγμένα
διαβλητό σύστημα επιλογής, που αναπαρήγαγε την ημετεροκρατία,
προωθούσε τις πελατειακές και κομματικές εξυπηρετήσεις, αναδείκνυε το πρότυπο
του διευθυντή manager αξιολογητή και είχε στόχο την υπονόμευση της
συλλογικής συνδικαλιστικής δράσης.
2.
Αποφασίζουν οι «εκλεκτοί», οι «κατάλληλοι» του
διευρυμένου ΠΥΣΔΕ, που θα επιλέξουν τον «κατάλληλο» διευθυντή, ενώ οι εκπαιδευτικοί
εξαντλούν τον ρόλο τους στη γνωμοδότηση – αξιολόγηση.
3.
Επαναφέρεται το
στοιχείο της αμαρτωλής και κακόφημης συνέντευξης από το διευρυμένο και διορισμένο
συμβούλιο επιλογής που εμπεριέχει την υποκειμενική αμφισβητούμενη, ανισότιμη
και καθοριστική κρίση.
4.
Οι αναπληρωτές και πάλι αντιμετωπίζονται ως
εργαζόμενοι 2ης κατηγορίας, αφού δεν μπορούν να συμμετάσχουν στη
διαδικασία. Το υπουργείο δεν τους θεωρεί ισότιμα μέλη του Συλλόγου!
5.
Οι μόνιμοι συνάδελφοι, που προβλέπεται να μπουν στη
διαδικασία, καλούνται να “εκφράσουν γνώμη” – να αξιολογήσουν όλους τους
υποψήφιους δ/ντές μέλη του συλλογου τους αποδεχόμενοι στην πράξη ότι “όλοι αξιολογούν όλους”, αλλά η ιεραρχία θα
έχει τον τελικό αποφασιστικό λόγο. Με αυτόν τον τρόπο θα πρέπει ν’
αποδεχθούμε ν’ αξιολογηθούμε στη συνέχεια, μόνο που στην δική μας περίπτωση, η
αξιολόγησή μας, θα είναι μετρήσιμη. Σκοπός τους είναι να μας εντάξουν, όπως
λένε, στην κουλτούρα της αξιολόγησης. Πρώτα,
θα καταφέρουν να αξιολογηθούν τα 20.000 στελέχη και μετά οι υπόλοιποι
εκπαιδευτικοί.
Η αξιολόγηση όλων (εκπαιδευτικής μονάδας, στελεχών, εκπαιδευτικών) είναι σαφής
μνημονιακή δέσμευση και αποτελεί βασικό στοιχείο του τριετούς σχεδίου για την
εκπαίδευση, που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας και στηρίζεται και στη νέα
έκθεση του ΟΟΣΑ, που θα δημοσιοποιηθεί.
6.
Οι διευθυντές με το «νέο» σύστημα, ανεξάρτητα από
πρόσωπα, θα κληθούν να
υλοποιήσουν τις κατευθύνσεις των συντηρητικών αναδιαρθρώσεων στην
εκπαίδευση και πολύ σύντομα θα αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς του σχολείου
τους. Η συγκεκριμένη διοικητική αλλαγή εντάσσεται στο νέο σχολείο και στο μορφωτικό
πρόγραμμα που προετοιμάζουν, όπου κυριαρχούν οι επιλογές και οι προτεραιότητες
ΕΕ και ΟΟΣΑ, για τη σχολική ηγεσία με έμφαση στο διαχωρισμό διευθυντή –
εκπαιδευτικών, που ο πρώτος ως μάνατζερ θα ασκεί τη διοίκηση και την
αξιολόγηση.
7.
Τελικά, αυτό
που θα επιτευχθεί είναι η καλλιέργεια
γενικευμένου κλίματος ΚΑΧΥΠΟΨΙΑΣ και η
μετατροπή του Συλλόγου σε ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ και ΚΑΤΑΠΙΕΣΗΣ.
ΓΙΑ
ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ
·
Καλούμε τους
συναδέλφους στις ειδικές συνεδριάσεις
να μην συμμετάσχουν στη διαδικασία γνωμοδότησης και αξιολόγησης των
υποψήφιων διευθυντών. Στο πλαίσιο αυτό μπορούν να μην κάνουν αποτιμήσεις, να
μην προχωρήσουν σε συμπλήρωση ερωτηματολογίων και να μην υπογράψουν το
σχετικό πρακτικό. Με δεδομένη την πλειοψηφία αυτής της θέσης καλούμε να
κατατεθεί άλλο κείμενο για το πρακτικό.
·
Για την
υλοποίηση όλων αυτών αξιοποιούμε την απόφαση της ΑΔΕΔΥ για απεργία - αποχή
απ’ αυτές τις διαδικασίες αξιολόγησης σε όλο το Δημόσιο. Ανάλογη απόφασή της
για το μπλοκάρισμα της αξιολόγησης, όταν την προωθούσε ο Μητσοτάκης, είχε
μεγάλη συμμετοχή και επιτυχία στο Δημόσιο. Την ίδια απόφαση έχει πάρει
κεντρικά και η ΔΟΕ καθώς και οι 3 παρατάξεις της μειοψηφίας, που
εκπροσωπούνται στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, σε αντίθεση με την πλειοψηφία των ΣΥΝΕΚ -
ΔΑΚΕ.
|
·
Καλούμε τους
αιρετούς να μην συμμετάσχουν με την ψήφο τους σε καμιά «αξιολογική»
διαδικασία εκτός αν υπάρχουν συγκεκριμένες καταγγελίες για αυταρχική,
αντιδημοκρατική, αντισυναδελφική συμπεριφορά υποψηφίων μετά από υιοθέτησή
τους απ’ τη ΓΣ και το ΔΣ της ΕΛΜΕ.
|
Ας μην νομιμοποιήσουμε τις αντιδραστικές αλλαγές του
Υπουργείου και της Κυβέρνησης.
Ας μην δεχτούμε νόμους που συμβάλλουν στο
διαχωρισμό και την υποτίμηση των εκπαιδευτικών.
Ας μην δεχτούμε με την συμμετοχή μας την
εξαιρετικά μεγάλης σημασίας δέσμευση να μας φορτώσουν τη συνευθύνη και για τα προβλήματα
στο δημόσιο σχολείο, αλλά και ότι αξιολογώντας το διευθυντή οφείλουμε να
αξιολογηθούμε.
Ας μην ανεχτούμε τις μυστικές
διαβουλεύσεις, το γάντζωμα στην εξουσία και τη διαφθορά.
Ίσως κάποιοι
ακόμη πιστεύουν ότι από πάνω, από όπου
έρχονται τα προβλήματα, θα έρθουν οι λύσεις.
Ίσως κάποιοι
ακόμη πιστεύουν σε σωτήρες που
αποκτούν ανάλογα με την περίπτωση διαφορετικά ονόματα διευθυντής,
συνδικαλιστής, πολιτικός, κομματικός εκπρόσωπος, πλούσιος παράγοντας κλπ.
Ίσως κάποιοι
ακόμη περιμένουν να κάνει κάποιος ό, τι
πρέπει να κάνουμε εμείς οι ίδιοι, οι ίδιες,
για να αλλάξει η καθημερινότητα και η ζωή μας. Θα ήταν ωραίο, εύκολο, βολικό
και χωρίς πολύ προσπάθεια, αλλά δεν είναι.
Γιατί αυτό
που έχουμε μάθει είναι ότι κανείς, απολύτως κανείς δεν θα έρθει για να μας
σώσει, να λύσει τα δικά μας προβλήματα. Μένει μόνο η εμπιστοσύνη μεταξύ μας.
Μόνο ό, τι κάνουμε εμείς, καθένας και καθεμιά ανάλογα με το συλλογικό του/της
όνομα, τον τρόπο σκέψης και δράσης μας.
Επίσης,
έχουμε μάθει ότι μπορούμε να λύσουμε τα δικά μας προβλήματα μόνο αναπτύσσοντας την
ανοικτή και ειλικρινή συζήτηση, την ολόπλευρη δημοκρατία του Συλλόγου και της
Γ.Σ., την οργάνωση με τα σωματεία και αναπτύσσοντας πάντα συλλογικά τη δράση
και τον αγώνα.
ΤΑ Δ.Σ ΤΩΝ ΕΛΜΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου