Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2022

Δελτίο τύπου από την παρέμβαση των 2 ΕΛΜΕ στη ΔΔΕ Δυτ. Αττικής

 


Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

(ΘΡΙΑΣΙΟΥ-ΜΕΓΑΡΙΔΑΣ-ΕΙΔΥΛΛΙΑΣ)

ΕΛΜΕ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ-ΖΕΦΥΡΙΟΥ-ΦΥΛΗΣ

Δελτίο τύπου από την παρέμβαση των 2 ΕΛΜΕ στη ΔΔΕ Δυτ. Αττικής

Τα ΔΣ των ΕΛΜΕ της Δυτικής Αττικής πραγματοποίησαν την Τρίτη, 30-8-22, παρέμβαση για το άμεσο ζήτημα των τοποθετήσεων σε λειτουργικά κενά και της τελικής έγκρισης των “ολιγομελών” τμημάτων από το Υπουργείο, για τις εγγραφές, μετεγγραφές και τη χωροταξική κατανομή των μαθητών σε συγκεκριμένα σχολεία της Διεύθυνσης.

Στη συνάντηση οι δύο ΕΛΜΕ ευχήθηκαν στη νέα Διευθύντρια κα Αικατερίνη Τσέκου καλή και δημιουργική θητεία και δήλωσαν ότι επιθυμούν συνεργασία στο πλαίσιο του δημοκρατικού διαλόγου και με πνεύμα συνεννόησης.

Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν:

1.      Για το θέμα των τοποθετήσεων, οι δύο ΕΛΜΕ δήλωσαν ότι είναι θετικό το ότι η Διεύθυνση δεν προχώρησε σε βιαστικές τοποθετήσεις το καλοκαίρι, με κλειστά σχολεία και χωρίς πλήρη εικόνα των κενών. Ζητήσαμε να τηρηθεί η διαδικασία τοποθετήσεων με βάση τις πάγιες θέσεις των ΕΛΜΕ, οι οποίες έχουν καταγραφεί σε αποφάσεις που καταθέσαμε στη νέα ΔΔΕ. Δεσμεύτηκε ότι όλη η διαδικασία τοποθετήσεων θα γίνει ακριβώς όπως προβλέπεται από τα ΠΔ 50/96 και 100/97, που είναι και πάγια θέση των ΕΛΜΕ μας. Επιπλέον, οι δύο ΕΛΜΕ ζητήσαμε να πραγματοποιηθεί μετά την α φάση τοποθετήσεων και η β φάση εντός του Σεπτεμβρίου, με βάση τα νέα κενά που τυχόν έχουν προκύψει από αποσπάσεις, έγκριση ολιγομελών από ΥΠΑΙΘ, μετεξεταστέους μαθητές, μετεγγραφές, μετακινήσεις λόγω μετεγκατάστασης μαθητών, αλλαγές κατευθύνσεων, αλλαγές στα τμήματα ξένων γλωσσών κλπ. Η διαδικασία της β φάσης, όπου θα έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί το δικαίωμα να δηλώσουν τα κενά, νέα ή δημιουργούμενα, διατηρώντας την υπηρεσιακή τους κατάσταση, έχει εφαρμοστεί για πολλά χρόνια στη Δυτ. Αττική, δεν επιφέρει μεγάλες μετακινήσεις συναδέλφων και αποτρέπει την τυχόν απόκρυψη κενών και τις αδικίες στις τοποθετήσεις. Για παράδειγμα, αν ένας συνάδελφος τοποθετηθεί στην α φάση και εν τω μεταξύ δημιουργηθεί ένα νέο κενό, να διατηρήσει το δικαίωμα να το δηλώσει και να μην αποκλειστεί από αυτό. Η Διευθύντρια δήλωσε ότι θα μελετήσει την πρόταση των ΕΛΜΕ και θα αποφασίσει μαζί με τα μέλη του ΠΥΣΔΕ.

2.      Στο θέμα των ολιγομελών τμημάτων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ που δεν εγκρίθηκαν με απόφαση της ΠΔΕ Αττικής και εκκρεμεί η έγκρισή τους από το ΥΠΑΙΘ ζητήσαμε να επιβεβαιωθεί η θετική εισήγηση από τη ΔΔΕ προς την Περιφέρεια και το Υπουργείο και η Διευθύντρια συμφώνησε στις αντίστοιχες ενέργειες που χρειάζεται να γίνουν.

3.      Η χωροταξική κατανομή μαθητών Δημοτικού σχολείου στα Άνω Λιόσια προς το 2ο και 3ο Γυμνάσιο και οι διαμαρτυρίες γονέων που έχουν προκληθεί λόγω των αλλαγών στη φετινή κατανομή. Στο θέμα αυτό παρευρίσκονταν και οι Διευθυντές των δύο Γυμνασίων. Η ΔΔΕ  δήλωσε ότι αναζητά μία άμεση λύση κατανομής των μαθητών στα δύο Γυμνάσια ώστε να υπάρξει εκτόνωση στην κατάσταση που έχει δημιουργηθεί αλλά και μακροπρόθεσμα λύση στο χωροταξικό της περιοχής συνολικά, αφού ληφθεί υπόψη η γνώμη και οι ανάγκες των σχολείων. Ζητήθηκε κάτι αντίστοιχο να γίνει και στις περιοχές Μάνδρας – Ελευσίνας (όπου οι μαθητές από την περιοχή Παπακώστα είναι δύσκολο και επικίνδυνο να μεταφέρονται στη Μάνδρα άρα είναι προτιμότερο να πηγαίνουν στην Ελευσίνα, όπως επί χρόνια συνέβαινε) καθώς και στον Ασπρόπυργο. Διαπιστώθηκε η σύμφωνη γνώμη όλων.

4.      Το θέμα της κτηριακής επέκτασης του 2ου ΓΕΛ Ελευσίνας (Πυρουνάκειο). Η ΕΛΜΕ Ελευσίνας ενημέρωσε αναλυτικά τη ΔΔΕ για το ιστορικό της απαλλοτρίωσης του οικοπέδου δίπλα στο υφιστάμενο κτήριο του 2ου ΓΕΛ και ζήτησε τη συνδρομή της ώστε να ακολουθηθεί όλη η νομότυπη διαδικασία όπως προβλέπεται για την κτηριακή επέκταση και ολοκλήρωση με βάση τις ανάγκες του σχολείου. Επισημάνθηκαν επίσης οι κίνδυνοι από τις δηλωμένες προθέσεις της δημοτικής αρχής Ελευσίνας για την κατασκευή πολυχώρου αθλητισμού στο χώρο που προορίζεται για το 2ο ΓΕΛ και άρα τον κίνδυνο ακύρωσης των αναγκαίων για το σχολείο έργων. Ενημερώσαμε επίσης για τις επαφές της ΕΛΜΕ με το αρμόδιο τμήμα τεχνικών έργων του ΥΠΑΙΘ. Η Διευθύντρια είπε ότι θα ενημερωθεί για το θέμα και επιφυλάχθηκε για τις ενέργειες της Διεύθυνσης. 

5.      Για τα στελέχη (Διευθυντές – υποδιευθυντές): Οι ΕΛΜΕ ζήτησαν όταν κάποιος συνάδελφος παραιτείται από θέση ευθύνης ή δεν επιθυμεί να αναλάβει τέτοια θέση, να μην ασκείται πίεση από τη Διοίκηση να παραμείνει ή να αναλάβει αντίστοιχα. Η κ. Τσέκου ανταποκρινόμενη θετικά, μας διαβεβαίωσε ότι στις περιπτώσεις αυτές ο συνάδελφος μπορεί να παραιτείται και να δρομολογείται η ανάληψη της θέσης από άλλο συνάδελφο που το επιθυμεί.

Οι ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής παρεμβαίνουν πρωτίστως σε όλα τα ζητήματα που αφορούν σε δικαιώματα και τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών διεκδικώντας, με βάση τους αγώνες των εκπαιδευτικών στην περιοχή και του κλάδου μας πανελλαδικά, να υπάρξει ισότιμη μεταχείριση, τοποθετήσεις με διαφάνεια, με ανακοίνωση όλων των κενών και των μορίων των συναδέλφων ώστε να ακολουθηθεί μία κατά το δυνατόν δίκαιη διαδικασία. Φυσικά, όλα τα ζητήματα της εκπαίδευσης όπως αυτά των τοποθετήσεων ή τα οξυμένα κτηριακά και λειτουργικά προβλήματα των σχολείων δεν λύνονται στο πλαίσιο της διεκδίκησης στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μιας και καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από την ακολουθούμενη αντιεκπαιδευτική πολιτική του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης. Η πολιτική των περικοπών, ο εγκλωβισμός των μαθητών σε τμήματα 26, 27 και πλέον ατόμων, θα στερεί διαρκώς προσωπικό πολύτιμο για την παιδαγωγική κάλυψη των ουσιαστικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών. Οι διορισμοί που γίνονται μετά από πολλά χρόνια αδιοριστίας και μακροχρόνιους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος, δεν καλύπτουν παρά ένα μικρό μέρος των κενών, όπως αποδεικνύεται από τις φετινές προσλήψεις ρεκόρ άνω των 30.000 αναπληρωτών σε 1η φάση! Παράλληλα, το νομοθετικό πλαίσιο των τοποθετήσεων των αναπληρωτών και ωρομίσθιων στοχεύει στην επέκταση της ελαστικής εργασίας και την εξάλειψη των κατακτήσεων των προηγούμενων ετών, ώστε η διοίκηση να έχει πλήρη έλεγχο της λειτουργίας των σχολείων, μακριά από τον αναγκαίο έλεγχο που θα έπρεπε να ασκούν οι Σύλλογοι Διδασκόντων και χωρίς την ύπαρξη των αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια. Και φυσικά  η νέα χρονιά θα είναι και πάλι χρονιά αγώνων ενάντια στην καταστροφική αξιολόγηση (σχολικής μονάδας αλλά και ατομικής αξιολόγησης από φέτος) καθώς και για την υπεράσπιση του δημόσιου δωρεάν και δημοκρατικού σχολείου ενάντια στην ιδιωτικοποίηση – κατηγοριοποίηση και «αυτονομία» των σχολικών μονάδων. Μόνο η αγωνιστική διεκδίκηση για όλα αυτά, η αλληλεγγύη και η συσπείρωσή μας γύρω από τα σωματεία μας, τις ΕΛΜΕ, μπορεί να εγγυηθεί ουσιαστικά θετικές εξελίξεις για το κλάδο μας.

Τα ΔΣ των 2 ΕΛΜΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου