Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22 Ελευσίνα
|
|
Ελευσίνα 15/03/2020
|
Η
Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να πάρουν τώρα άμεσα μέτρα
για την πρόληψη της εξάπλωσης του κορωνοϊού!
για την πρόληψη της εξάπλωσης του κορωνοϊού!
Τα κρούσματα του κορωνοϊού στη χώρας μας
φέρνουν στην επιφάνεια τις χρόνιες ελλείψεις στα σχολεία, τόσο στον εξοπλισμό
(υλικά υγιεινής και καθαριότητας) όσο και στο απαραίτητο προσωπικό
(καθαρίστριες, σχολίατροι κ.α.). Οι
ευθύνες βαρύνουν διαχρονικά όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις και τη σημερινή.
Το υγειονομικό σύστημα της χώρας έφτασε στα
όρια του από τις πολιτικές της λιτότητας και των περικοπών. Τεράστιες ελλείψεις
με ελάχιστες προσλήψεις μονίμων γιατρών και υγειονομικών, κανένας
εκσυγχρονισμός των δομών και της υλικοτεχνικής υποδομής για πολλά χρόνια,
μεγάλες ελλείψεις σε φάρμακα και υλικά πρώτης ανάγκης, κλείσιμο και όχι άνοιγμα
νοσοκομείων, κέντρων υγείας και μονάδων πρωτοβάθμιας φροντίδας, ελαχιστοποίηση
και υπολειτουργία των μονάδων εντατικής θεραπείας, που σε περιπτώσεις μαζικών
προσβολών από σοβαρές ιώσεις και επιδημίες έχουν αποδειχτεί απαραίτητες. Επίσης
σταδιακή ιδιωτικοποίηση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, είτε με την
συμμετοχή των ασφαλισμένων σε πολλές εξετάσεις και φάρμακα, είτε με την
κατάργηση της παροχής 2500 εξετάσεων από τον ΕΟΠΥΥ.
Η βασική αιτία που δυσχεραίνει την
αντιμετώπιση κρίσεων και επιδημιών όπως ο κορωνοϊός είναι:
Ø Η έλλειψη ενός σύγχρονου δημόσιου συστήματος υγείας που
παρέχει εξετάσεις, φάρμακα και άμεση πρωτοβάθμια φροντίδα και…
Ø Οι ελλείψεις σε
έμψυχο δυναμικό και υλικοτεχνική υποδομή, με εξουθενωμένους γιατρούς και
νοσηλευτές, με απλήρωτες εφημερίες και ώρες μηνών, με ΤΕΠ (επείγοντα περιστατικά) τραγικά υποστελεχωμένα, με κλειστά τα πάνω
από 100 από τα περίπου 700 κρεβάτια ΜΕΘ,
Η κατάσταση στο Δημόσιο Υγειονομικό Σύστημα
της χώρας επιδεινώνει την κατάσταση και τροφοδοτεί την ανασφάλεια και τον φόβο σε μαθητές και γονείς, αλλά και
το έδαφος για να αναπτύσσεται η παραπληροφόρηση. Το κλείσιμο των σχολείων,
μπορεί να είναι μία προσωρινή λύση, αλλά δεν μπορεί να κρύψει, κάτω από το χαλί, την πραγματική εικόνα.
Μια εικόνα που φανερώνει ότι και σ’ αυτό το επίπεδο δεν υπάρχει από την
κυβέρνηση σοβαρό σχέδιο πρόληψης, μείωσης της διασποράς και αντιμετώπισης
των συνεπειών αντίστοιχων καταστάσεων όπως αυτών του κορωνοϊού.
Οι υποβαθμισμένες από την χρόνια
υποχρηματοδότηση σχολικές δομές
πλήττονται από:
Ø Έλλειψη κατάλληλων χώρων απομόνωσης μελών της σχολικής
κοινότητας που νοσούν ξαφνικά
Ø Μικρές αίθουσες όπου στοιβάζονται πολλοί μαθητές που πολλαπλασιάζει
τον κίνδυνο μετάδοσης
Ø Ελλείψεις σε προσωπικό καθαριότητας για τακτική και
επαρκή αντισηψία επιφανειών και χώρων
Ø Σοβαρές ελλείψεις σε παραϊατρικό υλικό, π.χ. μάσκες για
όλους, αντισηπτικά, γάντια
Ø Ανυπαρξία σχολικών γιατρών, ψυχολόγων και ειδικού
προσωπικού απαραίτητου στα σχολεία.
Ø Εκπαιδευτικούς-λάστιχο που τρέχουν σε πολλά σχολεία, κάτι
που δυσχεραίνει τη διαχείριση της τωρινής κρίσης, αφού το μειωμένο προσωπικό
των σχολείων με το φορτωμένο ωράριο και τα υπόλοιπα καθήκοντα στην πλάτη του,
δεν επαρκεί και δεν προλαβαίνει να ασχοληθεί με τη διαχείριση μιας έκτακτης
κατάστασης.
Τα προληπτικά μέτρα της Π.Ν.Π. δε μπορεί να
είναι αποτελεσματικά αν δε συνοδεύονται από άμεσα μέτρα που αποτελούν και
πάγιες διεκδικήσεις του γονεϊκού και εκπαιδευτικού κινήματος.
Είναι
αναγκαίο να δοθούν έκτακτα κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό για την
πρόληψη της επιδημίας, την περίθαλψη και την ανακούφιση του πληττόμενου
πληθυσμού. Πρωταρχική αξία της κοινωνικής ζωής είναι η υγεία των μαθητών, των
εργαζομένων και τα δικαιώματά τους και όχι οι δείκτες της οικονομίας.
Με την
ιδιαίτερη ευθύνη που αισθανόμαστε ως εκπαιδευτικοί, είμαστε υποχρεωμένοι να
απαιτήσουμε από την κυβέρνηση να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα:
1. Άμεση οικονομική ενίσχυση των σχολείων, μέσω της κρατικής
χρηματοδότησης, για αγορά προληπτικού υλικού (χαρτομάντιλα, σαπούνια,
αντισηπτικά, υλικά καθαριότητας).
2. Άμεση επισκευή του δικτύου ύδρευσης και των αποχωρητηρίων
στα σχολεία που έχουν ανάγκη.
3. Μόνιμο, επαρκές και πλήρους ωραρίου προσωπικό καθαριότητας
των σχολείων.
4. Μόνιμο και επαρκές βοηθητικό προσωπικό στα σχολεία
(τραπεζοκόμοι, καθαρίστριες κ.λπ.) με πλήρη εργασιακά δικαιώματα. Μόνιμους
σχολικούς νοσηλευτές.
5. Άμεση κατάργηση των περιορισμών που μπαίνουν στο δικαίωμα
της αναρρωτικής άδειας των συναδέλφων. Αναρρωτικές σε όλους τους
εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές, ισόχρονες και χωρίς εξαιρέσεις.
Αγγίζει τα όρια της γελοιότητας να καλεί το Υπουργείο τους συναδέλφους, να μην
παρουσιάζονται στο σχολείο, όταν έχουν συμπτώματα, και, ταυτόχρονα, να διατηρεί
το απαράδεκτο καθεστώς των 15 ημερών αναρρωτικής άδειας για τους
αναπληρωτές, από την οποία για τις τέσσερις πρώτες μέρες χάνουν και το μισό
μεροκάματο.
6. Άδειες σε όλους
τους γονείς που χρειάζεται να επιμεληθούν των παιδιών τους τις μέρες της
επιδημικής κρίσης, χωρίς παρακράτηση μισθών και ενσήμων. Πλήρεις αποδοχές και
εκτός της κανονικής άδειας.
7.
Πλήρεις αποδοχές για όλους τους εργαζόμενους
των σχολείων (αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, υπαλλήλους καθαριότητας σχολείων,
σχολικούς φύλακες κ.λπ.)
8.
Καμία εφαρμογή για όλους τους συναδέλφους της
ΠΝΠ 25/2, και ειδικά των ΑΠΩ και ΑΜΩ, όπου αναφέρεται ότι «δύναται να
προσδιορίζεται με αναφορά σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές» η «προσωρινή
απαγόρευση» και «αναστολή» στις μετακινήσεις εκπαιδευτικών, μαθητών, φοιτητών
9.
Άμεση απόσυρση της «κατά βούληση» ερμηνείας
από ΠΔΕ, ΔΠΕ και ΔΔΕ των ειδικών ρυθμίσεων και αποφάσεων σχετιζόμενων με την
ΚΥΑ αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, που επιβάλει διοικητικά καψόνια
σε απλούς εκπαιδευτικούς, ή σε διευθυντές/υποδιευθυντές. Έγγραφες αποφάσεις για
το όποιο διοικητικό έργο. Να περιοριστεί για λόγους δημόσιας υγείας (μια φορά
την βδομάδα για τη β/θμια) ή να γίνεται ηλεκτρονικά.
10. Μείωση της διδακτέας ύλης για όλες τις τάξεις και της
εξεταστέας ύλης στις πανελλαδικές εξετάσεις, κατάργηση προαγωγικών εξετάσεων.
11. Άμεση ενημέρωση με κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό, τόσο των
μαθητών όσο και των συλλόγων γονέων. Να ενημερωθούν επίσημα οι σύλλογοι
διδασκόντων για την προβλεπόμενη διαδικασία που πρέπει να τηρηθεί σε περίπτωση
ύποπτου κρούσματος κορωνοϊού στη σχολική μονάδα (για παράδειγμα επικοινωνία με
τον ΕΟΔΥ και τον οικογενειακό γιατρό κλπ.).
Είναι
επιτακτική ανάγκη, ανεξάρτητα από το φαινόμενο του κορωνοϊού, επιτέλους, να
υλοποιηθούν τα πάγια αιτήματα:
1. Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας στο πλαίσιο του ΕΣΥ που
θα έχει την αποκλειστική ευθύνη για την παρακολούθηση της σωστής ανάπτυξης και
της υγείας όλων των μαθητών, την πρόληψη, τη δωρεάν ιατροφαρμακευτική και
νοσηλευτική περίθαλψη.
2. Μόνιμοι διορισμοί γιατρών και υγειονομικών στα δημόσια
νοσοκομεία και τις μονάδες υγείας σε όλη τη χώρα. Ανανέωση των συμβάσεων του
επικουρικού και με σύμβαση προσωπικού και μετατροπή σε αόριστης διάρκειας
3.
Να εξοπλιστεί τώρα όλο το δημόσιο σύστημα
υγείας με τα απαραίτητα υλικά πρώτης ανάγκης και όλη την υλικοτεχνική υποδομή
και μηχανήματα που είναι απαραίτητα για την αντιμετώπιση της επιδημικής κρίσης.
4.
Να λειτουργήσουν όλες οι κλειστές ΜΕΘ και τα
αντίστοιχα κρεβάτια και να ανοίξουν νέες
για την πρόληψη της πανδημίας.
5. Πλήρης και δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και
προληπτικός έλεγχος για τους ανασφάλιστους, άνεργους και τις οικογένειές τους,
καθώς και για όλους τους πρόσφυγες και τους μετανάστες.
6. Πλήρης και δωρεάν εμβολιασμός και ιατρικός έλεγχος όλων
των μαθητών, μέσω κρατικών δομών και κινητών μονάδων Υγείας, με ευθύνη των
υπουργείων Παιδείας και Υγείας, ανεξάρτητα από τον φορέα Ασφάλισης του γονέα.
ΓΙΑ ΤΟ
Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
|
Ο Πρόεδρος
του Δ.Σ.
Ιωαννίδης
Τάσος
|
|
|
Η
Γραμματέας του Δ.Σ.
Βασιλείου
Γιούλη
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου