Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ,
ΜΑΝΔΡΑΣ–ΕΙΔΥΛΛΙΑΣ, ΜΕΓΑΡΙΔΑΣ) |
ΕΛΜΕ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ - ΖΕΦΥΡΙΟΥ - ΦΥΛΗΣ |
Δελτίο Τύπου από την παρέμβαση των 2
ΕΛΜΕ της Δυτ. Αττικής με τον ΔΔΕ
Να δοθούν όλα τα κενά σε όλα τα
σχολεία και όλα να καλυφθούν με πλήρη διαφάνεια!!!
Τη Δευτέρα 4-9-23 τα ΔΣ των 2
ΕΛΜΕ στη Δυτ. Αττική έκαναν παρέμβαση στο ΠΥΣΔΕ και συναντήθηκαν με τον νέο ΔΔΕ
και με τα μέλη του ΠΥΣΔΕ Δυτ. Αττικής. Σκοπός ήταν οι ΕΛΜΕ να παρουσιάσουν τις
θέσεις των σωματείων κυρίως για το κρίσιμο θέμα των τοποθετήσεων των
εκπαιδευτικών στα λειτουργικά κενά του Σεπτεμβρίου.
Βρισκόμαστε στην αρχή της νέας
σχολικής χρονιάς κι εκτός των άλλων σοβαρών προβλημάτων, έχουμε 47.000 κενά και
28.000 προσλήψεις αναπληρωτών. Οι τεράστιες ελλείψεις προκαλούν απαράδεκτες
διαδικασίες στην κάλυψη αυτών των λίγων κενών (εμφατικό παράδειγμα η Παράλληλη
Στήριξη). Καταρχάς συζητήθηκε το θέμα των κενών που δηλώνονται στον ΟΠΣΥΔ
για να επιλέξουν οι αναπληρωτές. Η ενημέρωση που είχαμε ήταν ότι όπως και
πέρσι, θα ισχύσει το -απαράδεκτο για τις ΕΛΜΕ- σύστημα του ΟΠΣΥΔ με αριθμό
επιλογών ίσο με τον αριθμό των τοποθετούμενων αναπληρωτών, δηλαδή οι
αναπληρωτές δεν θα έχουν στη διάθεσή τους το σύνολο των πραγματικών κενών. Αν
για παράδειγμα, υπάρχουν 4 κενά καλλιτεχνικής παιδείας αλλά ένας αναπληρωτής
αυτής της ειδικότητας, θα μπορεί στο σύστημα του ΟΠΣΥΔ να δει μόνο ένα κενό.
Αυτό αφενός περιορίζει τις επιλογές για τους αναπληρωτές, αφετέρου δημιουργεί
σοβαρά προβλήματα διότι τίθεται ζήτημα κριτηρίων επιλογής των κενών που θα
αναρτηθούν στον ΟΠΣΥΔ. Με ποιο τρόπο θα επιλεγεί ένα σχολείο σε σύγκριση με ένα
άλλο που διεκδικούν συνάδελφο της ίδιας ειδικότητας; Μήπως αυτό το σύστημα ανοίγει
ο δρόμος ώστε τα κενά να γίνονται αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ Διευθυντών
σχολικών μονάδων, γονέων και Διεύθυνσης;
Στο θέμα αυτό ο Διευθυντής
Εκπαίδευσης απάντησε ότι αυτό είναι το λογισμικό με το οποίο λειτουργεί ο
ΟΠΣΥΔ, κάτι που αποτελεί επιλογή του υπουργείου στο οποίο η Διεύθυνση δεν
μπορεί να παρέμβει. Οι ΕΛΜΕ εκφράσαμε τη διαφωνία μας για τον τρόπο
λειτουργίας του ΟΠΣΥΔ και ζητήσαμε να υπάρξει και β΄ φάση τοποθετήσεων τόσο για
τους αναπληρωτές όσο και για το σύνολο των εκπαιδευτικών, την περίοδο που θα
γίνει η β΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών, όπου θα γίνουν και πάλι τοποθετήσεις στα
εναπομείναντα κενά. Με άλλα λόγια, στη φάση αυτή, να δοθεί η δυνατότητα
δήλωσης και των νέων κενών για το σύνολο των εκπαιδευτικών και όχι μόνο για
όσους προσληφθούν στη β΄ φάση. Ο ΔΔΕ επιφυλάχθηκε για τη διενέργεια β΄ φάσης
τοποθετήσεων με το σκεπτικό ότι ενδέχεται να προκαλέσει αναστάτωση στα σχολεία,
με τις αλλαγές των καθηγητών που θα έχουν ήδη τοποθετηθεί. Εμείς επιμένουμε ότι
μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου, ακόμα δεν έχουν παγιωθεί τα ωρολόγια προγράμματα και
οι όποιες αλλαγές δεν έχουν σημαντικό παιδαγωγικό αντίκτυπο. Αντίθετα, η β΄ φάση
είναι επιβεβλημένη ώστε να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων με τη
δίκαιη τοποθέτηση όλων των συναδέλφων όταν πλέον θα υπάρχει η δυνατότητα να
δηλώσουν όλα τα πραγματικά κενά.
Οι ΕΛΜΕ στη συνέχεια έθεσαν το
καυτό θέμα των τεράστιων κενών και στη Δυτική Αττική, τα οποία παρόλο που έγινε
πρόσληψη 200 περίπου αναπληρωτών γενικής και ειδικής αγωγής, δεν επαρκεί για τα
υπάρχοντα κενά. Επισημάνθηκε ότι υπάρχει ρευστή ακόμα κατάσταση ως προς τον
αριθμό των τμημάτων εξαιτίας μετεξεταστέων στα Γυμνάσια, μετεγγραφών από άλλες
περιοχές, αλλά και μη ολοκλήρωσης από όλους τους μαθητές των ηλεκτρονικών
εγγραφών. Επομένως, ζητήσαμε να υπάρχει η δυνατότητα όπου ο αριθμός των μαθητών
υπερβαίνει το μέγιστο (πχ 25 στα τμήματα προσανατολισμού της Γ΄ Λυκείου) να
“σπάει το τμήμα”. Δυστυχώς, η απάντηση του ΔΔΕ σε αυτό το αίτημα ήταν αρνητική,
με το αιτιολογικό ότι η δημιουργία νέων τμημάτων σημαίνει και περισσότερα κενά,
τα οποία δε φαίνεται να καλύπτονται από το υπουργείο. Επομένως, επικαλούμενος
τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, οι οποίοι δε θα κάνουν μάθημα ελλείψει
καθηγητών, δήλωσε ότι θα προτιμήσει με απόφασή του να αυξηθεί ο αριθμός των
μαθητών ανά τμήμα έως και +10%, κάνοντας χρήση της σχετικής νομοθεσίας, εκτός
αν υπάρχει επάρκεια καθηγητών. Η θέση των ΕΛΜΕ στο σημείο αυτό είναι
ξεκάθαρη: Υποστηρίζουμε τις θέσεις της ΟΛΜΕ για μαθητές 20/τμήμα και
10/εργαστήριο, οπότε διαφωνούμε κάθετα με την αύξηση του αριθμού των μαθητών,
πάνω και από τα μέγιστα όρια των 25/τμήμα γενικής παιδείας και προσανατολισμού
της Γ’ ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, των 22/τμήμα γενικής παιδείας και προσανατολισμού της Γ΄
Εσπερινών ΓΕΛ, των 27/τμήμα για τα Γυμνάσια. Η λειτουργία τμημάτων με 30
μαθητές είναι άκρως αντιπαιδαγωγική και προβληματική! Η Δυτική Αττική της
υποβάθμισης και των τεράστιων κοινωνικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών
προβλημάτων, θα αποκτήσει και σχολεία –
κονσέρβες όπου οι μαθητές θα στοιβάζονται κυριολεκτικά, αλλά θα απαιτείται να
τα βγάλουν πέρα με ΕΒΕ και τράπεζα θεμάτων! Η αύξηση του αριθμού των μαθητών κι
η μείωση του αριθμού των τμημάτων, εξυπηρετεί την πολιτική περικοπών του
υπουργείου, διευκολύνει τις μεγάλες μειώσεις στις προσλήψεις αναπληρωτών και
κάνει το τεράστιο πρόβλημα να φαίνεται λιγότερο διογκωμένο από αυτό που
πραγματικά είναι. Από την πλευρά μας κάναμε σαφές ότι δεν θα ανεχτούμε ούτε
αυξήσεις στο ωράριο (οριζόντιες κεντρικά ή μέσω υποχρεωτικών υπερωριών), ούτε
διαμοιρασμό των ωρών συναδέλφων σε διαφορετικά τμήματα (παραβιάζοντας έτσι τις
αναθέσεις μαθημάτων από το σύλλογο διδασκόντων), ούτε υποχρεωτικές αποσπάσεις
με απόφαση του ΔΔΕ, ούτε οποιαδήποτε άλλη λύση «διαχείρισης της φτώχειας», που
θέτει η πολιτική του ΥΠΑΙΘΑ που δημιουργεί όλα αυτά τα κενά. Άλλωστε η
προοπτική της υπολειτουργίας των σχολείων πανελλαδικά και στην περιοχή μας
είναι μπροστά μας, και δεν πρόκειται να λυθεί παρά με γενναίες προσλήψεις,
μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών και φυσικά δε δεχόμαστε να «λυθεί»
ούτε εις βάρος των εργασιακών μας δικαιωμάτων, ούτε εις βάρος των μορφωτικών
αναγκών των μαθητών μας.
Οι ΕΛΜΕ κατέθεσαν τη θέση τους
για τη σειρά τοποθετήσεων του ΠΥΣΔΕ, που έχει εφαρμοστεί για χρόνια, θεωρώντας
ότι η τοποθέτηση των νεοδιόριστων πρέπει, βάσει της ΥΑ 137644 του 2015, να
γίνει μετά τους αποσπασμένους καθώς οι τελευταίοι έχουν ήδη οργανική θέση
στην περιοχή. Ο ΔΔΕ διατύπωσε διαφορετική γνώμη στο θέμα, θεωρώντας ότι οι
νεοδιόριστοι αποτελούν εκπαιδευτικούς στη διάθεση ΠΥΣΔΕ. Άρα πρέπει να
τοποθετηθούν πριν τους αποσπασμένους από άλλα ΠΥΣΔΕ ή τους αιτούμενους
εσωτερικής απόσπασης. Με βάση τελικά την πρακτική του ΠΥΣΔΕ τα 2 τελευταία
χρόνια, οι νεοδιόριστοι τοποθετήθηκαν ως ξεχωριστή κατηγορία, αμέσως μετά τη
διάθεση ΠΥΣΔΕ. Επισημαίνουμε για άλλη μία φορά την παραπάνω ΥΑ στην οποία
χαρακτηριστικά αναφέρεται: “Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 4
του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ Α’ 71) ορίζεται ότι οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται σε
κενή θέση σχολικής μονάδας. Ως εκ τούτου έπονται των ανωτέρω κατηγοριών.”, όπου
οι κατηγορίες που ανωτέρω αναφέρονται είναι οι υπεράριθμοι, οι ειδικές
κατηγορίες, οι σε διάθεση ΠΥΣΔΕ, οι από μετάθεση, οι εσωτερικά αποσπώμενοι-
πρακτικά όλες οι κατηγορίες μόνιμων εκπαιδευτικών. Το επιχείρημα ότι η σχετικά
αναφορά γίνεται για την κατανομή των οργανικών δεν είναι ισχυρό, καθώς ανάλογη
διαδικασία μπορεί να γίνει και για τις λειτουργικές τοποθετήσεις.
Οι ΕΛΜΕ κατέθεσαν πρόταση για
την πληρωμή των αναπληρωτών, που κάθε χρόνο που προσλαμβάνονται, πρέπει πρώτα
να γίνει έλεγχος του ΜΚ που κατέχουν, (άρα έλεγχος προϋπηρεσίας, τίτλων
σπουδών, μεταπτυχιακών και προσόντων), επομένως με βάση την καθυστέρηση που
προϋποθέτει ο έλεγχος αυτός, καταλήγουν να τους αποδοθεί ΜΚ γύρω στο Μάρτιο.
Μέχρι τότε πληρώνονται με ΜΚ 1 με ό, τι αυτό συνεπάγεται για τις οικονομικές
ανάγκες τους. Αυτή η τακτική ακολουθούνταν τα προηγούμενα χρόνια με το
τραγελαφικό φαινόμενο να μην αναγνωρίζεται το ΜΚ ακόμα κι αν είχε χορηγηθεί
στον συνάδελφο αναπληρωτή από την ίδια ΔΔΕ Δυτικής Αττικής! Φέτος εγκαίρως
ζητάμε να συνεχίσει η πληρωμή των αναπληρωτών με το ΜΚ με το οποίο έρχονται
στην περιοχή, και να υπάρξει συμψηφισμός όταν ολοκληρωθεί ο έλεγχος, κάτι
που θα σημάνει και πολύ λιγότερο φόρτο εργασίας για στο οικονομικό τμήμα της
ΔΔΕ. Ο ΔΔΕ δεσμεύτηκε να υλοποιήσει το αίτημα των ΕΛΜΕ, αν δεν υπάρχει κάποιο
νομικό κώλυμα.
Με αφορμή φαινόμενα ζημιών,
που συμβαίνουν κατά καιρούς σε σχολεία της Δυτ. Αττικής, οι ΕΛΜΕ με καθαρό
τρόπο δήλωσαν ότι διαφωνούν με οποιαδήποτε αντιδημοκρατική «λύση» τοποθέτησης
καμερών, για λόγους προσωπικών δεδομένων, και απαιτούμε από τους Δήμους να
προσληφθούν άμεσα και να τοποθετηθούν σχολικοί φύλακες σε 24ωρη βάση.
Συνάδελφοι, συσπειρωμένοι
σταθερά και αποφασιστικά στα σωματεία μας, θα χρειαστεί να αποκρούσουμε τα
μέτρα προσαρμογής στον προκρούστη των κενών του υπουργείου, όπως και γενικότερα
την πολιτική της κατηγοριοποίησης-υποβάθμισης, της αξιολόγησης, της έντασης
των φραγμών και των αποκλεισμών για τα παιδιά των οικονομικά αδύναμων
οικογενειών. Η νέα χρονιά μας βρίσκει με τα ψίχουλα του μισθολογίου και των
διαφόρων κουπονιών, που αδυνατούν να αντιμετωπίσουν το τεράστιο κύμα ακρίβειας.
Έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να φρενάρουμε πλευρές της αντιεκπαιδευτικής
πολιτικής της κυβέρνησης, όπως συνέβη πέρσι με την ατομική αξιολόγηση, με
ελάχιστες περιπτώσεις συναδέλφων να αξιολογούνται, παρά την τεράστια πίεση,
τους εκβιασμούς και την προπαγάνδα του υπουργείου. Μπορούμε με τους αγώνες
μας, απέναντι στην κυβέρνηση, αλλά και όπου χρειαστεί με μαζικές παρεμβάσεις
στη ΔΔΕ, να προασπιστούμε τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και της δημόσιας
εκπαίδευσης, καθώς και τα δικά μας εργασιακά και εκπαιδευτικά δικαιώματα!!!
Τα ΔΣ των 2 ΕΛΜΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου