Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε.
ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ Δ/ΝΣΗ:
Πίνδου και Αθηνάς 22 Ελευσίνα Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/ |
|
Ελευσίνα 23/1/2024 |
Ξεσηκωμός! Η ιδιωτικοποίηση των Πανεπιστημίων δε θα περάσει
Το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής
καταδικάζει την προσπάθεια ίδρυσης ιδιωτικών (των λεγόμενων – μη κρατικών
πανεπιστημίων από την κυβέρνηση της ΝΔ - για να κρύψει τον χαρακτήρα τους). Τα
ιδιωτικά ΑΕΙ αποτελούν αντιδραστική τομή στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση της
Παιδείας. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. σε πλήρη ταύτιση με την πολιτική της ΕΕ και του
ΟΟΣΑ έρχεται να ολοκληρώσει τις αντιδραστικές αλλαγές που εδώ και χρόνια είναι
σε εξέλιξη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δε διστάζει να μετατρέψει σε
κουρελόχαρτο ακόμα και το Σύνταγμα επιβάλλοντας την ευρωπαϊκή νομοθεσία
αποκαλύπτοντας τελικά ότι η ΕΕ και τα συμφέροντα του κεφαλαίου είναι ο
υπέρτατος νόμος γι αυτήν. Συγκεκριμένα επιχειρεί να παρακάμψει το άρθρο 16 του
Συντάγματος που απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ μέσω του άρθρου 28 που
προβλέπει ότι οι διακρατικές συμφωνίες και το ευρωπαϊκό δίκαιο υπερτερούν της
ελληνικής νομοθεσίας, αποκρύπτοντας όμως ότι δεν υπερτερούν του
ελληνικού συντάγματος! Κατά τα άλλα η κυβέρνηση που κόπτεται υποτίθεται για
τους νόμους και την τήρησή τους, έρχεται η ίδια να παραβιάσει το ίδιο το
Σύνταγμα της χώρας!
Κυβέρνηση – ΕΕ – ΟΟΣΑ επιδιώκουν :
Την ενίσχυση της
μετατροπής της Παιδείας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε εμπόρευμα και την
υποταγή της γνώσης στα επιχειρηματικά συμφέροντα και το κέρδος. Θα παραχωρήσει
την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην ασυδοσία του κεφαλαίου για απόσπαση κερδών από
συγκεκριμένα επιχειρηματικά λόμπι.
Την επιβολή του ανταγωνισμού που
θα ενισχύσει την επιχειρηματική-κερδοσκοπική λειτουργία και των δημόσιων
Ιδρυμάτων. Θα επιβάλει τη λειτουργία
τους με βάση ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και στα δημόσια Πανεπιστήμια και στα
πλαίσια της λεγόμενης ισοτιμίας στην αγορά θα περικόψει ακόμα περισσότερο την
κρατική χρηματοδότηση και στήριξη των δημόσιων ΑΕΙ. Θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των δημόσιων πανεπιστημίων και της
ποιότητας και των παροχών. Θα
ανοίξει το δρόμο για την επιβολή διδάκτρων και στις προπτυχιακές σπουδές
ενισχύοντας τους ταξικούς φραγμούς στην πρόσβαση των παιδιών στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση. Θα υποτάξει το περιεχόμενο των σπουδών, της γνώσης και της έρευνας
στα επιχειρηματικά συμφέροντα και την κυρίαρχη αστική ιδεολογία. Θα επιφέρει την παραπέρα υποβάθμιση των
πτυχίων αλλά και των συνθηκών σπουδών. Θα
πλήξει τα επαγγελματικά δικαιώματα και τους μισθούς. Θα επιβάλει ένα βαθύτερο αυταρχικό αντιδημοκρατικό πλαίσιο
λειτουργίας όπου ελεύθερα θα είναι μόνο τα επιχειρηματικά συμφέροντα και το
κέρδος και θα εξοβελίζονται οι
κοινωνικές ανάγκες και τα λαϊκά συμφέροντα, ενώ θα πολλαπλασιαστούν τα εμπόδια και οι φραγμοί στην ελεύθερη
φοιτητική συνδικαλιστική δράση. Θα
κυριαρχήσει ο αυταρχισμός, η επιτήρηση, οι απαγορεύσεις και η καταστολή
(πανεπιστημιακή αστυνομία, κλπ).
Συγκεκριμένα στην εκπαίδευση η
ίδρυση ιδιωτικών – μη κρατικών θα επιφέρει άμεσο και συντριπτικό χτύπημα στα πτυχία μας, στα επαγγελματικά
δικαιώματα χιλιάδων αποφοίτων μεταξύ των οποίων και των χιλιάδων μόνιμων
και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Η αγορά των λεγόμενων προσόντων και
πιστοποιήσεων (που εκτοξεύτηκε με τον ν. Γαβρόγλου) γενικεύεται και στο βασικό
πτυχίο. Χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες που τελείωσαν το δημόσιο
πανεπιστήμιο, που έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις, που μόχθησαν για πάρουν το
πτυχίο τους, που δίνουν τη μάχη ως αναπληρωτές για να στηρίξουν το δημόσιο
σχολείο και μαζεύουν μέρα με την μέρα την προϋπηρεσία τους θα δουν μέσα σε μια
μέρα οι κόποι τους να ακυρώνονται και πτυχία τους να εξισώνονται με το κάθε
λογής ίδρυμα – κολλέγιο – ιδιωτικό ΑΕΙ το οποίο θα δίνει πτυχία με μοναδικό
κριτήριο το πόσο αντέχει η τσέπη του καθενός.
Η συνύπαρξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα δεν
οδηγεί σε καλύτερες παροχές. Αποδείχτηκε ότι η
ιδιωτικοποίηση στην ενέργεια, την τηλεφωνία, τις συγκοινωνίες και συνολικά
στις κοινωνικές υπηρεσίες και ανάγκες -σε πλήρη αντίθεση με το αφήγημα για
βελτίωση και φτηνή πρόσβαση- οδήγησε σε
υποβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών και των αγαθών σε σημείο που να
εγκυμονούν και εγκληματικοί κίνδυνοι για το λαό (όπως στα Τέμπη ή με την
υγεία ιδιαίτερα στην πανδημία) και στην εκτόξευση
της ακρίβειας για τους εργαζόμενους και στην απογείωση των κερδών των ιδιωτών επενδυτών. Αυτό προωθούν και με τα
ιδιωτικά ΑΕΙ και την ευρύτερη ιδιωτικοποίηση στην Παιδεία.
Η
ίδρυση των ιδιωτικών ΑΕΙ δεν αφορά μόνο τα παιδιά μας και το μέλλον τους. Είναι συνέχεια των αντιδραστικών αλλαγών
που έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις σε εφαρμογή των απαιτήσεων της ΕΕ και
του ΟΟΣΑ. Η αναγνώριση των
πτυχίων των κολλεγίων έχει ξεκινήσει εδώ και 15 χρόνια (αποφάσεις
Σπηλιωτόπουλου, Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλου,
Γαβρόγλου, συνήθως ως συμμόρφωση της χώρας με κοινοτικές οδηγίες). Οι αποφάσεις αυτές σήμερα «δένουν» με τα
νομοθετήματα για αξιολόγηση,
επαγγελματική εκπαίδευση, ΕΒΕ, τράπεζα
θεμάτων και διευκολύνουν τις αλλαγές για την αυτονομία της σχολικής
μονάδας με τους διευθυντές-manager για
την ανεύρεση χορηγών για την οικονομική τους λειτουργία, εθνικό απολυτήριο, ελεύθερη επιλογή σχολείων,
διαγωνισμός ΑΣΕΠ- υβριδικό σύστημα διορισμών και συνολικά την πλήρη
εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.
Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει ιστορία,
γνώση και εμπειρία ανατροπής αυτού του σχεδίου που κυβερνήσεις, ΕΕ και ΟΟΣΑ
προσπαθούν εδώ και πολλά χρόνια να περάσουν στην ελληνική εκπαίδευση. Η μεγάλη
απεργία των 6 εβδομάδων στην εκπαίδευση το 2006, σε συνέχεια και συντονισμό με
το μαχητικό ανυποχώρητο φοιτητικό κίνημα του 2006 και 2007 ανέτρεψαν το σχέδιο
για τη συνταγματική αναθεώρηση από την κυβέρνηση Καραμανλή και υποχρέωσαν την
αξιωματική αντιπολίτευση του ΠΑΣΟΚ να αποσύρει άρον άρον τη στήριξη της στην
συνταγματική αναθεώρηση.
Το νομοσχέδιο – έκτρωμα της κυβέρνησης αποτελεί αιτία πολέμου! Αγώνας τώρα για να μην κατατεθεί και
να μην ψηφιστεί. Αποφασιστικός αγώνας μέχρι την ανατροπή των σχεδίων της
κυβέρνησης. Έχουμε χρέος ως
εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι στη νέα γενιά, να αντιπαλέψουμε τόσο τη
δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων όσο και την επιχειρηματική λειτουργία του
Δημόσιου Πανεπιστημίου. Για νίκες και κατακτήσεις τώρα για το καθολικό δικαίωμα
στη Μόρφωση, τη Δουλειά και τη Ζωή.
Να οικοδομήσουμε
τώρα απέναντι στα σχέδιά τους ένα μέτωπο Παιδείας - Εργασίας - Δημοκρατίας
Διεκδικούμε:
·
Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία και σύγχρονες
σπουδές.
·
Όχι στην κατάργηση του άρθρου 16 ή την «προσπέρασή»
του με το άρθρο 28 - όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
·
Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία στο
ύψος των αναγκών μας.
·
Πτυχία με αξία - μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση
του επαγγέλματος. Κατάργηση των κριτηρίων διορισμού του ν.4589/19. Όχι στον
διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και την αντιδραστική αλλαγή του τρόπου πρόσληψης των
εκπαιδευτικών.
·
Δουλειά για όλους - δουλειά με δικαιώματα.
Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο
και αναγνώριση όλης της προϋπηρεσίας.
·
Αυξήσεις τώρα για κάλυψη όλων των απωλειών, της
ακρίβειας και του πληθωρισμού για να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας.
·
Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και της ΕΒΕ.
Τώρα είναι η ώρα
οι εκπαιδευτικοί να δώσουμε μαζικό, αποφασιστικό παρόν στις κινητοποιήσεις του
επόμενου διαστήματος, να οργανώσουμε αγωνιστικό και απεργιακό σχέδιο - να
ενώσουμε τη φωνή μας μαζί με το φοιτητικό, το μαθητικό και εργατικό κίνημα, να
δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για να μην κατατεθεί – να μην ψηφιστεί ο νόμος,
να ανατραπεί το συνολικό σχέδιο κυβέρνησης ΕΕ και ΟΟΣΑ για την
εμπορευματοποίηση ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, να ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας.
ΓΙΑ ΤΟ
Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ |
|
|||
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Ιωαννίδης Τάσος |
|
|
Η Γραμματέας του Δ.Σ. Γκούμα Ιωάννα |
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου