Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024

Για προβλήματα χρηματοδότησης σχολικών μονάδων

 

                            

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                  

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα 13/10/2024

 

ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΟΔΗΓΕΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΣΦΥΞΙΑ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τα σχολεία βρίσκονται σε κατάσταση οικονομικής ασφυξίας και αδυναμίας λειτουργίας ακόμα και για τα στοιχειώδη ζητήματα καθημερινότητας. Στις 30 Ιούνη οι Διευθυντές /ντριες ήταν υποχρεωμένοι /ες να επιστρέψουν όσα χρήματα είχαν στα ταμεία τους στους Δήμους στους οποίους σύμφωνα με το νέο νόμο περνάει η αποκλειστική διαχείριση των χρημάτων. Σχεδόν όλα τα σχολεία (και πολύ σωστά) αξιοποίησαν τα χρήματα αυτά για να αγοράσουν αναλώσιμα και είδη πρώτης ανάγκης, διαβλέποντας αυτό που συμβαίνει σήμερα. Ωστόσο, τα αναλώσιμα αυτά εξαντλούνται και μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί κανένα χρηματικό ποσό σε πολλά σχολεία!

Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα οξυμμένο στους Δήμους κάτω των 100 σχολικών μονάδων όπου καταργήθηκαν με νόμο του 2023 οι σχολικές επιτροπές (όπως είναι οι Δήμοι της Δυτικής Αττικής), καθώς τα σχολεία σε κάποιους Δήμους (όπως στην Ελευσίνα, τη Μάνδρα, τις Ερυθρές και τα Μέγαρα) δεν έχουν πάρει ούτε ευρώ εδώ και μήνες! Επίσης, δεν έχει δοθεί ακόμα και το 500αρικο -1000αρικο για πάνω από 10 αίθουσες και 4000 για τα Εργαστηριακά Κέντρα, που υποτίθεται θα έχει ανά χείρας ο κάθε Διευθυντής/Διευθύντρια για την κάλυψη άμεσων αναγκών. Η ασάφεια στο νέο πλαίσιο χρηματοδότησης των σχολείων από τους Δήμους προκαλεί μεγάλη ανησυχία!  Ήδη Δήμοι δηλώνουν ότι για φέτος (2024) έχουν εξαντλήσει το όριο που επιτρέπει ο νόμος για την πραγματοποίηση διαγωνισμών για προμήθεια υλικών-αναλώσιμων κ.α.

Αντίστοιχα, υπάρχουν δεκάδες περιπτώσεις εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα Διευθυντών και Υποδιευθυντών που έχουν βάλει χρήματα από την τσέπη τους, με την προσδοκία κάποια στιγμή να τα πάρουν πίσω (και αν...). Ή να ψωνίζουν, με οδηγία των Δήμων,  … βερεσέ...με το τεφτέρι! Εδώ εμφανίζεται και ένα σημαντικό πρόβλημα: Καθώς πρόκειται να υπογραφούν συμβάσεις προμήθειας των αναλώσιμων των σχολείων με ένα συγκεκριμένο προμηθευτή, ενδέχεται η τελική σύμβαση να αφορά σε άλλο προμηθευτή από αυτόν που προς το παρόν στέλνει υλικά στα σχολεία, με πίστωση! Τι σημαίνει αυτό; Ότι στο τέλος ενδέχεται τον …λογαριασμό να τον πληρώσουν οι Διευθυντές /τριες από την τσέπη τους!!

Σε σχολικές μονάδες διευθυντές και εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι δεν έχουν χρήματα ούτε για καθαριστικά! Τελείωσε το χαρτί, οι κιμωλίες, οι μαρκαδόροι… ακόμα και το χαρτί τουαλέτας! Δεν υπάρχουν παρουσιολόγια, βιβλία φοίτησης, φάκελοι κλπ. Τι θα γίνει με τους απλήρωτους λογαριασμούς; Τι θα γίνει με την προμήθεια του πετρελαίου; Πως θα γίνονται οι απαραίτητες επισκευές; Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα περιμένουν απάντηση.

Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών ήρθε να προστεθεί στη διαχρονική υποχρηματοδότηση των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό και στην σταθερή προσπάθεια  όλων των κυβερνήσεων για μετάκληση του βάρους στους ίδιους τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς που ισχύει και πριν από την κατάργησή τους.  Το γεγονός ότι δεν φρόντισαν όλο αυτό το διάστημα, μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, να διαμορφώσουν ένα σαφές πλαίσιο χρηματοδότησης των σχολείων δεν είναι αστοχία. Είναι επιλογή για εξαναγκάσουν τα σχολεία να ξεκινήσουν να ψάχνουν χορηγούς και πόρους. Εκεί οδηγεί λοιπόν η κυβέρνηση τα σχολεία… Στην ιδιωτικοοικονομική τους λειτουργία και τελικά στην κατηγοριοποίησή τους ( πχ σε σχολεία που βρίσκουν πόρους και σε σχολεία που δεν βρίσκουν). Όχι τυχαία, με το άρθρο 98 του νόμου 4823/2021 η κυβέρνηση της ΝΔ προέβλεψε τη δυνατότητα άντλησης εσόδων από χορηγούς, γυρνώντας την εκπαίδευσης δεκαετίες πίσω, στα χρόνια των “ευεργετών”, που συντηρούσαν τα σχολεία… Όχι τυχαία, επίσης, η εύρεση χορηγών αποτελεί δείκτη για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

Εντάσσεται στην γενικότερη κατεύθυνση εμπορευματοποίησης του σχολείου και λειτουργίας του με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Σοβαρές ευθύνες έχουν και όσοι, είτε σαν κυβέρνηση, είτε σαν αντιπολίτευση, προωθούν ένα σχολείο «αυτόνομο», με διευθυντές-μάνατζερ που θα έχουν οι ίδιοι την ευθύνη διαχείρισης της σχολικής μονάδας και μαζί με τον σύλλογο διδασκόντων θα ψάχνουν να βρουν χορηγούς για να χρηματοδοτούν τα σχολεία ενώ οι γονείς θα καλούνται να βάζουν κάθε χρόνο, ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη όχι μόνο για τα έξοδα των παιδιών τους αλλά ακόμη και για τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησης των σχολείων. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. επιδιώκει την επιτάχυνση της εφαρμογής των ν. 4692/20 και 4823/21 (Κεραμέως) μέσα από τους οποίους έχουν θεσμοθετήσει τη αναζήτηση πόρων και χορηγών από την σχολική μονάδα. Άλλωστε τα Bazzar με στόχο την κάλυψη των οικονομικών αναγκών των σχολείων είναι πραγματικότητα για πολλά σχολεία στη Βρετανία και τις ΗΠΑ…

Ο οικονομικός στραγγαλισμός των σχολείων, τα μαζικά λουκέτα σε τμήματα, η ελαστικοποίηση της εργασίας των εκπαιδευτικών, η οικονομική αφαίμαξη των γονιών και η πάση θυσία επιβολή της κατηγοριοποίησης των σχολείων μέσω της λεγόμενης «αξιολόγησης», με διώξεις και με αυταρχισμό, είναι κρίκοι μιας ενιαίας αλυσίδας μιας πολιτικής που αντιμετωπίζει την μόρφωση των παιδιών ως κόστος, που ματώνει καθημερινά το λαό για να υπηρετεί τα ματωμένα πλεονάσματα και τα κέρδη των λίγων. 

Εδώ και τώρα απαιτούμε:

      Σαφές πλαίσιο και διαδικασίες που θα εξασφαλίζουν ότι θα καλύπτεται έγκαιρα από τον κρατικό προϋπολογισμό το σύνολο των αναγκών με βάση τις ανάγκες και τα αιτήματα των σχολικών μονάδων

      Άμεση κάλυψη των  λειτουργικών αναγκών των σχολείων με ευθύνη του κράτους. Καμία κάλυψη εξόδων του σχολείου από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές!

      Δραστική αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στο ύψος των πραγματικών αναγκών.

      Δωρεάν πετρέλαιο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο στα σχολεία.

      Αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν παιδεία χωρίς χορηγούς και ιδιώτες.

      Όχι την κατηγοριοποίηση μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών.

 

                                          ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

 

Ιωαννίδης Τάσος

 

 

 

ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΕΛΜΕ

Η Γραμματέας του Δ.Σ.

 

Γκούμα  Ιωάννα

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου