Α’ ΕΝΩΣΗ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
(Α’ Ε.Λ.Μ.Ε.
ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ)
Δ/ΝΣΗ:
Πίνδου και Αθηνάς 22 Ελευσίνα ΤΚ:19200
ΤΗΛΕΦΩΝΟ - FAX: 2105561490
|
|
Ελευσίνα 12/5/2020
|
ΓΙΑ
ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Η πολιτική ηγεσία
του Υπουργείου Παιδείας κατέθεσε αιφνιδιαστικά στις 8/5/2020 -εκμεταλλευόμενη
όπως και στην περίπτωση του
αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου την δύσκολο περίοδο της υγειονομικής κρίσης-, και
ψήφισε εσπευσμένα την επομένη, κατάπτυστη τροπολογία με την οποία καθιερώνει
επίσημα τη διαδικασία «ζωντανής
μετάδοσης ήχου και εικόνας σε πραγματικό χρόνο», δηλαδή την
αναμετάδοση της διδασκαλίας μέσω κάμερας ή άλλου μέσου μέσα στη σχολική τάξη, σε
νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια.
Η συγκεκριμένη τροπολογία ανοίγει
εξαιρετικά επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία,
προσβάλλοντας κάθε έννοια παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας στο δημόσιο
σχολείο, καθώς και επιστημονικής δεοντολογίας και συλλογικής ευπρέπειας που
οφείλουν να διέπουν τη σχολική ζωή. Η εφαρμογή του εν λόγω βάρβαρου μέτρου αποτελεί
κατάφωρη παραβίαση των συνταγματικά κατοχυρωμένων ατομικών δικαιωμάτων των
μαθητών και των εκπαιδευτικών, που επιχειρείται να μετατραπούν σε στρατιωτάκια
αμίλητα, ακούνητα κι αγέλαστα στις συνθήκες της ηλεκτρονικής τους επιτήρησης,
να υποβιβαστούν σε «παρουσιαστές» και «τηλεθεατές» ενός reality show που μαγνητοσκοπείται και
είναι διαθέσιμο ως υλικό στην εκάστοτε κυβέρνηση και τους εργοδοτικούς φορείς
για «ερευνητικούς ή στατιστικούς σκοπούς», ή θα μπορούσε να αποτελέσει
«εκπαιδευτικό προϊόν» με αγοραίους όρους σε συμφωνία με την προσπάθεια
ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης. Η εισβολή του «Μεγάλου Αδελφού» στις σχολικές
αίθουσες ακυρώνει την ουσιαστική επικοινωνία, την αλληλεπίδραση, το κλίμα
αμοιβαίας εμπιστοσύνης και ελευθερίας έκφρασης ως αναφαίρετες προϋποθέσεις της
ζωντανής εκπαιδευτικής πράξης.
Σε
αυτό το πλαίσιο, ο πρώτιστος κυβερνητικός στόχος της τροπολογίας είναι ο
ασφυκτικός αξιολογικός έλεγχος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η εμπέδωση της
πειθάρχησης και του αυταρχισμού στους εργασιακούς χώρους, σε μια συγκυρία
επίτασης της κυρίαρχης αντιλαϊκής πολιτικής και του εργασιακού μεσαίωνα. Η
πολιτική βούληση της κυβέρνησης να παγιώσει την απευθείας μετάδοση της
διδασκαλίας, με πρόσχημα τις επιδημικές νόσους, εγκυμονεί κινδύνους για τα μορφωτικά
δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, όπως των
προσλήψεων αναπληρωτών στις ορεινές και νησιωτικές περιοχές στο όνομα του
«ηλεκτρονικού εκσυγχρονισμού», ενώ θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και ως
απεργοσπαστικός μηχανισμός. Το όψιμο,
μάλιστα, ενδιαφέρον της κ. Κεραμέως «για να μην αποξενώνονται οι μαθητές από το
αγαθό της γνώσης», σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας,
αποδεικνύεται τουλάχιστον υποκριτικό, όταν σε πολλά σχολεία, εκατοντάδες
χιλιάδες ήταν οι χαμένες ώρες ακόμη και των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων
τη μισή περίπου σχολική χρονιά λόγω της αδιοριστίας και των μειωμένων
προσλήψεων αναπληρωτών.
Εκτός
από τη συγκεκριμένη τροπολογία, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει
καταθέσει από τις 24 Απριλίου προς διαβούλευση και ψήφιση σχέδιο νόμου με το
οποίο συρρικνώνεται συνολικά η λυκειακή βαθμίδα, δρομολογούνται ασφυκτικοί
εξεταστικοί και ταξικοί φραγμοί με τη νεκρανάσταση της τράπεζας θεμάτων και την
αυστηροποίηση των όρων προαγωγής και απόλυσης των μαθητών στα γυμνάσια, τα
λύκεια και τα ΕΠΑΛ και επαναφέρονται η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και η
ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο των οποίων θα επιχειρηθούν η
χειραγώγηση, η μισθολογική καθήλωση και στο βάθος οι απολύσεις, σύμφωνα με το
δόγμα «κακός μαθητής = κακός καθηγητής».
Επειδή
σεβόμαστε την εργασία μας, αγαπάμε και προστατεύουμε τους μαθητές και τις
μαθήτριές μας και προασπίζουμε τις κατακτήσεις μας:
-
Καλούμε την κυβέρνηση να καταργήσει την
αντιδραστική τροπολογία ως απαράδεκτη παραβίαση μορφωτικών, εργασιακών και
δημοκρατικών δικαιωμάτων της εκπαιδευτικής κοινότητας.
-
Αποφασίζουμε απεργία-αποχή με συνδικαλιστική
κάλυψη των συναδέλφων από οποιαδήποτε διαδικασία εποπτευόμενη από κάμερες
παρακολούθησης στις σχολικές αίθουσες και απευθείας ή βιντεοσκοπημένης
μετάδοσης των μαθημάτων.
-
Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη
των διδακτικών αναγκών των παιδιών που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν μαθήματα
στο σχολείο, με κατ΄ οίκον διδασκαλία.
-
Καλούμε την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ να λάβουν
αντίστοιχες αποφάσεις απεργίας-αποχής. Έξω οι κάμερες από τα σχολεία.
-
Να αποσυρθεί τώρα το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο
αξιολόγησης- όξυνσης των ταξικών φραγμών.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ
ΑΤΤΙΚΗΣ
|
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.
Ιωαννίδης Τάσος
|
|
|
Η Γραμματέας του Δ.Σ.
Βασιλείου Γιούλη
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου