|
|
|
2/2/2021
Δελτίο τύπου
Τη Δευτέρα 1/2/2021, οι 2 ΕΛΜΕ
της Δυτικής Αττικής πραγματοποίησαν παράσταση στον Διευθυντή Εκπαίδευσης
Δυτικής Αττικής στην Ελευσίνα για το θέμα των βαθμολογιών πρώτου τετραμήνου,
των απουσιών των μαθητών, και άλλα τρέχοντα θέματα με βάση τις αποφάσεις των ΔΣ
των σωματείων.
Αρχικά στο ζήτημα των βαθμολογιών
διατυπώθηκε η γνωστή θέση ότι βαθμολογία μπορεί να κατατεθεί από κάθε συνάδελφο
που θεωρεί ότι έχει όλα τα απαραίτητα δεδομένα ώστε η κρίση του να είναι
αντικειμενική, και να λειτουργήσει προς όφελος του μαθητή με παιδαγωγικά
κριτήρια. Όμως, εκτιμούμε ότι λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της τηλεκπαίδευσης,
τα δεδομένα αυτά δεν υπάρχουν στην πλειονότητα των περιπτώσεων και για αυτό το
λόγο καλέσαμε τους συναδέλφους να μην καταθέσουν βαθμολογία εφόσον το κρίνουν.
Υποστηρίζουμε ότι αυτή η ενέργεια είναι σύννομη (με βάση το νόμο 4610, § 7
άρθρο 103), εφόσον υπάρχει σχετικό αιτιολογικό σημείωμα του συναδέλφου.
Παράλληλα διαμαρτυρηθήκαμε για τις πιέσεις που ασκούνται από τη διοίκηση σε
συναδέλφους, για τις «φήμες» περί πειθαρχικού παραπτώματος και την ενδεχόμενη
άσκηση διώξεων σε βάρος συναδέλφων, αν δεν καταθέσουν βαθμούς. Ζητήσαμε να
σταματήσει κάθε τέτοια πίεση και να ξεκαθαριστεί ότι δεν τίθεται κανένα θέμα
παραπτώματος.
Ο ΔΔΕ συμφώνησε με τη θέση μας
ότι η μη κατάθεση βαθμολογίας προβλέπεται από το νομικό πλαίσιο. Υπογράμμισε
ότι είναι παράνομη ενέργεια αν δε συνοδεύεται από το αιτιολογικό σημείωμα
που προβλέπεται. Επίσης υποστήριξε
ότι οι Σύλλογοι Διδασκόντων δεν έχουν δικαίωμα να πάρουν συλλογική απόφαση περί
μη κατάθεσης καθώς δεν προβλέπεται να αποφασίζουν ενάντια σε διατάξεις του
νόμου. Διέψευσε τις αναφορές σε πειθαρχικό παράπτωμα, διώξεις και άσκηση
πίεσης προς τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων, ώστε αυτοί με τη σειρά
τους να ¨μεταφέρουν¨ την πίεση προς τους συναδέλφους. Η θέση του προς τους
Διευθυντές σύμφωνα με όσα μας κατέθεσε, είναι η εφαρμογή του νόμου.
Με βάση τα παραπάνω τα 2
ΔΣ καλούμε και πάλι τους συναδέλφους να εκτιμήσουν την επάρκεια των δεδομένων
για την ορθή αξιολόγηση των μαθητών και να μην καταθέσουν βαθμολογίες στο πρώτο
τετράμηνο, με βάση τις δυσκολίες της περιόδου. Υπάρχει η δυνατότητα κατάθεσης
βαθμών στο δεύτερο τετράμηνο. Να μην θεωρήσουμε την τηλεκπαίδευση ως μία
κανονική διδασκαλία, ισότιμη της δια ζώσης, όπου όλα βαίνουν καλώς, υπάρχουν
απουσίες, βαθμοί και τηλεδιαγωνίσματα. Να αφαιρέσουμε και το επιχείρημα από το
Υπουργείο ότι είναι νόμιμο και λογικό σε αυτή τη συγκυρία να λειτουργήσει και η
τράπεζα θεμάτων.
Στη συνέχεια καταθέσαμε την
άποψη των δύο ΕΛΜΕ για τον κίνδυνο απόρριψης των μαθητών από απουσίες, ενώ σε
αρκετές περιπτώσεις ευθύνεται η έλλειψη κατάλληλων μέσων σύνδεσης, παραθέτοντας
και παραδείγματα. Διατυπώσαμε με εύλογη αγωνία τις επιπτώσεις ειδικότερα για τα
ΕΠΑΛ λόγω των διατάξεων για τους μη παρακολουθούντες μαθητές, που θα έχουν ως
αποτέλεσμα την κατάργηση τμημάτων και τη
μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών στα εργαστηριακά μαθήματα. Το
αποτέλεσμα θα είναι η δημιουργία πλεονασμάτων σε εκπαιδευτικό προσωπικό και η ανακατανομή των αναθέσεων στο μέσον της σχολικής χρονιάς με ό, τι αυτό
σημαίνει για την εκπαιδευτική διαδικασία και τους μαθητές. Ζητήσαμε να μην
εφαρμοστούν αυτές οι διατάξεις.
Ο ΔΔΕ απάντησε ότι ειδικά για την
εφαρμογή των διατάξεων για τους μη παρακολουθούντες μαθητές που αφορά τα ΕΠΑΛ,
είναι ρεαλιστικοί οι φόβοι μας γι’ αυτό έχει κάνει σχετικό ερώτημα για την
αντιμετώπισή του. Γενικότερα, διατύπωσε τη θέση ότι οι σύλλογοι διδασκόντων
όλων των σχολείων θα αντιμετωπίσουν τα συγκεκριμένα θέματα με υπευθυνότητα,
αφού γνωρίζουν πολύ καλά τα δεδομένα του σχολείου τους και θα έχουν την τελική
ευθύνη για το χαρακτηρισμό της φοίτησης στο τέλος της σχολικής χρονιάς, πάντα
εντός του νομικού πλαισίου.
Επίσης, ζητήσαμε ενημέρωση για τα
θέματα του υπηρεσιακού συμβουλίου, τις συμβάσεις των εκπαιδευτικών τρίμηνης
διάρκειας, τα κενά στα σχολεία, το χωροταξικό των σχολείων σε κάθε Δήμο και
τους κανονισμούς λειτουργίας των σχολείων.
Για το ΠΥΣΔΕ δεσμεύτηκε να
ενημερώνει τα δύο σωματεία για τα ζητήματα που συζητούνται ώστε να έχουμε τη
δυνατότητα διατύπωσης άποψης για τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο. Μας
διαβεβαίωσε ότι όλοι οι συνάδελφοι των οποίων έληγαν οι συμβάσεις έχουν
επαναπροσληφθεί είτε στην ίδια Διεύθυνση, είτε σε άλλη. Για τα κενά που έχουν
προκύψει στα σχολεία, έχει προωθήσει αίτημα κάλυψής τους από το Υπουργείο. Στο
χωροταξικό των σχολείων ζήτησε τη συνδρομή των ΕΛΜΕ και για τους κανονισμούς
συμφώνησε ότι είναι προτιμότερο να συζητηθούν στους συλλόγους διδασκόντων όταν
τα σχολεία ανοίξουν (για τη λυκειακή βαθμίδα). Τέλος εξήγησε ότι δίνει μεγάλο
βάρος στην επικαιροποίηση των σχεδίων αντισεισμικής, αντιπλημμυρικής και
αντιπυρικής προστασίας των σχολείων και θα οργανώσει ειδικό σεμινάριο για τα
θέματα αυτά.
Συνάδελφοι, θεωρούμε ότι η παρέμβασή
μας είχε συγκεκριμένα και απτά αποτελέσματα σε θέματα αρμοδιότητας της
Διεύθυνσης εκπαίδευσης. Είναι κρίσιμο να αγκαλιάσουμε το σωματείο, να
ενημερώνουμε και να διεκδικούμε. Να συμμετέχουμε σε όλες τις διαδικασίες
συζήτησης και στις αγωνιστικές πρωτοβουλίες. Τα σημαντικότερα όμως κρίνονται
στο κεντρικό πολιτικό επίπεδο. Το επόμενο διάστημα θα δοθεί η μάχη της
αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, απαρχή όλης της αξιολογικής διαδικασίας. Να
συσπειρωθούμε για να ανατρέψουμε τις πολιτικές των ταξικών φραγμών,
κατηγοριοποίησης των σχολείων και εμπορευματοποίησης της παιδείας. Και αυτό θα
κριθεί τόσο μέσα στα σχολεία, όσο και στους δρόμους του αγώνα, στις
κινητοποιήσεις μας με μαθητές, γονείς και φοιτητές.
ΤΑ ΔΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου