Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 22 Απριλίου 2019

Όλοι στο συλλαλητήριο τη Μ. Δευτέρα 22/4/19 στις 18.30 στη Βουλή


     Ο.Λ.Μ.Ε.                  
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 3227382
e-mail:olme@otenet.gr                                                            Αθήνα, 18/04/2019
ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Όχι στην ψήφιση του αντιεκπαιδευτικού ν/σχ για το «Νέο λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης στην Γ/θμια Εκπ/ση

Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. καλεί όλες και όλους σε νέο συλλαλητήριο την Μ. Δευτέρα 22/4/19 στις 18.30 στη Βουλή με αίτημα να μην ψηφιστεί το αντιεκπαιδευτικό ν/σχ για το «Νέο λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης στην Γ/θμια Εκπ/ση.
Το ν/σχ πρέπει να μην ψηφιστεί γιατί:
·         Υποβαθμίζει τη γενική παιδεία,
·         Μετατρέπει την Γ Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο,
·         Διευρύνει τις μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες ανάμεσα στους μαθητές,
·         Δεν πλήττεται η παραπαιδεία.
Συνεχίζουμε να διεκδικούμε:
·         Άμεση επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού
·         «Ξεπάγωμα» της 2ετίας 2016-2017 και απόδοση του μισθολογικού κλιμακίου
·         Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις
·         Κατάργηση του «νόμου Κατρούγκαλου». Αξιοπρεπείς συντάξεις στα 30 χρόνια προϋπηρεσίας  με τη συμπλήρωση του 60ου έτους
Όλοι στο συλλαλητήριο τη Μ. Δευτέρα 22/4/19 στις 18.30 στη Βουλή

Από τη συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον Υπ. Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο στις 16 Απριλίου 2019


     Ο.Λ.Μ.Ε.                  
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 3227382
e-mail:olme@otenet.gr                                                            Αθήνα, 19/04/2019
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Από τη συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον Υπ. Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο στις 16 Απριλίου 2019

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ συναντήθηκε με τον Υπουργό Οικονομικών κ. Τσακαλώτο παρουσία και άλλων υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου και εκπροσώπων των συναδελφισσών και συναδέλφων που βρέθηκαν σε διαθεσιμότητα κατά το διάστημα 2013-15.
 Κατά τη διάρκεια της συζήτησης η Ομοσπονδία, έθεσε υπόψη του κ. Υπουργού τα ζητήματα: α) της καταβολής του ποσού του 25% του μισθού που παρακρατούνταν από τις-τους συναδέλφους τα χρόνια της διαθεσιμότητας, και των αντίστοιχων συνταξιοδοτικών εισφορών, β) την καταβολή των αναδρομικών των δώρων και επιδομάτων, μετά την περικοπή τους τα χρόνια της κρίσης, σε όλους τους-τις εκπαιδευτικούς, ανεξαρτήτως αν έχουν κάνει δικαστικές αγωγές, και την μελλοντική τους επαναχορήγηση σε μόνιμη βάση και γ) το ζήτημα της στέγασης αναπληρωτών και μονίμων εκπαιδευτικών σε τουριστικές περιοχές της χώρας και της καταβολής επιδόματος ενοικίου και στις δύο κατηγορίες.
Ο  Υπ. Οικονομικών κ. Τσακαλώτος από την πλευρά του τόνισε ότι κατανοεί τις συνέπειες στους εργαζόμενους από τις απώλειες του ΑΕΠ της χώρας κατά 27% στα μνημονιακά χρόνια και τις αντίστοιχες ή και μεγαλύτερες απώλειες σε μισθούς, συντάξεις και παροχές τους. Σε σχέση με τα αιτήματα της ΟΛΜΕ απάντησε:
Α. Για απόδοση του 25% μισθολογικά και συντάξιμα στους πρώην διαθέσιμους.  Όσον αφορά στην απόδοση των συντάξιμων εισφορών, είπε ότι θα υπάρξει συνεργασία με την Υπουργό Εργασίας κ. Αχτσιόγλου για ρύθμιση του θέματος και ότι θ’ απαντήσει οριστικά μετά το Πάσχα.  Σε ό,τι αφορά την απόδοση του 25%  μισθολογικά, είπε ότι η ικανοποίησή του αιτήματος θα εξεταστεί στο πλαίσιο της κατάρτισης του προϋπολογισμού του 2020, που θα γίνει τον Οκτώβριο του 2019 και  θα ενταχθούν στις δαπάνες για την παιδεία, εάν αποφασιστεί από την Κυβέρνηση.
Β. Για δώρα, επιδόματα  και αναδρομικά : είπε ότι περιμένει την απόφαση του ΣτΕ. Για τη μελλοντική καταβολή δώρων και επιδομάτων απάντησε ότι ο δημοσιονομικός χώρος δεν είναι απεριόριστος, αλλά είναι θέμα που θα το δει συνολικά η κυβέρνηση. 
Γ. Για προβλήματα στέγασης και επιδόματα ενοικίου σε αναπληρωτές και μόνιμους εκπαιδευτικούς σε τουριστικές περιοχές της χώρας:  είπε ότι η κυβέρνηση σε επιτροπή υπό την Κ. Φωτίου εξετάζει συνολικά το πρόβλημα με την προσφορά στέγης στη χώρα και τα προβλήματα που δημιουργούνται με τα νέα δεδομένα όπως π.χ. το Airbnb κ.ά., κατέθεσε την κατανόησή του για τα προβλήματα των εκπαιδευτικών και είπε ότι θα εξεταστεί το ζήτημα της επιδότησης ενοικίου.
Από την πλευρά της η Ομοσπονδία επισήμανε ότι θα συνεχίσει τον αγώνα για την διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων του κλάδου, την μισθολογική αναβάθμισή των εκπαιδευτικών, καθώς και την ανατροπή των δυσμενών για τον κλάδο διατάξεων του ασφαλιστικού συστήματος.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΣΤΟ 18ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ_ΤΗΣ Α' ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΘΡΙΑΣΙΟ-ΜΕΓΑΡΙΔΑ-ΕΙΔΥΛΛΙΑ)

ΕΚΛΟΓΕΣ 2018-2019
ΕΚΛΟΓΕΣ 2016-2017
ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ
ΣΥΝΟΛΟ ΨΗΦΩΝ
ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ ΣΤΟ 18ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ
ΠΟΣΟΣΤΟ (%)
ΣΥΝΟΛΟ ΨΗΦΩΝ
ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ ΣΤΟ 18ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ
ΠΟΣΟΣΤΟ (%)
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
117
1
39,53%
93
1
37,05%
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
68
1
22,97%
56
1
22,31%
ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε.
55
1
18,58%
38
1
15,14%
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (ΠΑΜΕ)
29
9,80%
27
10,76%
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
15
5,07%
13
5,18%
ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
12
4,05%
12
4,78%
ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ (ΑΡΕΝ)
( - )
12
4,78%
ΑΚΥΡΑ
4
4

ΛΕΥΚΑ
10
5

ΕΓΚΥΡΑ-ΣΥΝΟΛΟ
296
100,00%
251
100,00%
ΨΗΦΙΣΑΝ-ΣΥΝΟΛΟ
310
260
ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ
Α/Α
ΤΑΚΤΙΚΟΙ
ΠΑΡΑΤΑΞΗ
1
ΞΥΔΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
2
ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΓΙΟΥΛΗ
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
3
ΠΑΛΗΜΕΡΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ
ΔΑΚΕ

ΝΑ ΑΠΟΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ

                           
 Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα    
ΤΗΛΕΦΩΝΟ - FAX: 2105561490
http://aelmedytikattik.blogspot.gr/

Ελευσίνα  28/03/2019



Απόφαση της Α’  ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής (Θριάσιο-Μεγαρίδα-Ειδυλλία) για το Νέο Λύκειο
Να αποσυρθεί τώρα το σχέδιο για το Νέο Λύκειο!

Το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για «τη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» που θα ψηφιστούν και θα εφαρμοστούν για πρώτη φορά για την Γ’ Λυκείου του 2019-2020 είναι σε αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση.
Με τυμπανοκρουσίες περί «κατάργησης των φροντιστηρίων» και «ελεύθερης πρόσβασης» ανακοινώθηκε η πρόταση του υπουργείου για το νέο λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης. Διαφοροποιημένο σε σημεία ύστερα από την καθολική κριτική που δέχθηκε από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές (που πρόσφατα κινητοποιήθηκαν εναντίον του σχεδίου). Διατηρεί όμως στο ακέραιο την φιλοσοφία του και τους αντιεκπαιδευτικούς του στόχους. Αποτελεί δομική αλλαγή του εκπαιδευτικού μοντέλου, καθώς δεν πρόκειται  απλά για μια συνήθη αλλαγή από τις τόσες πολλές τα τελευταία χρόνια.
Διαχρονική θέση του κλάδου των εκπαιδευτικών είναι ότι το Λύκειο πρέπει να εξασφαλίζει την αυτονομία και να διατηρεί το μορφωτικό του χαρακτήρα για όλα τα παιδιά και να μην συνδέεται με τις πανελλαδικές εξετάσεις και το σύστημα πρόσβασης στην Γ/θμια εκπαίδευση.
Είμαστε αντίθετοι στη συρρίκνωση της γενικής εκπαίδευσης του Λυκείου, στη δραματική μείωση των γνωστικών αντικειμένων, στη μετατροπή του σε προθάλαμο για την Ανώτατη εκπαίδευση και στην αποδόμηση του μορφωτικού του χαρακτήρα.
  • Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο, που ήδη έχει πληγεί τραγικά. Η πρόταση  σηματοδοτεί ένα Λύκειο ακόμα πιο προσδεμένο στην εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, πιο ταξικό και απογυμνωμένο από τη γενικότερη μόρφωση, με διπλές εξετάσεις για την Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων των μαθητών. Ο Προσανατολισμός είναι  στην πρόωρη ειδίκευση ή πιο σωστά στην προετοιμασία για τις εξετάσεις και μόνο, με εξάωρα μαθήματα μιας ομάδας προσανατολισμού.
  • Ακρωτηριάζεται η τριετής δομή του Λυκείου με την μετατροπή της Γ΄ τάξης σε φροντιστήριο -προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Φροντιστηριοποιείται πλήρως η Γ΄ τάξη και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου. Είναι αποπροσανατολιστική η επιχειρηματολογία του Υπουργείου Παιδείας περί «κατάργησης» των φροντιστηρίων, αφού η ιδιωτική παραπαιδεία θα αυξηθεί με τις νέες εξεταστικές διαδικασίες για το απολυτήριο και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό για την εισαγωγή σε μια σχολή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Μεταφέρεται το βάρος της επιλογής του μαθητή και μάλιστα για συγκεκριμένο Τμήμα κάποιας σχολής, σε μικρότερη ηλικία ενώ ταυτόχρονα περιορίζονται δραστικά οι δυνατότητες επιλογής. Ο μειωμένος  αριθμός των σχολών που μπορούν να δηλώσουν οι μαθητές  αντικειμενικά αυξάνει τον ανταγωνισμό. Οι μαθητές σπρώχνονται στο να υιοθετήσουν οι ίδιοι τον αποκλεισμό τους από σχολές υψηλής ζήτησης, στην αποδοχή δηλαδή της ταξικής τους θέσης, ψαλιδίζοντας τα όποια όνειρα ανατροπής της.