Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 27 Ιουνίου 2016

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ-ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΡΙΤΗ 28/6/2016

Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ-ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ
ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΤΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Α/ΜΙΑΣ & Δ/ΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 28 ΙΟΥΝΗ ΣΤΙΣ 13:00 μμ

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΥΜΠΤΥΞΗΣ-ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΟΜΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ



ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΕΛΜΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΕΛΜΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΑΘΗΝΑ, 21/6/2016,

Την Τρίτη 21/6/2016 στα γραφεία της ΟΛΜΕ πραγματοποιήθηκε συνάντηση εκπροσώπων ΕΛΜΕ Αττικής με στόχο τον συντονισμό δράσης ενάντια στα μέτρα που υλοποιούνται στο χώρο της εκπαίδευσης.
Συμμετείχαν με απόφαση τους 5 ΕΛΜΕ, η Α΄ Δυτικής Αττικής (Θριάσιο-Μεγαρίδα-Ειδυλλία), η Ε΄ Αθήνας, η ΕΛΜΕ Νέας Σμύρνης – Καλλιθέας - Μοσχάτου, η Ε΄ Ανατολικής Αττικής και η Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής. Στη συνάντηση παραβρέθηκαν ως παρατηρητές 4 ΕΛΜΕ, η  Β΄ Αθήνας, η Α΄ Δυτικής Αθήνας, η Β΄ Δυτικής Αθήνας και η Γ΄ Δυτικής Αθήνας.

Στη συνάντηση επισημάνθηκε ότι οι αποφάσεις της κυβέρνησης και η υλοποίηση των μέτρων δεν αποτελούν μεταρρύθμιση προς όφελος του Δημόσιου σχολείου των μαθητών των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας. Σε καμιά περίπτωση δεν βρίσκονται στην κατεύθυνση των αποφάσεων του κλάδου, όπως αυτές αποφασίστηκαν απ’ τα συγκροτημένα συλλογικά του όργανα (συνέδρια, ΓΣ προέδρων). Υλοποιούν  τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, της ΕΕ και των μνημονίων στην Εκπαίδευση.

Οι πολιτικές και τα μέτρα στο χώρο της Εκπαίδευσης κινούνται σε δύο άξονες:
Α) Μείωση του κόστους της Δημόσιας Εκπαίδευσης μέσω της μείωσης των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, στην κατεύθυνση των μηδενικών μόνιμων διορισμών και της ελαχιστοποίησης της πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Στην κατεύθυνση αυτή εντάσσονται:
1)      Η μείωση κατά τρείς (3) ώρες στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου σε συγκεκριμένα επιστημονικά αντικείμενα
2)      Η κατάργηση των τριών (3) ωρών στους υπευθύνους Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής
Οι μειώσεις αυτές εξοικονομούν 2500 περίπου εκπαιδευτικούς συγκεκριμένων κλάδων και ειδικοτήτων, όπου τα κενά των προηγούμενων χρόνων καλύπτονταν από αναπληρωτές.
3)      Οι αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών των ΕΠΑΛ και η εφαρμογή της μαθητείας στο 4ο έτος εξειδίκευσης, που εντάσσεται στη μη τυπική εκπαίδευση, έχουν εκτοξεύσει στα ύψη το πρόβλημα των πλεονασμάτων στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ. Ακολούθησε η συντονισμένη πίεση από το Υπουργείο για κατάργηση – συγχώνευση τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ με ευθύνη των Διευθυντών των Σχολείων και των Διευθυντών Διεύθυνσης, με αποτέλεσμα την δημιουργία ακόμη μεγαλύτερων πλεονασμάτων σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων του Επαγγελματικού Λυκείου. Ο στόχος είναι οι πλεονάζοντες  εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων να καλύψουν σε πρώτη φάση, στο πλαίσιο της κινητικότητας, κενά στη μη τυπική εκπαίδευση των ΔΙΕΚ, στην Α/μια εκπαίδευση (συγκεκριμένες ειδικότητες) και ενδεχομένως σε άλλες δομές.
Β) Οι συνολικότερες αναδιαρθρώσεις που ετοιμάζονται να εφαρμοστούν το επόμενο διάστημα στη δευτεροβάθμια, αλλά και στο σύνολο της εκπαίδευσης, ακολουθούν τις γενικότερες κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ της ΕΕ και των μνημονίων που έχουν ψηφίσει όλες οι κυβερνήσεις μέχρι τώρα.

Στην κατεύθυνση αυτή:
1)      Η αναδιάρθρωση στην ΤΕΕ με την εφαρμογή της μαθητείας και τη συρρίκνωση της Δημόσιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, είναι ενταγμένη στο γενικότερο στρατηγικό σχεδιασμό για «προώθηση της μάθησης με βάση την εργασία», μιας και αυτό το μοντέλο  «πρέπει να αποτελεί πυλώνα των συστημάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ) σε ολόκληρη την Ευρώπη». Οι πολιτικές αυτές αποτελούν προέκταση των πολιτικών Διαμαντοπούλου, εφαρμόζουν και προεκτείνουν τον νόμο Αρβανιτόπουλου και εξειδικεύουν το μνημόνιο που ψηφίστηκε συντεταγμένα τον Αύγουστο του 2015 απ’ την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μαζί με την ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και το ΠΟΤΑΜΙ. Το μνημόνιο αυτό προβλέπει την χάραξη ολοκληρωμένου σχεδίου «με σκοπό την παροχή του απαιτούμενου αριθμού θέσεων μαθητείας για όλους τους σπουδαστές της επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΠΑΣ και ΙΕΚ) έως το 2016 και για το 33% τουλάχιστον του συνόλου των σπουδαστών της τεχνικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ) έως το 2016-2017» και την διασφάλιση για «μεγαλύτερη συμμετοχή των εργοδοτών και μεγαλύτερη χρήση της ιδιωτικής χρηματοδότησης».
2)      Οι αναδιαρθρώσεις που ετοιμάζονται για το δημόσιο σχολείο και δημοσιεύτηκαν σε επίσημα κείμενα (έκθεση Γαβρόγλου) ή με τη μορφή προτάσεων διαλόγου (4ετές Γυμνάσιο, 2ετές Λύκειο στα πρότυπα του Διεθνούς Απολυτηρίου IB), αλλάζουν εξολοκλήρου το χαρακτήρα της εκπαίδευσης ως δημόσιου αγαθού. Η πλήρης αυτονομία του σχολείου, οικονομική αλλά και παιδαγωγική, που προτείνεται ως στρατηγική επιλογή, ιδιωτικοποιεί το δημόσιο σχολείο στην κατεύθυνση των προτάσεων του ΟΟΣΑ «τα χρήματα ακολουθούν το μαθητή». Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας μέσω της εξωτερικής αξιολόγησης της ΑΔΙΠΔΕ που δεν έχει καταργηθεί, και της «εσωτερικής αξιολόγησης (αυτοαξιολόγηση) της σχολικής μονάδας» θα αποτελέσουν το βασικό κριτήριο επιλογής για τη φοίτηση απ’ τους μαθητές και τους γονιούς τους στο πλαίσιο των αυτονομημένων σχολείων, Δημόσιων και Ιδιωτικών.

Γ) Οι εκπρόσωποι των 9 ΕΛΜΕ που συμμετείχαν, στηρίζουν την εγγραφή των μικρών προσφύγων και μεταναστών στα Δημόσια σχολεία δίχως σκόπιμα εμπόδια και καθυστερήσεις, με την ανάπτυξη άμεσα θεσμών ένταξης και εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας.

Μπροστά σ’ αυτές τις εξελίξεις καλούμε τον κλάδο σε αγωνιστική επαγρύπνηση.
·         Απαιτούμε να πραγματοποιηθεί άμεσα η Μετασυνεδριακή ΓΣ προέδρων που προβλέπεται απ’ το καταστατικό της ΟΛΜΕ ως τακτική Συνέλευση της Ομοσπονδίας και οι ΓΣ των ΕΛΜΕ για να συζητηθεί στον κλάδο η αντίδρασή του και η αγωνιστική του προοπτική.
·         Προτείνουμε άμεσα όλες οι ΕΛΜΕ να πραγματοποιήσουν παραστάσεις στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ενάντια στην προσπάθεια  μείωσης τμημάτων, τομέων και ειδικοτήτων.
·         Καλούμε όλες τις ΕΛΜΕ της Αττικής σε παράσταση συγκέντρωση στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης ενάντια στο σχεδιασμό του Υπουργείου για μείωση τμημάτων, τομέων και ειδικοτήτων, την Τρίτη 28/6/2016 στις 13:00μμ.

·         Να απευθυνθούμε με επιστολή προς τους γονείς και τους μαθητές για όλα αυτά τα προβλήματα, που περιγράφηκαν πιο πάνω.