Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 1 Απριλίου 2024

Εξώδικο απεργία αποχή ΕΛΜΕ

 

ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ

ΕΞΩΔΙΚΗ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

 

Της πρωτοβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης «Α’ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (Α’ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής)», που εδρεύει στην Ελευσίνα Αττικής οδός Πίνδου και Αθηνάς αρ. 22, Τ.Κ. 19200, ΔΟΥ Ελευσίνας καλύπτοντας συνδικαλιστικά τους εκπαιδευτικούς μέσης εκπαίδευσης των περιοχών Θριασίου, Μεγαρίδας και Ειδυλλίας και εκπροσωπείται νόμιμα.

ΠΡΟΣ

1.  Την Υπουργό Παιδείας και θρησκευμάτων, που κατοικοεδρεύει στο Μαρούσι Αττικής, επί της οδού Ανδρέα Παπανδρέου αριθ. 37

2.  Τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα, επί της οδού Σταδίου αριθ. 29 και

3.  Την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής που εδρεύει στην Ελευσίνα Αττικής, επί της οδού Ίωνος Δραγούμη αριθ. 24, Τ.Κ. 19200, όπως εκπροσωπείται νόμιμα.

………………..

 

Τυγχάνουμε πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό σωματείο που συστήθηκε το 1995 με σκοπό τη συσπείρωση των μελών του σε κοινή προσπάθεια καλλιέργειας του συνδικαλιστικού ενδιαφέροντος για την όσο το δυνατόν καλύτερη άσκηση των συνταγματικά κατοχυρωμένων συνδικαλιστικών τους δικαιωμάτων, με στόχο: α) Τη διαφύλαξη και προαγωγή των επαγγελματικών, οικονομικών και ασφαλιστικών συμφερόντων των μελών. β) Την ανάπτυξη δεσμών φιλίας, συναδελφικότητας και αλληλεγγύης μεταξύ τους. γ) Την εξύψωση του πνευματικού, βιοτικού και κοινωνικού επιπέδου των μελών, την επαγγελματική κατοχύρωση, κατάρτιση και ειδίκευσή τους. δ) Την προάσπιση των συνδικαλιστικών ελευθεριών, της δημοκρατίας, εθνικής ανεξαρτησίας και ειρήνης. ε) Τη συμβολή στη βελτίωση της Παιδείας του ελληνικού λαού. στ) Την προώθηση της συνεργασίας και της αλληλεγγύης μεταξύ των δημοσίων υπαλλήλων και των εργαζομένων γενικότερα.

Με την από 27-3-2024 απόφαση της Γενικής Συνέλευσής μας, εκφράζουμε την έντονη δυσαρέσκεια, αγανάκτηση και αντίθεση της συνδικαλιστικής μας οργάνωσης και του συνόλου των εκπαιδευτικών – μελών μας, με το περιεχόμενο της υπό στοιχ. 9950/ΓΔ5/27-1-2023 Υ.Α. με τίτλο « Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς, της υπό στοιχεία 12980/Ε3/3.2.2023 (Β΄ 602) Κοινής Υπουργικής Απόφασης, της υπ’ αρ.  118991/ΓΔ5/23-10-2023 εγκυκλίου, της υπ’ αρ. 5302/ΓΔ5/17-1-2024 εγκυκλίου, της υπ’ αρ. 16870/ΓΔ5/16-2-2024, 28857/Ε3/20-3-2024 και κάθε άλλης κανονιστικής πράξεως που εκδόθηκε ή θα εκδοθεί κατ’ εφαρμογή και κατ’ εξουσιοδότηση των άρθρων 33, 34, 35 και 36 ν.4692/2020 και των άρθρων 56 εώς 83 και 97 ν.4823/2021, και ειδικότερα τις παραγράφους που αναφέρονται στις πειθαρχικές και διοικητικές κυρώσεις των εκπαιδευτικών  και την μεταγενέστερη 41539/ΓΔ5/ 7-4-2023 Εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου  Παιδείας και Θρησκευμάτων  με τίτλο « Οδηγίες αναφορικά με την διαδικασία αξιολόγησης εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ -ΕΒΠ » στην οποία μεταξύ άλλων προβλέπεται « Για τη διενέργεια της διαδικασίας έχει εκπονηθεί ειδική ψηφιακή εφαρμογή – πλατφόρμα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του αρ. 81 του ν. 4823/2021 (Α/136) και της προαναφερθείσας υπό στοιχεία 12980/Ε3/3.2.2023 Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Β’ 602)»   οι οποίες εκδόθηκαν κατ’ εφαρμογή και κατ’ εξουσιοδότηση των διατάξεων των άρθρων 33, 34 και 35 ν. 4692/2020 και των άρθρων 231 και 233 ν. 4823/2021.

 Επειδή η ανωτέρω απόφαση και εγκύκλιοι σε εφαρμογή του συστήματος αξιολόγησης, βάλουν κατά του συστήματος της ουσιαστικής, καθολικής, αμερόληπτης και αποτελεσματικής άσκησης των καθηκόντων των εκπαιδευτικών, της ολόπλευρης παιδαγωγικής ανάπτυξης των μαθητών και γενικά κατά του ρόλου του δημόσιου σχολείου.

Επειδή η άρνηση της Διοίκησης να προβεί σε ουσιαστικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς και γενικά όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας προκειμένου να διασφαλίσει σύγχρονη, δημόσια και καθολική παιδεία,  και δη η πρόβλεψη και εφαρμογή τιμωρητικών μεθόδων και μέτρων έναντι των συναδέλφων,  οι οποίοι υπερασπίζονται το λειτούργημα και το εκπαιδευτικό τους έργο, καταργεί το βασικό ρόλο και αποστολή του Κράτους ως εγγυητή της δημόσιας Παιδείας και συνιστά σοβαρή προσβολή του ρόλου του εκπαιδευτικού

Επειδή οι ανωτέρω εγκύκλιοι και υπουργικές αποφάσεις περιλαμβάνουν πρωτογενώς κανόνες δικαίου κατά παράβαση της αρχής της νομιμότητας, της χρηστής διοίκησης και της συνταγματικής αρχής της διάκρισης των εξουσιών.

Επειδή για την εφαρμογή του συστήματος προβλέπεται η συλλογή, επεξεργασία και αποθήκευση  ευαίσθητων ατομικών  στοιχείων που άπτονται της προσωπικής και υπηρεσιακής εξέλιξης και στάσης των διοικουμένων και τρίτων προσώπων  χωρίς την συναίνεσή τους κατά παράβαση των άρθρων 2, 24, 26 του Ν 4624/2019 και της οδηγίας 2016/680.

Επειδή η προσφυγή της Διοίκησης στη Δικαιοσύνη και οι μεθοδεύσεις της προκειμένου ν’ ανακόψει τις πρωτοφανείς απεργιακές κινητοποιήσεις σύσσωμου του εκπαιδευτικού κλάδου, θέτει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι η Κυβέρνηση και τα αρμόδια όργανά της επιχειρούν να μετακυλήσουν το βάρος και τις ευθύνες όχι μόνο της ανεπάρκειας, διοικητικής και λειτουργικής, αλλά και της επιλογής υποβάθμισης της δημόσιας παιδείας στους εκπαιδευτικούς, επιτείνοντας εντέλει την απαξίωση και το χτύπημα των ίδιων των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.

Επειδή στο πλαίσιο αυτό, με την από 27-3-2024 απόφαση της Γενικής Συνέλευσής μας αποφασίσαμε να μην κάνουμε πίσω στην προάσπιση του εκπαιδευτικού μας έργου και των δικαιωμάτων μας αλλά να συνεχίσουμε τις αγωνιστικές μας κινητοποιήσεις από κοινού με άλλους συλλόγους και ενώσεις εκπαιδευτικών, έως ότου ληφθούν υπόψιν οι προτάσεις μας για την ουσιαστική ενίσχυση του εκπαιδευτικού συστήματος, πραγματοποιώντας απεργία/αποχή/στάσεις εργασίας ενάντια στην διαδικασία αξιολόγησης των υπό υπό στοιχ. 9950/ΓΔ5/27-1-2023 Υ.Α. με τίτλο « Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της, της υπό στοιχεία 12980/Ε3/3.2.2023 (Β΄ 602) Κοινής Υπουργικής Απόφασης, της υπ’ αρ. 118991/ΓΔ5/23-10-2023 εγκυκλίου, της υπ’ αρ. 5302/ΓΔ5/17-1-2024 εγκυκλίου, της υπ’ αρ. 16870/ΓΔ5/16 19-2-2024,  28857/Ε3/20-3-2024 και κάθε άλλης κανονιστικής πράξεως που εκδόθηκε ή θα εκδοθεί κατ’ εφαρμογή και κατ’ εξουσιοδότηση των άρθρων 33, 34, 35 και 36 ν.4692/2020 και των άρθρων 56 εώς 83 και 97 ν.4823/2021, και ειδικότερα τις παραγράφους που αναφέρονται στις πειθαρχικές και διοικητικές κυρώσεις των εκπαιδευτικών  και την μεταγενέστερη 41539/ΓΔ5/ 7-4-2023 Εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου  Παιδείας και Θρησκευμάτων .

Επειδή στην περιφέρεια μας αντιμετωπίζουμε σοβαρά ζητήματα κατά την άσκηση του εκπαιδευτικού μας έργου και απαιτείται άμεσα η λήψη ουσιαστικών και άμεσων μέτρων στην κατεύθυνση της βελτίωσης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης ήτοι

- την άμεση αύξηση της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων η οποία έχει περικοπεί την τελευταία δεκαετία ώστε να μπορούν οι σχολικές μονάδες να καλύψουν άμεσες ζωτικές εκπαιδευτικές ανάγκες (εκπαιδευτικό υλικό, εξοπλισμό και μέσα, βιβλιοθήκες, εργαστήρια κλπ)

- την άμεση κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών με προσλήψεις εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς στα σχολεία ευθύνης του συλλόγου. Να στελεχωθούν τα τμήματα ένταξης με μόνιμο προσωπικό, να καλυφθούν τα κενά εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που είναι περισσότερο αυξημένα από τα προηγούμενα χρόνια. Να καλυφθούν τα μεγάλα κενά σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης. Να καλυφθούν με εκπαιδευτικούς όλα τα κενά σε τμήματα ΖΕΠ και Τμήματα Υποδοχής για αλλοδαπούς - πρόσφυγες μαθητές και Ρομά των οποίων ο αριθμός είναι πολύ αυξημένος σε περιοχές όπως ο Ασπρόπυργος.

Επειδή στη Δυτική Αττική έχουμε ιδιαίτερο και οξυμένο θέμα σχολικής στέγης. Συγκεκριμένα:

-      Ορισμένες σχολικές μονάδες λειτουργούν είτε εξ ολοκλήρου είτε μερικώς σε αίθουσες προκάτ (4ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου, 1ο ΓΕΛ Ασπροπύργου, 3ο Γυμνάσιο Μεγάρων). Η ανέγερση νέου σχολικού κτηρίου για το 4ο Γυμνάσιο ενώ είχε ξεκινήσει έχει διακοπεί εδώ και 8 μήνες. Το 1ο ΓΕΛ Ασπροπύργου λειτουργεί με αίθουσες προκάτ και αριθμεί 560 μαθητές περίπου, όντας το μεγαλύτερο Γενικό Λύκειο της χώρας. Το 2ο ΓΕΛ Ασπροπύργου έχει μεν ιδρυθεί από το 2008 αλλά η ανέγερση κτηρίου δεν έχει ξεκινήσει.

-      Το Γυμνάσιο Ερυθρών εδώ και μία δεκαετία σχεδόν στεγάζεται στο κτήριο του Λυκείου καθώς το κτήριο έχοντας υποστεί ζημιές οι οποίες δεν έχουν επισκευαστεί, κρίθηκε ακατάλληλο

-      Το ΕΠΑΛ Ασπροπύργου στεγάζεται σε εντελώς ακατάλληλο κτήριο με ενοίκιο, με ελλιπέστατες εργαστηριακές υποδομές

-      Σε πολλά σχολικά κτήρια δεν έχει γίνει ο απαραίτητος αντισεισμικός έλεγχος και υπάρχουν κτηριακά προβλήματα που δεν έχουν λυθεί

Απαιτούμε άμεση αποκατάσταση των τραγικών κτηριακών προβλημάτων και όχι μεταφορά ευθυνών με τη δήθεν αξιολόγηση που προβλέπει ο νόμος

- την μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη σε 20 και την πλήρη εφαρμογή του Εθνικού Κανονισμού Πυρασφάλειας με εξασφάλιση 2τμ ελεύθερο χώρο για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό στην αίθουσα διδασκαλίας.

- την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την εν γένει στήριξη τους

- την αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων και βιβλίων με διαδικασίες ουσιαστικής παρέμβασης και μεταφοράς της ζωντανής εμπειρίας και των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί της τάξης.       

 

 

ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΩΤΕΡΩ ΛΟΓΟΥΣ

Διαμαρτυρόμαστε για την αυταρχική και αντιεκπαιδευτική πολιτική και συμπεριφορά της Κυβέρνησης και των αρμόδιων οργάνων της.

ΚΗΡΥΣΣΟΥΜΕ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΙΜΗΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ  ΑΠΕΡΓΙΑ - ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία ή ενέργεια που συνδέεται  με την άσκηση των καθηκόντων μας που αφορούν στις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης που προβλέπονται από τις διατάξεις των 9950/ΓΔ5/27-1-2023, 12980/Ε3/3.2.2023 (Β΄ 602) Κοινής Υπουργικής Απόφασης, της υπ’ αρ.  118991/ΓΔ5/23-10-2023 εγκυκλίου, της υπ’ αρ. 5302/ΓΔ5/17-1-2024 εγκυκλίου, της υπ’ αρ. 16870/ΓΔ5/16 19-2-2024,  28857/Ε3/20-3-2024 και κάθε άλλης κανονιστικής πράξεως που εκδόθηκε ή θα εκδοθεί κατ’ εφαρμογή και κατ’ εξουσιοδότηση των άρθρων 33, 34, 35 και 36 ν.4692/2020 και των άρθρων 56 εώς 83 και 97 ν.4823/2021 και

ΖΗΤΟΥΜΕ

1)   την απόσυρση υπό στοιχεία της 9950/ΓΔ5/27-1-2023 ΥΑ του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων  , της 118891/ΓΔ5/23-10-2023 Εγκυκλίου του Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και την μεταγενέστερη 41539/ΓΔ5/ 7-4-2023 Εγκυκλίου του Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και την άμεση διακοπή/ανάκληση κάθε πράξης αξιολόγησης ως προβλέπεται στην ανωτέρω κανονιστική ρύθμιση,

2)   τη λήψη ουσιαστικών μέτρων ήτοι την κάλυψη των διδακτικών κενών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς , την ανέγερση νέων σύγχρονων σχολείων, την πλήρη, ισότιμη και ουσιαστική ένταξη προσφύγων και μεταναστών στο εκπαιδευτικό σύστημα, την διαρκή επιμόρφωση και στήριξη των εκπαιδευτικών.  Τα ανωτέρω από μόνα τους θα επιφέρουν σημαντική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και της δημόσιας παιδείας στο σύνολό της.

4.   Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής εντέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα στον Υπουργό Παιδείας και θρησκευμάτων, που κατοικοεδρεύει στο Μαρούσι Αττικής, επί της οδού Ανδρέα Παπανδρέου αριθ. 37, προς τον Διευθυντή  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής που εδρεύει στην Ελευσίνα Αττικής, επί της οδού Ίωνος Δραγούμη αριθ. 24, Τ.Κ. 19200, και τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα, επί της οδού Σταδίου αριθ. 29, όπως εκπροσωπείται νόμιμα προς γνώση τους και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας ολόκληρη την παρούσα στην έκθεση επιδόσεώς του.

Ελευσίνα, 27 Μαρτίου  2024

Ο Πρόεδρος                                                            Η Γραμματέας

          ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΕΛΜΕ                             

Ιωαννίδης Τάσος                                                              Γκούμα  Ιωάννα