Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015

ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ


Η αξιολόγηση είναι μια διαδικασία ηττημένη ιδεολογικά, πολιτικά και συνδικαλιστικά. Το συνολικό οικοδόμημα που επεδίωξαν να δημιουργήσουν η συγκυβέρνηση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ μαζί με τους τροϊκανούς της ΕΕ και του ΔΝΤ, συνάντησε σοβαρότατες αντιστάσεις σε ολόκληρο τον δημόσιο τομέα και πουθενά δεν κατάφεραν να το υλοποιήσουν στο σύνολό της.
Είναι ζήτημα ουσίας και τιμής για το εκπαιδευτικό κίνημα να επιβάλλει την ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ όλων των νόμων που αναφέρονται στην αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση κλπ
Η Α΄ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής (ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ) συνέβαλε καθοριστικά στην ιδεολογική και πολιτική απονομιμοποίηση της αξιολόγησης, αναδεικνύοντας ότι αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής στρατηγικής Ευρωπαϊκής Ένωσης – ΟΟΣΑ - Αστικών κυβερνήσεων, αποδεικνύοντας, και από τη διεθνή εμπειρία, ότι δεν μπορεί  να διαχωριστεί σε καλή και κακή, «παιδαγωγική» ή τιμωρητική, εσωτερική ή εξωτερική, αλλά ότι σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί παρά να είναι μοχλός  ιδεολογικής χειραγώγησης και  υποταγής, μισθολογικής καθήλωσης και απόλυσης. Άλλωστε η Αξιολόγηση αποτελεί βασικό συστατικό της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση στην Ελλάδα. Αποτελεί ένα απ’ τα βασικότερα εργαλεία για την προσαρμογή της στις ανάγκες της οικονομικής ολιγαρχίας (Κεφάλαιο –διεθνείς αγορές), μέσω της άμεσης σύνδεσης της με τις επιχειρήσεις (μαθητεία, οι επιχειρήσεις στις σχολικές τάξεις κλπ), αλλά και την ιδιωτικοποίηση μεγάλου μέρους της λειτουργίας της. Αυτά προκύπτουν άλλωστε απ’ τα επίσημα κείμενα της Ευρωπαϊκής επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΟΣΑ.
Γενικότερα, το Δημοσιουπαλληλικό-εκπαιδευτικό κίνημα απέδειξε , ότι η υλοποίηση της αξιολόγησης στο Δημόσιο αποτελεί βασικό μοχλό για την εφαρμογή της αντιλαϊκής αναδιάρθρωσης, της δραματικής συρρίκνωσης του δημόσιου τομέα και της ιδιωτικοποίησης βασικών υπηρεσιών του, και επίσης βασικός  μοχλός για την απόλυση χιλιάδων Δημοσίων Υπαλλήλων, κατάργησης της μονιμότητας και ανατροπής της ασφαλούς σταθερής εργασιακής σχέσης.
Η απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ συσπείρωσε το σύνολο των Ομοσπονδιών του Δημοσίου σε μια αποφασιστική μάχη ενάντια στην αξιολόγηση και οδήγησε τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης σε άτακτη υποχώρηση.
Στην περιοχή μας στη πλειοψηφία των σχολείων που συνεδρίασαν οι σύλλογοι διδασκόντων αρνήθηκαν την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας , παρά τις πιέσεις ορισμένων διευθυντών, συντασσόμενοι με την απεργία-αποχή που κήρυξε η ΟΛΜΕ
Υπήρξαν περιπτώσεις Διευθυντών Σχολείων που δεν υπέβαλαν φάκελο στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταχώρησης για την ατομική αξιολόγηση τους (τους καλούσε να το πράξουν η απόφαση της ΟΛΜΕ) , προκειμένου να μη γίνουν υποχείρια εφαρμογής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και έρθουν έτσι σε σύγκρουση με τους συναδέλφους και τα σωματεία τους. Η αντίσταση αυτή άλλωστε, ανάγκασε το υπουργείο παιδείας σε συνεχείς παρατάσεις των ημερομηνιών εφαρμογής της αξιολόγησης.
Πρόσφατα, με ανακοινώσεις τους, τόσο η «Πανελλήνια Ένωση Διευθυντών Εκπαίδευσης» όσο και η «Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων», αντί να συνταχτούν στον αγώνα για παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο, με τον αγώνα δηλαδή που δίνει η ζωντανή εκπαίδευση εδώ και πάνω από ένα χρόνο, αντί να ζητήσουν το αυτονόητο, να σταματήσει κάθε διαδικασία αξιολόγησης [λόγω ΚΑΙ της προεκλογικής περιόδου], επιδιώκουν με κάθε τρόπο να κρατήσουν ανοιχτές και ενεργές τις πλατφόρμες καταχώρισης των αξιολογήσεων!
Το σύνολο των εκπαιδευτικών απαιτεί την οριστική και καθολική κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης, την οριστική δηλαδή και αμετάκλητη δικαίωση του αγώνα μας. Κάθε προσπάθεια εφαρμογής οποιασδήποτε αξιολογικής διαδικασίας, από οποιαδήποτε κυβέρνηση, θα μας βρει απέναντί της. Μέσα από μαζικές συλλογικές διαδικασίες [αποφάσεις Συνεδρίου ΟΛΜΕ, Γ.Σ., ΔΣ ΕΛΜΕ, επιτροπών αγώνα κλπ] θα αποτρέψουμε την εφαρμογή της.



ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΘΡΙΑΣΙΟ, ΜΕΓΑΡΙΔΑ, ΕΙΔΥΛΛΙΑ)