Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 28 Απριλίου 2020

Το σχέδιο νόμου της Κεραμέως συρρικνώνει το Γενικό Λύκειο και το ΕΠΑΛ

                          
Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Δ/ΝΣΗ:Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                   


Ελευσίνα  27/04/2020


Το σχέδιο νόμου της Κεραμέως συρρικνώνει το Γενικό Λύκειο και το ΕΠΑΛ
Το σχέδιο νόμου που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που καταγγείλαμε στην προηγούμενη ανακοίνωση και απαιτήσαμε να μην κατατεθεί αυτό το νομοσχέδιο.
Ένα απ’ τα βασικά χαρακτηριστικά του είναι ότι δημιουργεί τις προϋποθέσεις για απόμαζικοποίηση του συνόλου της Λυκειακής Βαθμίδας (ΓΕΛ – ΕΠΑΛ) μέσω του εξεταστικού μαραθωνίου που επιβάλει στους μαθητές μέσω της τράπεζας θεμάτων σε όλες τις τάξεις της Λυκειακής βαθμίδας. Στο άρθρο 9 του σχεδίου νόμου που αφορά την τράπεζα θεμάτων συμπεριλαμβάνει εκτός απ’ τα ΓΕΛ και τα  ΕΠΑΛ, αφού αναφέρει ότι στα εξεταζόμενα μαθήματα θα ισχύει η τράπεζα θεμάτων για ΚΑΘΕ ΤΥΠΟ ΛΥΚΕΙΟΥ. Το τι θα σημαίνει αυτό για την πλειοψηφία των μαθητών του ΕΠΑΛ μπορεί ο καθένας να το φανταστεί. Να θυμίσουμε ότι η πρώτη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων στις εξετάσεις του Γενικού Λυκείου το 2014, επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου, εκτίναξε την αποτυχία των μαθητών σε ποσοστό 25-30%.
Ο βασικός στόχος που επιτελεί το νέο υπό ψήφιση νομοσχέδιο μέσω της εφαρμογής της τράπεζας θεμάτων στις εξετάσεις των μαθητών σε όλες τις τάξεις και σε όλους τους τύπους Λυκείων (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ) είναι η απομάκρυνση μεγάλου μέρους μαθητικού πληθυσμού απ’ τα ΓΕΛ και την μετακίνηση της πλειοψηφίας των σημερινών μαθητών του ΕΠΑΛ προς τις μεταγυμνασιακές Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας, έξω απ' τις δομές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και του Υπουργείου Παιδείας, που «θα μπορούν να λειτουργούν σε όλα τα ενδιαφερόμενα Υπουργεία, σε Επιμελητήρια, σε Οργανώσεις Εργοδοτών ή Εργαζομένων ή στον Ιδιωτικό τομέα» σύμφωνα με το πρόγραμμα του κυβερνώντος κόμματος και τις επιταγές των ΟΟΣΑ-ΣΕΒ και ΕΕ.
Το σχέδιο νόμου δημιουργεί επιπλέον προϋποθέσεις για την συρρίκνωση των ΕΠΑΛ, αφού στο άρθρο 51 ορίζει ότι  «Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.» Το ίδιο ηλικιακό όριο ορίζει και για τις μετεγγραφές των μαθητών στο άρθρο 52. Οι ισχυρισμοί της περί «αποσυμφόρησης των, ήδη κορεσμένων, ημερησίων ΕΠΑΛ» και για «αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού»  είναι αυθαίρετοι, δεν στηρίζονται σε καμία επιστημονική μελέτη, καθώς και προκλητικοί. Πόσο μάλλον που στην Ελλάδα, σήμερα, συστεγάζονται Λύκεια, Γυμνάσια, Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, όπου οι ηλικιακές διαφορές του μαθητικού δυναμικού αποτελούν πράγματι σοβαρό πρόβλημα.
Οι συνέπειες για τα ΕΠΑΛ θα είναι πολύ μεγάλες γιατί:
1)      Πολλοί μαθητές, κυρίως εργαζόμενοι μεγαλύτερης ηλικίας των 17 ετών, που δουλεύουν σε βραδινές εργασίες (εστίαση, καφετέριες, ντελίβερυ κλπ.) βρίσκουν διέξοδο και φοιτούν στα ημερήσια πρωινά ΕΠΑΛ.
2)      Πολλοί τελειόφοιτοι του ΕΠΑΛ επανεγγράφονται στο ΕΠΑΛ για την απόκτηση δεύτερης ειδικότητας του ίδιου ή και διαφορετικού τομέα. Αυτή η διάταξη καταργεί αυτή την δυνατότητα τους.
3)      Επίσης στο ΕΠΑΛ εγγράφονται απόφοιτοι Γενικού Λυκείου για την απόκτηση ειδικότητας και για να αποκτήσουν πρόσβαση στις πανελλαδικές εξετάσεις για την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω του ΕΠΑΛ. Επίσης και αυτοί οι μαθητές αποκλείονται απ’ την εγγραφή τους στα ΕΠΑΛ.
4)      Σε μια σειρά περιοχές όπως στη Δυτική Αττική και στην επαρχία δεν υπάρχουν καν εσπερινά ΕΠΑΛ για να καλύψουν τους ενήλικες μαθητές. Στην περιοχή της Δυτικής Αττικής λειτουργεί το ημερήσιο Απογευματινό 2ο ΕΠΑΛ Ελευσίνας που εξυπηρετεί (λόγω έλλειψης νυχτερινού) πολύ μεγάλο ποσοστό ενηλίκων μαθητών, που φτάνει το 75%,
Είναι προφανές ότι θα υπάρξει μείωση του μαθητικού δυναμικού των ημερήσιων πρωινών ΕΠΑΛ λόγω του ηλικιακού ορίου που θέτει το σχέδιο νόμου.
Επίσης Οι εργαζόμενοι μαθητές που φοιτούν στα ημερήσια πρωινά ΕΠΑΛ δεν μπορούν να εγγραφούν σε εσπερινά αν δεν εγκαταλείψουν την βραδινή τους εργασία με τις περισσότερες πιθανότητες να εγκαταλείψουν το σχολείο.
Η διάταξη αυτή, επί της ουσίας, καταργεί αυτομάτως τα ημερήσια ΕΠΑΛ που λειτουργούν σε απογευματινό ωράριο (4 ημερήσια ΕΠΑΛ στην Ελλάδα -  Ελευσίνα, Πειραιάς, , Αγρίνιο, Θεσσαλονίκη) αφού δεν προβλέπει έστω τον μετασχηματισμό τους σε Εσπερινά ΕΠΑΛ. Φυσικά αν μετασχηματισθούν σε εσπερινά θα χάσουν αυτομάτως τους ανήλικους μαθητές τους.
Τέλος η διάταξη αυτή οδηγεί τους αποφοίτους Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ αποκλειστικά στην κατάρτιση των μεταλυκειακών ΙΕΚ. Να τονίσουμε ότι στα δημόσια ΙΕΚ δεν υπάρχουν παρά ελάχιστες ειδικότητες, αποκλείοντας πλήρως μαθητές που θέλουν να σπουδάσουν τις ειδικότητες που επιθυμούν στέλνοντάς τους βορά στα ιδιωτικά ΙΕΚ.
Δεδομένου ότι το 1/3 περίπου των φοιτούντων στα ΕΠΑΛ είναι ενήλικοι, η απαράδεκτη αυτή ρύθμιση θα οδηγήσει στην κατάργηση χιλιάδων τμημάτων ΕΠΑΛ ανά τη χώρα, θα επιφέρει άμεσα συγχωνεύσεις  ή και καταργήσεις ΕΠΑΛ, με βάση την υλοποίηση των διατάξεων για την λειτουργία τμημάτων , τομέων  και ειδικοτήτων  με συγκεκριμένο κατώτερο αριθμό φοιτούντων μαθητών.
Η ίδια κυβέρνηση, που στο παρελθόν διέλυσε την επαγγελματική εκπαίδευση, καταργώντας 3 τομείς και 15 ειδικότητες των ΕΠΑΛ και θέτοντας σε διαθεσιμότητα 2500 εκπαιδευτικούς, σπεύδει λίγους μόλις μήνες μετά την εκλογή της να συρρικνώσει και πάλι τα ΕΠΑΛ.
Μπορεί το Σχέδιο Νόμου της Κεραμέως αφήνει τις βασικές μεταρρυθμίσεις για το σύνολο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, που θα ξεκαθαρίσουν πλήρως το τοπίο, σε επόμενο Νόμο (που μπορεί να έλθει μέχρι το καλοκαίρι) όμως βάζει από τώρα την σφραγίδα της συρρίκνωσης των ΕΠΑΛ, αλλά και συνολικά της Λυκειακής βαθμίδας .

Η συρρίκνωση συνολικά της Λυκειακής βαθμίδας θα έχει τραγικές συνέπειες για τους μαθητές, αλλά και για το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών, μονίμων και αναπληρωτών, που υπηρετούν σε αυτήν, αφού θα χαθούν χιλιάδες οργανικές θέσεις.


Το σχέδιο νόμου πρέπει να αποσυρθεί άμεσα.
Καλούμε σε συστράτευση όλους τους εκπαιδευτικούς τους γονείς και τους μαθητές για να μη περάσει το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Ιωαννίδης Τάσος




Η Γραμματέας του Δ.Σ.

Βασιλείου Γιούλη



28 Απριλίου συμμετέχουμε στην Πανελλαδική μέρα δράσης για τους εργαζόμενους!

                          
Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                   


Ελευσίνα  27/04/2020


28 Απριλίου συμμετέχουμε στην Πανελλαδική μέρα δράσης για τους εργαζόμενους!
Καλούμε στις 11πμ στην ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ για να απαιτήσουμε να μην κατατεθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος
Η κυβέρνηση προχωρά, με αντιδημοκρατικές ενέργειες, στην ψήφιση αντιεκπαιδευτικού νόμου εν μέσω πανδημίας και με κλειστά σχολεία
Ø  Υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς, θέτει νέα εμπόδια στην προσπάθεια των μαθητών να μορφωθούν.  Επαναφέρει την Τράπεζα Θεμάτων σε όλες τις τάξεις στο Γενικό Λύκειο και στο ΕΠΑΛ, στήνοντας έναν εξεταστικό μαραθώνιο, εν είδει τοπικών πανελλαδικών εξετάσεων, έτσι ώστε οι μαθητές που δεν έχουν το επαρκές οικονομικό υπόβαθρο, να ωθούνται στην μορφωτική και κοινωνική απόρριψη.
Στόχος η απομάκρυνση μεγάλου μέρους μαθητικού πληθυσμού απ’ τα ΓΕΛ και την μετακίνηση της πλειοψηφίας των σημερινών μαθητών του ΕΠΑΛ προς τις μεταγυμνασιακές Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας, έξω απ' τις δομές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και του Υπουργείου Παιδείας.
Ø  Θέτει όριο εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ τα 17 έτη με το απαράδεκτο επιχείρημα της «παραβατικής συμπεριφοράς». Δεδομένου ότι το 1/3 περίπου των φοιτούντων στα ΕΠΑΛ είναι ενήλικοι, η απαράδεκτη αυτή ρύθμιση θα οδηγήσει στην κατάργηση χιλιάδων τμημάτων ΕΠΑΛ ανά τη χώρα, θα επιφέρει άμεσα συγχωνεύσεις  ή και καταργήσεις ΕΠΑΛ, με βάση την υλοποίηση των διατάξεων για την λειτουργία τμημάτων , τομέων  και ειδικοτήτων  με συγκεκριμένο κατώτερο αριθμό φοιτούντων μαθητών.
Ø  Θεσπίζει ξανά την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, εσωτερική και εξωτερική, με «άξονες και σχέδια δράσης», με προγραμματισμούς και αποτιμήσεις, ανάρτηση συνεχών ποσοτικών στοιχείων, από την επόμενη σχολική χρονιά με άμεσο αποτέλεσμα την κατηγοριοποίησή της. Στο άμεσο επόμενο διάστημα επαναφέρει την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού
Ø  Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση.
Ø  Οι διατάξεις για κατά προτεραιότητα κάλυψη στην Ειδική Αγωγή των κενών στα Ειδικά Σχολεία φανερώνει την πρόθεση της κυβέρνησης να αφήνει χιλιάδες κενά σε Τμήματα Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης κ.ά. ακάλυπτα
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Ιωαννίδης Τάσος




Η Γραμματέας του Δ.Σ.

Βασιλείου Γιούλη