Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 13 Ιουνίου 2015

ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΑΙΜΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΑΝΟΙΧΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΚΟΙΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΑΙΜΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ
ΑΝΟΙΧΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΚΟΙΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
(Επειδή δεν είχαμε κάποια πρόταση για ημέρα και ώρα πραγματοποίησης της σύσκεψης, προτείνουμε να πραγματοποιηθεί την Τρίτη 16/6/2015 στις 18:00 το απόγευμα στα γραφεία του σωματείου μας στο 1ο ΛΥΚΕΙΟ Ελευσίνας Πίνδου και Αθηνάς 22 στον 1ο όροφο.)



Τέσσερεις εργαζόμενοι νεκροί απ’ την έκρηξη στα ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο κατά τη διάρκεια εργασιών γενικής συντήρησης (shut down) του διυλιστηρίου . Η εργατική τάξη προσθέτει νέα θύματα στον μακρύ κατάλογο των δικών της θυσιών στον βωμό της κερδοφορίας της εργοδοσίας.
Η χρονική συγκυρία του «ατυχήματος» δεν είναι τυχαία. Το «ατύχημα» ήταν προδιαγεγραμμένο έγκλημα. Είναι προκλητικό το γεγονός ότι, το πόρισμα των ΕΛΠΕ αποδίδει το ατύχημα σε «ανθρώπινο λάθος», όταν υπάρχουν καταγγελίες ότι μέσα σε δέκα μέρες, τρεις φορές υπήρξε διαρροή νάφθας και στις δύο από αυτές δεν υπήρξαν θύματα καθαρά και μόνο από τύχη
Πάνω από 3.000 εργαζόμενοι δουλεύουν κυριολεκτικά ο ένας πάνω στον άλλο, κάτω από την πίεση της εργοδοσίας να τελειώσει η δουλειά το συντομότερο δυνατό και να μπει ξανά σε λειτουργία το διυλιστήριο.
Η μεγάλη πλειοψηφία αυτών των εργαζομένων απασχολούνται μέσω εργολαβικών συνεργείων. Πρόκειται για εργάτες, Έλληνες και μετανάστες, που δουλεύουν για 30 - 40 μέρες, όσο διαρκούν οι εργασίες συντήρησης, χωρίς να έχουν την απαιτούμενη γνώση του χώρου, την εμπειρία και την ειδίκευση.
Ακόμα χειρότερα, οι αμοιβές τους δεν ξεπερνούν τα 3,8 ευρώ την ώρα, δουλεύουν εξαντλητικά ωράρια, σε 12ωρες, 14ωρες, ακόμα και 16ωρες βάρδιες.
Η εντατικοποίηση της εργασίας σε συνδυασμό με ευκαιριακούς και φτηνούς εργαζόμενους δημιουργούν συνθήκες άμβλυνσης και καταστρατήγησης των μέτρων ασφαλείας, που αυξάνουν πολύ τις πιθανότητες ενός ατυχήματος που έχει πλέον τα χαρακτηριστικά του εγκλήματος. Ο αριθμός των μόνιμων εργαζομένων στο συγκεκριμένο εργοστάσιο μειώθηκε από το 2007 έως το 2013 κατά 29%. Αντίθετα αυξάνεται το προσωπικό με άλλες μορφές εργασίας.
Επιπλέον όπου επικρατούν οι λογικές της συνεχούς μείωσης του κόστους παραγωγής, αυτές οι μειώσεις συνήθως συμπαρασύρουν τους κανόνες και τα μέσα ασφαλείας με άμεσο κόστος την ασφάλεια των εργαζομένων.
Στην περίπτωση όμως των ΕΛΠΕ το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους βλέποντας το μόνο απ’ την οπτική των συνθηκών εργασίας, των εργασιακών σχέσεων και της εκμετάλλευσης, που οδηγούν στην καταλήστευσή τους και σε εργασία θανάτου.
Αφορά άμεσα την κοινωνία και τους κατοίκους της Δυτικής Αττικής γιατί ο συγκεκριμένος τύπος βιομηχανίας ανήκει στην κατηγορία ΣΕΒΕΖΟ, όπου τέτοιου τύπου καταστροφές μπορούν να οδηγήσουν σε άμεσο κίνδυνο για την ζωή και την υγεία των κατοίκων όλης της περιοχής.
Απαιτείται λοιπόν η μέγιστη δυνατή συστράτευση απ’ τους εργαζόμενους, αλλά και ολόκληρη την κοινωνία για να απαιτήσουμε:
  • να πληρώσει η εργοδοσία για το νέο έγκλημα στα ΕΛΠΕ
  • Η κυβέρνηση και το υπουργείο Εργασίας να πάρουν άμεσα μέτρα για να σταματήσει η εργοδοτική ασυδοσία και αυθαιρεσία. Άλλωστε εδώ εργοδότης είναι και το κράτος και η κυβέρνηση έχει άμεση ευθύνη για τις πολιτικές που εφαρμόζει ο όμιλος Λάτση που διαχειρίζεται τη βιομηχανία.
  • να καταργηθούν τα εργολαβικά συνεργεία μέσα στις επιχειρήσεις και να αντικατασταθούν από μόνιμους εργαζόμενους με πλήρη εργασιακά δικαιώματα


Καλούμε τα εργατικά σωματεία της Δυτικής Αττικής, καθώς και κοινωνικούς φορείς να εξετάσουμε από κοινού την δυνατότητα διοργάνωσης κινητοποιήσεων με τους παραπάνω στόχους.
Στις κινητοποιήσεις μπορεί συμπεριληφθούν α) συγκέντρωση εκδήλωση σε κλειστό χώρο, β) συγκέντρωση στη πύλη των ΕΛΠΕ, γ) άλλες μορφές που μπορεί να προταθούν απ’ τα σωματεία και τους φορείς.
Με το κάλεσμα αυτό προτείνουμε μια κατ’ αρχήν σύσκεψη των σωματείων και των φορέων σε χρόνο που θα αποφασιστεί από κοινού.








ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.
Καρυώτης Δημήτρης

Η Γραμματέας του Δ.Σ.

Βασιλείου Γιούλη


ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ

Α’ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
(Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ)
Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22 Ελευσίνα
ΤΑΧ. ΚΩΔΙΚΑΣ: 19200
ΤΗΛΕΦΩΝΟ - FAX: 2105561490
Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

Ελευσίνα 09/06/2015



ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ

Η διαδικασία επιλογής στελεχών στην εκπαίδευση που επέλεξε η κυβέρνηση σε καμιά περίπτωση δεν αλλάζει τον χαρακτήρα και το ρόλο ης διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης.
Η ως τώρα διαδικασία επιλογής στελεχών περιοριζόταν στη θέληση και στις σκοπιμότητες της διοικητικής ιεραρχίας που ελεγχόταν πάντα απ’ την κυβερνητική πλειοψηφία, και εν μέρει επηρεαζόταν από τους πολιτικούς και συνδικαλιστικούς συσχετισμούς, μέσω της συμμετοχής των αιρετών των υπηρεσιακών συμβουλίων, που συμμετείχαν ενεργά με τη μοριοδότηση στα πλαίσια της «συνέντευξης». Το νέο πλαίσιο τροποποιεί το προηγούμενο σε μικρό βαθμό, αφήνοντας ελάχιστα ανοιχτό ένα παράθυρο παρέμβασης στο Σύλλογο Διδασκόντων με παράλληλη όμως την επιδίωξη ενσωμάτωσης των ριζοσπαστικών διαθέσεων των συναδέλφων για αλλαγές και ανοιχτό το ενδεχόμενο εμπέδωσης της «αξιολογικής κουλτούρας»
Να θέσουμε το θέμα στην πραγματική του διάσταση.
  1. Δεν πρόκειται για εκλογή διευθυντών από τους συλλόγους διδασκόντων, όπως αρχικά προπαγανδίστηκε. Αφορά στην μοριοδότηση του Διευθυντή (κατά μέγιστο τα 12 των 35 μορίων που θα μπορούσε να συγκεντρώσει), από την έκφραση γνώμης του συλλόγου διδασκόντων μέσω ψηφοφορίας, που εν τέλει επιλέγεται (από τα Συμβούλια Επιλογής) και ορίζεται από τη διοίκηση, από την οποία υπάρχει και η δυνατότητα ανάκλησής του. Η υπόλοιπη μοριοδότηση προέρχεται από τα λεγόμενα αντικειμενικά κριτήρια –πτυχία, γλώσσες, ΤΠΕ κλπ και υπηρεσιακή κατάσταση και διοικητική εμπειρία. Η αντικειμενικότητα και η δυναμική της μοριοδότησης των κριτηρίων αυτών ήταν και θα είναι πάντα σχετική με βάση τις επιδιώξεις και πολιτικές προτεραιότητες της εκάστοτε κυβερνητικής πλειοψηφίας. Ο αποκλεισμός της υποψηφιότητας ενός διευθυντή, αν δε συγκεντρώσει το 20% των ψήφων, δύσκολα μπορεί να υλοποιηθεί και να αποτελέσει δρόμο καταδίκης αυταρχικών, αντιδραστικών συμπεριφορών .
  2. Αποτελεί ως μέτρο πρόσχημα δημοκρατίας και όχι την ουσία της, γιατί καλεί τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στην επιλογή αυτών που θα ασκήσουν την κυβερνητική πολιτική, χωρίς να έχουν αποφασιστικό λόγο γι’ αυτήν, το περιεχόμενο και την κατεύθυνσή της.
  3. Ίσα – ίσα που η ιεραρχική πυραμίδα της διοίκησης παραμένει αντιδραστική αφού καλείται όπως όλα δείχνουν να υλοποιήσει αντίστοιχες πολιτικές στην εκπαίδευση με τις προηγούμενες κυβερνήσεις στη βάση των γενικότερων μνημονιακών πολιτικών που εφαρμόζει η χώρα.
  • Αφού παραμένει το αντιδραστικό πλαίσιο του καθηκοντολογίου , του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα και του πειθαρχικού δικαίου, αλλά πολύ περισσότερο το νομοθετικό πλαίσιο του «νέου σχολείου» που προκαθορίζουν ρόλο και αποστολή σχολείου και διευθυντή.
  • Παραμένουν και επιβεβαιώνονται πολιτικά, από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, οι επιλογές και οι προτεραιότητες του ΟΟΣΑ και της ΕΕ, για το ρόλο της σχολικής ηγεσίας, το διαχωρισμό διευθυντή – εκπαιδευτικών ώστε να ασκεί πιο αποτελεσματικά τη διοίκηση των αρχών του μάνατζμεντ κλπ, μέσα από τη συμφωνία μεταρρυθμίσεων με τον Γκουρία και την πλήρη αποδοχή των στόχων της ΕΕ για το 2020, στην πρόσφατη Σύνοδο των υπουργών παιδείας. Η εκπαίδευση είναι κι αυτή πεδίο των περίφημων αναδιαρθρώσεων που είναι στο τραπέζι διαπραγμάτευσης της νέας αντιλαϊκής συμφωνίας με τους «Θεσμούς».
  • Γι αυτό όχι μόνο δεν προτάσσεται κάποιο σαφές διαφορετικό, εκπαιδευτικό σχέδιο στο οποίο να εντάσσεται η συζήτηση για διοικητικές αλλαγές αλλά πολύ περισσότερο οι προτεραιότητες της κυβερνητικής πολιτικής συνεχίζουν να είναι η μαθητεία – τζάμπα εργασία για τους εργοδότες, οι εξετάσεις, η αξιολόγηση, η ελαστική εργασία. Οι δηλώσεις Κατρούγκαλου αλλά και τα δημοσιεύματα για το νέο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση στο Δημόσιο και το νέο μισθολόγιο μιλούν για μια πιο ταχεία βαθμολογική εξέλιξη και κατάληψη θέσεων ευθύνης, για όσους αξιολογούνται θετικά και έμμεση αύξηση μισθού, ενώ μέτρα βελτίωσης αποδοτικότητας ή και μετάταξη για όσους αξιολογούνται αρνητικά, με το μισθό του διευθυντή να διαφοροποιείται σημαντικά από τους υπόλοιπους, κατά απαίτηση των δανειστών.
  • Η κυβέρνηση αρνείται την αποσύνδεση της βαθμολογικής εξέλιξης από την αξιολόγηση.
  • Επίσης η κυβέρνηση με το νέο σχέδιο νόμου επαναφέρει σχέδιο αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας στα πλαίσια της «Διασφάλισης Ποιότητας της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»
  • Την ίδια στιγμή με αποκλεισμό των «μονομερών ενεργειών» μείωσης μαθητών στα τμήματα, αύξησης του προϋπολογισμού για την εκπαίδευση, κάλυψης των χιλιάδων κενών με γενναίους διορισμούς και κάλυψης στοιχειωδών αναγκών των σχολείων που στενάζουν από τη λιτότητα και τις περικοπές, διαμορφώνεται ένα περιβάλλον ανασφάλειας και ανέχειας, που ευνοεί την εξάρτηση από τη διοίκηση. Που θα ενταθεί με την υπογραφή των νέων επονείδιστων μέτρων που θα χειροτερέψουν ακόμη παραπέρα τις συνθήκες ζωής για τους εργαζόμενους.
  1. Η συγκεκριμένη πρόταση για το σύστημα επιλογής διευθυντή σχετίζεται και με την πάλη της προηγούμενης διετίας στα σχολεία- ενάντια στην αξιολόγηση και το διοικητικό αυταρχισμό. Είναι μια προσπάθεια άμβλυνσης και τελικά ενσωμάτωσης της δυναμικής των εκπαιδευτικών αντιδράσεων, μέσα από ανώδυνες και ασταθείς πινελιές "εξανθρωπισμού-εκδημοκρατισμού" του πλαισίου του σχολείου της αγοράς της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ, χωρίς όμως να το θέτει σε ριζική αμφισβήτηση. Στο ίδιο μήκος κύματος η λογική του «εκφέρω γνώμη» μέσω ψηφοφοριών, για τους διαχειριστές της κυβερνητικής πολιτικής στην διοίκηση, χωρίς αποφασιστική αρμοδιότητα για την τελική επιλογή ούτε των ίδιων, ούτε της πολιτικής που θα υλοποιήσουν, θα γενικευτεί σε όλο το Δημόσιο, με ψηφοφορίες για τους καλύτερους υπάλληλους που μπορεί να θέτουν υποψηφιότητα για θέσεις ευθύνης (συζήτηση για το νέο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση). Πρόκειται για νέα δείγματα εμπέδωσης της κουλτούρας αξιολόγησης που ζητά ο ΟΟΣΑ.
  2. Στα πλαίσια αυτά γίνεται προσπάθεια να διαμορφωθεί και ο νέος κυβερνητικός συνδικαλισμός, μέσω της ανάμειξης καθηκόντων συνδικαλισμού και διοίκησης, με καθοριστικό το ρόλο της δεύτερης. Το «συμμετοχικό πείραμα» του κοινωνικού εταιρισμού (απέναντι στον εργοδοτικό συνδικαλισμό της ΔΑΚΕ) και της δήθεν συναπόφασης, με το οποίο η ΠΑΣΚΕ κατόρθωσε να ενσωματώσει, να εξαγοράσει και να διαλύσει το μεγαλύτερο κομμάτι του υπάρχοντος συνδικαλιστικού κινήματος τα προηγούμενα χρόνια.
Για όλα αυτά θεωρούμε ότι η στάση μας πρέπει να συγκροτείται από τα αιτήματα αλλαγής κατεύθυνσης και προτεραιοτήτων στην κυβερνητική πολιτική όχι προς όφελος των δανειστών αλλά της κοινωνίας και των παιδιών της με:
- Κατάργηση νόμων αντιδραστικού πλαισίου (καθηκοντολογίου, κλπ…. νόμου Αρβανιτόπουλου) και άμεση έναρξη συζήτησης αναμόρφωσης περιεχομένου εκπαίδευσης, χτυπήματος εξεταστικίτιδας, μέτρων οικονομικής – υλικής βελτίωσης ανακούφισης
- Αναβάθμιση του ουσιαστικού ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων. Να κατοχυρωθεί σε κύτταρο συζήτησης με αποφασιστικές αρμοδιότητες και σχετική διεύρυνσή τους. Με συντονιστή αιρετό – ανακλητό και εντολοδόχο των αποφάσεών του προς την κεντρική διοίκηση και την κυβέρνηση
- Συζήτηση – δρομολόγηση διαμόρφωσης μορφωτικού σχεδίου για ενιαίο 12χρονο δημόσιο- δωρεάν σχολείο σε αντιπαράθεση με προτεραιότητες ΕΕ – ΔΝΤ

Σε αυτά τα πλαίσια και χωρίς αυταπάτες τοποθετούμαστε στη συζήτηση των συλλόγων διδασκόντων και των συλλογικών διαδικασιών της ΕΛΜΕ
  • Καμιά συμμετοχή μελών συνδικαλιστικού κινήματος ως διορισμένων από την κυβέρνηση στα συμβούλια επιλογής .
  • Οι αιρετοί του ΠΥΣΔΕ είναι εκεί το μάτι του κλάδου για έλεγχο της διοίκησης και δεν ταυτίζουν το ρόλο τους με τα μέλη της διοίκησης.
  • Αξιοποιούμε την εγκυρότητα της λευκής ψήφου για να καταδικάσουμε πολιτικά διευθυντές που το προηγούμενο διάστημα στάθηκαν απέναντι στο σύλλογο με αυταρχισμό, εκβιασμούς και λογικές «εντέλλεσθε».

Πιστεύουμε ότι πραγματική δημοκρατία δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς οικονομική δημοκρατία και χωρίς μια εκπαίδευση προσανατολισμένη στις ανάγκες των εργαζόμενων και της κοινωνίας για όλα τα παιδιά με όλη τη γνώση, ως δικαίωμα δημόσιο και δωρεάν. Η δημοκρατία δεν είναι στιγμή, αλλά συνεχής διαδικασία. Ενίσχυση της δημοκρατίας στο σχολείο σημαίνει ενίσχυση του αποφασιστικού ρόλου του συλλόγου διδασκόντων σε ένα τέτοιο εκπαιδευτικό σχέδιο, με συντονιστή αιρετό και ανακλητό από τον ίδιο. Όσο την εκπαίδευση κανοναρχούν η αγορά, οι δεξιότητες και η επιχειρηματικότητα – ανταγωνιστικότητα με λιτότητα και χειραγώγηση. Όσο κυριαρχεί η λεγόμενη παιδαγωγική του μάνατζμεντ, με τον εκπαιδευτικό ή το σύλλογο ως απλό διεκπεραιωτή των κρατικών εκπαιδευτικών πολιτικών και της υλοποίησης των 'καινοτόμων προγραμμάτων' της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ και ταυτόχρονα φτωχό, ανασφαλή και ένοχο – συνένοχο. Η αλλαγή του τρόπου επιλογής διευθυντών ελάχιστα θα συνεισφέρει στη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου.
Ο Πραγματικός δρόμος υπεράσπισης των αναγκών της Δημόσιας Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών είναι ο δρόμος της δράσης και του αγώνα για την ανατροπή όλων των πολιτικών που εφαρμόζονται με πολύ μεγαλύτερη ένταση τα τελευταία χρόνια και αλλάζουν το χαρακτήρα του Δημόσιου Σχολείου προς αντιδραστική κατεύθυνση.
Παλεύουμε για να υπηρετήσουμε ένα Δημόσιο, Δωρεάν Σχολείο των όλων και των ίσων μέσα από μια πραγματικά δημοκρατική λειτουργία. Το παράδειγμα το δώσαμε οι εκπαιδευτικοί στην περιοχή μας το προηγούμενο διάστημα με την διαδικασία της αξιολόγησης, αφού δεν υποκύψαμε ούτε στο τελευταίο στάδιο στις πιέσεις και τους εκβιασμούς κυβέρνησης και διοίκησης. Τα 14 απ’ τα 23 σχολεία που συνεδρίασαν για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, αποφάσισαν να μη συντάξουν έκθεση. Αυτό δείχνει ότι μπορούμε να κρατάμε ψηλά τη σημαία των δικαιωμάτων και των αγώνων, σε πολύ αντίξοες συνθήκες, με μαχητική συλλογικότητα. Αυτή είναι η πιο μεγάλη συνεισφορά μας στη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και αυτό οφείλουμε να συνεχίσουμε να κάνουμε .





















ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.





Καρυώτης Δημήτρης


Η Γραμματέας του Δ.Σ.





Βασιλείου Γιούλη











ΦΩΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΕ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ: ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΛΛΑΠΛΟ ΕΓΚΛΗΜΑ

Φ 

Πόσα  εγκληματικά γεγονότα μέσα σε ένα συμβάν?

Μια φωτιά που καίει για 5η ημέρα σκορπίζοντας τοξικό νέφος στο μεγαλύτερο κομμάτι της Αττικής και κυβέρνηση και ειδικοί ερίζουν για το αν χρειάζεται νερό ή χώμα για την αντιμετώπισή της και πως θα πληρωθεί ο λογαριασμός αφού δεν υπάρχουν κονδύλια. Έγκλημα 1ο: απουσία σχεδίου αντιμετώπισης έκτακτης κατάστασης, κονδυλίων και επαρκούς προσωπικού και μέσων κατάσβεσης πυρκαγιών .

Μια φωτιά που ξεκίνησε σε χώρο ανακύκλωσης και εξαπλώθηκε ακαριαία. Έγκλημα 2ο: ανυπαρξία συστήματος πρόληψης από την εταιρεία αλλά και ελέγχου από Δημόσιους ελεγκτικούς μηχανισμούς.

Ένα τοξικό νέφος με επικίνδυνες διοξίνες και αιωρούμενα σωματίδια, που απλώνεται στην ευρύτερη περιοχή και ο αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, δηλώνει, «ότι το Κράτος δεν διαθέτει τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό για να γίνουν επιστημονικές μετρήσεις» ενώ η Περιφέρεια ζητά τη συνδρομή Πανεπιστημίων και φορέων Έγκλημα 3ο: σε μια περιοχή βιομηχανική και τραγικά περιβαλλοντικά επιβαρυμένη, δεν υπάρχει μόνιμος εξοπλισμός και προσωπικό που να μετρά τη ρύπανση και να ελέγχει τις επιχειρήσεις.

Την 5η μόλις ημέρα, βοούν οι τίτλοι των εφημερίδων και των ειδήσεων, ότι έκλεισαν τα σχολεία και οι δημόσιοι οργανισμοί μετά από σύσταση του Υπουργείου Υγείας για την προστασία των κατοίκων και…. τα σχολεία στην πλειοψηφία τους λειτουργούν κανονικά. Έγκλημα 4ο: έλλειψη στοιχειώδους συντονισμού των αρμόδιων φορέων αλλά κυρίως έλλειψη σχεδίου αντιμετώπισης έκτακτων καταστάσεων και ενημέρωσης – προστασίας πληθυσμού.

Και το μεγαλύτερο έγκλημα που όλοι όσοι ορκίζονται στην πάταξη των ενόχων, κάνουν ότι δε βλέπουν: Η φωτιά στον Ασπρόπυργο αφορά την πολυθρύλητη ανάπτυξη με ανταγωνιστικότητα και κερδοφορία. Με τήρηση όλων των κανόνων της αγοράς και των «Θεσμών», από την επιχείρηση. Όπως και στα ΕΛΠΕ. Και εξηγούμαστε:
Η πυρκαγιά καίει ένα Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ), αυτό της μεγαλύτερης δυναμικότητας σε όλη την Αττική (Γενική Ανακυκλώσεως ΑΕ), καταπίνοντας τόνους χρήσιμων ανακυκλώσιμων υλικών, αφανίζοντας κτιριακές και μηχανολογικές εγκαταστάσεις αξίας εκατομμυρίων,  ρυπαίνοντας επικίνδυνα την ήδη επιβαρυμένη περιοχή αλλά και όλη την Αττική, τερματίζοντας οριστικά την εργασία πάνω από 200 ανθρώπων (οι περισσότεροι απλήρωτοι) και εξαφανίζοντας μια αναγκαία υποδομή με αντικειμενικά ζωτική λειτουργία (ανακύκλωση στον επιβαρυμένο αστικό χώρο της ευρύτερης Αττικής).
Πριν δύο χρόνια περίπου είχε συμβεί το ίδιο με το ΚΔΑΥ με τη δεύτερη δυναμικότητα στην Αττική (WATT AE) στο χώρο της Φυλής. Οι δύο  μονάδες μαζί αποτελούσαν πάνω από το 50% του συνολικού έργου ανακύκλωσης στην Αττική.
Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Γενική Ανακυκλώσεως ΑΕ έστησε μια επιχείρηση με τραπεζικά δάνεια, ( αυτές οι τράπεζες που πλειστηριάζουν σπίτια για μια δόση ενός ανέργου), οικονόμησε, άφησε απλήρωτα τα χρέη του και ένα εκατ. ευρώ μεροκάματα και συνεχίζει ανενόχλητος άλλη επιχειρηματική δραστηριότητα. Με απόφαση του πρώην υφυπουργού Ανάπτυξης, Ν. Μηταράκη, τον Απρίλιο του 2013, η εταιρεία με την επωνυμία «Γενική Ανακυκλώσεως Κτηματική Ξενοδοχειακή Α.Ε.», παρά τα χρέη της, επιδοτήθηκε με 996.806,45 ευρώ για μίσθωση συμβάσεων με τράπεζες (ΑΔΑ: ΒΕΑΞΦ-ΒΓΘ). Την ίδια περίοδο ο ιδιοκτήτης της, μεταξύ 2013-2014 κατείχε τα ηνία της ομάδας χάντμπολ της ΑΕΚ. Δημοσιεύματα της εποχής τον ήθελαν να ενισχύει τις προσπάθειες του Δ. Μελισσανίδη για την ανέγερση του γηπέδου στη Φιλαδέλφεια και συμμετείχε ως «μέγας χορηγός» σε πλήθος τοπικών δράσεων. Όπως και τα ΕΛΠΕ. Με το σύνθημα «Ζούμε Μαζί»...
Πριν από ένα μήνα προσέφυγε σε χρήση του άρθρου 99 (υποβάλλοντας ταυτόχρονα νέο «αναπτυξιακό σχέδιο» μαζί με μεγάλη κατασκευαστική εταιρεία), με αποτέλεσμα στις 12 Μαΐου 2015 να απολυθούν οι τελευταίοι 16 εργαζόμενοι και να παραμείνουν ελάχιστοι για τη φύλαξη –κυρίως- των εγκαταστάσεων.
Ρωτάμε λοιπόν:
Την εποχή όπου αγαπημένο σπορ είναι η καταγγελία του αναποτελεσματικού και σπάταλου δημόσιου, μήπως κάποιος θα πρέπει να επισημάνει την ασυλία που δίνει το Δημόσιο για την ενίσχυση της κανονικότητας της ιδιωτικής - καπιταλιστικής εγκληματικής ασυδοσίας σε όλους τους τομείς;

Την εποχή που  η θεσμοτρόικα ΕΕ – ΔΝΤ - κεφαλαίου απαιτούν και η κυβέρνηση συναινεί να μην πειραχτούν οι τράπεζες, που κανονικά είναι χίλιες φορές κρατικές με τα δις που έχουν ταϊστεί, μήπως κάποιος πρέπει να βάλει στο σκαμνί και την Τράπεζα Πειραιώς που είναι ο πραγματικός ιδιοκτήτης της μονάδας, λόγω μη εκπλήρωσης των δανειακών υποχρεώσεων, ύψους περίπου 100 εκατομμυρίων;

Την εποχή που όλοι υποτίθεται νοιάζονται για το νοικοκύρεμα των οικονομικών μας ως χώρας, πόσο ορθολογικό είναι να πετάγονται εκατομμύρια εξοπλισμού, ενώ θα μπορούσε δικαιωματικά να αναλάβει την ιδιοκτησία και τον έλεγχο του ΚΔΑΥ κάποιος δημόσιος φορέας πχ η Περιφέρεια Αττικής όπως ζητούν οι απλήρωτοι εργαζόμενοι, πριν οδηγηθεί στην εγκατάλειψη και την καταστροφή;

Αν δεν αναδειχθεί έτσι και δεν καταδικαστεί αυτό το τεράστιο έγκλημα σε βάρος της υγείας, της ασφάλειας αλλά και του μέλλοντος αυτού του τόπου και αυτού του λαού….
Αν δεν πληρώσουν όλοι οι ένοχοι αλλά και δεν δοθεί η δυνατότητα να ζήσουν οι εργαζόμενοι…

γρήγορα θα αντιμετωπίσουμε στο Θριάσιο ένα τραγικό νέο «Σεβέζο».

Γι αυτό απαιτούμε ταυτόχρονα από όλους τους αρμόδιους, Δήμους, Περιφέρεια, κυβέρνηση:
  • Άμεσα μέτρα αποτελεσματικής αντιμετώπισης της πυρκαγιάς και των συνεπειών της
  • Μέτρα προστασίας, ενημέρωσης, ενίσχυσης του πληθυσμού που πλήττεται και ιδιαίτερα των κοντινών κατοίκων / ενημερώσεις στα σχολεία
  • Τον έλεγχο των περιβαλλοντικών όρων λειτουργίας στις επιχειρήσεις της περιοχής και την απομάκρυνση των ρυπογόνων ή επικινδύνων
  • Θέσπιση – εξοπλισμό μόνιμου ελεγκτικού μηχανισμού και μετρήσεων επιπέδων ρύπανσης
  • Τον έλεγχο για την τήρηση των κανόνων υγιεινής κι ασφάλειας
  • Επιβολή ειδικής φορολογίας στις επιχειρήσεις για τις δημόσιες ανάγκες της παιδείας - πολιτισμού και της υγείας, των κατοίκων της περιοχής. Όχι στην φιλανθρωπία και τις χορηγίες – όπλο στα χέρια τους για να γονατίζουν τον καθημαγμένο από την κρίση λαό μας, που πληρώνει τα κέρδη τους με το αίμα του και την ανάσα του.
  • Να ξεπληρωθούν τα δεδουλευμένα των απλήρωτων εργαζόμενων της επιχείρησης Ανακύκλωσης ΑΕ


ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Α ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ