Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου 2023

Να σταματήσει τώρα ο αυταρχισμός και η αυθαιρεσία του Διευθυντή Εκπαίδευσης!

 

                            

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                  

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα 1/12/2023

 

Να σταματήσει τώρα ο αυταρχισμός και η αυθαιρεσία του Διευθυντή Εκπαίδευσης!

Στον ίδιο ολισθηρό δρόμο της αυθαιρεσίας και του αυταρχισμού βαδίζει ο νέος Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής Δρ Κωτσάκης! Εμμένει στην απόφασή του να γίνει δυσχερής η πρόσβαση των εκπαιδευτικών αλλά και γονέων στα γραφεία της ΔΔΕ, καθώς και η αμφισβήτηση των προθέσεων των συναδέλφων προς τη Διεύθυνση, όπως υποδηλώνει η επιμονή επίδειξης αστυνομικής ταυτότητας για πρόσωπα που πάντως είναι απολύτως γνωστά στο προσωπικό της ΔΔΕ και στον ίδιο τον Διευθυντή!

Σε συνέχεια λοιπόν των όσων συνέβησαν την Τετάρτη 22-11, όπου ο ΔΔΕ αρνήθηκε να συνομιλήσει με το ΔΣ της ΕΛΜΕ και τους συγκεντρωμένους εκπαιδευτικούς έξω από τη Διεύθυνση, εγκαταλείποντας το γραφείο του, στην κινητοποίηση της Τρίτης 28-11 έδωσε εντολή να κλείσει η πόρτα της ΔΔΕ, μισή ώρα πριν την προγραμματισμένη ώρα προσέλευσης των συναδέλφων, δηλαδή ήδη από τη 1μμ! Όποιος συνάδελφος έφτανε στη Διεύθυνση είτε για να συμμετάσχει στην κινητοποίηση, είτε για άλλη δουλειά (όπως συνέβη με μία Διευθύντρια σχολικής μονάδας!) απλά έβρισκε την πόρτα της ΔΔΕ κλειστή!

Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με τη Γραμματεία της ΔΔΕ μας αναφέρθηκε ότι μόνο αν επιδεικνύαμε ταυτότητα μπορούσαμε να γίνουμε δεκτοί, όχι από τον ίδιο τον Διευθυντή ο οποίος απουσίαζε, αλλά από τον αναπληρωτή Διευθυντή Εκπαιδευτικών θεμάτων. Και μάλιστα με τον περιορισμό της πρόσβασης μόνο σε τρία άτομα. Χωρίς να βασίζεται πουθενά, μία δημόσια υπηρεσία κλείνει, απαγορεύοντας κάθε πρόσβαση! Προφανώς η ΔΔΕ δεν αποτελεί ιδιοκτησία κανενός, ούτε του Διευθυντή Εκπαίδευσης, για να ανοίγει και να κλείνει όποτε θέλει!

Θα μπορούσε να θεωρηθεί ¨αστείο¨, μία συζήτηση – τηλεφωνική- να μπορεί να διεξαχθεί όταν δεν βλέπεις καν το πρόσωπο του συνομιλητή σου, αλλά είσαι βέβαιος για το ποιος είναι, και ταυτόχρονα να μην «επιτρέπεται» να συζητήσεις με το ίδιο άτομο πρόσωπο με πρόσωπο, γιατί υποτίθεται δεν το γνωρίζεις, αν πρώτα δε σου δείξει την ταυτότητά του… θα ήταν αστείο αν δεν ήταν τραγικό.

Τι μπορεί να υπάρχει πίσω από την επίκληση μιας ολοφάνερα άχρηστης διαδικασίας; Δεν έχουμε πάρει κάποια απάντηση, οπότε μπορούμε να υποθέσουμε ότι κυρίως αυτό που ενοχλεί και επιδιώκεται να κατασταλεί είναι η διεκδίκηση της λύσης προβλημάτων που αναδύονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, από τα κενά που καθυστέρησαν τόσο πολύ να καλυφθούν, μέχρι την ελλιπή φύλαξη των σχολείων από τους Δήμους, και από τις τραγικές ελλείψεις στις κτηριακές υποδομές αρκετών σχολείων μέχρι τα οξυμένα προβλήματα που προκαλεί η διαρκής ύψωση φραγμών (ταξικών, μορφωτικών, πολιτισμικών) σε ευάλωτους μαθητές και στις οικογένειές τους, που δημιουργούν ασφυκτικό κλίμα μαζικά, και οι οποίοι δεν ξέρουν πώς να βγουν από το αδιέξοδο που βιώνουν, από την αίσθηση έλλειψης προοπτικής.

Δεν αποτελεί ωστόσο εύκολη λύση, ούτε καν λύση, η επιλογή «αν δεν ακούμε τις διαμαρτυρίες, όλα πάνε καλά». Τα σχολεία είναι ¨καζάνια που βράζουν¨, τα περιστατικά θυμού και ανεξήγητης (φαινομενικά) οργής πληθαίνουν και η σχολική κοινότητα πρέπει να σκύψει πάνω από τα προβλήματα και όχι να τα κρύψει κάτω από το χαλί…

Παράλληλα η διάχυση ενός κλίματος καχυποψίας, αμφιβολίας για τους συναδέλφους που προσέρχονται στη Διεύθυνση και των «σκοπών» τους, εκτός από προσβλητική είναι φαινόμενο που μπορεί να γεννήσει νοσηρές νοοτροπίες. Η κοινωνική επαφή ιστορικά διατρέχεται από αυτονόητη εμπιστοσύνη μεταξύ των εμπλεκομένων, τουλάχιστον στην αφετηρία της. Η υποψία ύπαρξης αρνητικών προθέσεων, σε όποιον θα συναντήσουμε στις κοινωνικές μας επαφές, από την τάξη στην οποία μπαίνουμε (και από την πλευρά του καθηγητή και από την πλευρά των μαθητών) μέχρι όποια άλλη δραστηριότητα, δυναμιτίζει κάθε θεμέλιο συνεννόησης, συζήτησης, πόσο μάλλον την ίδια τη μαθησιακή διαδικασία που εδράζεται στην παραδοχή της εκατέρωθεν προσφοράς των μερών που συναναστρέφονται. Έχουμε χρέος να διατηρήσουμε αυτό το κεκτημένο, όχι να το ανατρέψουμε.

Η ειρωνεία είναι ότι οι κλειστές πόρτες της Διεύθυνσης έρχονται σε κατάφορη αντίθεση με τον επίλογο του χαιρετισμού του Διευθυντή Εκπαίδευσης με την ευκαιρία της ανάληψης των καθηκόντων του, τον οποίο παραθέτουμε αυτούσιο, όπως αναρτάται στην ιστοσελίδα της ΔΔΕ:

«Θέλω να γνωρίζετε ότι οι πόρτες της Διεύθυνσής μας θα είναι ανοιχτές σε καθεμία και καθένα σας, προκειμένου να εξετάσουμε κάθε θέμα που σας απασχολεί και να βρίσκουμε μαζί την λειτουργικότερη λύση». Τα σχόλια περιττεύουν…

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ δηλώνει ότι θα συνεχίσει να αγωνίζεται για να αποσυρθεί το έγγραφο που θέτει όρους (όπως το ραντεβού και η επίδειξη ταυτοτήτων) για την άνετη πρόσβαση όλων στη Διεύθυνση. Θα επιδιώξουμε να δοθεί ευρύτατη δημοσιότητα στο γεγονός. Παλεύουμε ενάντια στον αυταρχισμό, τον οποίο θα αποκρούσει ο μαζικός αγώνας των εκπαιδευτικών, καθώς και των φορέων που επίσης χρειάζονται ευκολία πρόσβασης στη ΔΔΕ.

Καλούμε σε νέα κινητοποίηση την επόμενη Τρίτη 5-12 και ώρα 1:30 μμ. Κηρύσσουμε στάση εργασίας 1-2 μμ για τη διευκόλυνση της προσέλευσης των συναδέλφων. Δεν θα υποχωρήσουμε! Απαιτούμε την επαναφορά στην πρότερη κατάσταση. Να αποσυρθεί τώρα το απαράδεκτο έγγραφο!

                              ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Ιωαννίδης Τάσος

 

 

 

ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΕΛΜΕ

Ο Γραμματέας του Δ.Σ.

 

Λουκόπουλος Κώστας