Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 17 Απριλίου 2024

Για ατύχημα συναδέλφισσας μέσα σε αστικό λεωφορείο

 

                            

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                  

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα 16/4/2024

 

Για ατύχημα συναδέλφισσας μέσα σε αστικό λεωφορείο

Εκτός από τα προβλήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε στο χώρο εργασίας μας, κινδυνεύουμε και από τις μετακινήσεις προς και από το σχολείο! Ένα δυσάρεστο περιστατικό που συνέβη σε συναδέλφισσα σε σχολείο του Ασπροπύργου, ήρθε να επιβεβαιώσει την εκτίμηση αυτή.

Συγκεκριμένα κατά τη μετάβαση της συναδέλφου προς το σχολείο με λεωφορείο της αστικής γραμμής, η συνάδελφος τραυματίστηκε καθώς το όχημα φρέναρε απότομα με αποτέλεσμα να χτυπήσει σε σίδερο που εξείχε (!) από το κάθισμα. Η συνάδελφος χρειάστηκε να μεταβεί στο νοσοκομείο, όπου απαιτήθηκαν ράμματα για να αντιμετωπιστεί το τραύμα που υπέστη!!

Μαζί με τις ευχές μας για γρήγορη ανάρρωση, είμαστε υποχρεωμένοι να διατυπώσουμε ερωτήματα και σκέψεις για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το ατύχημα.

·        Σε ποια κατάσταση βρίσκονται τα οχήματα του ΟΑΣΑ που μετακινούν πάρα πολλούς συναδέλφους στα σχολεία της Δυτικής Αττικής; Ποια η συντήρηση των οχημάτων; Τι έλεγχοι γίνονται για την καταλληλότητά τους; Πώς γίνεται να κυκλοφορεί όχημα που εξέχουν σίδερα (!) από τα καθίσματα των επιβατών;

·        Μήπως με το πέρασμα του στόλου των οχημάτων στα ΚΤΕΛ ο έλεγχος έχει μειωθεί αν δεν είναι ανύπαρκτος; Μήπως η λογική του κέρδους και εδώ καθιστά επικίνδυνο το μέσο, εφόσον η επισκευή και η συντήρηση δεν προκρίνονται στο όνομα του κόστους;

·        Ποια η πυκνότητα των δρομολογίων; Αν -όπως υποψιαζόμαστε από καταγγελίες πολλών συναδέλφων που χρησιμοποιούν τα λεωφορεία – αυτή έχει μειωθεί, δεν είναι αυτός ένας παράγοντας αύξησης του κινδύνου ατυχημάτων; Εφόσον οι οδηγοί αναγκάζονται να αυξήσουν την ταχύτητα των οχημάτων προκειμένου να εξυπηρετήσουν περισσότερους επιβάτες σε λιγότερο χρόνο, αυξάνεται και η πιθανότητα για απότομα φρεναρίσματα και επικίνδυνους ελιγμούς.

·        Ποια μέριμνα υπάρχει ώστε οι συνάδελφοι να μην εργάζονται σε τρία ή και περισσότερα σχολεία, ώστε να μειώνεται και η ανάγκη μετακίνησης από σχολείο σε σχολείο; Αν ένας / μία συνάδελφος πρέπει μέσα στην ίδια μέρα να μετακινηθεί σε δύο σχολεία, αυτό δεν προσθέτει άγχος και κινδύνους στο βαθμό που δε διαθέτει ιδιόκτητο όχημα;

Δυστυχώς η πολιτική της απαξίωσης των δημόσιων αγαθών και της ιδιωτικοποίησής τους, θα έχει επιπτώσεις και στο μέσο που χρησιμοποιείται μαζικά από τον κλάδο, δηλαδή το αστικό λεωφορείο. Εκτός από το κόστος μετακίνησης που συχνά το επωμίζεται ο μετακινούμενος συνάδελφος, καθώς και τις πολλές χαμένες ώρες στην αναμονή και τη χρήση των μέσων, τώρα θα πρέπει να σκεφτόμαστε και τους κινδύνους ατυχημάτων!

Απαιτούμε:

®    Να διερευνηθεί το περιστατικό τραυματισμού της συναδέλφου από την αρμόδια υπηρεσία.

®    Να γίνει έλεγχος του συγκεκριμένου οχήματος και να βρεθεί ο λόγος που κυκλοφορούσε ενώ εξείχαν επικίνδυνα αιχμηρά σίδερα.

®    Να πραγματοποιηθεί έλεγχος σε όλα τα οχήματα ώστε να είναι ασφαλή

®    Να πυκνώσουν τα δρομολόγια και να προσληφθεί μόνιμο προσωπικό για την εξυπηρέτηση των εργαζόμενων που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

®    Ο χρόνος μετακίνησης από σχολείο σε σχολείο να προσμετράται στο ωράριο εργασίας.

®    Τα ατυχήματα σε μέσα μεταφοράς εφόσον αφορούν μετακίνηση προς το σχολείο να θεωρούνται εργατικά ατυχήματα με ότι σημαίνει αυτό για τις απαραίτητες αποζημιώσεις.

®    Δωρεάν μετακινήσεις των εκπαιδευτικών εφόσον χρησιμοποιούν τα μέσα μεταξύ κατοικίας και χώρου εργασίας μέσα στον αστικό ιστό.

 

                                             ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

 

Ιωαννίδης Τάσος

 

 

 

ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΕΛΜΕ

Πλαίσιο κειμένου:  Η Γραμματέας του Δ.Σ.

Γκούμα  Ιωάννα