Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 14 Μαρτίου 2015

ΑΠΟΦΑΣΗ Α ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΘΡΙΑΣΙΟ-ΜΕΓΑΡΙΔΑ-ΕΙΔΥΛΛΙΑ) ΓΙΑ ΤΗ ΓΣ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

ΑΠΟΦΑΣΗ Α ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΘΡΙΑΣΙΟ-ΜΕΓΑΡΙΔΑ-ΕΙΔΥΛΛΙΑ) ΓΙΑ ΤΗ ΓΣ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

Τα δικαιώματα και οι ανάγκες της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών, των εργαζόμενων και των μαθητών μας μπροστά!
Καμιά νέα συμφωνία παράτασης Δανειακής Σύμβασης – μνημονίων
και επιτροπείας ΕΕ και ΔΝΤ
Μόνος δρόμος για να ζήσουμε: να ανατρέψουμε την πολιτική κεφαλαίου – ΕΕ – ΔΝΤ

Με την ανακοίνωση του Eurogroup που συνυπέγραψε η ελληνική κυβέρνηση και αναφέρει «ότι έγιναν αξιοσημείωτες προσπάθειες προσαρμογής» τα τελευταία χρόνια και «σκοπός της επέκτασης είναι η επιτυχής ολοκλήρωση της αξιολόγησης στη βάση της υπάρχουσας διευθέτησης – συμφωνίας», η κυβέρνηση υπαναχωρεί απέναντι στα μνημόνια και την πολιτική που ακολουθήθηκε στην εκπαίδευση, των διαθεσιμοτήτων – απολύσεων, των περικοπών και των συγχωνεύσεων, της αξιολογικής λαιμητόμου, της καταστροφής της τεχνικής εκπαίδευσης και της υποβάθμισης – εξεταστικοποίησης της γενικής, της κατάρτισης και της μαθητείας – τζάμπα εργασίας για τον εργοδότη. Για μας τα παραπάνω, δηλαδή η εργαλειοθήκη της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, είναι απέναντι. Τα αντιπαλεύαμε και θα τα αντιπαλεύουμε με τους αγώνες μας για να υπερασπιστούμε τα δικαιώματα της εκπαίδευσης.
Κατά τη συμφωνία η Ελληνική κυβέρνηση δέχεται κατά προτεραιότητα την αποπληρωμή του χιλιοπληρωμένου - τοκογλυφικού χρέους, αφού «οι ελληνικές αρχές επαναλαμβάνουν την αδιαμφισβήτητη δέσμευση τους να τηρήσουν τις δανειακές υποχρεώσεις προς όλους τους πιστωτές, πλήρως και έγκαιρα» και «δεσμεύονται να διασφαλίσουν τα πρέποντα πρωτογενή πλεονάσματα». Επίσης τα χρήματα του ΤΧΣ «μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών» και όχι για προσλήψεις, μισθούς και δαπάνες για την παιδεία – υγεία. .Ο κλάδος των εκπαιδευτικών θα σταθεί απέναντι στη νέα λιτότητα και την μεταξύ μας «ανθρωποφαγία».
«Οι ελληνικές αρχές εξέφρασαν την ισχυρή δέσμευσή τους να διευρύνουν και να βαθύνουν τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις», πολιτικές που μέχρι τώρα οδήγησαν σε καταστροφή των κοινωνικών δομών, δηλαδή την εργατική, νεολαιίστική και κοινωνική γενοκτονία που συντελείται στη χώρα μας στο όνομα της ανάπτυξης, της εξυγίανσης του Δημόσιου και της καταπολέμησης της ανεργίας. Μάλιστα «δεσμεύονται να απόσχουν από κάθε ανατροπή μέτρων ή μονομερείς αλλαγές» δηλαδή ότι θα μπορούσε να κινηθεί εκτός των υποδείξεων των «θεσμών» (Ευρωπαϊκή Επιτροπή – ΕΚΤ – ΔΝΤ) δηλαδή της τρόικας. Εμείς δεσμευόμαστε μόνο από τις ανάγκες και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών, της εκπαίδευσης, των μαθητών μας, των εργαζόμενων, της κοινωνίας. Από την προσδοκία μιας καθημαγμένης κοινωνίας, να μην γονατίσει αλλά να κερδίσει μια αξιοπρεπή ζωή, αποφασίζοντας αυτή για τις τύχες της.
Το αποτέλεσμα του Eurogroup μας δείχνει καθαρά το πώς θα είναι η τετράμηνη «διαπραγμάτευση» με τους «Θεσμούς» των δανειστών: ένας διαρκής εκβιασμός και μια απαίτηση όχι απλώς για υποχωρήσεις αλλά για πλήρη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις των τραπεζιτών, του κεφαλαίου και του ευρωδιευθυντηρίου. Με τις ρήτρες του Δημοσιονομικού Συμφώνου και την πολιτική της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.
Οι υπαναχωρήσεις σε μια σειρά ζητήματα που είχε δεσμευτεί προεκλογικά η κυβέρνηση, όπως η άμεση αύξηση του κατώτερου μισθού, ή η δέσμευση σε πολιτικές που δεν θα προκαλούν δημοσιονομικό κόστος, είναι χαρακτηριστικές της πολιτικής που θα ακολουθηθεί .
Για τους εργαζόμενους, δεν υπάρχει άλλος δρόμος από την απάντηση του οργανωμένου λαϊκού κινήματος.
Με τους αγώνες μας να απαιτήσουμε την πλήρη ανατροπή των μνημονίων και των νόμων τους, της επιτροπείας και του Δημοσιονομικού Συμφώνου.
Να αναδειχθεί η ανάγκη οργάνωσης των αγώνων ενάντια στην ΕΕ, το ΔΝΤ και το ΝΑΤΟ, δηλ όλους τους μηχανισμούς ιμπεριαλιστικής εξάρτησης, που οξύνουν την καπιταλιστική επίθεση και τα δεινά του λαού.
Η συζήτηση στη Βουλή για την υπογραφή νέων μέτρων, να βρει τους εργαζόμενους στο δρόμο του αγώνα.
ΑΙΤΗΜΑΤΑ
Διεκδίκηση των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος, όπως αυτά διαμορφώθηκαν μέσα από τις Γενικές Συνελεύσεις μας και τα όργανα του κλάδου (16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ - ΓΣ Προέδρων κ.λ.π).
Ποιο ειδικά διεκδικούμε άμεσα και ενόψει του πολυνομοσχεδίου για την εκπαίδευση:
  1. Άμεση επαναφορά όλων των διαθέσιμων στις θέσεις τους χωρίς προϋποθέσεις με ταυτόχρονη επαναφορά στα ΕΠΑΛ, των τομέων και ειδικοτήτων που καταργήθηκαν απ’ την ΤΕΕ.
  2. Κατάργηση του θεσμού της μαθητείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με κατάργηση των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης και μετατροπή του 4ου έτους των ΕΠΑΛ από έτος μαθητείας, σε έτος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης δομικά ενταγμένο στην δημόσια Επαγγελματική Εκπαίδευση.
  3. Άμεση κατάργηση της τράπεζας θεμάτων.
  4. Κατάργηση τώρα όλου του νομοθετικού πλαισίου στο οποίο στηρίζεται η αξιολόγηση.
  5. Μείωση του μέγιστου αριθμού των μαθητών στους 20 ανά τμήμα και του ελάχιστου αριθμού στους 8 για στις Κατευθύνσεις του Λυκείου και των Τομέων και Ειδικοτήτων του ΕΠΑΛ.
  6. Διορισμοί εκπαιδευτικών έτσι ώστε να είναι εγκαίρως καλυμμένα τα κενά στα σχολεία με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς.
  7. Ακώλυτη βαθμολογική εξέλιξη και άμεση ένταξη όλων στους βαθμούς που δικαιούνται με βάση την προϋπηρεσία, με το ισχύον νομικό πλαίσιο, μέχρι την κατάργησή του, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη μισθολογική τους εξέλιξη.
  8. Αύξηση του βασικού μισθού των πρωτοδιόριστων.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ


  1. Πραγματοποίηση κινητοποίησης με συλλαλητήριο στη βάση των αιτηματων του κλάδου και των συνδικάτων. Το συλλαλητήριο αυτό να πάρει τα ευρύτερα δυνατά χαρακτηριστικά πανδημοσιοϋπαλληλικής - πανεργατικής κινητοποίησης. Πρόσκληση προς όλα τα συνδικάτα και τις Ομοσπονδίες για συνδιοργάνωση και συμμετοχή σε αυτό.
  2. Απόφαση για προκήρυξη 24ης απεργιακής κινητοποίησης τις ημέρες που θα κατατίθενται προς ψήφιση τα πολυνομοσχέδια της κυβέρνησης που αφορούν την εκπαίδευση και στο βαθμό που δεν ικανοποιούν τα αιτήματα μας.
  3. Ο κλάδος σε αγωνιστική επαγρύπνηση με νέες Γενικές Συνελεύσεις για εκτίμηση της κατάστασης και αποφάσεις για την παραπέρα πορεία.

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ




Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς Ελευσίνα Πίνδου και Αθηνάς
ΤΑΧ. ΚΩΔΙΚΑΣ: 19200
ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 2105561490
ΦΑΞ: 2105561490
Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com 192 00


Ελευσίνα 05/03/2015



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ


ΗΜΕΡΑ ΠΕΜΠΤΗ 12/03/2015 ΚΑΙ ΩΡΑ 13:00 ΜΜ
ΣΤΟ 2ο ΛΥΚΕΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
ΜΕ ΘΕΜΑ:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ.
ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 14/3/2015 ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΓΣ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΗΣ ΟΛΜΕ




ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ

ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
Απ’ το 2010, χρονιά εφαρμογής των μνημονιακών πολιτικών απ’ τις Ελληνικές κυβερνήσεις και τους εντολοδόχους της (ΕΕ, ΔΝΤ), που επέφεραν μεταξύ άλλων την διάλυση των κοινωνικών δομών, η κρατική χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων της Δημόσιας Εκπαίδευσης μειώθηκε κατά 60% έως 70%.
Η κατάσταση έφτασε σε τέτοιο σημείο ανέχειας, αφού υπάρχουν σχολεία που «ζητιανεύουν» ακόμη και το χαρτί.
Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να μείνουμε στην αντικειμενική και διαφανή διαχείριση της φτώχειας που μας έχουν επιβάλει οι πολιτικές της ακραίας λιτότητας, αλλά να διεκδικήσουμε την ομαλή λειτουργία των σχολείων της Δημόσιας εκπαίδευσης με άμεση χρηματοδότηση των οικονομικών τους αναγκών απ’ τη πολιτεία.
Τα λιγοστά χρήματα της κρατικής χρηματοδότησης για τη λειτουργία των σχολείων, διοχετεύονται μέσω των Δημοτικών Αρχών, που έχουν και τη τελική ευθύνη για τη λειτουργία τη συντήρηση και την επισκευή των σχολικών μονάδων.
Με τη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί η μη απόδοση, από Δημοτικές Αρχές, της κρατικής επιχορήγησης «επίδομα» στις σχολικές μονάδες , αποτελεί από μόνη της σκάνδαλο, πέραν του ότι είναι και προδήλως παράνομη.
Αυτό συνέβαινε στο δήμο Μεγάρων – Νέας Περάμου απ’ τη προηγούμενη Δημοτική Αρχή.
Εκτός από κακοδιαχείριση σε Σχολική Επιτροπή, που η νέα Δημοτική Αρχή την οδήγησε στη Δικαιοσύνη, η προηγούμενη Δημοτική Αρχή δεν απέδωσε στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ποσά κρατικής επιχορήγησης που φτάνουν τα 300.000 ΕΥΡΩ.
Η κατάσταση των σχολείων στον συγκεκριμένο δήμο έφτασε σε απελπιστική κατάσταση και τα χρέη τους απ’ τα προηγούμενα χρόνια ξεπερνούν τα 60.000 ΕΥΡΩ.
Η νέα Δημοτική Αρχή προσπαθεί να καλύψει το πρόβλημα του χρέους που έχει δημιουργηθεί από προηγούμενες χρήσεις, με τα χρήματα της φετινής κρατικής χρηματοδότησης, συνεχίζοντας με τον τρόπο αυτό τον οικονομικό στραγγαλισμό των σχολικών μονάδων.
Το ΔΣ της Α’ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής συναντήθηκε με τον νέο Δήμαρχο Μεγάρων – Νέας Περάμου και απαίτησε απ’ τη νέα Δημοτική Αρχή, μεταξύ άλλων, την κάλυψη αυτού του χρέους που έχει δημιουργηθεί απ’ τη χρήση των προηγούμενων ετών, με άμεση επιστροφή του ποσού απ’ τα χρήματα της κρατικής χρηματοδότησης για τις σχολικές μονάδες, που δεν αποδόθηκαν με ευθύνη της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής.
Τονίσαμε ιδιαίτερα, ότι οι Δημοτικές Αρχές πρέπει να συμβάλουν με επιπλέον χρήματα και πόρους στη λειτουργία των σχολικών μονάδων, με βάση τις οικονομικές τους δυνατότητες, και όχι να χρησιμοποιούν παρανόμως την κρατική χρηματοδότηση των Δημόσιων Σχολείων, σε άλλες ανάγκες του δήμου.
Παράλληλα τονίσαμε για την οργάνωση και λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών:
  1. Την σύνταξη προϋπολογισμού αναγκών από κάθε σχολική μονάδα, με βάση τις πραγματικές ανάγκες για τη λειτουργία τους. Οι προϋπολογισμοί αναγκών των σχολικών μονάδων πρέπει να αποτελούν το βασικό εργαλείο για την κοινή διεκδίκηση της Εκπαιδευτικής Κοινότητας και των Δημοτικών Αρχών για τη χρηματοδότηση του Δημόσιου Σχολείου απ’ τον κρατικό προϋπολογισμό.
  2. Την άμεση διεκδίκηση γενναίας χρηματοδότησης για τις ανάγκες των σχολείων απ’ την πολιτεία στη βάση των πραγματικών αναγκών, που πρέπει γίνει από κοινού με την εκπαιδευτική κοινότητα
  3. Την θεσμοθέτηση αντικειμενικής διαδικασίας για την κατανομή των χρημάτων της κρατικής επιχορήγησης στις σχολικές μονάδες, με βάση τον αριθμό των μαθητών, τον αριθμό τμημάτων, τον αριθμό των αιθουσών διδασκαλίας, τον αριθμό και το μέγεθος εργαστηρίων, τη λειτουργία αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, βιβλιοθηκών, την παλαιότητα των κτιρίων, τις ειδικές διατάξεις για συγκεκριμένο τύπο σχολείων (Εργαστηριακά Κέντρα, Ειδικά Σχολεία) κλπ.
  4. Την θεσμοθέτηση διαφανούς διαδικασίας με δημοσιοποίηση της κατανομής των χρημάτων στις Σχολικές Επιτροπές απ’ τη Δημοτική Αρχή, με βάση τα κριτήρια της προηγούμενης παραγράφου και την αντίστοιχη δημοσιοποίηση της κατανομής των χρημάτων με τα ίδια κριτήρια στις σχολικές μονάδες απ’ τις Σχολικές Επιτροπές.
  5. Η Επιτροπή Σχολείου με επικεφαλής τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας όπου δεν υπάρχει να συγκροτηθεί άμεσα για την διαχείριση των χρημάτων του σχολείου και η διαχείρισή της να γίνει υπόθεση του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και των θεσμικών οργάνων των μαθητών της Λυκειακής Βαθμίδας (15μελές) για την αντίστοιχη βαθμίδα.
  6. Η αρμόδια Σχολική Επιτροπή πρέπει να διενεργεί άμεση εποπτεία στη διαχείριση των Επιτροπών Σχολείου, τόσο με φυσικό έλεγχο, όσο και με τη βοήθεια κοινού λογιστικού συστήματος με το οποίο επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένες οι Σχολικές Επιτροπές και οι Σχολικές Μονάδες.
  7. Τα χρήματα που κατανέμονται στις σχολικές μονάδες για τη λειτουργία τους δεν πρέπει να διατίθενται για επισκευές και συντηρήσεις μεγάλης κλίμακας των σχολικών μονάδων, αφού αυτές οι δαπάνες βαρύνουν τον προϋπολογισμό των Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και όχι τον προϋπολογισμό των λειτουργικών δαπανών. Οι Δημοτικές Αρχές οφείλουν να εκπονούν τεχνικοοικονομικές μελέτες για τις παρεμβάσεις που έχουν ανάγκη οι σχολικές μονάδες και οι προϋπολογισμοί αυτοί να γίνονται υπόθεση διεκδίκησης προς τη πολιτεία απ’ τις Δημοτικές Αρχές και την Εκπαιδευτική Κοινότητα.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.
Καρυώτης Δημήτρης

Η Γραμματέας του Δ.Σ.
Βασιλείου Γιούλη


Κυριακή 8 Μαρτίου 2015

8 Μάρτη,παγκόσμια ημέρα της γυναίκας

8 Μάρτη: Η αναγκαιότητα του γυναικείου κινήματος σήμερα

Ο ξεσηκωμός των εργατριών στην υφαντουργία της Νέας Υόρκης στις 8 Μάρτη 1857,

που βγήκαν δυναμικά στους δρόμους να διεκδικήσουν μείωση των ωρών εργασίας,


 καλύτερο μεροκάματο και ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς και ζωής


 στάθηκε ορόσημο για τους αγώνες των γυναικών όλου του κόσμου. 


Το 1910 στο Παγκόσμιο Συνέδριο Σοσιαλιστριών στην 
Κοπεγχάγη,

 με πρόταση της επαναστάτριας Κλάρας Τσέτκιν καθιερώθηκε η 8 Μάρτη 


ως «διεθνής ημέρα των εργαζόμενων γυναικών». 


Από τότε μέχρι σήμερα πολλά έχουν μεσολαβήσει. 


Το γυναικείο κίνημα πέρασε από χίλια κύματα, όπως τα εργατικά και λαϊκά κινήματα.


 Στις μέρες μας ιχνεύονται τα βήματά του.


Στο διάστημα των 158 χρόνων έχουν αλλάξει πολλά σε χώρες στις οποίες αναπτύχθηκαν


, με διαφορετικά χαρακτηριστικά, τα γυναικεία κινήματα.


 Τόσο σ’ αυτές όσο και σε άλλες όπου ο σκοταδισμός βασιλεύει, ένα πράγμα παραμένει 



αναλλοίωτο. Οι γυναίκες παραμένουν πάντοτε καταπιεσμένες.


Η αναγκαιότητα ανάπτυξης γυναικείου κινήματος,ως μέρος του γενικότερου λαικόυ


 κινήματος στις μέρες μας,που οι γυναίκες υφίστανται τη διπλή καταπίεση του συστήματος 


είναι πιο επιτακτική από ποτέ! 

Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015

ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ


ΗΜΕΡΑ ΠΕΜΠΤΗ 12/03/2015 ΚΑΙ ΩΡΑ 13:00 ΜΜ
ΣΤΟ 2ο ΛΥΚΕΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
ΜΕ ΘΕΜΑ:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ.
ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 14/3/2015 ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΓΣ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΗΣ ΟΛΜΕ




ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ BLOG ΤΗΣ Α ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ



Το τελευταίο διάστημα έγινε μια προσπάθεια, μετά από απόφαση του ΔΣ της ΕΛΜΕ,

 να λειτουργήσει ενημερωτικό BLOG της Α’ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής.

 Η συγκεκριμένη προσπάθεια βρίσκεται σε αρχικό στάδιο και οπωσδήποτε θέλει πολλές βελτιώσεις.

 Ευελπιστούμε στην ανοχή σας και περιμένουμε προτάσεις και ιδέες για την βελτιστοποίηση της προσπάθειας. 
Στείλτε τις προτάσεις σας στο e-mail της ΕΛΜΕ.

Η διεύθυνση του ΜΠΛΟΚ είναι http://aelmedytikattik.blogspot.gr/

Το BLOG μπορείτε να το βρείτε και μέσα απ’ την google γράφοντας

                       Α ΕΛΜΕ ΔΥΤΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ BLOG.








ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΜΕ



ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΗΜΕΡΑ ΤΕΤΑΡΤΗ 11/03/2015 ΚΑΙ ΩΡΑ 09:00 ΕΩΣ 13:00
ΣΤΟ 2ο ΛΥΚΕΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ


ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕ

Τρίτη 3 Μαρτίου 2015

Παιδεία εν κενώ (εκπαιδευτικών)

Το υπουργείο ΠαιδείαςΕνώ η σχολική χρονιά οδεύει προς το τέλος της με 2.500-3.000 ελλείψεις στα σχολεία, το επόμενο έτος υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν 25.000 προσλήψεις μονίμων και αναπληρωτών
Ενα φάντασμα πλανάται πάνω από τα σχολεία, αυτό των ελλείψεων εκπαιδευτικών. Αν και βρισκόμαστε περίπου 2,5 μήνες πριν από το τέλος της σχολικής χρονιάς, τα αιτήματα προς το υπουργείο Παιδείας για κάλυψη των κενών θέσεων στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υπολογίζονται σε περίπου 2.500-3.000 εκπαιδευτικούς.
Το πρόβλημα γίνεται εκρηκτικό, ωστόσο, αν πάρουμε υπόψη την έλλειψη εκπαιδευτικών τη νέα σχολική χρονιά 2015-16. Οι πιο συντηρητικοί υπολογισμοί ανεβάζουν τα κενά στην εκπαίδευση σε πάνω από 25.000! Ο αριθμός αυτός εξάγεται από το γεγονός ότι φέτος οι προσλήψεις αναπληρωτών ανέρχονται περίπου στις 20.000 ώς τώρα -νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές σε Γενική Εκπαίδευση, Ειδική Αγωγή και επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό-, ενώ πρέπει να υπολογιστούν για τη νέα χρονιά και 5.000–7.000 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών λόγω συνταξιοδότησης.
Λίγο πριν από τις εκλογές ανακοινώθηκε ότι θα γίνουν 7.000 μόνιμοι διορισμοί, υπόσχεση που, εφόσον υλοποιηθεί, χρειάζεται να συμπληρωθεί με περίπου 18.000 πιστώσεις για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα κληθούν να καλύψουν τα υπόλοιπα κενά. Στο σημείο αυτό οφείλουμε να επισημάνουμε ότι -ακόμη και με αυτά τα δεδομένα- η κάλυψη θα αφορά μόνο τις βασικές ελλείψεις και σε καμιά περίπτωση τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές -έχουν καταρρεύσει τα τελευταία χρόνια-, οι οποίες αφορούν την ενισχυτική διδασκαλία για τα Γυμνάσια, την πρόσθετη διδακτική στήριξη για τα Λύκεια, τη λειτουργία των σχολικών βιβλιοθηκών, την υποστήριξη των προγραμμάτων για αλλοδαπούς και παλιννοστούντες κ.λπ. Και εδώ τα πράγματα έχουν αρχίσει να μπερδεύονται...
Αιτήματα
Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ (μέσα στην εβδομάδα ακολουθεί συνάντηση του υπουργείου με το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας), η ΟΛΜΕ έθεσε το πρόβλημα των προσλήψεων, επισημαίνοντας ότι η μη πρόσληψη νέων εκπαιδευτικών (παρά την τεράστια μείωση προσωπικού κατά 30% από το 2009 έως το 2014) έχει δημιουργήσει ανυπέρβλητα προβλήματα.
Η ΟΛΜΕ ζήτησε από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να «καλυφθούν όλα τα κενά εκπαιδευτικών, από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς, με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών και όχι ωρομίσθιων. Για το απαιτούμενο εκπαιδευτικό–διδακτικό προσωπικό, ασφαλές ελάχιστο κριτήριο είναι ο αριθμός των αναπληρωτών (κάθε είδους) που απαιτήθηκε για να λειτουργήσουν φέτος οι σχολικές μονάδες. Με βάση αυτό πρέπει να προβλεφθούν οι απαραίτητες πιστώσεις για τη νέα σχολική χρονιά. Οι διορισμοί εκπαιδευτικών πρέπει να είναι τουλάχιστον τόσοι όσες και οι συνταξιοδοτήσεις αυτής της χρονιάς».
Το υπουργείο Παιδείας απάντησε ότι «θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης», χωρίς ωστόσο να δεσμεύεται για συγκεκριμένο αριθμό μόνιμων διορισμών, καθώς κατέστησε σαφές ότι για «αιτήματα που έχουν οικονομικό κόστος δεν μπορεί να υπάρξει άμεση δέσμευση. Τα αιτήματα θα εξετάζονται όσο οι οικονομικές συνθήκες της χώρας το επιτρέπουν».
Οπως είναι γνωστό, στον προϋπολογισμό για το 2015 έχουν προϋπολογιστεί 111.000.000 ευρώ για 15.000 μόνιμες προσλήψεις σε ολόκληρο το Δημόσιο και για αποκατάσταση των παράνομα απολυμένων μόνιμων δημοσίων υπαλλήλων. Αυτό περιλαμβάνει, κατά κύριο λόγο, προσλήψεις στην Υγεία (όπου υπάρχουν ακόμη μεγαλύτερα ελλείμματα), στην Παιδεία (στη σχολική εκπαίδευση και στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ) και κατά δεύτερο λόγο στο υπόλοιπο κομμάτι του Δημοσίου (ελεγκτικοί μηχανισμοί κ.λπ.).
Ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας απαντώντας στο βασικό ζήτημα που αφορά τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε καθεστώς ομηρίας για πάνω από 20 μήνες μέσω της διαθεσιμότητας δήλωσε πως «υπάρχει η πολιτική δέσμευση να επιστρέψουν όλοι στις θέσεις τους», αλλά την ίδια στιγμή επισήμανε σε όλους τους τόνους πως θα αφαιρεθούν από το σύνολο των 15.000 νέων προσλήψεων.
Τίνι τρόπω;
Ωστόσο, αν το μεγάλο και κυρίαρχο πρόβλημα είναι ο αριθμός των προσλήψεων, δεν είναι ασήμαντο και το θέμα του τρόπου των προσλήψεων. Εδώ και πάνω από 18 χρόνια η κατάργηση της επετηρίδας (που καταργήθηκε υποτίθεται για να εξορθολογιστεί το σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών), όχι μόνο δεν έλυσε το πρόβλημα, αλλά το μετάτρεψε σε άλυτο κουβάρι.
Από το 1997 μέχρι και σήμερα σχεδόν όλοι οι υπουργοί Παιδείας, αμέσως μόλις αναλάμβαναν τα καθήκοντά τους ασχολούνταν με τον τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών. Αυτό ήταν το τίμημα που έπρεπε να πληρώσουν για να καλύψουν με διάφορα τεχνάσματα το πραγματικό πρόβλημα της αδιοριστίας χιλιάδων εκπαιδευτικών σε μια χώρα που η ανεργία των νέων πτυχιούχων έσπαγε κάθε χρόνο νέο ρεκόρ.
Σύμφωνα με όσα είτε έχουν ανακοινωθεί επίσημα από το υπουργείο Παιδείας είτε έχουν δηλωθεί σε συνεντεύξεις του αναπληρωτή υπουργού Τάσου Κουράκη, οι διορισμοί εκπαιδευτικών για το νέο σχολικό έτος δεν θα προέλθουν από κάποιον νέο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (όπως είχε δηλώσει η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, η οποία μάλιστα σχεδόν τον είχε εξαγγείλει). Αντί του διαγωνισμού, θα υπάρχει ένα σύνολο προϋποθέσεων που θα ορίζουν τη μοριοδότηση των εκπαιδευτικών.
Ο αναπληρωτής υπουργός ΥΠΟΠΑΙΘ, Τάσος Κουράκης, αρμόδιος για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ζήτησε από την ΟΛΜΕ να καταθέσει τις προτάσεις της για ένα ενδεχόμενο νέο σύστημα διορισμών. Ηδη, το υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται έναν νέο τρόπο διορισμού με μοριοδότηση, σύμφωνα με πληροφορίες, των παρακάτω κριτηρίων:
•προϋπηρεσία
•επιτυχία σε προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ
•πτυχία-μεταπτυχιακά
•κοινωνική κατάσταση.
Το ΑΣΕΠ δεν καταργείται, παρά το γεγονός ότι δεν θα γίνει διαγωνισμός, και είναι πιθανόν να έχει ρόλο στη διαδικασία των μόνιμων προσλήψεων. Σε πρώτο στάδιο, όπως επιβεβαιώθηκε από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κατά τη συνάντηση που είχε με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, θα απορροφηθούν άμεσα οι επιτυχόντες του τελευταίου διαγωνισμού ΑΣΕΠ του 2008 (ο οποίος έγινε το 2009). Πρόκειται για περίπου 500 άτομα στα οποία θα δοθεί προτεραιότητα, ενώ παράλληλα θα αναγνωριστεί η προϋπηρεσία των αναπληρωτών των τριών τελευταίων χρόνων.
απο την εφημερίδα των Συντακτών

Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015

Εκδηλώσεις και προβολή ταινίας από την Πρωτοβουλία "Ένα Καράβι για τη Γάζα"

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας της καινούργιας αποστολής προς τη Γάζα, η Πρωτοβουλία "Ένα Καράβι για τη Γάζα" διοργανώνει εκδηλώσεις σε Αθήνα, Τρίκαλα και Ηράκλειο
Στις εκδηλώσεις:
  • Θα προβληθεί (με ελληνικούς υπότιτλους) η πρώτη παλαιστινιακή ταινία που προτάθηκε για βραβείο Όσκαρ, 5 ΣΠΑΣΜΕΝΕΣ ΚΑΜΕΡΕΣ  (5 BROKEN CAMERAS)  σε σκηνοθεσία του Παλαιστίνιου Εμάντ Μπουρνάτ και του Ισραηλινού Γκάι Νταβίντι.
  • Την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με τον σκηνοθέτη της ταινίας Εμάντ Μπουρνάτ, που θα έρθει από την Δ. Όχθη ειδικά για να παραβρεθεί στις εκδηλώσεις.

Θα γίνει ενημέρωση, από μέλος της Πρωτοβουλίας "Ένα Καράβι για τη Γάζα, για την καινούργια αποστολή της Πρωτοβουλίας και για τη σημερινή κατάσταση στη Λωρίδα της Γάζας


Το ντοκιμαντέρ 5 ΣΠΑΣΜΕΝΕΣ ΚΑΜΕΡΕΣ είναι ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ που ολοκληρώθηκε το 2011, σε σκηνοθεσία του Παλαιστίνιου Εμάντ Μπουρνάτ και του Ισραηλινού Γκάι Νταβίντι.Το ντοκιμαντέρ έχει βραβευτεί σε φεστιβάλ κινηματογράφου, σε όλον τον κόσμο, και είναι η πρώτη παλαιστινιακή ταινία που ήταν υποψήφια για το βραβείο Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ, κατά την 85η απονομή βραβείων της Ακαδημίας το 2013.
Οι 5 ΣΠΑΣΜΕΝΕΣ ΚΑΜΕΡΕΣ είναι μια καταγραφή της αντίστασης των Παλαιστινίων στο Μπιλαΐν, ένα χωριό της Δυτικής Όχθης που  καταπατούν οι ισραηλινοί εποικισμοί.  Υπάρχουν πέντε κάμερες - κάθε μια με τη δική της ιστορία.Ο Εμάντ Μπουρνάτ, ένας Παλαιστίνιος αγρότης, αγοράζει την πρώτη του κάμερα το 2005, για να βιντεοσκοπήσει τον τέταρτο γιο του, τον νεογέννητο Τζιμπρίλ.  Το κάθε του αγόρι έχει γεννηθεί σε μια στιγμή που αναδιαμορφώνει, συνήθως προς το χειρότερο, την κατάσταση του παλαιστινιακού ζητήματος. Τα πλάνα της κάμερας μαζί με τη δική του αφήγηση, απλή, προσωπική, άμεση και αβέβαιη, σαν τη ζωή του, καταγράφουν τα γεγονότα από το 2005 μέχρι το 2009.
Δομημένη γύρω από τη βίαιη καταστροφή της κάθε μιας από τις κάμερες του Μπουρνάτ, το ντοκιμαντέρ των δύο σκηνοθετών ακολουθεί την πορεία μιας οικογένειας  σε διάστημα πέντε ετών μέσα στις συγκρούσεις στο χωριό. Καθώς τα χρόνια περνούν μπροστά από την κάμερα, βλέπουμε τον Τζιμπρίλ να μετατρέπεται από ένα νεογέννητο μωρό σε ένα νεαρό αγόρι που παρατηρεί τον κόσμο γύρω του να ξεδιπλώνεται με την ιδιαίτερη αντίληψη που μόνο τα παιδιά διαθέτουν. Ο Μπουρνάτ παρακολουθεί πίσω από τον φακό, τις ελιές να ξεριζώνονται, ένα Τείχος να υψώνεται, τους αγώνες και την αντίσταση των κατοίκων να εντείνονται και τις ζωές να χάνονται. "Νιώθω σα να με προστατεύει η κάμερα" λέει, "αλλά αυτό είναι μια ψευδαίσθηση."
Η αδικία, η επικινδυνότητα και η ελπίδα συνυπάρχουν έντονα  σε αυτό το προκλητικό χρονικό της ζωής ενός ανθρώπου, σε ένα εμπόλεμο παλαιστινιακό χωριό ... ένα από τα καλύτερα  ντοκιμαντέρ του είδους τα τελευταία δύο χρόνια."

Τι θα περιλαμβάνει το ν/σ

Τι θα περιλαμβάνει το ν/σ - Κατάργηση Τράπεζας Θεμάτων - 9,5 βαθμός προαγωγής - Αναστολή Αξιολόγησης - Εισαγωγή στα ΑΕΙ - Επαναφορά ειδικοτήτων ΕΠΑΛ και εκπαιδευτικών



Στη διάρκεια της πρώτης συνάντησης της ηγεσίας του ΥΠΟΠΑΙΘ με το ΔΣ της ΟΛΜΕ και αντιπροσωπεία του συντονιστικού των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα, που έγινε στις 26 Φεβρουαρίου, ο Υπουργός ΥΠΟΠΑΙΘ, Αριστείδης Μπαλτάς και ο Αναπληρωτής Υπουργός ΥΠΟΠΑΙΘ Τάσος Κουράκης, διαβεβαίωσαν ότι θα κατατεθεί στο προσεχές χρονικό διάστημα και σε συνάρτηση με τις εργασίες της Βουλής Πολυνομοσχέδιο όπου θα περιλαμβάνονται άμεσες ρυθμίσεις που θα αντιμετωπίζουν τις δυσλειτουργίες που έχουν παρουσιαστεί στην εκπαίδευση ώστε να διευκολυνθεί η εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας κατά την τρέχουσα χρονιά. Παράλληλα δόθηκαν κατευθύνσεις στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΟΠΑΙΘ για αναστολή των ρυθμίσεων  που αφορούν συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολικών μονάδων ώστε να επανεξεταστούν ορισμένες από τις καταργήσεις που έγιναν με αποκλειστικά οικονομικά κριτήρια.

Στο Πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή, θα περιλαμβάνονται τα παρακάτω:
        -    Κατάργηση της Τράπεζα Θεμάτων.
  • Ο βαθμός προαγωγής των μαθητών στην Α’ και Β’ Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στον βαθμό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
  • Επανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος "εννέα και πέντε δέκατα" (9,5).
  • Αναστολή των σημερινών νομοθετικών ρυθμίσεων περί αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.

Παράλληλα θα ξεκινήσει πλατιά διαβούλευση σχετικά με τον τρόπο αποτίμησης του διδακτικού έργου και των τρόπων λειτουργίας των διδακτικών μονάδων προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της δουλειάς όλων και όχι της τιμωρίας.

  • Επανασύσταση των τομέων και ειδικοτήτων της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που καταργήθηκαν στα ΕΠΑΛ ώστε να διευκολυνθεί η επαναφορά στα σχολεία των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.

Παράλληλα, η ηγεσία του Υπουργείου καταβάλει σοβαρή προσπάθεια ώστε να προσληφθούν 500 εκπαιδευτικοί για Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη σε ΕΠΑΛ και να καλυφθούν τα σοβαρά εκπαιδευτικά κενά που έχουν δημιουργηθεί στα σχολεία.

  • Επαναφορά όλων των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Με την ίδια ρύθμιση θα δοθεί η δυνατότητα επιλογής στους εκπαιδευτικούς που ήδη τοποθετήθηκαν σε διοικητικές θέσεις να επιστρέψουν σε εκπαιδευτικές θέσεις.

Παράλληλα θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός ΥΠΟΠΑΙΘ Τάσος Κουράκης, αρμόδιος για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ζήτησε από την ΟΛΜΕ να καταθέσει τις προτάσεις της για ένα ενδεχόμενο νέο σύστημα διορισμών και ένα σύστημα επιλογής στελεχών και τις αρμοδιότητες τους στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης συμμετοχής και τω όρων διαβούλευσης σχετικά με όλα τα σημαντικά ζητήματα της εκπαίδευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς.
Αναφορικά με αιτήματα που έχουν οικονομικό κόστος, η ηγεσία του ΥΠΟΠΑΙΘ κατέστησε σαφές πως δεν μπορεί να υπάρξει άμεση δέσμευση. Τα αιτήματα θα εξετάζονται όσο οι οικονομικές συνθήκες της χώρας το επιτρέπουν.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
-----
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
-----
Ταχ. Δ/νση: Α. Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη: 15180 - Μαρούσι
Ιστοσελίδα: www.minedu.gov.gr [8]
E-mail: press@minedu.gov.gr [9]