Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2020

ΑΠΟΧΗ ΑΠ' ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΚΑΤΕΙΛΗΜΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ



Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                   

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα  06/10/2020

 

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΣΕ ΚΑΤΕΙΛΗΜΜΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Η επιλογή της κυβέρνησης να προσφέρει στα σχολεία ως μοναδικό όπλο αντιμετώπισης της πανδημίας τη μάσκα-αερόστατο και τα μίνι παγουρίνο στις μικρές ηλικίες, έχει προκαλέσει μία πολύ δύσκολη κατάσταση στα σχολεία. Τα παιδιά πρέπει να φορούν τη μάσκα συνεχώς επί 6-7 ώρες, οι συνάδελφοι να κάνουν μάθημα φορώντας τη μάσκα, ανεβάζοντας την ένταση της φωνής για να ακουστούν,  με αυξημένο άγχος καθ΄ όλη τη διάρκεια του ωραρίου για να φροντίσουν την τήρηση των υγειονομικών μέτρων. Παράλληλα αποκτήσαμε και ικανότητες νοσηλευτικού προσωπικού, με τις οποίες μας επιφόρτισε η εγκύκλιος για τον υπεύθυνο covid, εντοπισμού και διαχείρισης ύποπτων κρουσμάτων με μεγάλη γραφειοκρατία (απουσίες, ειδοποιήσεις, φύλλα αναφοράς, ιχνηλάτηση !) που απαιτούν γνώσεις και χρόνο. Καμία μέριμνα για μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη – 15 μαθητές με βάση τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος, πρόσληψη όλου του προσωπικού καθαριότητας, σπάσιμο τμημάτων και ανεύρεση νέων κατάλληλων κτηριακών εγκαταστάσεων, δωρεάν τεστ σε όλους ώστε από την αρχή να εντοπίζονται όσοι φέρουν τον ιό ακόμα και αν είναι ασυμπτωματικοί και να περιορίζεται ριζικά η διασπορά του ιού.

Η κατάσταση την οποία όλοι οι εκπαιδευτικοί ζούμε στα σχολεία έχει προκαλέσει αγανάκτηση σε μας και φυσικά και στους μαθητές μας. Επιπρόσθετα τα παιδιά νοιώθουν ότι πλησιάζουν σημαντικές αλλαγές στη σχολική ζωή (τράπεζα θεμάτων, νέος νόμος στην τεχνική εκπαίδευση, βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ που ήδη έχει εξαγγελθεί) που υπονομεύουν το μέλλον τους και θέτουν σε αμφιβολία την παραμονή τους στη δημόσια εκπαίδευση. Η πραγματικότητα λοιπόν είναι που γεννά τις αντιδράσεις, που βάζει τα παιδιά σε αναζήτηση τρόπων διεκδίκησης. Άλλωστε ένα πανελλαδικό κύμα καταλήψεων με διάρκεια (βρισκόμαστε πια στην 3η εβδομάδα) δε θα μπορούσε να είναι επίτευγμα καμίας δύναμης υποκίνησης.

Αυτό το μαθητικό ρεύμα, σε πολλές περιπτώσεις με αδιαμόρφωτα αιτήματα αλλά με πιο καθαρά χαρακτηριστικά διεκδίκησης από άλλες φορές, με λάθος αιτήματα καμία φορά («αρνητές μάσκας») που όμως δεν κυριαρχούν, η κυβέρνηση αποφάσισε να το σταματήσει. Αν και ρευστό, έχει μία δυναμική που μπορεί να γίνει επικίνδυνο. Αν πχ συναντηθεί με τα αιτήματα των εκπαιδευτικών, αν καταφέρει να εκφράσει τις αγωνίες των γονιών που δεν έχουν δουλειά, που περιμένουν να δουν τι θα γίνει με το δάνειο, με την αναμονή όλης της κοινωνίας μπροστά στο ξέσπασμα ενός νέου γύρου οικονομικής κρίσης, τότε μπορεί να γίνει επικίνδυνο. Μπορεί να πυροδοτήσει μεγαλύτερα αγωνιστικά ξεσπάσματα, να σαρώσει νόμους περιορισμού των διαδηλώσεων, να αποτελέσει μία θρυαλλίδα στην αγανάκτηση του κόσμου. Για αυτό μπήκε στο στόχαστρο. Για αυτό ξεδιπλώθηκε η επίθεση εναντίον του, με τα παπαγαλάκια των καλοταϊσμένων ΜΜΕ να κοροϊδεύουν και να συκοφαντούν, με τους εισαγγελείς στη συνέχεια και την αστυνομία, να απειλεί, να καλεί σε καταθέσεις. Με κάποιους -ευτυχώς λίγους- πρόθυμους Διευθυντές και Δημάρχους να κυνηγούν οι ίδιοι τα παιδιά με μηνύσεις και λοιδορίες. Και όταν όλα αυτά δεν έκαμψαν τις μαθητικές κινητοποιήσεις, η Υπουργός Παιδείας βάζει εμάς τους καθηγητές, να σπάσουμε την κατάληψη κάνοντας διαδικτυακό μάθημα, αποκλείοντας τους καταληψίες (!) και βάζοντας απουσίες!! Δηλαδή και απεργοσπάστες και καταδότες των μαθητών! Απειλούν μάλιστα με τη χρήση αργιών και του Σαββάτου ως μέρες μαθήματος, ώστε να προκαλέσουν φόβο αλλά και κοινωνικό αυτοματισμό εναντίον των μαθητών.

Για το εκπαιδευτικό κίνημα είναι καθαρό ότι και αυτή η προσπάθεια θα πέσει στο κενό. Οι καθηγητές δε θα μετατραπούμε σε ρουφιάνους, δε θα επιτρέψουμε η τεχνολογία να γίνει εργαλείο πειθάρχησης και το κυριότερο, αντί να δώσουμε στα παιδιά μάθημα συμμόρφωσης μέσω αυταρχικής πειθούς, θα συνεχίσουμε να χτίζουμε σχέση παιδαγωγική, επειδή στην πραγματικότητα είμαστε από την ίδια μεριά. Είναι υποκριτικό το ΥΠΑΙΘ να παριστάνει ότι θέλει να αναπληρωθούν οι ώρες των καταλήψεων, όταν ένα μήνα μετά το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς υπάρχουν ακόμα κενά εκπαιδευτικών (μόλις το 50% των αναγκών καλύφθηκαν με την α φάση αναπληρωτών). Η τακτική του αποκλεισμού παιδιών από το μάθημα (είτε επειδή δεν έχουν τον εξοπλισμό, είτε επειδή η κυβέρνηση τους κατατάσσει στους σύγχρονους ¨τεντιμπόηδες¨) είναι στην ίδια λογική της ύψωσης ταξικών φραγμών μέσω ενός αυστηρού πλαισίου προαγωγής και απόλυσης. Οι διώξεις κατά μαθητών αποτελούν ειδική έκφραση της απαγόρευσης των διαδηλώσεων. Το στρίμωγμα στα ΜΜΜ και στις τάξεις, και η αυταρχική λογική της ατομικής ευθύνης, είναι ίδια είτε στα σχολεία είτε στη δουλειά. Οι ελλείψεις καθηγητών και αιθουσών, βρίσκονται στον ίδιο παρονομαστή με τις ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και ΜΕΘ.

Δεν αποδεχόμαστε τη χρήση της εξ αποστάσεως ¨εκπαίδευση¨ ως μέσο απεργοσπασίας εναντίον μαθητών σήμερα, αλλά και εκπαιδευτικών αύριο. Από μέσο επαφής με τους μαθητές στις συνθήκες του lockdown διολίσθησε σε αποκλειστικό μέσο διδασκαλίας σε περιπτώσεις απουσίας μαθητών ή κλεισίματος τμημάτων και σχολείων, τώρα σε μέσο σπασίματος  των μαθητικών κινητοποιήσεων και σε λίγο «λύση» στην ¨έκτακτη συνθήκη¨ αδιοριστίας καθηγητών σε παραμεθόριες περιοχές. Εξάλλου η χρήση της ως μέσο αξιολόγησης έχει ήδη δηλωθεί αρκετά καθαρά.

Καλούμε τους συναδέλφους να καταδικάσουν και να απορρίψουν μαζικά και καθολικά αυτήν την απαράδεκτη αντιδημοκρατική και αντιπαιδαγωγική μεθόδευση, που θέλει τηλεργασία σε κατειλημμένα σχολεία! Να μην υπονομεύσουν τους αγώνες των μαθητών τους και τα δίκαια αιτήματά τους, να μη δυναμιτίσουν την παιδαγωγική σχέση που μόνο οι ίδιοι γνωρίζουν με πόσο κόπο χτίζουν μαζί τους. Να δηλώσουν ότι η θέση τους είναι μέσα στα σχολεία, με όλους τους όρους ασφάλειας και υγιεινής και τους μαθητές δίπλα τους.

Καμία Διοίκηση, Διεύθυνση Εκπαίδευσης, κανένας Διευθυντής και γονιός δε νομιμοποιείται να δίνει ονόματα μαθητών σε αστυνομία και Εισαγγελείς. Καταγγέλλουμε απερίφραστα τις ενέργειες αυτές.

Η  ΕΛΜΕ προκηρύσσει απεργία- αποχή από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα κατειλημμένα σχολεία.

Καμία  εφαρμογή της «εξ αποστάσεως διδασκαλίας» στα υπό κατάληψη σχολεία.

Οι εκπαιδευτικοί είμαστε παιδαγωγοί και όχι παιδονόμοι και  «online» απεργοσπάστες.

Δε γινόμαστε καταδότες, μέσω απουσιολογίων, των μαθητών που συμμετέχουν στην κατάληψη

Δε θα επιτρέψουμε, ούτε θα ανεχθούμε να χρησιμοποιηθούμε ως  μηχανισμός καταστολής των  αγώνων των μαθητών μας.

Να αποσυρθούν τώρα η ΚΥΑ που αφορά τη «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-2021» (12-9-20) και η τροποποίηση της (30-9-20)

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Ιωαννίδης Τάσος

 

 

 


Η Γραμματέας του Δ.Σ.

Βασιλείου Γιούλη

 

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Συνάδελφοι ενόψει των προσπαθειών εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης, είτε αφορά την πανδημία, είτε τις καταλήψεις θα πρέπει να προβούμε σε μία σειρά ενεργειών:

1.      Δηλώνουμε ότι δεν είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε ή να διαθέτουμε εξοπλισμό (υπολογιστή, σύνδεση στο διαδίκτυο κλπ) για να εκτελέσουμε τα εργασιακά μας καθήκοντα. Εφόσον η υπηρεσία τα θεωρεί απαραίτητα, θα πρέπει να τα εξασφαλίσει για τον καθένα από εμάς.

2.      Χώρος εργασίας είναι το σχολείο μας και όχι το σπίτι μας. Δε δεχόμαστε τη συγχώνευση του προσωπικού χώρου και χρόνου με τον εργασιακό. Όσοι δίνουν εντολές για τηλεμαθήματα σε κατειλημμένο σχολείο, είναι υποχρεωμένοι να εξασφαλίσουν χώρο και εξοπλισμό.   Άλλωστε αποτελεί αντίφαση η υποχρεωτική μας παρουσία στο χώρο του σχολείου, όταν τελεί υπό κατάληψη και η ταυτόχρονη προσφορά τηλεμαθημάτων. 

3.      Επιβάλλεται να υπάρχουν υπεύθυνες δηλώσεις των κηδεμόνων των μαθητών, ότι έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για το διαδικτυακό μάθημα. Σε όσους μαθητές δεν υπάρχει, επιβάλλεται να καλυφθεί από την πολιτεία ως προαπαιτούμενο, ώστε να εξασφαλιστεί ισότιμη συμμετοχή. Η ισότιμη συμμετοχή είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα και δεν αναιρείται ούτε από νόμους, ούτε από Υπουργικές Αποφάσεις, οι οποίες για το λόγο αυτό είναι προδήλως παράνομες. Δεν είναι δυνατόν να μας ζητείται επισήμως να πραγματοποιήσουμε εξ αποστάσεως μαθησιακή διαδικασία με προαπαιτούμενο τον αποκλεισμό μαθητών. Εκ προοιμίου χάνεται ο παιδαγωγικός μας ρόλος και καταστρατηγείται ο χαρακτήρας της Δημόσιας Εκπαίδευσης

4.      Σε περίπτωση που για το μάθημα είναι απαραίτητος εξοπλισμός κατά την κρίση του διδάσκοντα (προγράμματα στον υπολογιστή, εκτυπωτής, κλπ) θα πρέπει και για αυτά να υπάρχει υποχρέωση χορήγησης από το ΥΠΑΙΘ. Σε άλλη περίπτωση η κυβέρνηση αναλαμβάνει την ευθύνη της υποβάθμισης του μαθήματος ή της άνισης πρόσβασης όλων στα ίδια δεδομένα.

5.      Το ΦΕΚ για την τηλεκπαίδευση ενσωμάτωσε την απόφαση της ΑΠΔΠΧ της 15-5-20 και όχι τη νεότερη υπ. Αριθμ. 4-2020 της 7-9-20, προφανώς διότι η τελευταία επισημαίνει προβλήματα δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (Αριθ. Πρωτ.: Γ/ΕΞ/6031/07-09-2020).  Πώς ακριβώς ξεπερνιούνται τα προβλήματα που έχει επισημάνει η Ανεξάρτητη Αρχή;

6.      Επιπρόσθετα τονίζουμε ότι η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί εκπαιδευτική διαδικασία με στόχους την κάλυψη της διδακτέας ύλης, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των μαθημάτων δεν μπορεί να διδαχθεί με τη μορφή της διάλεξης.  Απευθυνόμαστε σε μικρούς μαθητές και εφήβους, που ο μόνος θεμιτός τρόπος προσέγγισης  της μάθησης είναι η άμεση επικοινωνία του μαθητή με τον δάσκαλο.

Για όλα τα παραπάνω απευθύνουμε ερωτήματα προς τη διοικητική ιεραρχία (Διεύθυνση σχολείου, Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Περιφερειακή Διεύθυνση, ΥΠΑΙΘ) και ζητάμε διευκρινίσεις, οι οποίες εφόσον δε δίδονται, δεν είναι δυνατή η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης.

 

Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν εξασφαλιστούν όλες αυτές οι προϋποθέσεις απ’ την διοίκηση για τηλεκπαίδευση σε κατειλημμένα σχολεία, απαντάμε με απεργία – αποχή απ’ αυτή τη διαδικασία.


ΕΞΩΔΙΚΟ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ ΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΑΠ' ΤΗΝ ΕΞ' ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΣΕ ΚΑΤΕΙΛΗΜΜΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Μ.Γ. ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ &  ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ

ΗΡΟΔΟΤΟΥ 17, ΚΟΛΩΝΑΚΙ

Τηλ: 210-7228055

e-mail: info@mplawoffice.gr

web: www.mplawoffice.gr

 

ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ

ΕΞΩΔΙΚΗ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

Της Ανώτατης Διοικήσεως Ενώσεως Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ), όπως εκπροσωπείται νόμιμα από το Γενικό Συμβούλιο αυτής, με έδρα στην Αθήνα, οδός Ψύλλα αρ.2 και Φιλελλήνων.

ΠΡΟΣ

 1. Το Ελληνικό Δημόσιο, όπως νόμιμα εκπροσωπείται από τον:

α) Υπουργό Οικονομικών.

β) Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.

γ) Υπουργό Εσωτερικών.

2. Την Προεδρία της Κυβέρνησης (άρθρο 21 ν.4622/2019).

Το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ κατ’άρθρο 13 περ.Β΄ υποπ.6 του Καταστατικού της στις 6.10.2020

Αντιδρώντας:

Στις ρυθμίσεις της με αριθμ. 131451/ΓΔ4/2020 (ΦΕΚ Β΄4264/30.9.2020) κοινής υπουργικής αποφάσεως της Υπουργού και Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με τις οποίες προστέθηκαν άρθρα 2 και 3 στην με αριθμό 120126/ΓΔ4/12.09.2020 κοινή απόφαση της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-2021» (Β’ 3882) και δυνάμει των οποίων άρθρων:

α) επιβάλλεται στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης η υποχρέωση να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις υπό κατάληψη σχολικές μονάδες, ώστε τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί να συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία,

β) επιβάλλεται στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης η υποχρέωση να απαγορεύσουν στους μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες λαμβάνουν μέρος στην κατάληψη των σχολικών μονάδων την συμμετοχή τους στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και να τους επιβάλλουν απουσίες για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.

 

Και λαμβάνοντας υπόψη

το εκπαιδευτικό πλαίσιο, την παιδαγωγική και κοινωνική σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών, την παιδαγωγική σχέση που αναπτύσσεται εντός της σχολικής τάξης, και τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών-μαθητών, όπως και το δικαίωμα των μαθητών να διεκδικήσουν με αγωνιστικό τρόπο την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων τους για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων που φοιτούν, αξιώνοντας από την Πολιτεία το αυτονόητο: 15 μαθητές ανά τάξη, προσλήψεις εκπαιδευτικών και υπαλλήλων καθαριότητας για να διασφαλιστούν τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας στην καθημερινή εκπαιδευτική λειτουργία.

 

Αποφάσισε

να στηρίξει την Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) ενάντια στην εφαρμογή της με αριθμ. 131451/ΓΔ4/2020 (ΦΕΚ Β΄4264/30.9.2020) κοινής υπουργικής αποφάσεως της Υπουργού και Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Συγκεκριμένα:

 

1. Η έκδοση της ως άνω κοινής υπουργικής αποφάσεως έχει ως πρόδηλο στόχο να καταστείλει με έμμεσο τρόπο τις καταλήψεις και κινητοποιήσεις των μαθητών, οι οποίοι με τα συγκεκριμένα μέσα εκφράζουν την διαμαρτυρία τους προς την Πολιτεία για την ανεπαρκή λήψη μέτρων κατά της πανδημίας και διεκδικούν την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων τους επί τω σκοπώ της διασφάλισης της ομαλής και ασφαλούς λειτουργία των σχολικών μονάδων που φοιτούν και της εκπλήρωσης της συνταγματικής υποχρέωσης του κράτους για προστασία της δημόσιας υγείας και της νεότητας.

2. Η πρόβλεψη για υποχρεωτική παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης λόγω των καταλήψεως των σχολικών μονάδων αδυνατεί να διασφαλίσει την συμμετοχή όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, την στιγμή που αρκετοί μαθητές δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό, δεδομένου ότι ποσοστό της τάξεως του 30% τούτων ζει σε συνθήκες κάτω των ορίων της φτώχειας σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Οι εκπαιδευτικοί μέσης εκπαίδευσης όλο αυτό το διάστημα στάθηκαν δίπλα στους μαθητές τους, πραγματοποιώντας εξ αποστάσεως εκπαίδευση με αποκλειστικά δικά τους τεχνικά μέσα, αφού η Πολιτεία δεν τους παρείχε κανένα εξοπλισμό. Κανείς/καμία εκπαιδευτικός δεν είναι υποχρεωμένος ούτε να διαθέτει τέτοιο εξοπλισμό, ούτε να χρησιμοποιεί δικά του μέσα.

3. Οι ρυθμίσεις της ως άνω κοινής υπουργικής αποφάσεως επιβάλουν στους εκπαιδευτικούς να τιμωρήσουν τους μαθητές που συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις και καταλήψεις, αποκλείοντάς τους από την σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και επιβάλλοντάς τους υποχρεωτικώς απουσίες για όσο χρόνο συνεχίζουν να αγωνίζονται και να διεκδικούν την ασφαλή παρουσία τους στις σχολικές αίθουσες και κατά την καθημερινή εκπαιδευτική λειτουργία στα σχολεία που φοιτούν, χωρίς να διατρέχουν τον κίνδυνο προσβολής και διασποράς του COVID 19. Ο αποκλεισμός μαθητών από την εκπαιδευτική διαδικασία και η επιβολή απουσιών στους μαθητές που μετέχουν στις καταλήψεις διακυβεύει την ομαλή περάτωση της σχολικής χρονιάς και την αποδοτική φοίτησή τους και δεν συνάδει με τον ρόλο και τα καθήκοντα ενός εκπαιδευτικού. Ταυτόχρονα θέτει σε κίνδυνο την ενότητα του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, την σφυρηλάτηση και εμπέδωση σχέσεως εμπιστοσύνης μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να οδηγήσει σε πόλωση εντός των σχολικών μονάδων.

 

Επειδή, οι ως άνω ρυθμίσεις της υπ’ αρ. Αριθμ. 131451/ΓΔ4/2020 (ΦΕΚ Β΄4264/30.9.2020) κοινής υπουργικής απόφασης της Υπουργού και Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων θίγουν ευθέως συνταγματικώς κατοχυρωμένα ατομικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και ιδίως εισάγουν υπέρμετρους περιορισμούς στο δικαίωμα της εργασίας τους και στο δικαίωμά τους ως εκπαιδευτικών να επιτελέσουν τον ρόλο και την αποστολή τους κατά το άρθρο 16 παρ.2 Συντ., ενώ ταυτόχρονα καθιστούν σαφές ότι η Πολιτεία αδυνατεί να εγγυηθεί την προστασία των δικαιωμάτων των μαθητών ως μελών του κοινωνικού συνόλου κατ’αρθρο 25 παρ.1 εδ.α΄ Συντ., όπως επίσης και το ότι αδυνατεί να διασφαλίσει την ανεμπόδιστη και αποτελεσματική άσκηση των δικαιωμάτων των μαθητών κατ’άρθρο 25 παρ.1 εδ.β΄ Συντ.

Ταυτόχρονα το ως άνω σύστημα ρυθμίσεων της υπ’ αρ. Αριθμ. 131451/ΓΔ4/2020 (ΦΕΚ Β΄4264/30.9.2020) κοινής υπουργικής απόφασης της Υπουργού και Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων αντιστρατεύεται τον ίδιο τον χαρακτήρα της παιδείας ως βασικής αποστολής του Κράτους με σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες, όπως κατοχυρώνεται στο άρθρο 16 παρ. 2 του Συντάγματος.

 

Ο σκοπός της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως όπως εξειδικεύεται στα άρθρα 1, 4, 5 και 6 του ν. 1566/1985, έχει ως θεμελιώδη πυρήνα του, την δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία δεν μπορεί να αναπληρωθεί από την σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τον αποκλεισμό μαθητών από την εκπαιδευτική διαδικασία με ταυτόχρονη επιβολή απουσιών στους μαθητές που διεκδικούν από την Πολιτεία την λήψη μέτρων για την προστασία της υγείας τους και συνακόλουθα της υγείας του κοινωνικού συνόλου, λόγω της πανδημίας.

 

ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ

ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ

Την κήρυξη απεργίας-αποχής των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως από την εφαρμογή των διατάξεων που  περιλαμβάνονται στην υπ’ αρ. Αριθμ. 131451/ΓΔ4/2020 (ΦΕΚ Β΄4264/30.9.2020) κοινή υπουργική απόφαση της Υπουργού και Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και των συνακόλουθων εφαρμοστικών εγκυκλίων που την διέπουν και οδηγούν στην απαράδεκτη, από κάθε άποψη, καταστολή των κινητοποιήσεων των μαθητών, οι οποίοι διεκδικούν την ασφαλή φοίτησή τους στις σχολικές μονάδες.

Σημειώνεται ότι, η ως άνω αποχή των εκπαιδευτικών λειτουργών δευτεροβάθμιας  εκπαιδεύσεως που εκπροσωπούμε από συγκεκριμένα καθήκοντα, προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από τα αρμόδια δικαστήρια (βλ. ΔΕφΑθ 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη μορφή συνδικαλιστικής δράσεως, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας.

 

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Σας γνωστοποιούμε, ότι από την παρέλευση τεσσάρων πλήρων ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας, κηρύσσουμε απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως από κάθε διαδικασία ή ενέργεια που συνδέεται με την εφαρμογή των διατάξεων που περιλαμβάνονται στην αρ. Αριθμ. 131451/ΓΔ4/2020 (ΦΕΚ Β΄4264/30.9.2020) κοινή υπουργική απόφαση της Υπουργού και Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και των διατάξεων των εφαρμοστικών τούτης εγκυκλίων, και από κάθε διαδικασία ή ενέργεια που συνδέεται με την υποχρεωτική εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία, τον αποκλεισμό των μαθητών που συμμετέχουν σε αυτές από την υποχρεωτική εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επιβολή στους μαθητές αυτούς απουσιών, παρέχοντας με τον τρόπο αυτό πλήρη κάλυψη στο σύνολο των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως, υπηρετούντων με έννομη σχέση δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου.

ΚΑΙ ΖΗΤΟΥΜΕ

Την άμεση κατάργηση της με αρ. Αριθμ. 131451/ΓΔ4/2020 (ΦΕΚ Β΄4264/30.9.2020) κοινής υπουργικής απόφασης της Υπουργού και Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ως αντίθετης στα άρθρα 16 παρ.2, 25 παρ.1 εδ.α΄ και β΄ και 22 παρ.1 Συντ.

Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής εντέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα προς ον αυτή απευθύνεται, προς γνώση του και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας ολόκληρη την παρούσα στην έκθεση επιδόσεώς του.

Αθήνα, 07.10.2020

Η πληρεξούσια δικηγόρος

 

 

 

 


Δελτίο Τύπου απο την παράσταση στον Διευθυντή ΔΕΔΑ στις 22-9-2020

 


Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                   

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα  23/09/2020

 

 

Δελτίο Τύπου

Το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής (Θριάσιο – Μεγαρίδα – Ειδυλλία) προχώρησε σε έκτακτη παράσταση στο Διευθυντή Εκπαίδευση Δυτικής Αττικής για άμεσα θέματα που προέκυψαν και που απασχολούν τα σχολεία α) σε σχέση με τις καταλήψεις και β) σε σχέση με τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας.

Ως προς τις καταλήψεις που είναι σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή σε αρκετά σχολεία της περιοχής μας, το ΔΣ επισήμανε ότι πρόκειται για πανελλαδικού χαρακτήρα φαινόμενο με ποικίλα χαρακτηριστικά, που σε πολλές περιπτώσεις ενσωματώνει και αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος, όπως η θέση για 15 μαθητές ανά τμήμα και τα μέτρα για την καθαριότητα στα σχολεία.

Το ΔΣ με σαφήνεια ξεκαθάρισε ότι είναι ενάντια σε οποιοδήποτε κατασταλτικό μέτρο (αστυνομικές επεμβάσεις, εισαγγελικές παραγγελίες) και προκρίνει παιδαγωγικές μεθόδους προσέγγισης των μαθητών, ώστε τα δίκαια αιτήματα του μαθητικού κινήματος να εισακουστούν από τους αρμόδιους, την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και τις δημοτικές αρχές. Παράλληλα επισήμανε στον ΔΔΕ ότι οι συνάδελφοι έξω από το χώρο του σχολείου δεν έχουν κανένα εργασιακό – διδακτικό ή διοικητικό ρόλο. Όλα τα καθήκοντα που απορρέουν από την εργασιακή μας σχέση υλοποιούνται μέσα στο χώρο του σχολείου. Έξω από αυτόν δεν υπάρχει η δυνατότητα παρέμβασης, νουθεσίας ή επίδρασης στους μαθητές που παραμένουν μέσα στο χώρο του σχολείου. Άλλωστε πρέπει να περιφρουρηθεί το κύρος μας το οποίο βάλλεται όταν οι συνάδελφοι παραμένουν επί ώρες έξω από το σχολείο απλά περιμένοντας και παρακολουθώντας τις εξελίξεις. Το υπηρεσιακό μας χρέος είναι να βρισκόμαστε έξω από το χώρο του σχολείου καθημερινά προσερχόμενοι στη βάση του ωραρίου μας. Τα φαινόμενα παραμονής συναδέλφων έξω από τα κάγκελα από τις 8 πμ έως τις 12 ή τις 2 το μεσημέρι, με ή χωρίς βάρδιες, ή η απαράδεκτη διαδικασία λήψης παρουσιών από Διευθυντή σχολικής μονάδας σε χαρτί (παρουσιολόγιο καθηγητών), που διαπιστώθηκε από μέλη του ΔΣ, είναι ανεπίτρεπτα και προσβλητικά.

Ο ΔΔΕ από την πλευρά του ερμήνευσε τις σχετικές υποδείξεις προς τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων ως προσπάθεια να υπάρξει παρέμβαση ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα υγειονομικών παραβάσεων. Η θέση του ΔΣ στο συγκεκριμένο θέμα είναι ότι αφενός ο συνωστισμός 25-27 μαθητών ανά τμήμα αποτελούν την πραγματική απειλή διασποράς του ιού, και αφετέρου ότι η παρέμβαση των εκπαιδευτικών σε συνθήκες παραμονής τους έξω από το χώρο του σχολείου για τα θέματα αυτά είναι εκ των πραγμάτων αναποτελεσματική. Ο ΔΔΕ δεσμεύτηκε ότι θα διορθωθούν τα ακραία φαινόμενα αναίτιας και αχρείαστης παραμονής των συναδέλφων έξω από το σχολείο ιδίως εφόσον ο αριθμός των μαθητών που παραμένουν είναι μικρός και δεν εγείρεται ζήτημα υγειονομικής απειλής.

Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2020

Να παρθούν άμεσα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων - Συλλαλητήριο την Πέμπτη 17-9-2020 στις 6:30μμ στα Προπύλαια και πορεία στη Βουλή

 

                            

Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                   

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα  13/09/2020

 

Το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής

(Θριάσιο – Μεγαρίδα – Ειδυλλία)

ΚΑΛΕΙ

Στο συλλαλητήριο της 17-9-2020

που οργανώνεται από ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ και ΟΛΜΕ

6:30μμ Προπύλαια

και πορεία στη Βουλή

Να παρθούν άμεσα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων

Έως 15 μαθητές ανά τμήμα

Κάλυψη όλων των αναγκών σε υποδομές και προσωπικό

Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών

 

(Το ΔΣ της ΕΛΜΕ κηρύσσει διευκολυντική στάση εργασίας απ’ τις 6:00μμ για την απογευματινή βάρδια και για τις 2 πρώτες ώρες της νυχτερινής βάρδιας)

 

Το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ

Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2020

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΣΙΝΑ - ΤΡΙΤΗ 15/9/2020. ΚΑΛΟΥΝ ΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ Η ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ

 

Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε. «Κ. ΒΑΡΝΑΛΗΣ»

ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ Ελευσίνας

 

Η Α’ Ε.Λ.Μ.Ε Δυτικής Αττικής

Ο  Σ.Ε.Π.Ε Δυτικής Αττικής «Κ. Βάρναλης»

και η ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ Ελευσίνας

ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ

στην Ελευσίνα στις 15-9-2020

και ώρα 12:15μμ

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

·     ΕΩΣ 15 ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΜΗΜΑ

·     ΟΧΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ!

·     ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – ΚΑΛΥΨΗ ΚΤΗΡΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

·     ΠΑΙΔΕΙΑ – ΥΓΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΛΑΟ

Και καλούμε σε

Συγκέντρωση έξω απ’ το 1ο Λύκειο Ελευσίνας και πορεία προς την κεντρική πλατεία της Ελευσίνας

Καλούμε εκπαιδευτικούς – γονείς – μαθητές.

Να είμαστε όλοι εκεί!

(Η Α’ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής κηρύσσει δίωρη διευκολυντική στάση εργασίας απ’ τις 12:00 έως τις 14:00μμ)

 

Τα ΔΣ των Σωματείων

Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2020

ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ Α' ΕΛΜΕ ΔΥΤ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 3 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ ΣΤΟ 2ο ΛΥΚΕΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ

 

                      

Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22 Ελευσίνα

ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 2105561490

FAX: 2105561490

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http://aelmedytikattik.blogspot.gr/

                                                                                           

 

 

Ελευσίνα 31/8/2020

 


ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ  ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΗΜΕΡΑ ΠΕΜΠΤΗ  3/9/2020 ΚΑΙ ΩΡΑ 12 μεσημέρι

ΣΤΟ 2ο ΛΥΚΕΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ (προαύλιο)

ΜΕ ΘΕΜΑ:

·      Άνοιγμα των σχολείων

·      Αντιεκπαιδευτικά μέτρα ΥΠΑΙΘ

·      Πρόγραμμα δράσης του κλάδου

ενόψει της ΓΣ των Προέδρων της 5/9/2020

 

ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

           

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΣ

 ΑΠΟΦΑΣΗ Γ.Σ. Α ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΕΛΕΥΣΙΝΑ) 3-9-20

 

Α. Για την τρέχουσα πολιτική κατάσταση

Η πανδημία που βρίσκεται σε εξέλιξη τους τελευταίους μήνες φανερώνει και ταυτόχρονα επιταχύνει την οικονομική κρίση, καθώς και τις σκληρές συνέπειές της σε βάρος των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων. Αποκαλύπτει με τον πιο εύγλωττο τρόπο τη γύμνια όλων των αντιλαϊκών πολιτικών των τελευταίων χρόνων και τις βαριές πληγές που άφησαν σε κάθε κοινωνική δομή και κατάκτηση. Η κυβέρνηση εκμεταλλεύτηκε όλη αυτή την περίοδο (επιταχύνοντας τους ρυθμούς της) για να επιβάλει πλήθος αντιλαϊκών – αντεργατικών και αντιδημοκρατικών μέτρων, όπως η εκ περιτροπής εργασία και τηλεργασία με θεσμοθέτηση μισθολογικών περικοπών, οι φοροαπαλλαγές και εισφοροαπαλλαγές που πρόσφερε απλόχερα στα επιχειρηματικά συμφέροντα. Για πρώτη φορά μεταπολιτευτικά το δημοκρατικό δικαίωμα στη διαδήλωση τίθεται σε καθεστώς ευθείας απαγόρευσης. Την ίδια στιγμή το βουβό – προς ώρας – ποτάμι των ανέργων γιγαντώνεται ενώ η πολυδιαφημιζόμενη – από την κυβέρνηση – τουριστική περίοδος αφήνει πίσω της καμένη γη και χιλιάδες λουκέτα. Επιβεβαιώνεται πως όλα τα μέτρα που πάρθηκαν είχαν σαν στόχο να ρίξουν το βάρος των συνεπειών της οικονομικής κρίσης στις πλάτες των εργαζομένων, των μικρομεσσαίων αυτοαπασχολούμενων, των λαϊκών στρωμάτων.

Η κυβέρνηση της ΝΔ εντείνει την αντιλαϊκή - αντεργατική πολιτική της. Μετά τα «μνημόνια» και τη βαρβαρότητα των μέτρων, το ξεπούλημα-ιδιωτικοποίηση του δημοσίου πλούτου, τη συρρίκνωση της Δημόσιας Παιδείας, Υγείας, ασφάλισης και πρόνοιας, η επίθεση στους εργαζόμενους παίρνει νέα διάσταση. Μπροστά στη μεγάλη ύφεση της οικονομίας που ξεκίνησε, έρχονται νέα μνημόνια και σκληρά αντιλαϊκά μέτρα για τα οποία ήδη έχουν θέσει τις βάσεις και αξιοποιώντας την πανδημική κρίση. Προχωρούν στην καταβαράθρωση των εργασιακών δικαιωμάτων με δεκάδες χιλιάδες απολύσεις στον ιδιωτικό τομέα, ελαστικοποίηση σχέσεων εργασίας. Η ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης και ΕΕ αποκτά επείγοντα χαρακτήρα για τα σωματεία μας.

Την ίδια στιγμή ο κίνδυνος εμπλοκής της χώρας μας στο σκηνικό πολεμικής ανάφλεξης στην περιοχή μας εντείνεται με την πολιτική ταύτισης που ακολουθεί η κυβέρνηση με τις ΗΠΑ, το ΝΑΤΟ και την ΕΕ και τους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς που οξύνονται στην περιοχή μας. Η ΟΛΜΕ πρέπει να πάρει πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη στην εκπαίδευση και στην κοινωνία αντιπολεμικού – αντιιμπεριαλιστικού μετώπου.

Οι φωνές αγωνίας των συναδέλφων μας στο χώρο της Δημόσιας Υγείας κάνουν φανερή την δραματική κατάσταση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας που βρίσκεται σε καθεστώς μαρασμού και υποβάθμισης εξαιτίας των πολιτικών που επέβαλαν όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά. Τώρα που η υγειονομική κρίση φαίνεται πως περνά σε μια νέα φάση, εξαιτίας της παρατηρούμενης έξαρσης των κρουσμάτων, αποκαλύπτονται ξανά οι βαριές ευθύνες της πολιτικής της υποβάθμισης της Δημόσιας Υγείας που αφήνουν εκτεθειμένο το λαό μας. Η κυβέρνηση για να συγκαλύψει τις δικές της τεράστιες ευθύνες ενεργοποιεί ξανά το δόγμα της “ατομικής ευθύνης” για να τις μετατοπίσει στις πλάτες του λαού μας.

Β. Για την κατάσταση στην εκπαίδευση

Το διάστημα αυτό η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επέβαλε πλήθος αντιεκπαιδευτικών μέτρων από την περασμένη άνοιξη ως και σήμερα. Κομβικό σημείο αποτελεί ο νόμος 4692/2020 που αποτελεί «πολυεργαλείο» για την επιβολή όλης της αντιεκπαιδευτικής ατζέντας του ΥΠΑΙΘ όπως υπαγορεύεται από τις πολιτικές του ΟΟΣΑ και της ΕΕ. Σκληρή αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών (με παράλληλη ενεργοποίηση και στελέχωση της ΑΔΙΠΠΔΕ), «τράπεζα θεμάτων», αύξηση του εξεταστικού φόρτου στα Γυμνάσια, αυστηροποίηση προαγωγής και απόλυσης, επαναφορά του χαρακτηρισμού της διαγωγής, κάμερες στις τάξεις, εξοβελισμός ολόκληρων διδακτικών αντικειμένων και ειδικοτήτων, αύξηση μαθητών ανά τμήμα στην πρωτοβάθμια, κατηγοριοποίηση των σχολείων με αύξηση των προτύπων  είναι λίγα μόνο από τα μέτρα που επιβλήθηκαν στις αρχές του καλοκαιριού. Την ίδια πολιτική ακολούθησε η κυβέρνηση και στην ιδιωτική εκπαίδευση ψηφίζοντας νόμο που διαλύει εργασιακές σχέσεις και θέτει εν αμφιβόλω την εγκυρότητα των τίτλων σπουδών που χορηγούνται από τα ιδιωτικά σχολεία, εις βάρος των μαθητών των δημόσιων. Ακόμα και η ίδια η επανέναρξη των σχολείων τον περασμένο Μάη έγινε με τέτοιους όρους που κατέστησαν την εκπαίδευση προαιρετική, πληγώνοντας βαθιά το πολύπαθο σώμα του Δημόσιου Σχολείου.

Η μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών συνεχίζεται, με μειώσεις μισθών 30% έως 40% την τελευταία δεκαετία, ενώ ετοιμάζεται νέα επίθεση στα εναπομείναντα ασφαλιστικά δικαιώματα με την ψήφιση και νέου νόμου που προωθεί η κυβέρνηση.

Μέσα στο καλοκαίρι η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ενεργοποίησε για πρώτη φορά το «προσοντολόγιο» δημοσιοποιώντας τους προσωρινούς πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών. Τα αναρίθμητα λάθη (μη προσμέτρηση προϋπηρεσίας ή άλλων κριτηρίων) που περιέχουν οι πίνακες αυτοί, καθώς και οι πολλές χιλιάδες απολυμένοι εκπαιδευτικοί    «λόγω παραβόλου», έρχονται να προστεθούν στο άδικο θεσμικό πλαίσιο του ν.4589/19 (προσοντολόγιο) που αναστατώνει και ανατρέπει τον εργασιακό βίο για χιλιάδες συναδέλφους μας που εδώ και χρόνια εργάζονται στα σχολεία ως αναπληρωτές, απαξιώνοντας το κεκτημένο της προϋπηρεσίας και εγκαινιάζοντας ένα σκληρό και ατέρμονο κυνήγι προσόντων για τη νέα γενιά και το χορό εκατομμυρίων που στήνεται πίσω απ’ αυτό.

Λίγο πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς η κυβέρνηση όρισε νέους διευθυντές εκπαίδευσης (αιφνιδιαστικά ακυρώνοντας το σχεδιασμό που η ίδια είχε κάνει), με μοναδικό κριτήριο την κομματική ταυτότητα, αποκλείοντας ακόμα και τους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου από το συμβούλιο επιλογής για πρώτη φορά από την μεταπολίτευση. Το ίδιο έκανε και για τα διορισμένα μέλη, προκειμένου να εξασφαλίσει την πλήρη υποταγή των υπηρεσιακών συμβουλίων στις αντιεκπαιδευτικές προσταγές της. Η πλήρης κομματικοποίηση του κρατικού μηχανισμού προμηνύει όσα πρόκειται να ακολουθήσουν σε όλες τις αλλαγές και «αξιολογήσεις» σε όλα τα επίπεδα. Ταυτόχρονα, εκδίδει επανειλημμένα παράνομες εγκυκλίους για τις υπηρεσιακές μεταβολές και τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών από τα ΠΥΣΔΕ και καταργεί  την άδεια ανατροφής που δικαιούνται οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί με παιδιά 2-4 ετών. Αναμένεται δε, ο νέος νόμος για την επαγγελματική εκπαίδευση, για την οποία η κυβέρνηση έδειξε τις προθέσεις της με την απόπειρα να τεθεί όριο ηλικίας στην εγγραφή στα ημερήσια ΕΠΑΛ.

Βρισκόμαστε προ των πυλών της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς και από τις δηλώσεις της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ φαίνεται πως κινούνται στα τυφλά δίχως ουσιαστικά μέτρα στήριξης των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών, στη λογική της «διαχείρισης» της πανδημίας χωρίς κανένα κόστος και με βαρύ πυροβολικό την «ατομική ευθύνη» μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών. Είτε τα σχολεία ανοίξουν στις 7/9 είτε στις 14/9 τα αδιέξοδα της πολιτικής του υπουργείου παραμένουν. Το ΥΠΑΙΘ επιμένει στην επικίνδυνη πολιτική για την Υγεία και την Παιδεία. Επιμένει στο συνωστισμό 25 και 27 παιδιών στα τμήματα, σε διορισμούς – προσλήψεις εκπαιδευτικών με το σταγονόμετρο (η Α’ φάση προσλήψεων κάλυψε μόλις το 68% των κενών στην γενική εκπαίδευση και το 69,7% στην ειδική), στα υγειονομικά ημίμετρα του «παγουρίνου» και της πάνινης  μη ιατρικής μάσκας, των περικοπών των δαπανών για την Παιδεία για να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες ανάγκες και λόγω πανδημίας. Η πολιτική του ΥΠΑΙΘ επενδύεται με σαθρά και προκλητικά επιχειρήματα, μνημεία «δημιουργικής λογιστικής» όπως αυτό του μέσου όρου των μαθητών που παρουσίασε πρόσφατα η υπουργός, εμπαίζοντας την εκπαιδευτική κοινότητα και την ελληνική κοινωνία. Η πραγματικότητα είναι ότι πάνω από ένα εκατομμύριο μαθητές στοιβάζονται σε τμήματα που υπερβαίνουν κατά πολύ τον επικαλούμενο μέσο όρο (91% των μαθητών στα γυμνάσια και 92% στα ΓΕΛ).

Κοντολογίς, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προχωρά με εντατικούς ρυθμούς στην εφαρμογή αντιεκπαιδευτικών μέτρων σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές και σε όλα τα επίπεδα. Εργασιακά, διορισμοί, μισθοί, συντάξεις όλα αλλάζουν με δραματικό τρόπο με μεγάλες συνέπειες στην κοινωνική, εκπαιδευτική και εργασιακή ζωή των εκπαιδευτικών. Η αποδόμηση του δημόσιου σχολείου εντείνεται. Τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών καταβαραθρώνονται, σε ένα σχολείο που γίνεται πιο ταξικό, ένα Λύκειο που μετατρέπεται σε εξεταστικό Γολγοθά, που περιορίζει τη δυνατότητα εισαγωγής στα ΑΕΙ, που κυριαρχούν οι λεγόμενες δεξιότητες έναντι της ουσιαστικής μόρφωσης,  που βαθαίνει την  ιδιωτικοποίηση. Με την αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, επιδιώκουν να  διαμορφώσουν   τον εργαζόμενο της νέας περιόδου: φτηνό, ελαστικό, ευέλικτο, αναλώσιμο , «εφοδιασμένο» με τις βασικές δεξιότητες που έχει ανάγκη το κεφάλαιο και η αγορά.

Οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και προσωπικού στην Ειδική Αγωγή που πραγματοποιήθηκαν μέσα στο καλοκαίρι αποτελούν πολύ σημαντική νίκη των πολύχρονων αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος. Επισημαίνουν ταυτόχρονα την ανάγκη να συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο του αγώνα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς και στην Γενική Εκπαίδευση, για να ανατραπεί η πολιτική της αδιοριστίας και της ελαστικής εργασίας.

Όλο το προηγούμενο διάστημα αλλά και η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς βρήκαν το εκπαιδευτικό κίνημα στους δρόμους, αντιστεκόμενο στις πολιτικές της κυβέρνησης. Οι αγώνες μας απέτρεψαν τη νομοθέτηση του ηλικιακού ορίου στα ΕΠΑΛ, ακύρωσαν στην πράξη την απαράδεκτη ρύθμιση για κάμερες στα σχολεία, μπλόκαραν τις παράνομες διαδικασίες που πρόσταξε το ΥΠΑΙΘ για υπηρεσιακές μεταβολές στην συντριπτική πλειοψηφία των ΠΥΣΔΕ και επέβαλαν την δωρεάν χορήγηση μασκών σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, παρότι αρχικά η κυβέρνηση το θεωρούσε και αυτό «ατομική ευθύνη».

Γ. Αιτήματα

1. Κανένα τμήμα με περισσότερους από 15 μαθητές. Με την ευθύνη του κράτους και του υπουργείου να καλυφθούν οι κτιριακές ανάγκες για τη στέγαση των μαθητών σε κατάλληλες και σύγχρονες υποδομές! Εξασφάλιση απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού για τη λειτουργία τμημάτων με τον μειωμένο αριθμό μαθητών.

2. Εδώ και τώρα μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά και οι αυξημένες ανάγκες στα σχολεία! Να αποσυρθεί ο νόμος του “προσοντολόγιου”!

3. Γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την εκπαίδευση ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς και υποδομές!

4. Μέσα ατομικής προστασίας, υγιεινής και καθαριότητας για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές με την αποκλειστική ευθύνη του κράτους. Να στελεχωθούν πλήρως με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας όλα τα σχολεία! Διενέργεια δωρεάν μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί και να ελέγχεται η διάδοση του ιού. Ειδική μέριμνα για τον καθαρισμό των εργαστηρίων.

5. Περιορισμός των μετακινήσεων των εκπαιδευτικών σε διαφορετικά σχολεία.

6. Να στελεχωθούν τα σχολεία με προσλήψεις ειδικού προσωπικού (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κλπ) για τη στήριξη εκπαιδευτικών και μαθητών.

7. Να μην εφαρμοστεί το κυβερνητικό σχέδιο για την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Να καταργηθεί όλο το ισχύον πλαίσιο για την αξιολόγηση! Κανένας προγραμματισμός των Συλλόγων Διδασκόντων στη βάση αντιεκπαιδευτικών νόμων για την αξιολόγηση.

8. Να καταργηθούν οι νόμοι Κεραμέως (4692/2020, 4713/2020) και τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που τους συνοδεύουν! Όχι στο «Νέο Λύκειο» των ταξικών φραγμών στη μόρφωση των παιδιών μας! Όχι στην τράπεζα θεμάτων και τη βάση του 10.

9. Κατάργηση της τροπολογίας “Κεραμέως” για τις κάμερες στις τάξεις και της ΠΝΠ (ΦΕΚ A.157 - 10/08/2020)! Να μην «αξιοποιηθεί» ως εργαλείο ενάντια στους μόνιμους διορισμούς και στην κάλυψη των κενών από εκπαιδευτικούς! Καμία κάμερα στις τάξεις!

10. Δωρεάν παροχή όλων των απαραίτητων τεχνολογικών μέσων σε σχολικές μονάδες, μαθητές και εκπαιδευτικούς! Απαιτούμε την άμεση κάλυψή τους από τον κρατικό προϋπολογισμό!

11. Κατάργηση των νέων ωρολόγιων προγραμμάτων σε γυμνάσιο και ΓΕΛ.

12. Κατάργηση ισοτιμίας επαγγελματικών δικαιωμάτων κολλεγίων – ΑΕΙ

13.Πραγματική και ουσιαστική ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας! Διεκδικούμε Δημόσια Δωρεάν Υγεία και Παιδεία για όλο το λαό! Να ικανοποιήσει άμεσα η κυβέρνηση τα αιτήματα των Υγειονομικών Ομοσπονδιών (ΟΕΝΓΕ – ΠΟΕΔΗΝ).

14. Να μην κατατεθεί κανένα νομοσχέδιο για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση

15. Πραγματικές αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις!  Κανείς κάτω από 1.000 ευρώ καθαρά! Μισθολογικό ξεπάγωμα της διετίας 2016-17. Επαναφορά  13ου και 14ου μισθού!

16. Δημόσια Κοινωνική Ασφάλιση για όλους! Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας! Να καταργηθούν όλοι οι αντιασφαλιστικοί νόμοι (Βρούτση – Κατρούγκαλου, μνημονιακοί νόμοι κλπ)

17. Κάτω η αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης!

 

Δ. Πρόγραμμα Δράσης

Με πολύμορφο και παρατεταμένο αγώνα υπερασπίζουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα, το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης! Προτείνουμε

1.      Τρίτη 15/9 κινητοποιήσεις σε όλες τις πόλεις με το σύνολο των διεκδικήσεων του κλάδου. Για τη δική μας ΕΛΜΕ οργάνωση συγκέντρωσης στην Ελευσίνα. Για να συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί στις κινητοποιήσεις κηρύσσονται 3ωρες στάσεις εργασίας (11.00π.μ. – 2.00 μ.μ. για πρωινό κύκλο και 2.00 μ.μ. – 5.00 μ.μ. για τον απογευματινό.

2.      Σάββατο 12/9 συμμετοχή στις συγκεντρώσεις στη ΔΕΘ με αιχμή όλες τις διεκδικήσεις του κλάδου

3.      Διακίνηση ανοιχτής επιστολής για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και συλλογή υπογραφών.

4.      Παρασκευή 25/9 24ωρη απεργία και συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις και πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα. Να καλύψει τα έξοδα η ΟΛΜΕ για τους συναδέλφους που θα συμμετέχουν από τις άλλες πόλεις.

5.      Η ΓΣ των Προέδρων αποφασίζει την κήρυξη απεργίας – αποχής από τις διαδικασίες αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης του ν.4692/2020 και της σχετικής εφαρμοστικής ΥΑ. Δεσμεύει το ΔΣ της ΟΛΜΕ να προωθεί άμεσα όλες τις διαδικασίες ενεργοποίησης της απεργίας αποχής με ανακοινώσεις, αφίσες, κ.ά.

6.      Οι σύλλογοι διδασκόντων με αποφάσεις τους να απαιτήσουν τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας (15 μαθητές στο τμήμα, διασφάλιση υποδομών για χρήση αιθουσών, προσλήψεις καθαριστριών, υγειονομικού προσωπικού, κ.ά.). Να συντονιστούν με τους συλλόγους Γονέων των σχολείων τους.

7.      Νέες Γ.Σ. των ΕΛΜΕ εκτίμησης και κλιμάκωσης του αγώνα και Γ.Σ. των προέδρων στις 3/10.

8.      Το πρόγραμμα είναι ανοιχτό στις εξελίξεις και ανάλογα με την ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων να προσαρμόζεται και το πρόγραμμα δράσης. 

9.      Συντονίζουμε τη δράση μας με ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ – Γονεϊκό και Φοιτητικό Κίνημα

10.  Επιδιώκουμε κοινό αγωνιστικό – απεργιακό βηματισμό με Ομοσπονδίες Υγειονομικών (ΟΕΝΓΕ – ΠΟΕΔΗΝ).

11.  Συνεχίζουμε την απεργία – αποχή που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ από τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος!

12.  ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ να  οργανώσουν εκστρατεία ενημέρωσης σε κεντρικά και περιφερειακά ΜΜΕ