Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 26 Αυγούστου 2024

Ψήφισμα συμπαράστασης διωκόμενων συναδέλφων στην Ηγουμενίτσα

 

                            

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                  

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα 26/8/2024

 

Να σταματήσει τώρα κάθε προσπάθεια δίωξης εκπαιδευτικών

του  συλλόγου διδασκόντων του 3ου Δημοτικού Σχολείου  Ηγουμενίτσας

και της συνδικαλίστριας δασκάλας, Ρέας Γραμματά!

 

Εδώ και μήνες η εκπαίδευση στο σύνολό της βιώνει μια βιομηχανία κατασκευής διώξεων. Οι διώξεις αυτές, σε διάφορες περιοχές της χώρας, αφορούν κυρίως εκπαιδευτικούς οι οποίοι/-ες υπερασπίστηκαν με σθένος και αποφασιστικότητα τις θέσεις του κλάδου και των σωματείων απέναντι στη διοίκηση.

 

Είναι σαφές σε όλους/-ες μας ότι οι διώξεις αυτές συνδέονται με την προσπάθεια της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας να επιβάλουν με την τρομοκρατία, τους εκβιασμούς, τη βία και τις διώξεις τη διαβόητη αξιολόγηση και τη γενικότερη αντιεκπαιδευτική πολιτική.

 

Για το σκοπό αυτό η Κυβέρνηση και η διοίκηση εργαλειοποιώντας όλο το αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο που έχουν στα «χέρια» τους εκμεταλλεύονται ακόμη και περιπτώσεις που άπτονται  του παιδαγωγικού μας ρόλου, αυτού που συχνά τελείται  μέσα σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες που πηγάζουν από τα οξυμένα κοινωνικά προβλήματα αλλά και τα προβλήματα που συσσωρεύει η αντιεκπαιδευτική πολιτική τα οποία επηρεάζουν τους μαθητές μας σε όλα τα επίπεδα.

 

Είναι άλλωστε ενδεικτικός ο τρόπος που αυτοί οι νόμοι χρησιμοποιούνται μέσα από διάτρητα πορίσματα για τους ανυπότακτους συνάδελφους/-ισσες, προκειμένου να στηθούν διάφορα αστεία κατηγορητήρια!!

 

Μια τέτοια περίπτωση με επικίνδυνα χαρακτηριστικά είναι  η προκαταρκτική έρευνα που διεξάγεται στο 3ο ΔΣ Ηγουμενίτσας με αφορμή καταγγελίες για τον τρόπο  διαχείρισης περιστατικού  με  τραυματισμό μαθήτριας.  Ως  μάρτυρες κλήθηκαν όλοι οι συνάδελφοι/ισσες  αλλά ως ύποπτη τέλεσης πειθαρχικού παραπτώματος εξετάστηκε η συναδέλφισσα  Ρέα Γραμματά οι οποία  στοχοποιήθηκε μετά από μια καλοστημένη σκηνοθεσία συμβούλου-αξιολογητή και διεύθυνσης του σχολείου, που θέλει να εκδικηθεί τις επιτυχημένες κινητοποιήσεις ενάντια στις εξετάσεις PISA και στην αξιολόγηση – που θέλει να καταργήσει τους αγώνες για δωρεάν παιδεία των παιδιών του λαού στους οποίους η συναδέλφισσα- συνδικαλίστρια συμμετείχε.

 

 Οι κατασκευασμένες κατηγορίες που προκύπτουν τώρα, για πρώτη φορά, μετά από 35 χρόνια συναπτής μαχόμενης αντιαυταρχικής διδακτικής πράξης και εν όψει της συνταξιοδότησής της είναι: «αντιπαιδαγωγική συμπεριφορά, στοχοποίηση μαθητή, άσκηση ψυχολογικής βίας, μεροληψία, άρνηση εσωτερικού κανονισμού, περιφρόνηση των νόμων, εμπόδιση του συμβούλου να ασκήσει το έργο του» κ.ά.

 

Στην πραγματικότητα στοχοποιώντας τη συναδέλφισσα, φανερώνουν την εκδικητική στάση της διοίκησης για την πολιτικοσυνδικαλιστική δράση της και εκπέμπουν ένα σήμα τρομοκρατίας σε όσους συναδέλφους αντιστέκονται στην αντιεκπαιδευτική πολιτική -  την ώρα που χρέος της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ είναι να ακούσει τους εκπαιδευτικούς, να σκύψει πάνω στα πραγματικά προβλήματα των σχολείων και να λάβει ουσιαστικά μέτρα στήριξής τους.

 

•   Στεκόμαστε δίπλα  σε κάθε συνάδελφο, που κατά την άσκηση του απαιτητικού παιδαγωγικού  ρόλου, που απορρέει από το νόμο, στοχοποιείται και εγκαλείται.

 

  Στεκόμαστε δίπλα  στη δασκάλα των παραπάνω μαθητών και συνδικαλίστρια, μέλους των Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών Ρέα Γραμματά, η οποία στοχοποιείται από αυτή τη διαδικασία.

 

   Απαιτούμε  να σταματήσει σε αυτό το επίπεδο της προκαταρκτικής έρευνας η όλη διαδικασία.

 

   Κάτω τα χέρια από τα μέλη των Συλλόγων ΠΕ και των ΕΛΜΕ που διώκονται για την συνδικαλιστική και αγωνιστική τους στάση!

 

  Κάτω τα χέρια από τους αγώνες, τα σωματεία, τις απεργίες και την απεργία-αποχή ενάντια στην αξιολόγηση!! Η τρομοκρατία δεν θα περάσει!

 

                                          ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

 

Ιωαννίδης Τάσος

 

 

 

ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΕΛΜΕ

Η Γραμματέας του Δ.Σ.

 

Γκούμα  Ιωάννα

 

 

Τετάρτη 21 Αυγούστου 2024

Για τις περικοπές και συγχωνεύσεις τμημάτων

 

                            

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                  

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα 20/8/2024

 

Για τις περικοπές και συγχωνεύσεις τμημάτων

Πριν καλά-καλά ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας προχωρούν σε εκατοντάδες συγχωνεύσεις και περικοπές τμημάτων σε όλη τη χώρα, εξαπολύουν μια ολομέτωπη επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και στα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων/φισσών.

Συγκεκριμένα και μετά από τις εγκυκλίους Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ κ. Κατσαρού (αριθμ. 76216/Δ2/8-7-24 και αριθμ. 80483/Δ1/15-7-2024 για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση) μέσα στο κατακαλόκαιρο, οι διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων καλούνται να ανασυγκροτήσουν στο  myschool τα τμήματα, με βάση τα τρέχοντα αριθμητικά δεδομένα του μαθητικού δυναμικού, ενώ οι Σύλλογοι Διδασκόντων και οι Διευθυντές /τριες είχαν κάνει ήδη πρόβλεψη από τον Ιούνιο για τον αριθμό των τμημάτων σχολικού έτους 2024-25, όπως άλλωστε προβλέπεται.  Στην αναθεωρημένη πρόβλεψη δηλαδή καλούνται να μη λάβουν υπόψη ούτε τις εγγραφές που δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί και είναι σε εκκρεμότητα, ούτε τους μετεξεταστέους που παραπέμπονται σε συμπληρωματική εξέταση το Σεπτέμβρη!

Να επισημάνουμε ότι οι εντολές που δίνονται προς τις Διευθύντριες / ντές είναι προφορικές στις περισσότερες περιπτώσεις, άρα άτυπες. Στις περιπτώσεις δε που είναι γραπτές, θυμίζουν περισσότερο … στρατιωτικά παραγγέλματα παρά έγγραφα της Διοίκησης!

Είχε προηγηθεί η απόφαση του αναπληρωτή Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής Νικολόπουλου (2-8-24), σχετικά με τις (μη) εγκρίσεις ολιγομελών τμημάτων σε ΕΠΑΛ καθώς και ακυρώσεις κατάτμησης τμημάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Μόνο για τη Δυτική Αττική, δεν έχουν εγκριθεί 10 τμήματα στη Β τάξη και 24 τμήματα στη Γ τάξη!!! Η μη έγκρισή τους οφείλεται στο ότι δεν συμπληρώνουν τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό μαθητών που για τη Β τάξη είναι οι 13 μαθητές και για τη Γ τάξη οι 10 μαθητές. Τα τμήματα αυτά όμως αν κλείσουν οριστικά, δεν θα υπάρχει το δικαίωμα να δηλωθούν από μαθητές που θα εγγραφούν ηλεκτρονικά όταν (και αν) ανοίξει το σύστημα, με αποτέλεσμα να αναγκαστούν είτε να μπουν σε ήδη εγκεκριμένα τμήματα αλλάζοντας ειδικότητα -παρά τη θέλησή τους- ή να αλλάξουν πόλη (με ότι συνεπάγεται αυτό και με όσες δυσκολίες προκαλεί). Με ένα σμπάρο, δύο τρυγόνια! Και λιγότερο προσωπικό, και «σαρδελοποίηση» των  μαθητών και δημιουργία πυκνών, μεγάλων τμημάτων. Να υπενθυμίσουμε ότι τα όρια αυτά θεσπίστηκαν με το ΦΕΚ 2891/21-8-2017 επί Γαβρόγλου με υπογραφή του υφυπουργού Μπαξεβανάκη.

Το αποτέλεσμα αυτών των συγχωνεύσεων και περικοπών, θα είναι η μείωση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Για άλλη μία φορά κυριαρχεί η λογική “logistics” στην εκπαίδευση, με αποτέλεσμα πανελλαδικά εκατοντάδες εκπαιδευτικοί να βγουν  λειτουργικά υπεράριθμοι/ες, άρα να αναγκαστούν να μετακινηθούν ακόμη και σε 2-3-4 σχολεία για να καλύψουν το ωράριό τους. Εκατοντάδες θα είναι και οι αναπληρωτ(ρι)ες που δε θα προσληφθούν τη φετινή σχολική χρονιά.

Παράλληλα εξυπηρετεί το επικοινωνιακό αφήγημα της κυβέρνησης, που προσπαθεί να πείσει ότι με τους διορισμούς και τις προσλήψεις που ανακοινώνει, καλύπτει πολύ μεγαλύτερο μέρος των αναγκών αφού οι τελευταίες συρρικνώνονται με τα μέτρα περικοπής που εφαρμόζει.

Πολύ σοβαρή πλευρά όμως είναι ότι πλήττονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών / τριών. Όσοι δεν πρόλαβαν να εγγραφούν ηλεκτρονικά (η πλατφόρμα εγγραφών λειτούργησε μόνο 27-6 έως 12-7), θεωρούνται ανύπαρκτοι για το ΥΠΑΙΘΑ! Δημιουργείται εμφανώς ο κίνδυνος, με καταργημένα τμήματα γενικής παιδείας, προσανατολισμού ή ειδικότητας, οι μαθητές αυτοί (καθώς και οι παραπεμπόμενοι το Σεπτέμβρη) να μην έχουν τμήμα και να πρέπει να μετακινηθούν σε άλλο σχολείο ή και σε άλλη πόλη! Η Δυτ. Αττική άλλωστε έχει σχολεία που σε κάποιες περιπτώσεις είναι μοναδικά στην πόλη. Το επόμενο βήμα θα είναι η πίεση τα τμήματα να λειτουργήσουν με το μέγιστο όριο, να δούμε 30άρια τμήματα στα Γυμνάσια, Α΄ και Β΄ Λυκείου και 28άρια στη Γ΄ Λυκείου!

Η πολιτική των περικοπών, είτε αφορά μαθητές είτε εκπαιδευτικούς, εκπορεύεται από την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ και έχει στόχο: αφενός στην περίπτωση των μαθητών, το διώξιμό τους από τη Λυκειακή βαθμίδα (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) ώστε να σπρωχτούν προς τη μεταγυμνασιακή κατάρτιση και φθηνή εργασία (ΕΣΚ). Αφετέρου την μείωση της αναλογίας εκπαιδευτικών / μαθητών. Με βάση τις ντιρεκτίβες του ΟΟΣΑ. Διαχρονικά τα μέτρα αυτά εντάσσονται στη λογική του «εκπαιδευτικού κόστους» που πρέπει να μειωθεί κι άλλο. Στην ίδια κατεύθυνση θυμόμαστε τις περσινές προσπάθειες περικοπών και στην παράλληλη στήριξη, με την κατεύθυνση ο εκπαιδευτικός παράλληλης να μην καλύπτει ένα παιδί αλλά περισσότερα, ακόμα και διαφορετικών τμημάτων!

Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ την ίδια στιγμή που θεωρούν κόστος τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και τη λειτουργία τμημάτων με λιγότερους μαθητές, μοιράζουν απλόχερα χρήμα σε ιδιώτες και εργολάβους, όπως προβλέπεται στο τελευταίο νομοσχέδιο (επαγγελματικός προσανατολισμός, ψηφιακό φροντιστήριο κτλ) ή σε εκδοτικούς οίκους για το λεγόμενο πολλαπλό βιβλίο. Σπαταλούν χωρίς αιδώ, μέχρι και 658.800,00€, για την αμοιβή τεχνικού συμβούλου του ΙΕΠ για 35 μήνες και για εργασίες που θα μπορούσαν να γίνουν με ίδια μέσα.

Οι μεγάλες κουβέντες περί «αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου», «βελτίωσης των σχολείων», «χιλιάδων διορισμών» δεν μπορούν να κοροϊδέψουν πια κανέναν. Κυβέρνηση και ΥΠΙΑΘΑ βρίσκονται σθεναρά απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών!

Λεφτά υπάρχουν για νατοϊκές δαπάνες, για φοροαπαλλαγές και επιδοτήσεις στο κεφάλαιο, όχι όμως για την παιδεία, την υγεία και την πρόληψη από τις φωτιές και τις θεομηνίες. Η ζωή μας και το μέλλον των παιδιών μας λογίζονται ως κόστος.

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

·       Να παρθούν πίσω οι συγχωνεύσεις - συμπτύξεις τμημάτων. Να αποσυρθούν οι εγκύκλιοι Κατσαρού.

·       Μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

·       20 μαθητές/τριες ανά τμήμα Γενικής Παιδείας, 15 σε κατευθύνσεις και Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και 10 στα εργαστήρια.

·       Τα τμήματα ΕΠΑΛ να παραμείνουν ανοιχτά έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να επιλέγουν την κατεύθυνση (ΓΕΛ) ή τον τομέα/ειδικότητα (ΕΠΑΛ) που επιθυμούν. Το Σεπτέμβρη να δοθεί πρόσθετη έγκριση από το ΥΠΑΙΘΑ σε όλα τα ολιγομελή τμήματα! Καμία μετακίνηση μαθητών χωρίς τη θέλησή τους.

·       Καμία μετακίνηση εκπαιδευτικού με πρόσχημα τις συγχωνεύσεις - περικοπές

·       Εφαρμογή των νόμων που προστατεύουν τους/τις μαθητές/τριες με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και επικαιροποίησή τους

·       Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών.

·       Να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στα σχολεία χωρίς «κόφτες», «μαγειρέματα» και περικοπές σε μια φάση πριν από την έναρξη του σχολικού έτους.

·       Να δηλωθούν όλα τα κενά όλων των ειδικοτήτων από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης και να καλυφθούν όλα στην Α’ φάση πρόσληψης αναπληρωτών/τριών.

·       Να καλυφθούν όλα τα κενά στην παράλληλη στήριξη με βάση τις ανάγκες χωρίς κανένα «κόφτη». Έγκριση και στελέχωση τμημάτων ένταξης και υποδοχής (ΖΕΠ) με βάση τις ανάγκες των σχολείων.

Καμία ειδικότητα, κανένας μαθητής και καμία μαθήτρια, κανένας καθηγητής και καμία καθηγήτρια δεν περισσεύουν! Διαρκής αγώνας για μόρφωση, εργασιακή και μισθολογική αξιοπρέπεια, δημοκρατία!

Τα σχέδιά τους δε θα περάσουν! Με κοινή δράση με τις ενώσεις και τους συλλόγους γονέων και τους/τις μαθητές/τριες μπαίνουμε μπροστά για την αποτροπή τους!

 

                                             ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

 

Ιωαννίδης Τάσος

 

 

 

ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΕΛΜΕ

Η Γραμματέας του Δ.Σ.

 

Γκούμα  Ιωάννα

 

Παρασκευή 16 Αυγούστου 2024

Σχετικά με την ίδρυση 5ου Γυμνασίου Ασπροπύργου

 

                            

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                  

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα 13/8/2024

 

Σχετικά με την ίδρυση 5ου Γυμνασίου Ασπροπύργου

Δημοσιεύτηκε την 1-8-2024 το ΦΕΚ ίδρυσης 5ου Γυμνασίου Ασπροπύργου (Τεύχος Β 4509/1-8-24) που θα λειτουργήσει άμεσα από το σχολικό έτος 2024-2025 στη Νέα Ζωή Ασπροπύργου. Πρόκειται για μια περιοχή με σημαντική συγκέντρωση πληθυσμού Ρομά.

Η εκπαίδευση των παιδιών Ρομά αποτελεί μια σύνθετη διαδικασία, που αντιμετωπίζει συχνά στις σχολικές μονάδες πολλά προβλήματα, τόσο στη Δυτική Αττική, όσο και σε άλλες περιοχές. Τα προβλήματα και οι προκλήσεις που εμφανίζονται αφορούν κυρίως δύο διαστάσεις:

·        Το ότι τα παιδιά Ρομά μιλούν συνήθως την ελληνική γλώσσα, αλλά δεν γράφουν

·        Το ότι η συνήθης διαδρομή που είναι κυρίαρχη πολιτισμικά στις οικογένειές τους, δεν περιλαμβάνει τις σπουδές και την αγάπη για τα γράμματα. Αντίθετα συχνά παρατηρείται η εγκατάλειψη του σχολείου, λίγες εβδομάδες μετά την εγγραφή.

Εξαιρέσεις φυσικά υπάρχουν. Αυτό το πλαίσιο οδηγεί συχνά σε φαινόμενα παραβατικής συμπεριφοράς μέσα στις σχολικές μονάδες που οι εκπαιδευτικοί και τα στελέχη καλούνται να λύσουν σε καθημερινή βάση.

Ως Α ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής θεωρούμε δεδομένα τα εξής:

1.      Τα παιδιά Ρομά πρέπει να έχουν πλήρη μορφωτικά και εκπαιδευτικά δικαιώματα και κάθε ρατσιστική αντιμετώπισή τους, είναι απαράδεκτη και πρέπει να απορριφθεί.

2.      Η ένταξη των παιδιών αυτών στον κοινωνικό ιστό προϋποθέτει την ανάμειξή τους με παιδιά άλλων ομάδων γλωσσικά, κοινωνικά και οικονομικά. Μόνο μέσω της ώσμωσης από τις μικρές ηλικίες μπορούν να σπάνε στερεότυπα εκατέρωθεν και να επηρεάζονται και τα παιδιά αυτά από μια προοπτική σπουδών και πάντως διαφορετικής πορείας από αυτήν που είναι στις περισσότερες περιπτώσεις προδιαγεγραμμένη για τα παιδιά αυτά. Επομένως κάθε πρόταση ή σκέψη γκετοποίησής τους είναι απορριπτέα.

3.      Η απομόνωση των Ρομά αναιρεί και τις δύο παραπάνω θέσεις. Αφενός ενισχύει τις ρατσιστικές ιδέες που προπαγανδίζονται από το σύστημα και βρίσκουν έδαφος στις συνθήκες κρίσης, αφετέρου δεν επιτρέπει την πολύτιμη για την κοινωνική ένταξη των παιδιών Ρομά επαφή τους με άλλες κοινωνικές ομάδες. Η άποψη που μερικοί γονείς έχουν υιοθετήσει, της απομόνωσης των παιδιών Ρομά ώστε ¨να μην επηρεάζονται αρνητικά¨ τα δικά τους παιδιά, αποτελεί ένδειξη του βαθμού διείσδυσης των απόψεων αυτών.

Πώς μπορεί να υπάρξει ομαλή ένταξη και επαφή των παιδιών Ρομά μέσα στις σχολικές μονάδες, δεδομένων των προβλημάτων που αναφέρθηκαν; Θεωρούμε ότι υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις και μέτρα που μπορούν να λειτουργήσουν βοηθητικά:

F  Η προσέλκυση των παιδιών είτε Ρομά είτε άλλης ομάδας στην εκπαιδευτική διαδικασία καταρχάς προϋποθέτει την ύπαρξη σοβαρών υλικοτεχνικών υποδομών. Από αίθουσες ευρύχωρες, με όλον τον απαραίτητο εξοπλισμό για σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, και με εξασφάλιση συνθηκών αντιμετώπισης του καύσωνα και του ψύχους, μέχρι εξοπλισμένα εργαστήρια, αίθουσες πληροφορικής, τεχνολογίας, φυσικών επιστημών.

F  Επίσης εκ των ων ουκ άνευ είναι η λειτουργία τμημάτων υποδοχής (ΖΕΠ ΙΙ ή Ι για μαθητές που δεν μιλούν καν την ελληνική γλώσσα). Εκεί μπορεί ο μαθητής που ομιλεί την ελληνική γλώσσα αλλά όχι τη γραφή (ΖΕΠ ΙΙ) να κάνει τα πρώτα βήματα στη γραπτή έκφραση, ή να μάθει από την αρχή τη γλώσσα (ΖΕΠ Ι), κάτι που με κατάλληλες παρεμβάσεις μπορεί να εκτιμηθεί σε μεγάλο βαθμό από τα παιδιά αυτά και να δώσει κίνητρα για την παρακολούθηση των μαθημάτων. Άλλωστε υπάρχει θετική εμπειρία από τέτοια προγράμματα και στην περιοχή μας (πχ τμήμα ΖΕΠ ΙΙ στα Μέγαρα), με εντυπωσιακά μερικές φορές αποτελέσματα.

F  Εννοείται ότι κάθε σχολική μονάδα πρέπει να έχει απόλυτη κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό από την πρώτη μέρα λειτουργίας της και όχι να γίνεται πρόσληψη αναπληρωτών ακόμα και το Δεκέμβρη! Μειωμένο προσωπικό σημαίνει εκ των πραγμάτων αδυναμία κάλυψης των αυξημένων αναγκών είτε εκπαιδευτικά είτε στην εφημερία και επίβλεψη ώστε να λύνονται άμεσα όποια ζητήματα προκύπτουν. Απολύτως απαραίτητη η παρουσία ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού ειδικά σε σχολικές μονάδες που έχουν πολυπολιτισμικό χαρακτήρα, ώστε εξειδικευμένο προσωπικό να βοηθά στην αντιμετώπιση των προβλημάτων.

F  Εκτός από το ΖΕΠ απαραίτητο είναι ένα πλούσιο πλαίσιο πολιτιστικών, αθλητικών προγραμμάτων, επισκέψεων, διαμόρφωσης μίας συνολικότερης κουλτούρας που μπορεί να εμπνεύσει τα παιδιά και να κεντρίσει το ενδιαφέρον τους.

Οι παραπάνω προϋποθέσεις και άλλες που θα μπορούσαν να αναφερθούν, έχουν προβλεφθεί για τη νέα σχολική μονάδα που ιδρύεται; Η απάντηση από τα στοιχεία που γνωρίζουμε είναι όχι:

®    Το σχολείο που ιδρύεται δε διαθέτει καν κτήριο!! Προφανώς έχει αποφασιστεί η μετακίνηση προκάτ αιθουσών (τύπου κοντέινερ) σε ελεύθερο χώρο ενδεχομένως κοντά στο Δημοτικό σχολείο της Νέας Ζωής. Σε ποιο βαθμό οι προκάτ αίθουσες εξασφαλίζουν μία υποδομή που είναι απαραίτητη ώστε το σχολικό περιβάλλον να είναι ελκυστικό για τα παιδιά; Ειδικά για παιδιά που δύσκολα δέχονται την παραμονή τους στο σχολείο και την εκπαιδευτική διαδικασία; Η απάντηση βρίσκεται στο 4ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου και στις δυσκολίες διαχείρισης των προβλημάτων που υπάρχουν εκεί, σε ένα σχολείο που όλες οι αίθουσες είναι προκάτ! Τα ποσά που αναγράφονται στο ΦΕΚ ίδρυσης για την ΚΤΥΠ είναι ανεπαρκέστατα και δείχνουν ότι η πολιτική απόφαση είναι να ξεμπερδεύουν με το ¨πρόβλημα¨ με το μικρότερο δυνατό κόστος! Παράλληλα δεν γνωρίζουμε αν το οικόπεδο που χωροθετείται το σχολείο έχει χαρακτηριστεί ως σχολείο ώστε να είναι νόμιμη η διαδικασία.

®    Τα τμήματα ΖΕΠ γνωρίζουμε ότι με δυσκολία ιδρύονται και στελεχώνονται με μεγάλες καθυστερήσεις.  Το έχουμε βιώσει κατ΄ επανάληψη στη Δυτική Αττική. Τι έχει προβλεφθεί στην περίπτωση αυτή;

®    Τα κενά στην περιοχή μας είναι τα τελευταία χρόνια ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα. Η λειτουργία ενός νέου σχολείου χωρίς προσωπικό ή με μεγάλες ελλείψεις πρακτικά θα οδηγήσει σε μία πλασματική μονάδα, όπου θα έχουμε «τακτοποιήσει» τυπικά τα παιδιά Ρομά, χωρίς να μας «ενοχλούν» και έχοντάς τα αφήσει πρακτικά στην τύχη τους…

Μας προξενεί όμως αρνητική εντύπωση ότι, η πρόταση για την ίδρυση του σχολείου με αυτούς τους όρους, προήλθε από τη ΔΔΕ! Αυτό προκύπτει από το βίντεο της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ασπροπύργου της 18/4/2024 (αναρτημένο στο διαδίκτυο), όπου ο Δήμαρχος διάβασε την εισήγηση από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προς το Δήμο Ασπροπύργου. Μετά την έγκρισή της, πήρε το δρόμο προς το ΥΠΑΙΘΑ όπου και μετατράπηκε σε ΦΕΚ. Σε αυτή την περίπτωση οι ευθύνες της ΔΔΕ και για την -πρακτικά – απομόνωση των μαθητών Ρομά και για τον τρόπο (μη) λειτουργίας αυτού του σχολείου είναι μεγάλες και τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν θα τα βρούμε μπροστά μας, ιδίως οι συνάδελφοι που θα κληθούν να στελεχώσουν αυτό το σχολείο!!

 

Έχουμε επίγνωση ότι η ένταξη και απαραίτητη επαφή όλων των παιδιών ανεξάρτητα από γλώσσα φυλή και θρήσκευμα, απαιτεί μεγαλύτερες παρεμβάσεις και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο με μέτρα στο επίπεδο της εκπαίδευσης. Απαιτεί μέτρα κοινωνικού χαρακτήρα, μέτρα σχετικά με τη στέγαση, κίνητρα για αξιοπρεπή εργασία και άλλα. Είναι γνωστό ότι η πολιτεία, αλλά και οι Δήμοι (και ο Δήμος Ασπροπύργου στο παρελθόν) συνήθως αντιμετωπίζουν τη συγκεκριμένη ομάδα με πολιτικές διώξεων, απομόνωσης και όχι με πολιτικές ένταξης. Οι διακρίσεις είναι άλλωστε διαχρονικά η βασική μέθοδος μεταβίβασης των μεγάλων κοινωνικών προβλημάτων σε κάποια ασθενέστερη ομάδα. Απαιτείται άρα μια γενικότερη πολιτική άλλης αντιμετώπισης των Ρομά. Όμως σε ότι αφορά την δευτεροβάθμια εκπαίδευση τουλάχιστον, πρέπει να λαμβάνονται μέτρα με βάση τους παραπάνω άξονες και δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν βλέπουμε να γίνεται.

 

Ζητάμε:

Ø  Η ίδρυση νέας σχολικής μονάδας να μην γίνει στη λογική της γκετοποίησης και της ¨εκκαθάρισης¨ των άλλων σχολείων από τους Ρομά. Η χωροθέτηση να γίνει με κριτήριο την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ανάμειξη και διασπορά των μαθητών σε όλα τα σχολεία του Δήμου.

Ø  Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και αν τελικά το σχολείο λειτουργήσει στη Νέα Ζωή, να ληφθεί μέριμνα ώστε να μην είναι ένα σχολείο προχειρότητας, με ακατάλληλο μαθησιακό περιβάλλον, αλλά να προβλεφθούν σοβαρά κονδύλια για αίθουσες με όλη την απαραίτητη υποδομή.

Ø  Άμεση κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό και θέσεις ΕΕΠ (ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών κλπ), όχι μόνο στην υπό ίδρυση σχολική μονάδα αλλά σε όλα τα σχολεία της Δυτ. Αττικής. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με πλήρη δικαιώματα.

Ø  Άμεση έγκριση όλων των τμημάτων ΖΕΠ Ι και ΙΙ που αιτούνται οι σχολικές μονάδες, καθώς και των τμημάτων ένταξης, και άμεση στελέχωσή τους.

 

                                             ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

 

Ιωαννίδης Τάσος

 

 

 

ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΕΛΜΕ

Η Γραμματέας του Δ.Σ.

 

Γκούμα  Ιωάννα