Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025

Καταγγελία στον Διευθυντή του ΕΠΑΛ Μεγάρων

 

                            

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                  

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

Ελευσίνα 30/3/2025

Α. Π. 22/2025

             

Καταγγελία στον Διευθυντή του ΕΠΑΛ Μεγάρων

Το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής καταγγέλλει τις ενέργειες του Διευθυντή του ΕΠΑΛ Μεγάρων, Θεοδοσίου Γ. καταρχάς για την προσπάθεια παρεμπόδισης της συνδικαλιστικής δράσης της ΕΛΜΕ, γεγονός πρωτοφανές στην ιστορία του σωματείου!

Συγκεκριμένα την Τετάρτη 26-3 ο Πρόεδρος και ο οργανωτικός γραμματέας της ΕΛΜΕ επισκέφτηκαν το σχολείο για να συζητήσουν με τους συναδέλφους σχετικά με την εντολή του Διευθυντή για κάλυψη ωρών συναδέλφων που απουσιάζουν σε εκδρομή, με απασχόληση των μαθητών από τους υπόλοιπους συναδέλφους που παραμένουν στο χώρο του σχολείου. Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας είχε δώσει εντολή στην φύλακα του σχολείου να μην επιτρέψει την είσοδο στους εκπροσώπους της ΕΛΜΕ! Αναρωτιόμαστε: τόσο πολύ φοβάται την επαφή και τη συζήτηση της ΕΛΜΕ με τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες του σχολείου που διοικεί;

Θα πρέπει να είμαστε σαφείς: η συνδικαλιστική δράση είναι κατοχυρωμένη όχι μόνο συνταγματικά και με βάση το υπάρχον νομικό πλαίσιο, αλλά και από τους αγώνες δεκαετιών, με θυσίες πολλών εκπαιδευτικών των προηγούμενων γενιών. Δηλώνουμε καθαρά: κανένας δεν μπορεί να στερήσει το δικαίωμα από τους εκπαιδευτικούς, να έχουν επαφή με το σωματείο τους, να συζητούν συλλογικά και να καλούν το ΔΣ της ΕΛΜΕ για να συντονίζουν τη δράση τους. Κανένας/καμία Διευθυντής/τρια, δεν έχει τη δυνατότητα ή το δικαίωμα να αναφέρονται προς τους εκπροσώπους της ΕΛΜΕ φωνάζοντας: «Δεν έχετε δικαίωμα να ενημερώνετε τους συναδέλφους …»!!

Εννοείται ότι η ενημέρωση και η συζήτηση με το σύλλογο διδασκόντων έγινε, παρά τις «φωνασκίες» και την παράνομη προσπάθεια του Διευθυντή να απαγορεύσει τη συζήτηση μεταξύ του ΔΣ της ΕΛΜΕ και των συναδέλφων. Επαναλαμβάνουμε προς κάθε κατεύθυνση: η ΕΛΜΕ είναι σωματείο με μαζικές συλλογικές διαδικασίες, με ιστορία, με αγώνες και κανένας δεν έχει τη δύναμη να εμποδίσει την επαφή των εκλεγμένων συνδικαλιστών με τα μέλη του σωματείου.

Ως προς το λόγο της επίσκεψης: Ο Διευθυντής απέστειλε προς τους συναδέλφους πρόγραμμα σύμφωνα με το οποίο θα πρέπει οι ώρες των 3 συνάδελφων που θα λείπουν σε εκδρομή με πρόγραμμα Erasmus θα πρέπει να αναπληρώνονται με τη λεγόμενη «απασχόληση μαθητών» από τα μέλη του υπόλοιπου συλλόγου! Μιλάμε για κάλυψη 78 ωρών!! Μόνο τιμωρητικά λειτουργεί μία τέτοια εντολή του Διευθυντή προς τους συναδέλφους! Είναι δε προκλητικό το ότι η σχετική «οδηγία» προήλθε από τη ΔΔΕ, όχι γραπτώς, αλλά τηλεφωνικά, από υπάλληλο της Διεύθυνσης με εντολή προφανώς του Διευθυντή Εκπαίδευσης!

Επειδή η ΕΛΜΕ έχει δημοσιεύσει και παλαιότερα σχετική απόφαση, ας επισημάνουμε τα σημαντικότερα ζητήματα:

·        Η «απασχόληση» όπως προβλέπεται από το καθηκοντολόγιο είναι ασαφής, προβληματική, δεν προβλέπεται από το νομικό πλαίσιο του 1566, και δεν μπορεί να υπηρετηθεί. Δημιουργεί σοβαρά ζητήματα γύρω από το πώς ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να κρατήσει μέσα στη σχολική τάξη 25-27 και πλέον μαθητές, για ώρες μέσα στην ημέρα, χωρίς κανένα περιεχόμενο και μάλιστα μη διδακτικό. 

Όσοι υπερασπίζονται τη “νομιμότητα” της σχετικής ΥΑ του 2002, ας απαντήσουν γιατί 23 ολόκληρα χρόνια μετά δεν έχει βγει καμία διευκρινιστική εγκύκλιος που να απαντά στα ερωτήματα όλων π.χ. Τι σημαίνει απασχόληση; Υπάρχει περιεχόμενο απασχόλησης; Γίνεται σε τάξη; Απουσίες μπαίνουν; Τιμωρίες προβλέπονται αν οι μαθητές είναι πχ ανήσυχοι; Ο εκπαιδευτικός συμπληρώνει βιβλίο ύλης; Πόσες ώρες ανά βδομάδα και ανά μήνα; Κάνουν όλοι απασχόληση; Αυτή η ασάφεια ποιον βολεύει;

·        Η «απασχόληση» δεν έχει κανένα εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό περιεχόμενο και εκφυλίζει το μορφωτικό ρόλο του εκπαιδευτικού. Προβάλλει και αποτυπώνει ένα ρόλο του εκπαιδευτικού που είναι φύλακας, επιτηρητής, επιστάτης των μαθητών, και όχι ο λειτουργός που εμπνέει, διδάσκει, αποτελεί το πρότυπο για τους μαθητές του. Φυσικά ένας τέτοιος ρόλος δεν απέχει από τον ρόλο του διευθυντικού στελέχους ή υποστελέχους σε μια επιχείρηση, όπως ονειρεύονται οι κυβερνώντες για το σχολείο της αγοράς.

·        Η «τιμωρία» των εκπαιδευτικών που δεν πάνε εκδρομή, θα έχει μόνο ένα αποτέλεσμα: να αποθαρρύνουν τους συλλόγους διδασκόντων μελλοντικά από το να δίνουν τη συγκατάθεσή τους σε οποιαδήποτε εκδρομή. Αν και οι εκδρομές έχουν σημαντικό παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό ρόλο, δεν είναι δυνατόν όσοι δεν συμμετέχουν σε αυτές να αναλαμβάνουν 7ωρη παρουσία 8-2 για 10 μέρες (!!), όπως προβλέπει το πρόγραμμα που κοινοποιήθηκε στους συναδέλφους του ΕΠΑΛ Μεγάρων. Επομένως μία τέτοια επιλογή υπονομεύει μία σημαντική πτυχή της λειτουργίας του σχολείου.

·        Παράλληλα η δέσμευση όλων των εκπαιδευτικών για τόσο μεγάλο διάστημα (10 ημερών) σε 7ωρη βάση, πρακτικά λειτουργεί παρεμποδιστικά και στην επιτέλεση όποιων διοικητικών καθηκόντων των συναδέλφων, ή της όποιας προετοιμασίας του διδακτικού μέρους (διόρθωση, ετοιμασία διαγωνισμάτων, μαθημάτων κλπ). Παραβιάζει επί της ουσίας το νόημα του 1566 για διάκριση εργασιακού – διδακτικού ωραρίου.

Συνάδελφοι η μάχη για τη μη υλοποίηση της λεγόμενης «απασχόλησης» του 2002 διαρκεί 23 χρόνια. Αν την αποδεχτούμε τώρα, είναι προφανές ότι θα επιδιωχθεί να εφαρμοστεί για ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΝΑ στη σχολική μονάδα, όπως άδειες εκπαιδευτικών (μικρές ή μακροχρόνιες), εκπαιδευτικές επισκέψεις, ακόμα και κενά αναπληρωτών! Επιδιώκεται να υλοποιηθεί μία έμμεση αύξηση του ωραρίου και μάλιστα να εμπεδωθεί ότι όλοι θα είμαστε στο σχολείο −δια πάσαν νόσον− 8-2. Αυτό αποτελεί μία παλιά και πάγια επιδίωξη στην οποία αντιστεκόμαστε και πρέπει να απορρίψουμε!

Τα μέτρα αυτά αποτελούν τμήμα της γενικότερης επίθεσης στον κλάδο, με τα πειθαρχικά, τις διώξεις, τη δυνητική αργία της συναδέλφισσας Χοτζόγλου, την προσπάθεια να καταργηθεί η συνδικαλιστική δράση, την απόπειρα ποινικοποίησης της απεργίας, την επιδίωξη να χτυπηθούν συνολικά τα σωματεία και οι αγώνες! Αποτελεί στρατηγική επιλογή ώστε να υλοποιηθούν οι επιλογές του κεφαλαίου, του ΟΟΣΑ, της ΕΕ, να χτυπηθεί η δημόσια εκπαίδευση και να προωθηθεί η ιδιωτικοποίηση – κατηγοριοποίηση των σχολείων και να αλλάξει το DNA της. Αυτό με τη σειρά του προϋποθέτει τη μετατροπή του εκπαιδευτικού σε φοβισμένο, πειθήνιο υπάλληλο, που θα αποδέχεται κάθε εντολή όσο παράλογη κι αν είναι, πάντα με το φόβο των συνεπειών. Αφαιρεί κάθε ίχνος δημοκρατίας που έχει απομείνει μέσα στο σχολείο και στη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων! Δεν θα τους περάσει! Κανείς δεν μπορεί να επαναφέρει τους νόμους Λάσκαρη για «την κατάργηση της πάλης των τάξεων»!

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

Όπου παρατηρούμε τέτοια μέτρα α) ενημερώνουμε την ΕΛΜΕ άμεσα, β) ζητάμε γραπτή εντολή από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και αν δεν υπάρχει, από τον ανώτερο διοικητικά, τον ΔΔΕ, γ) καλούμε σε σύλλογο διδασκόντων, όπου προτείνουμε αντί της «απασχόλησης» την σύμπτυξη του ωραρίου. Με δεδομένο απλά και μόνο το ότι αυτή η διαδικασία δεν έχει κανένα εκπαιδευτικό – μορφωτικό – παιδαγωγικό περιεχόμενο, παρά μόνο προκαλεί εμπόδια στη λειτουργία του σχολείου. Υπενθυμίζουμε ότι οι αποφάσεις του ΣΔ υλοποιούνται υποχρεωτικά από όλους και δεσμεύουν και τον Διευθυντή /τρια της σχολικής μονάδας.

Με δεδομένο ότι δεν υπάρχει και δεν προβλέπεται φύλαξη μαθητών, αντιθέτως η είσοδός μας  στη σχολική τάξη αποτελεί αυταπόδεικτα διδακτική πράξη, είναι προφανές ότι οποιαδήποτε παρουσία μας στην τάξη είναι υπερωριακή απασχόληση. Επομένως πρέπει, εφόσον δεχόμαστε εντολή να την υλοποιήσουμε, να αποζημιωθεί. Άρα δηλώνουμε ως ΕΛΜΕ ότι όποιος συνάδελφος/συναδέλφισσα επιθυμεί να καταθέσει αγωγή αποζημίωσης για δεδουλευμένα, θα στηρίξουμε με συνδρομή δικηγόρου και αναλαμβάνοντας τα έξοδα. Επιτέλους πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η όποια εντολή, επισύρει και τις αντίστοιχες οικονομικές δεσμεύσεις για τη διοίκηση!

Καταλήγοντας   

F  Η ΕΛΜΕ δεν θα επιτρέψει κανέναν περιορισμό της συνδικαλιστικής της δράσης! Όσοι ονειρεύονται εποχές απαγορεύσεων, να τις ξεχάσουν!!

F  Όλοι οι συνάδελφοι συσπειρωνόμαστε στο σωματείο μας, συντονιζόμαστε ώστε να αποτρέψουμε την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού – παιδαγωγικού μας ρόλου. Λαμβάνουμε όλα τα συνδικαλιστικά – νομικά – αγωνιστικά μέτρα, για να μην περάσει η αύξηση του ωραρίου μας.

F  Συμμετέχουμε μαζικά στις επόμενες κινητοποιήσεις, Σάββατο 29-3 στις 12 στα Προπύλαια, 9/4 πανεργατική απεργία, για τη μαχητική διεκδίκηση όλων των αιτημάτων του λαού και των εκπαιδευτικών.

 

                                             ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

 

Ιωαννίδης Τάσος

 

 

 

ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΕΛΜΕ

Η Γραμματέας του Δ.Σ.

 

Γκούμα  Ιωάννα

 

 

Σάββατο 22 Μαρτίου 2025

Ψήφισμα για δυνητική αργία Χοτζόγλου

 

                            

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                  

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

Ελευσίνα 19/3/2025

 

                       

ΨΗΦΙΣΜΑ - ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ Α ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 19-3-2025

ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ!

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕ ΔΥΝΗΤΙΚΗ ΑΡΓΙΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΗΣ ΣΕ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΠΟΥ ΑΝΤΙΤΙΘΕΤΑΙ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΟΛΜΕ, ΕΛΜΕ ΚΑΙ ΑΔΕΔΥ

ΝΑ ΠΑΡΘΕΙ ΠΙΣΩ Η ΑΠΟΛΥΣΗ ΤΩΡΑ

ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥΣ

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ Δ. ΧΑΡΤΖΟΥΛΑΚΗ ΚΑΙ Χ. ΧΟΤΖΟΓΛΟΥ

ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Ο ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ

            Με μια εξωφρενική, πρωτοφανή απόφαση, ο Υπουργός θέτει τη συναδέλφισσα και μέλος της ΕΛΜΕ Πειραιά  Χρύσα Χοτζόγλου σε ΔΥΝΗΤΙΚΗ ΑΡΓΙΑ. Κόντρα όχι μόνο στο μεγάλο κύμα κινητοποίησης και συμπαράστασης ενάντια στην μεθόδευση της απόλυσης της ΧΧ με αποκορύφωμα την απεργία της 23/10, αλλά και προσπερνώντας επί της ουσίας μέχρι και την γνωμοδότηση του Πειθαρχικού όπου ομόφωνα τάχθηκε κατά της αργίας, παίρνεται αυτή η απόφαση για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες! Έχουν φτάσει στο σημείο να προχωράνε σε αλλαγές στα πειθαρχικά συμβούλια μόνο και μόνο για να φτιάξουν πιο αυστηρό πλαίσιο επιβολής ποινών.

               Το «έγκλημά» της ήταν ότι εξέφρασε, από κοινού με μαθητές της, τη διαφωνία της με την πραγματοποίηση της αξιολόγησης σε νεοδιόριστη εκπαιδευτικό, δηλαδή εξέφρασε την αντίθεση του κλάδου στην αξιολόγηση, όπως αποτυπώνεται και στις συλλογικές αποφάσεις ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ. Για την ίδια υπόθεση έχει παραπεμφθεί και  ο συνάδελφος Δ. Χαρτζουλάκης, μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά και αναπληρωτής, ο οποίος αντίστοιχα απειλείται με απόλυση. Υπενθυμίζουμε επίσης ότι για την ίδια υπόθεση έχει γίνει στους συναδέλφους και μήνυση από τον ΔΔΕ Πειραιά., δηλαδή έχει κινηθεί και ποινική διαδικασία!

Πρόκειται για πρωτοφανή κλιμάκωση και αναβάθμιση της βιομηχανίας διώξεων όχι μόνο στον Πειραιά, αλλά και πανελλαδικά, ενάντια στην συνδικαλιστική δράση. Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, δεκάδες στην ΕΛΜΕ Πειραιά παραπέμπονται αυτές τις μέρες σε πειθαρχικά επειδή υλοποιούν τις αποφάσεις των σωματείων τους σε αυτή την τεράστια βιομηχανία συνδικαλιστικών διώξεων!  Δεν θέλουν ούτε να μιλάμε, γυρίζοντας την εκπαίδευση πολλά χρόνια πίσω, στα πιο μαύρα χρόνια! Οι ίδιοι που ευθύνονται με τις πολιτικές τους για το έγκλημα στα Τέμπη τώρα διώκουν και διώχνουν από το Δημόσιο Σχολείο συναδέλφους που αγωνίζονται καθημερινά για τα δικαιώματα των μαθητών!

Καλούμε τους συναδέλφους σε γενικό ξεσηκωμό! Να συμμετέχουν μαζικά και αποφασιστικά στις κινητοποιήσεις! Οι διώξεις, οι απολύσεις, τα πειθαρχικά δε αφορούν μόνο τους διωκόμενους αφορούν όλο τον κλάδο. Ανοίγει ο ασκός τους Αιόλου για όλους μας.

Δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στους διωκόμενους συναδέλφους και θα πάρουμε όλες τις πρωτοβουλίες για να παρθούν πίσω η απόφαση για την Δυνητική Αργία της Χρύσας Χοτζόγλου και όλα τα πειθαρχικά!