Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2016

Αντιδραστική τομή – άγρια ταξική επίθεση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς



Για το πόρισμα για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αντιδραστική τομή – άγρια ταξική επίθεση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς
Δόθηκε στη δημοσιότητα το τελικό πόρισμα του λεγόμενου Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία. Πρόκειται για μια πρόταση που αποτελεί μια βαθιά αντιδραστική τομή, μια συνολική αντιμεταρρύθμιση με χαρακτηριστικά συνολικής επίθεσης σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Είναι τέτοιας ποιότητας, έκτασης και έντασης οι αλλαγές που επιχειρούνται, οι οποίες μόνο με τη γνωστή αντιμεταρρύθμιση Αρσένη στα τέλη της δεκαετίας του ’90 μπορούν να συγκριθούν.
Τι προτείνεται
  • Το Γυμνάσιο γίνεται τετραετές και, σε συνέχεια του διετούς νηπιαγωγείου και του εξατάξιου δημοτικού, ολοκληρώνει την «υποχρεωτική 12χρονη κοινή εκπαίδευση».
  • Τα Αναλυτικά Προγράμματα στο Γυμνάσιο «δεν προκαθορίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά δίνουν τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να τα συμπληρώσουν και να τα αναμορφώσουν».
  • Στο τετραετές Γυμνάσιο θα δίνονται γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις, οι οποίες θα συνυπολογίζονται με την προφορική επίδοση για να κριθεί η προαγωγή των μαθητών στην επόμενη τάξη.
  • Στο τέλος του Γυμνασίου «πιο δόκιμη λύση» (!) για να κριθεί η συνέχεια των σπουδών των μαθητών είναι οι εξετάσεις με χρήση τράπεζας θεμάτων. Το αποτέλεσμα σε αυτές σε συνδυασμό «με ένα πλέγμα κριτηρίων» και τη γνώμη «μέντορα καθηγητή» (!) θα καθορίζει αν ο μαθητής θα συνεχίσει σε Γενικό Λύκειο, σε ΕΠΑΛ ή σε Τεχνική Σχολή.
  • Το Διετές Γενικό Λύκειο αλλά και το διετές ΕΠΑΛ θα δίνουν είτε «Εθνικό Απολυτήριο» είτε όταν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις για αυτό, τότε οι μαθητές θα παίρνουν «Πιστοποιητικό Σπουδών» που θα αντιστοιχεί σε αριθμό «Ακαδημαϊκών Πιστωτικών Μονάδων του Ευρωπαϊκού συστήματος Πιστοποίησης προσόντων».
  • Στο διετές Γενικό Λύκειο οι μαθητές θα παρακολουθούν 6 μαθήματα, ορισμένα από τα οποία θα παρέχονται σε δύο επίπεδα (κανονικό και υψηλό – θα αναφερθούμε μετά). Τα μαθήματα αυτά θα είναι δύο κοινά υποχρεωτικά τα Αγγλικά, η ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία και από ένα επιλογής από τις τέσσερις ομάδες Μαθηματικά και Πληροφορική, Πειραματικές Επιστήμες, Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες και Τέχνη και Πολιτισμός. Στο διετές ΕΠΑΛ τα δύο κοινά υποχρεωτικά μαθήματα θα είναι τα Αγγλικά και οι Σπουδές Πολιτισμού (δική μας σημείωση: τα ελληνικά είναι μάλλον άχρηστα στα ΕΠΑΛ!) και τα άλλα τέσσερα θα συνδέονται με τους τομείς των ΕΠΑΛ. Το εβδομαδιαίο πρόγραμμα και στους δύο τύπους λυκείων γίνεται 32 ώρες ενώ σήμερα είναι 35 ώρες εκτός από τη Γ’ Γενικού Λυκείου που είναι 32. Οι απουσίες θα απαγορεύονται (αν και έχουμε ερωτήματα τι ακριβώς σημαίνει αυτό).
  • Τα μαθήματα σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ «θα υπάρχει η δυνατότητα να έχουν πρόγραμμα και περιεχόμενο, το οποίο θα καθορίζεται από τους διδάσκοντες στο σχολείο… το ποιο βιβλίο θα διδαχτεί και το ακριβές αναλυτικό πρόγραμμα θα καθορίζεται τοπικά από τους εκπαιδευτικούς».
  • Επειδή «δεν μπορεί να προσφέρονται σε κάθε σχολική μονάδα όλα τα μαθήματα επιλογής, θα διδάσκονται σε συγκεκριμένες χρονικές ώρες σε κοντινά σχολεία» ενώ για απομονωμένες περιοχές «θα εφαρμοστούν διαδικασίες τηλε-εκπαίδευσης»!
  • Τα έξι αυτά μαθήματα θα δίνονται με χρήση Τράπεζας Θεμάτων (η οποία, όπως ισχυρίζονται οι συντάκτες του πορίσματος «δεν υπάρχει λόγος να δαιμονοποιείται»!).
  • Για να πάρει ένας μαθητής Εθνικό Απολυτήριο απαραίτητες προϋποθέσεις είναι: α) να έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία των έξι μαθημάτων, β) να έχει συντάξει διπλωματική εργασία και γ) να έχει συμμετάσχει σε πρόγραμμα… ΔΕΚΠ (Δημιουργικότητας, Εθελοντισμού και Κοινωνικής Προσφοράς) που μπορεί να αφορά «συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες, σε μαθητικούς διαγωνισμούς, σε δράσεις κοινωνικής προσφοράς, οικολογικών παρεμβάσεων, στήριξης δομών του τοπικού Δήμου κλπ»
  • Στον τελικό βαθμό του Εθνικού Απολυτηρίου συνυπολογίζονται με βάση έναν μαθηματικό τύπο ο γραπτός βαθμός της Β’ Λυκείου (θυμίζουμε αντιστοιχεί στη σημερινή Γ’), ο μέσος όρος των προφορικών βαθμών των τεσσάρων τετραμήνων, ο μέσος όρος των (τουλάχιστον) δύο γραπτών εργασιών ανά μάθημα, ο γραπτός βαθμός της Α’ Λυκείου (σημερινή Β’) και η επίδοση στη διπλωματική εργασία. Ο βαθμός των μαθημάτων που έχει παρακολουθήσει ο μαθητής σε υψηλό επίπεδο πριμοδοτείται, καθώς πολλαπλασιάζεται με έναν συντελεστή.
  • Τα ΕΠΑΛ θα δίνουν Πτυχίο Ειδικότητας μετά από τρίτο χρόνο σπουδών (σημερινό τέταρτο), ο οποίος όπως υπονοείται είναι αυτός που συνδέεται με τη μαθητεία.
  • Για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα ορίζουν κριτήρια τα τριτοβάθμια Ιδρύματα. Το 80% των κριτηρίων θα σχετίζεται με το βαθμό του Εθνικού Απολυτηρίου και το άλλο 20% θα μπορεί να περιλαμβάνει κριτήρια όπως ειδικές εξετάσεις, συνέντευξη, portfolio κλπ. Μπορεί επίσης το τριτοβάθμιο Ίδρυμα να ορίζει απαίτηση για παρακολούθηση μαθημάτων σε υψηλό επίπεδο, ελάχιστο βαθμό Εθνικού Απολυτηρίου κα.
Οι βασικές επιδιώξεις πίσω από τις γραμμές
Καταρχήν πρέπει να σημειώσουμε ότι διάφορες από τις πτυχές του σχεδίου θα τεθούν υπό την κρίση των πραγματικών δυνατοτήτων της αστικής τάξης. Για παράδειγμα το τετρατάξιο γυμνάσιο απαιτεί λύση ζητημάτων υποδομής, τα οποία δεν είναι δεδομένο ότι είναι εύκολα διαχειρίσιμα. Το παραδέχεται άλλωστε και το ίδιο το πόρισμα, αλλά εμμέσως το έχει εκφράσει και ο Φίλης. Το σίγουρο, όμως, είναι ότι το πόρισμα εκφράζει τις βασικές επιδιώξεις και κατευθύνσεις του συστήματος στη φάση αυτή και, από αυτήν την άποψη, είναι αποκαλυπτικό. Ας τις δούμε:
  1. Το κράτος δηλώνει ότι στην καλύτερη περίπτωση πιθανόν να παρέχει σπουδές μέχρι το τέλος του γυμνασίου (όποιο κι αν είναι αυτό). Και αν πάμε σε τετρατάξιο, επειδή θα πρέπει τα, κατά κανόνα μικρά, σχολικά κτίρια να στεγάσουν μαθητικό πληθυσμό κατά 33% αυξημένο (όπως παραδέχεται το πόρισμα) έρχονται νέα αυξημένα όρια στον αριθμό μαθητών ανά τμήμα, νέο ακόμα μεγαλύτερο στοίβαγμα μαθητών.
  2. Το Λύκειο θα αποτελεί μια πολυκατηγοριοποιημένη δομή που ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΔΕ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ. Η πολυκατηγοριοποίηση αυτή θα δημιουργεί για τους μαθητές μια εξατομικευμένη πορεία με προσωπικές διαδρομές και συλλογή πιστωτικών μονάδων. Με τον τρόπο αυτό ενιαιοποιείται η λογική σε δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση (στην κατεύθυνση της Μπολόνια πριν αρκετά χρόνια) και αντιστοιχεί απόλυτα το «εκπαιδευτικό σλάλομ» της νεολαίας στην πλήρη ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων: Εξατομικευμένη εκπαιδευτική πορεία – ατομικές συμβάσεις, κατάρτιση σε αντικείμενα – προσωρινή δουλειά. Το πόρισμα, άλλωστε, προσπαθεί δια της επανάληψης να μας βάλει στο μυαλό ότι το Λύκειο (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) δεν είναι αναγκαίο να δίνει απολυτήριο.
Στο Λύκειο έρχεται ταξικός Αρμαγεδώνας:
Α) Εξετάσεις επί εξετάσεων από Τράπεζα Θεμάτων.
Β) Κατηγοριοποίηση σχολείων αλλά και εσωτερική κατηγοριοποίηση «κανονικού» - «υψηλού» επιπέδου μαθημάτων.
Γ) Παραπέρα εντατικοποίηση των σπουδών τόσο μέσω της Τράπεζας Θεμάτων όσο και μέσω των εργασιών ανά μάθημα αλλά και της διπλωματικής.
Δ) Κλείσιμο και συγχώνευση Λυκείων που θα βρεθούν με σοβαρά μειωμένο το μαθητικό τους δυναμικό. Όπως ωμά παραδέχεται το πόρισμα, δημιουργείται η δυνατότητα «ανά 3 Λύκεια να δημιουργούνται 2».
Ε) Το κράτος ουσιαστικά αποσύρεται από την υποχρέωση παροχής υποδομών στο επίπεδο του Λυκείου. Τα βιβλία και το εκπαιδευτικό υλικό επιλέγονται από τον καθηγητή, απομονωμένα Λύκεια δεν είναι απαραίτητο να έχουν εκπαιδευτικούς αφού υπάρχει η… τηλε-εκπαίδευση, τα μαθήματα επιλογής θα γίνονται (όπου γίνονται) σε κάποιο Λύκειο της ευρύτερης περιοχής 2.30 – 4.00 κοκ. Για αυτό και το πόρισμα λέει πονηρά ότι το τετραετές Γυμνάσιο θα παρέχει «το σώμα γνώσεων και δεξιοτήτων που θεωρούμε απαραίτητο να κατέχει κάθε πολίτης, θέματα και δεξιότητες που μέχρι τώρα έμεναν εκτός Γυμνασίου λόγω της μικρής ηλικίας των μαθητών». Θα τάχετε μάθει στο Γυμνάσιο, τι θέλετε από κει και πέρα, μοιάζει να λέει το πόρισμα.
ΣΤ) Αποφασιστική αντιμετώπιση του ζητήματος ροής προς την τεχνική εκπαίδευση. Ας πούμε εδώ δυο λόγια παραπάνω: Είναι γνωστός ο διακαής πόθος του συστήματος να σπρώξει τη μαθητική νεολαία προς την Τεχνική Εκπαίδευση. Το πόρισμα το λέει σαφώς όταν γκρινιάζει ότι ενώ στην Ελλάδα «το 75% των παιδιών κατευθύνονται στο Γενικό και 25% στο Τεχνικο-Επαγγελματικό ενώ στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες γίνεται το ακριβώς αντίθετο» και προσθέτει ότι «πρέπει να βελτιωθεί αυτή η αναλογία». Και επειδή η εξαρτημένη Ελλάδα της παραγωγικής αποσυγκρότησης δεν είναι Γερμανία, το πέταγμα στην ΤΕ εκπαίδευση δεν μπορεί να έχει κανένα ελκυστικό στοιχείο (ούτε καν της ανεύρεσης ενός μεροκάματου). Πρέπει να είναι κανονικό πέταγμα μέσω διαδικασίας απόρριψης. Εδώ κολλάνε και οι αντιφάσεις του πορίσματος, το οποίο στη σελ. 6 δηλώνει ότι για την επιλογή τύπου Λυκείου οι «εξετάσεις αποκλείονται κατηγορηματικά» για να μας εξηγήσουν τελικά οι συντάκτες (που, προφανώς, θέλουν να κρυφτούν αλλά η χαρά δεν τους αφήνει) ότι η επιλογή Λυκείου θα καθορίζεται από εξετάσεις με τράπεζα θεμάτων, από ένα… πλέγμα κριτηρίων, από την αξιολόγηση του θα έχει κάνει ο εκπαιδευτικός, από περιγραφική αξιολόγηση άλλων εκπαιδευτικών του σχολείου και από την άποψη του Μέντορα καθηγητή. Η χυδαιότητα χτυπάει κόκκινο. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να συμμετάσχουν στο έγκλημα του βίαιου σπρωξίματος των μαθητών στην ΤΕ…
Ζ) Αντίστοιχα, αποφασιστική αντιμετώπιση του ζητήματος ροής προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πέρα από την εντατικοποίηση που περιγράφηκε, σημαντικό ποιοτικό στοιχείο είναι η εισαγωγή κριτηρίων εισαγωγής από το κάθε πανεπιστήμιο.
Η) Μεγάλη εντατικοποίηση της δουλειάς των καθηγητών και πλήρης διάλυση των εργασιακών σχέσεων. Και, ταυτόχρονα, παραπέρα διαίρεση του κλάδου μέσω «κινήτρων» (τα οποία, αν υπάρξουν, εκτιμάμε ότι θα είναι απλώς φρένο στην παραπέρα χειροτέρευση των εργασιακών συνθηκών, μισθού κλπ.). Στο σημείο αυτό είναι τόσο ωμό το κείμενο, που θα αρκεστούμε να μεταφέρουμε αποσπάσματα:
«...η μεταρρύθμιση θα ταράξει λιμνάζοντα νερά στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και κατά συνέπεια αναμένεται να συναντήσει αντιστάσεις. Η θέσπιση κινήτρων θα έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα στην κάμψη των αντιστάσεων(!). Εναλλακτική λύση είναι η στρατολόγηση νέου δυναμικού αποφοίτων των πανεπιστημίων κατά την τελευταία πενταετία με φρέσκιες γνώσεις, όρεξη για δουλειά και δυνατότητα διαμόρφωσης νέων επαγγελματικών συνηθειών». Και ποιες είναι άραγε αυτές οι… νέες επαγγελματικές συνήθειες; Ας ανατρέξουμε στο πόρισμα:
«…μετακινήσεις από σχολείο σε σχολείο… εξοικείωση με νέα προγράμματα σπουδών σε αρκετά γνωστικά αντικείμενα… «απώλεια» του γνωστικού αντικειμένου… κατάρτιση και επιμόρφωση… παραγωγή υλικού… διαχείριση των 150 ειδικοτήτων που υπάρχουν… κοκ.»
Και βεβαίως η αξιολόγηση: «θα δοθεί η δυνατότητα σε όσους είτε δεν μπορούν είτε δεν επιθυμούν να ενταχθούν στο νέο πλαίσιο να μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες, εκτός σχολικής τάξης». Και βέβαια καθηγητής… «μέντορας», «επιβλέπων διπλωματικών εργασιών», «συντονιστής προγραμμάτων (σημείωση δική μας: υποχρεωτικού) εθελοντισμού» και άπειρα άλλα…
Τι άλλο να πούμε εμείς;

Μια μικρή παρένθεση για κάποια χρωστούμενα
Πριν περάσουμε στα συμπεράσματα που εμείς εξάγουμε, θα υποκύψουμε στον πειρασμό να αναφέρουμε το εξής: Το Υπουργείο Παιδείας επαίρεται ότι κινείται στην κατεύθυνση υλοποίησης πάγιων αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος. Η εξειδίκευση του προγράμματος σπουδών και επιλογής βιβλίου αλλά και η διαθεματικότητα απαντάνε, υποτίθεται, στο (για μας αταξικό και, άρα, ουσιαστικά ανυπόστατο) αίτημα της… παιδαγωγικής ελευθερίας. Θεσμοθετείται και «υποχρεωτική 12ετής κοινή εκπαίδευση» (άντε δύο χρόνια τραβηγμένη πιο νωρίς), ενώ η απόκτηση πτυχίου επαγγελματικής ειδίκευσης μεταφέρεται μετά το Λύκειο. Πάρτε και ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία μέσω της ευελιξίας στα προγράμματα σπουδών «τα οποία θα προσαρμόζονται δυναμικά στις επιταγές της εποχής», πασπαλίστε και με ολίγη από πολιτιστική επανάσταση μέσω της εθελοντικής εργασίας και κοινωνικής προσφοράς και πάρτε τελικά ένα αντιλαϊκό έκτρωμα που πατάει σε όλη τη ρεφορμιστική βεντάλια «αιτημάτων», των οποίων οι εμπνευστές νόμιζαν ότι σε συνθήκες πολιτικής εξουσίας της εξαρτημένης αστικής τάξης θα φτάσουν στην αταξική κοινωνία μέσω θεσμικών παιδαγωγικών και εκπαιδευτικών νομοθετικών ρυθμίσεων. Αυτοκριτικές βέβαια δε θα ακουστούν. Όπως δεν ακούστηκαν με τα αλήστου μνήμης «1400 ευρώ κατώτατος μισθός», αίτημα – προαπαιτούμενο πριν λίγα χρόνια για να φτιαχτεί οποιοδήποτε κοινό πλαίσιο. Θα μας πούνε ότι «δεν εννοούσαμε εμείς κάτι τέτοιο όταν μιλούσαμε για σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία», θα μας πούνε ότι «δεν εννοούσαμε εμείς αυτό το ενιαίο δωδεκάχρονο» κοκ. Και θα λένε βέβαια αλήθεια. Αυτό που αποδεικνύεται, όμως, είναι ότι, όταν κανείς διατυπώνει αιτήματα, πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός και να λαμβάνει υπόψη του τρεις βασικούς παράγοντες: α) να ενώνει σε στόχους μαζικής κίνησης και αγώνα, β) να μην παράγει συγχύσεις σε σχέση με τη φύση αυτής της κοινωνίας (η οποία δεν εξανθρωπίζεται αλλά ανατρέπεται) και των μηχανισμών της και γ) να λαμβάνει υπόψη του τον ταξικό και πολιτικό συσχετισμό. Αλλιώς θα συνεχίζονται οι εικονικές αντεπιθέσεις σε πραγματικές συνθήκες άτακτης υποχώρησης.
Για το «χτύπημα των φροντιστηρίων» και την «κατάργηση των εξετάσεων»
Αν το πόρισμα χαρακτηρίζεται από ωμότητα και κυνισμό απέναντι στους εκπαιδευτικούς (στάση που πατάει στη διάλυση του συνδικαλιστικού κινήματος και στην υπεροψία του συστήματος απέναντί τους), στο ζήτημα των φροντιστηρίων όπως άλλωστε και στο ζήτημα της… κατάργησης των εξετάσεων (τα ζητήματα δηλαδή που αφορούν άμεσα την –απρόβλεπτη- νεολαία), το ψέμα πάει σύννεφο. Σε αντίθεση με το προπαγανδιστικό θράσος της κυβέρνησης, όσοι μαθητές συνεχίζουν στο Λύκειο όχι μόνο δε θα είναι απελευθερωμένοι από τα φροντιστήρια, αλλά και τα ίδια τα λύκεια θα είναι προσαρμοσμένα στην ανάγκη των μαθητών να ανταποκριθούν στις απανωτές εξετάσεις στην τράπεζα θεμάτων. Οι δύο τάξεις του Λυκείου θα συμπληρώνουν τα φροντιστήρια, τα οποία θα συνεπικουρούν και μια επιπρόσθετη δουλειά: τη συγγραφή της διπλωματικής. Με δυο λόγια, το «νέο Λύκειο» αποτελεί ένα κέντρο εντατικοποίησης, εξετάσεων, ταξικών φραγμών και φροντιστηριακού τύπου εκπαίδευσης.
Συνόψιση και τα καθήκοντα του κινήματος
Συνοψίζοντας: Η τελική πρόταση που προέκυψε από τον λεγόμενο Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία αποτελεί μια απόλυτη ευθυγράμμιση στις εργαλειοθήκες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, μια συνολική αντιδραστική αναπροσαρμογή της αστικής εκπαίδευσης την εποχή της καπιταλιστικής κρίσης, των μνημονίων και του βαθέματος της εξάρτησης της χώρας. Ακουμπά κάθε πτυχή της εκπαιδευτικής ζωής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και βάζει στο στόχο με συνολικό τρόπο όλα τα κομμάτια του λαού που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία: τους μαθητές, τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς. Τρεις λέξεις συνοψίζουν την καταιγίδα. Περικοπές, φραγμοί, ξεζούμισμα. Πιο συγκεκριμένα:
  • Όλη η δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα είναι σε δίνη περικοπών: βιβλία, εκπαιδευτικοί, αίθουσες όλα με το σταγονόμετρο.
  • Το μαζικό Γυμνάσιο θα το διαδέχεται ένα Λύκειο για λίγους, άγρια ταξικό, εξεταστικό και διαφοροποιημένο. Νέοι φραγμοί θα τίθενται κατά το δοκούν από τα Πανεπιστήμια για την πρόσβαση σε αυτά. Το οικονομικό κόστος των οικογενειών στο δρόμο για την Τριτοβάθμια θα είναι ακόμα πιο δυσβάσταχτο.
  • Μετά το Γυμνάσιο θα ωθείται μεγάλο τμήμα του μαθητικού δυναμικού στην τεχνική εκπαίδευση.
  • Οι εκπαιδευτικοί όχι μόνο θα βρεθούν μπροστά σε ένα νέο απάνθρωπο εργασιακό περιβάλλον αλλά θα κληθούν να κάνουν διάφορες «βρωμοδουλειές» (εμπλοκή με μαθητεία, «εθελοντισμούς», σπρώξιμο μαθητών στην ΤΕ εκπαίδευση κλπ).
Η ίδια η ένταση και η ποιότητα της επίθεσης κάνει δυνατή τη δημιουργία μετώπου αντίστασης εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών που θα αναδείξει ως βασικούς στόχους τους αντίθετους από τις αντιδραστικές επιδιώξεις του συστήματος και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με τις πλάτες της ΕΕ, του ΟΟΣΑ αλλά και όπως είναι φανερό και της ντόπιας αστικής τάξης.

  • Να αποτραπεί η αντιδραστική επέλαση στην εκπαίδευση.
  • Παλεύουμε για δωρεάν σπουδές για όλους κόντρα στους ταξικούς φραγμούς – ενάντια στην κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών, εκπαιδευτικών.
  • Παλεύουμε για κάλυψη όλων των αναγκαίων που διασφαλίζουν ανθρώπινες συνθήκες σπουδών – ενάντια στις περικοπές και τους κόφτες.
  • Παλεύουμε για μόνιμη σταθερή δουλειά με πλήρη δικαιώματα για όλους – για μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών – ενάντια στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων και στο ξεζούμισμα των εκπαιδευτικών – ενάντια στη χρησιμοποίηση των εκπαιδευτικών στην εκστρατεία συντριβής των δικαιωμάτων της νεολαίας στις σπουδές και στη δουλειά.
  • AΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2016

ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΛΙΓΟΜΕΛΗ ΤΩΝ ΕΠΑΛ




 
Α’ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
(Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ)
Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                   
ΤΑΧ. ΚΩΔΙΚΑΣ: 19200
ΤΗΛΕΦΩΝΟ - FAX: 2105561490
 
 
Ελευσίνα  03/10/2016
 
 

Συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας ενάντια στη κατάργηση Τομέων και Ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ σε Πανελλαδικό επίπεδο

Η Γενική Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ το Σάββατο, 1η Οκτωβρίου, αποφάσισε να γίνουν κινητοποιήσεις τις αμέσως επόμενες ημέρες από την ΟΛΜΕ, τις ΕΛΜΕ, Συλλόγους διδασκόντων, τους γονείς, τους μαθητές και τις τοπικές κοινωνίες.
Άμεσος στόχος είναι η απάντηση του κλάδου στη γενικευμένη επίθεση  του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης να καταργήσει πάρα πολλά ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ σε Πανελλαδικό επίπεδο.    

Για το λόγο αυτό αποφασίστηκε απ’ τη ΓΣ των προέδρων πανελλαδική  κινητοποίηση την Τετάρτη  5 Οκτωβρίου, με διευκολυντική στάση εργασίας 11:00-14:00μμ και 14:00-17:00μμ

 Στην Αττική θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση, στις 13:30μμ στο Υπουργείο Παιδείας.

 Επιπλέον, επειδή τα προβλήματα στην εκπαίδευση είναι αλληλένδετα και οφείλονται στις εφαρμοζόμενες μνημονιακές πολιτικές,  αποφασίστηκε απ’ τη ΓΣ των προέδρων πανεκπαιδευτική κινητοποίηση  στο επόμενο διάστημα για όλα τα κρίσιμα προβλήματα της Εκπαίδευσης. Στόχος είναι να γίνει σε συνεργασία με τη ΔΟΕ, τους Συλλόγους ΠΕ, γονείς και μαθητές. 

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.
ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΚΑΡΥΩΤΗΣ
Καρυώτης Δημήτρης
 
 
 
ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΕΛΜΕ
Η Γραμματέας του Δ.Σ.
ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΓΙΟΥΛΗ
Βασιλείου Γιούλη



  Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255

FAX: 210 3311338


e-mail:olme@otenet.gr                                                            Αθήνα, 03/10/2016

 

 

ΨΗΦΙΣΜΑ – ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝ. ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ (1/10/2016)

 

 

            Με τις συντηρητικές αναδιαρθρώσεις, που συντελούνται με την εφαρμοζόμενη πολιτική, στην ΤΕΕ παρατηρείται συρρίκνωση του προγράμματος σπουδών και μεταφορά τους στο 4ο έτος μαθητείας. Επίσης, υπάρχει μεγάλη μείωση τομέων, ειδικοτήτων και τμημάτων γενικής, που οδηγεί σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις ΕΠΑΛ. Επιπλέον, ανοίγει ο δρόμος για να καταργηθούν στην πράξη συγκεκριμένοι τομείς σε πανελλαδικό επίπεδο.

            Στις συνθήκες αυτές τα ολιγομελή τμήματα, που έφτασαν προς έγκριση σε Διευθύνσεις και Περιφέρειες, ήταν τα λιγότερα από κάθε άλλη φορά. Αντίστοιχα εγκρίθηκαν τα λιγότερα από κάθε άλλη φορά προς το παρόν.

            Απέναντι σε αυτή την κατάσταση υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των μαθητών και της κοινωνίας συνολικά. Υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων και την περιουσία του ελληνικού λαού που είναι τα σχολεία και ο πανάκριβος εξοπλισμός τους. Επιπλέον, επιβάλλεται να μη διατίθενται οι εκπαιδευτικοί σε πάνω από 2 σχολεία, εκτός Διεύθυνσης και εκτός νησιού. Αυτό θίγει εκτός από τα στοιχειώδη δικαιώματά μας τη λειτουργία των σχολείων και τα δικαιώματα των μαθητών μας.

             Καλούμε τους συναδέλφους της Αττικής, να συμμετέχουν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπ. Παιδείας την Τετάρτη, 5/10/16 στις 1.30 μ.μ. και σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στις περιφερειακές και στις κατά τόπους διευθύνσεις εκπαίδευσης την ίδια μέρα.

            Για τη διευκόλυνση συμμετοχής των συναδέλφων στις συγκεντρώσεις η ΟΛΜΕ κηρύσσει 3ωρη στάση εργασίας την Τετάρτη, 5/10/10 (από 11.00 έως 14.00 και από 14.00 έως 17.00).

Για την κατάργηση των «κοινών» 3ώρων


   Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255

FAX: 210 3311338


e-mail:olme@otenet.gr                                                            Αθήνα, 03/10/2016

 

ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΓΕΝ. ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ (1/10/2016)

Για την κατάργηση των «κοινών» 3ώρων

 

Οι πολύ μεγάλες επεμβάσεις του Υπουργείου στις ώρες των μαθημάτων προκαλούν περισσότερες μετακινήσεις συνάδελφων από τα προηγούμενα χρόνια και μάλιστα μπορεί να κάνουν μάθημα από την 1η μέχρι και την 6η ή την 7η ώρα προκειμένου να βγει το πρόγραμμα. Πολλοί συν/φοι περιπλανώνται σε 2, 3 και 4, ίσως και 5 σχολεία προκειμένου να καλύψουν το υποχρεωτικό τους ωράριο. Σε πολλές περιπτώσεις αναγκάζονται να μετακινηθούν την ίδια μέρα σε δυο σχολεία διαφορετικά και σε αρκετή απόσταση μεταξύ τους. Αυτό από μόνο του δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην σύνταξη των προγραμμάτων μαζί με τη σταθερή μέρα για ενημέρωση των γονέων, που πρέπει να ληφθεί υπόψη στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Ο προγραμματισμός αυτός με τον επιπλέον περιορισμό του κενού κοινού τρίωρου δεν μπορεί να λειτουργήσει. Οι παρενέργειες στο πρόγραμμα των σχολείων είναι μεγάλες. Συγκεκριμένα μαθήματα, που μέχρι τώρα αποφεύγονταν να διδάσκονται τις τελευταίες ώρες, θα πάνε υποχρεωτικά εκεί. Θα υπάρχουν συνάδελφοι που την μία ημέρα θα έχουν έξι ή επτά συνεχόμενες διδακτικές ώρες και την επομένη μία, με ό, τι αυτό σημαίνει για την ποιότητα του εκπαιδευτικού τους έργου. Επιπλέον θα αναγκάζονται οι γονείς να έρχονται δύο ή τρεις ημέρες στο σχολείο για να ενημερωθούν, αφού θα είναι αδύνατο να ορισθεί συγκεκριμένη ημέρα ενημέρωσης..

Επομένως, αποτελεί αυταρχική υπερβολή να απαιτείται από όλα τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς να προσαρμόσουν το πρόγραμμά τους, για να «διευκολυνθούν» οι σχολικοί σύμβουλοι για κάποιες ελάχιστες επισκέψεις στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Επίσης, οι σύμβουλοι μετά την ανάληψη και διοικητικών αρμοδιοτήτων (έγκριση ωρολογίου προγράμματος κλπ) επιβάλλεται να μην εξελιχθούν σε νέους επιθεωρητές.

Για όλους αυτούς τους λόγους καλούμε:

·         Τους συλλόγους διδασκόντων να υποστηρίξουν την εκπαιδευτική και παιδαγωγική πλευρά του ωρολογίου προγράμματος κι όχι τη συγκεκριμένη οδηγία για το κοινό κενό τρίωρο.

·         Τους σχολικούς σύμβουλους να καταθέσουν προγραμματισμό των επισκέψεων τους στα σχολεία ώστε το κάθε ένα την ημέρα της επίσκεψής τους να κάνει τη σχετική τροποποίηση στο πρόγραμμά του. Επίσης, να αποφεύγουν με κάθε τρόπο αυταρχικές συμπεριφορές, που δεν συνάδουν καθόλου με τον κύριο ρόλο τους, τον παιδαγωγικό.

 

Από τη Γ.Σ. των Προέδρων των ΕΛΜΕ

Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2016

Διδασκαλία Αγγλικής:"αναβάθμιση" ή "υποβάθμιση" είναι αυτό που ζούμε;


H κυριαρχία της Αγγλικής Γλώσσας σαν Παγκόσμιας Γλώσσας δεν ήταν επιλογή που έγινε γιατί ήταν εύκολη στην εκμάθηση της ή ήταν η γλώσσα που μιλούσαν στην πλειοψηφία τους οι λαοί.Επιβλήθηκε μέσα από αιματοβαμμένους δρόμους,ξερίζωμα αυτοχθόνων πληθυσμών και επικυριαρχία και εξαναγκασμό,Πρώτα από την τότε κραταιά Αγγλία και την αποικιοκρατία και αργότερα μετά το Β Παγκόσμιο πόλεμο,με την επικράτηση της παντοδυναμίας των Η.Π.Α.
     Ως αποτέλεσμα όλου αυτού,οι χώρες που δεν έχουν την Αγγλική σαν μητρική ή επίσημη γλώσσα,να διανύουν έναν αγώνα δρόμου που ξεκινάει σε όλο και μικρότερες ηλικίες,για να την "κατακτήσουν",μαζεύοντας πιστοποιητικά και διπλώματα που θα τους διασφαλίσουν μια θέση εργασίας ή μια θέση σπουδών.Και φυσικά,ξοδεύοντας τεράστια ποσά σε ιδιωτικά μαθήματα,φροντιστήρια,εκδοτικούς οίκους ξένους και ντόπιους,που ανταγωνίζονται ποιος θα πάρει τη μερίδα του λέοντος σε μια αγορά που συνεχώς δημιουργεί και νέες απαιτήσεις.Και από δίπλα,ξένα πανεπιστήμια και κολλέγια,που προκηρύσσουν εξετάσεις για πτυχία που θα δώσουν άλλο ένα πιστοποιητικό,που κατά πάσα πιθανότητα θα οδηγηθεί στα αζήτητα,σε μια ανύπαρκτη αγορά εργασίας ή σε μια ζούγκλα εργασιακή,που ποτέ αυτό που έχεις εσύ δεν επαρκεί!
   Η μπίζνα τεράστια,τόσο όσο αφορά τα φροντιστήρια,όσο και τα αγγλο-αμερικάνικα κεφάλαια.
Κι εκεί κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 90 έρχεται η Ε.Ε.να
"ρυθμίσει" το εκπαιδευτικό τοπίο και να φροντίσει όλα τα παιδιά;;; να αποκτήσουν γλωσσομάθεια.Με οδηγίες και επιβολή της λοιπόν ,γίνεται υποχρεωτικό να διδαχθεί σε όλη την Ευρώπη η Αγγλική Γλώσσα αρχικά και μετέπειτα και μια δεύτερη ξένη γλώσσα,Γερμανικά ή Γαλλικά,μια και τις υπόλοιπες γρήγορα τις έφαγε το μαύρο σκοτάδι.Μόνο σε επίπεδο διακηρύξεων έμειναν και στα έντυπα που συμπλήρωναν οι μαθητές για τις προτιμήσεις τους,για να τους ανακοινώσουν λίγο αργότερα"Λυπούμαστε,η γλώσσα που δηλώσατε δεν θα διδαχθεί ελλείψη εκπαιδευτικών.
 Ήταν η φροντίδα να μάθουν τα παιδιά των Ευρωπαίων πολιτών ξένη γλώσσα ή ήταν ο προπομπός όσων έρχονταν σε πολλά επίπεδα;
Οι καθηγητές λοιπόν της Αγγλικής Γλώσσας (καθώς και μουσικοί και γυμναστές)πέρασαν την πόρτα της Α/θμιας Εκπαίδευσης και για πρώτη φορά στο χώρο της άρχισαν να εφαρμόζονται νέα εργασιακά"ήθη".Οι καθηγητές που βαφτίστηκαν εκπαιδευτικοί.δούλευαν όχι 21 αλλά 24 ώρες και δεν δούλευαν σε ένα αλλά σε πολλά σχολεία.Και κουμπώνοντας και το θεσμό του ολοήμερου,δούλευαν και απόγευμα,δούλευαν και ωρομίσθιοι. Οταν δεν έφταναν οι ώρες,πηγαινοέρχονταν από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο ή το Λύκειο,ακόμα και σε διπλανές πόλεις,αλλά και σε απομακρυσμένα χωριά.
  Τότε κανένα δεν απασχολούσε ο Γολγοθάς των ειδικοτήτων,κι ας λέγαμε κάποιοι πως ήταν ο προπομπός γενικότερων εξελίξεων.Και κυρίως δεν απασχολούσε τις ομοσπονδίες μας.
   Και περνάνε δεκαπέντε χρόνια και ξαφνικά" αφού το τοπίο στη δημόσια εκπαίδευση έχει γίνει μαύρο,αφού σχεδόν το σύνολο των εκπαιδευτικών έχει μετατραπεί σε περιφερόμενο θίασο,αφού έχουν δημιουργηθεί σκόπιμες υπερααριθμίες για να καλύψουν κενά,η  κυβέρνηση που τα εφαρμόζει όλα τούτα, "αναγνωρίζει" την αξία των εκπαιδευτικών Αγγλικής" και σε γεμάτο αμφιθέατρο για την Αγγλική Γλώσσα,ο υπουργός εξαγγέλει αναβάθμιση του μαθήματος και απονομή πτυχίου από το σχολείο.
  Tαυτόχρονα,σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσει εκπαιδευτικούς,αποφασίζει το Υπουργείο να κόψει τα μονά τμήματα επιπέδων Αγγλικής και να τα συγχωνεύσει,δημιουργώντας έτσι ένα πλεόνασμα ωρών των εκπαιδευτικών Αγγλικών για να κρατάει σε ομηρία τους εκπαιδευτικούς και να μπορεί να τους χρησιμοποιήσει όπου χρειαστεί,είτε σε Α/θμια είτε σε β/θμια είτε σε ΙΕΚ και (γιατί όχι;)σε άλλες δομές που θα χρειαστεί;
  Κι ενώ αρχικά αναφέρονταν μόνο στιςκατατακτήριες της Α' Γυμνασίου,λίγο αργότερα στάλθηκε η διευκρίνιση ότι αφορά και τις υπόλοιπες τάξεις,Κατάργηση λοιπόν ήδη υπαρχόντων τμημάτων αν δεν είναι πάνω από 12 μαθητές και φυσικά κατανομή του τρίτου τμήματος είτε στα άλλα δυο με επιβάρυνση του αριθμού μαθητών,είτε στη δημιουργία ενός τμήματος,του ενός επιπέδου αντί για δυο που προβλέπονταν πριν.Και η κινητικότητα καλά κρατεί!
Τα πυροτεχνήματα για παροχή πτυχίων μέσα στο σχολείο,είναι πάντα εντυπωσιακά,αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα σβήνουν και γίνεται πάλι σκοτάδι. Όσοι διδάσκουμε την Αγγλική Γλώσσα γνωρίζουμε καλά πως η αδιαφορία της εκάστοτε κυβέρνησης για την οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών για να αποκτήσουν τα παιδιά τους πιστοποίηση ξένης γλώσσας,που οι ίδιες πλασάρουν με τόσο ζήλο,περνάει μέσα από τη συνεχή μείωση ωρών ,το ακατάλληλο διδακτικό υλικό,την ασύνδετη ύλη που διδάσκεται και κυρίως την απαξίωση του εκπαιδευτικού που γίνεται εργαζόμενος-λάστιχο να καλύπτει το συνεχώς μειούμενο διδακτικό ωράριο του.
Το να επικεντρώσουμε στο δικό μας μάθημα και το τι κακό παθαίνουμε,όμως,είναι βαθύτατα λαθεμένο και επικίνδυνο.Δεν είναι μόνο οι καθηγητές της Αγγλικής που βάλλονται,Ουτε υπάρχουν οι προνομιούχοι άλλων κλάδων,που συχνά ακούγεται.Αυτό συμβαίνει με όλους τους κλάδους με αποτέλεσμα να χάνουμε τους πραγματικούς στόχους ,που είναι η διατήρηση της σταθερής και μόνιμης εργασίας και το δικαιώματος  των μαθητών στη μόρφωση, Και  την ανάγκη να χρεώσουμε το ζήτημα στους πραγματικούς ενόχους,που δεν είναι άλλοι από την κυβέρνηση και το σύστημα που υπηρετεί είναι πλέον πραγματικότητα.
  Αν κοιτάξουμε προσεχτικά όσα συμβαίνουν στην εκπαίδευση,θα δούμε τη γραμμή που τα ενοποιεί,ανεξάρτητα από ειδικότητα,που δεν είναι άλλη από την προσπάθεια της κυβέρνησης να υποστηρίξει την ίδια πολιτική αδιοριστίας ξεζουμίζοντας τους εκπαιδευτικούς,και ταυτόχρονα να απολύσει χιλιάδες συναδέλφους μας αναπληρωτές,Και βασικό εργαλείο σε αυτό έχει, το να στρέφουμε ο ένας τα βέλη ενάντια στον άλλο. Έχοντας ήδη υποστεί τον κατακερματισμό της συλλογικότητας μας,με το να τρέχουμε από σχολείο σε σχολείο για να γλυτώσουμε από το βραχνά της υπεραριθμίας,αρχίζουμε να νοιώθουμε ανακουφισμένοι απλά γιατί δεν βρεθήκαμε απέξω.
    Ενώ ΕΙΜΑΣΤΕ ΗΔΗ ΑΠΕΞΩ!Απέξω από τη συλλογική διαπραγμάτευση,απέξω από τους κοινούς αγώνες,απέξω από την πεποίθηση πως μόνο οι συνολικοί μας αγώνες με αποφασιστικότητα και διάρκεια μπορούν να σταματήσουν αυτή την επίθεση ενάντια στις εργασιακές μας σχέσεις.
Κι αυτός ο αγώνας δεν θα πετύχει με παζάρια και συνδιαλλαγές για το πώς θα τη σκαπουλάρει ο καθένας από εμάς σαν άτομο ή σαν ειδικότητα,αλλά με τον κοινό μας αγώνα για δουλειά και σπουδές,
Είναι στο δικό μας χέρι να πιάσουμε ξανά το νήμα της συλλογικής απάντησης και να ανατρέψουμε αυτή την πολιτική που πάει να μας πείσει πως είναι μονόδρομος η λιτότητα και η διάλυση των εργασιακών μας σχέσεων και του δημόσιου σχολείου.

Ουρανία Σταυρακάκη,μέλος των Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών
ΠΕ 06

Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2016

ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 29/9/2016

                      
Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22 Ελευσίνα
ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 2105561490
FAX: 2105561490
                                                                                        


Ελευσίνα 21/09/2016



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  ΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ


ΗΜΕΡΑ ΠΕΜΠΤΗ  29/09/2016 ΚΑΙ ΩΡΑ 13:00 ΜΜ
ΣΤΟ 2ο ΛΥΚΕΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
ΜΕ ΘΕΜΑ:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ

(Υπάρχει άδεια διευκόλυνσης για τα μέλη της ΕΛΜΕ που θα συμμετέχουν)
ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 01/10/2016
ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ  ΓΣ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΗΣ ΟΛΜΕ



ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ 2016


Α’ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
(Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ)
Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                   
ΤΑΧ. ΚΩΔΙΚΑΣ: 19200
ΤΗΛΕΦΩΝΟ - FAX: 2105561490


Ελευσίνα  21/09/2016

ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Η αιμοδοσία της ΕΛΜΕ, για τον μήνα Οκτώβριο, θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του ΘΡΙΑΣΙΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ.
Για να μη δημιουργηθεί συνωστισμός, το νοσοκομείο μας όρισε τρεις διαφορετικές ημέρες που μπορούν να προσέρχονται οι εκπαιδευτικοί της Δυτικής Αττικής για να δώσουν αίμα.
Σε κάθε περίπτωση ο μέγιστος αριθμός εκπαιδευτικών που μπορούν να προσέρχονται για αιμοδοσία ανά ημέρα δεν μπορεί να ξεπερνάει τους δέκα (10).

Το πρόγραμμα αιμοδοσίας της Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ είναι το παρακάτω:
ΗΜΕΡΑ
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
ΔΕΥΤΕΡΑ
03/10/2016
ΤΡΙΤΗ
11/10/2016
ΤΕΤΑΡΤΗ
19/10/2016
Σε κάθε περίπτωση η προσέλευση στο ΚΕΝΤΡΟ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ του ΘΡΙΑΣΙΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ των εκπαιδευτικών θα είναι στις 9:00 πμ έως τις 14:00 μμ
Παρακαλούνται οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να πάρουν μέρος στην αιμοδοσία της ΕΛΜΕ να δηλώσουν συμμετοχή στο e-mail της ΕΛΜΕ ή στα μέλη του ΔΣ, όπου θα δηλώνουν την ημέρα συμμετοχής τους, για να συντονίσουμε την διαδικασία.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ


Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Καρυώτης Δημήτρης


Η Γραμματέας του Δ.Σ.

Βασιλείου Γιούλη