Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 1 Μαρτίου 2022

Κάλεσμα σε έκτακτη γενική συνέλευση ΕΛΜΕ 3-3-22

 

                       

                     

Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22 Ελευσίνα

ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 2105561490

FAX: 2105561490

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http://aelmedytikattik.blogspot.gr/

                                                                                           

 

 

Ελευσίνα 27/2/2022

 

 

 

ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ  

ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

ΗΜΕΡΑ ΠΕΜΠΤΗ  3/3/2022 ΚΑΙ ΩΡΑ 2:30 μμ

ΣΤΟ 2ο ΛΥΚΕΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ

ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ:

· τοποθετήσεις - μετακινήσεις - υπερωρίες - κενά στα σχολεία: συνεχίζουμε τις δράσεις μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας

· ακρίβεια - πληθωρισμός - μισθολογική καθήλωση και ανάγκη πάλης για αυξήσεις

· αξιολόγηση σχολικής μονάδας - αυτονομία - εξεταστικοί φραγμοί (ΕΒΕ- τράπεζα θεμάτων) - PISA: πώς οργανώνουμε τον αγώνα μας

· υγειονομικά μέτρα στα σχολεία - διαχείριση πανδημίας

· αντιπολεμική δράση - διεθνείς εξελίξεις στην Ουκρανία

Θα τηρηθούν τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα

 

 

ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

           

 

Ψήφισμα για περικοπές επιδομάτων στις καθαρίστριες

 

                            

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                  

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα  19/2/2022

 

ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΣΤΟ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΟ ΕΠΙΔΟΜΑ

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Α΄ ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής συμπαραστέκεται στον δίκαιο αγώνα των εργαζόμενων στην καθαριότητα των σχολικών μονάδων για να μην περάσει καμία περικοπή στο ανθυγιεινό επίδομα.

Η δήθεν ανεξάρτητη επιστημονική επιτροπή του Υπουργείου Οικονομικών, με πόρισμα που ανακοινώθηκε πρόσφατα έχει σκοπό να εφαρμόσει μνημονιακή δέσμευση για εξορθολογισμό των ΒΑΕ, προωθώντας περικοπές στο ανθυγιεινό επίδομα των σχολικών καθαριστριών. Στη συνάντηση που είχε ο αναπληρωτής υπ. Οικονομικών Θ. Σκυλακάκης με την ΑΔΕΔΥ, αποκάλυψε ότι οι μειώσεις θα γίνουν μέχρι το Μάρτιο ενόψει της επόμενης μνημονιακής αξιολόγησης. Οι μειώσεις αφορούν σε περισσότερους από 30.000 εργαζόμενους διαφόρων κλάδων και γίνονται μέσω της κατάταξής τους σε κατηγορίες. Οι καθαρίστριες πχ που εντάσσονταν έως τώρα στην πρώτη κατηγορία, ….υποβιβάζονται στη δεύτερη άρα θα υποστούν την αντίστοιχη μείωση.

Οι σχολικές καθαρίστριες είναι αυτές που εργάζονται για χρόνια σε καθεστώς ομηρίας με 10μηνες συμβάσεις με πολλές από αυτές να έχουν βρεθεί ξαφνικά χωρίς δουλειά και άλλες να εργάζονται με λιγότερες ώρες με μειωμένους μισθούς. Είναι οι εργαζόμενες πού τα δύο χρόνια και πλέον της πανδημίας προσπαθούν με αυτοθυσία να κρατούν τα σχολεία καθαρά για την προστασία της υγείας των παιδιών και των εκπαιδευτικών. Σε πολλές περιπτώσεις χωρίς τα κατάλληλα μέτρα ατομικής προστασίας που συνήθως τα πληρώνουν από την τσέπη τους ενώ παράλληλα αποκλείστηκαν και από τη χορήγηση του δωρεάν self test. Εργάζονται καθημερινά καθαρίζοντας χώρους με μεγάλη συρροή κρουσμάτων, χρησιμοποιώντας δυνατά απολυμαντικά που επηρεάζουν την υγεία τους.

Σε αυτές τις συνθήκες αντί οι εργαζόμενες σχολικές καθαρίστριες να μονιμοποιηθούν, αντί να αυξηθεί το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, να τους χορηγούνται τα μέσα ατομικής προστασίας η κυβέρνηση τους ετοιμάζει νέα αρνητική έκπληξη.  Το πόρισμα της επιτροπής προβλέπει την περικοπή του επιδόματος στα 70 ευρώ από 150 ευρώ που είναι σήμερα. Την ίδια στιγμή που η ακρίβεια εξανεμίζει τους ήδη τσακισμένους μισθούς, που η θέρμανση είναι πολυτέλεια σε δεκάδες λαϊκά νοικοκυριά, κάθε σκέψη για μείωση η περικοπή είναι απαράδεκτη.

Διεκδικούμε:

·        Καμία περικοπή του ανθυγιεινού επιδόματος

·        Όχι στην κατηγοριοποίηση των δικαιούχων ΒΑΕ

·        Αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού

·        Ξεπάγωμα των κλιμακίων της διετίας 2016-17

·        Μονιμοποίηση των συμβασιούχων που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες

·        Ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας στα σχολεία

·        Όχι σε ρατσιστικούς διαχωρισμούς με βάση την ιθαγένεια που εμποδίζουν το δικαίωμα στην εργασία

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Ιωαννίδης Τάσος

 

 

 

ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΕΛΜΕ

Ο Γραμματέας του Δ.Σ.

 

Λουκόπουλος Κώστας

 

Ψήφισμα για φοιτητές Γεωλογικού

 

                            

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                  

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα  19/2/2022

 

 

Να αποσυρθεί άμεσα η μήνυση που κατέθεσε ο καθηγητής Δ. Κωστόπουλος σε 3 μέλη του φοιτητικού συλλόγου Γεωλογικού.

 

Ο συγκεκριμένος καθηγητής, γνωστός στο τμήμα Γεωλογίας για τις «δημοκρατικές» απόψεις του, που στρέφονται ενάντια στο δικαίωμα των φοιτητών να συνδικαλίζονται και να συμμετέχουν σε συλλογικές διαδικασίες, κατηγορεί τους φοιτητές για εξύβριση, απειλή και άλλες ανυπόστατες κατηγορίες, επειδή προχώρησαν σε κινητοποίηση στο γραφείο του μαζί με άλλους φοιτητές, διεκδικώντας ισότιμη συμμετοχή όλων στις εξετάσεις, απέναντι στους αποκλεισμούς που ο ίδιος εντελώς αυθαίρετα επέβαλε.

Οι Φοιτητικοί Σύλλογοι όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα, έδωσαν μεγάλο αγώνα ώστε να μπορούν οι φοιτητές να σπουδάζουν και να εξετάζονται με ανθρώπινους όρους, ενάντια στις συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία και εκμεταλλεύτηκαν κυβέρνηση-πρυτανείες. Στο συγκεκριμένο μάθημα, ο καθηγητής Δ. Κωστόπουλος εντελώς αυθαίρετα επέβαλε τον έλεγχο αστυνομικών ταυτοτήτων στην είσοδο αμφιθεάτρου και τον αποκλεισμό όσων φοιτητών δεν έβρισκε σε δική του προσωπική «λίστα» και όχι της πλατφόρμας του ιδρύματος (!!), οι φοιτητές αντέδρασαν και διεκδίκησαν τα αυτονόητα. Σε κινητοποίηση τους μετά την εξέταση, στο γραφείο του συγκεκριμένου καθηγητή ζήτησαν επανεξέταση του μαθήματος με ίσους όρους για όλους τους φοιτητές, κάτι το οποίο αυταρχικά αρνήθηκε.

Τα γεγονότα που ακολούθησαν και οι αυταρχικές διαθέσεις του καθηγητή ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο, αφού την επόμενη της κινητοποίησης προσπάθησε με πιέσεις προς το τμήμα να κινήσει πειθαρχικές διαδικασίες για την τιμωρία όσων φοιτητών κινητοποιήθηκαν, κατονομάζοντας μάλιστα συγκεκριμένους από αυτούς. Μετά τις δεκάδες αποφάσεις φοιτητικών συλλόγων και συλλογικών φορέων πανελλαδικά που καταδίκασαν την ακραία αυταρχική στάση του καθηγητή και αφού οι κατηγορίες του δεν μπορούσαν να βρουν πουθενά «συμπαραστάτες», οι διαδικασίες αυτές πάγωσαν.

Σήμερα, ένα χρόνο μετά οι φοιτητές αυτοί ενημερώνονται ότι έχει κατατεθεί μήνυση σε βάρος τους από τον καθηγητή Δ. Κωστόπουλο και καλούνται από τις αστυνομικές αρχές να καταθέσουν για να συμπληρωθεί δικογραφία. Πρόκειται για μια ευθεία προσπάθεια τρομοκράτησης και ποινικοποίησης της ελεύθερης συνδικαλιστικής δράσης μέσα στις σχολές, απειλώντας ανοιχτά τους φοιτητές που διεκδικούν ανθρώπινη καθημερινότητα μέσα στις σχολές και αξιοπρεπή εργασία και προοπτική.

Η κίνηση αυτή του καθηγητή που ξεπερνά κάθε όριο στοχοποίησης έρχεται να ευθυγραμμιστεί πλήρως με τις προσπάθειες της Κυβέρνησης μέσα από το νόμο Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη να απαγορεύσει και να καταστείλει οποιαδήποτε κίνηση αμφισβήτησης και οργανωμένης δράσης στο εσωτερικό των σχολών.

Μέσα από τέτοιου είδους διώξεις και απειλές, την αστυνόμευση στα πανεπιστήμια, επιχειρούν να επιβάλουν σιωπητήριο και να πετάξουν έξω από αυτές όποιον «δε συμμορφώνεται». Παράλληλα η ενεργοποίηση του νόμου Χατζηδάκη στα σωματεία αποτελεί προσπάθεια χτυπήματος των σωματείων, της συνδικαλιστικής δράσης και έκφρασης των εργαζομένων μέσα από τα μητρώα μελών, τις ηλεκτρονικές ψηφοφορίες, τις αλλαγές στα καταστατικά κλπ.

 

Διεκδικούμε με  τις συλλογικές μας αποφάσεις και τον καθημερινό αγώνα το δικαίωμα στην ελεύθερη πολιτική δράση και τον συνδικαλισμό στα πανεπιστήμια, τους χώρους εργασίας και ευρύτερα στην κοινωνία. Στεκόμαστε απέναντι σε κάθε προσπάθεια στοχοποίησης φοιτητών, χτυπήματος στη λειτουργία των φοιτητικών συλλόγων και επέμβασης στο εσωτερικό τους.

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΜΗΝΥΣΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ 3 ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΦΣ ΓΕΩΛΟΓΙΚΟΥ

ΚΑΜΙΑ ΣΤΟΧΟΠΟΙΗΣΗ-ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗ ΔΙΩΞΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΔΡΑΣΗ

 

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Ιωαννίδης Τάσος

 

 

 

ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΕΛΜΕ

Ο Γραμματέας του Δ.Σ.

 

Λουκόπουλος Κώστας

 

 

 

Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2022

Έργα και ημέρες του δοτού ΠΥΣΔΕ Δυτικής Αττικής και του Διευθυντή Εκπαίδευσης

 

Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

(ΘΡΙΑΣΙΟΥ-ΜΕΓΑΡΙΔΑΣ-ΕΙΔΥΛΛΙΑΣ)

ΕΛΜΕ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ-ΖΕΦΥΡΙΟΥ-ΦΥΛΗΣ

 Έργα και ημέρες του δοτού ΠΥΣΔΕ Δυτικής Αττικής και του Διευθυντή Εκπαίδευσης

Συνεχίζονται οι απαράδεκτες αποφάσεις του ΔΔΕ και του διορισμένου ΠΥΣΔΕ που αφορούν σε μετακινήσεις – αποσπάσεις συναδέλφων από τα σχολεία τοποθέτησής τους, παρόλο που συμπληρώνουν όλο το ωράριό τους με μαθήματα Α΄ ανάθεσης. Αποφάσεις που έρχονται σε αντίθεση με όλο το πλαίσιο τοποθετήσεων που έχει κατακτηθεί τα προηγούμενα χρόνια και παρά την ανακοίνωση – καταγγελία της ίδιας της ΟΛΜΕ, δυστυχώς συνεχίζονται! Συγκεκριμένα, με βάση την πληροφόρηση των 2 ΔΣ ως τώρα έχουν γίνει γνωστά τα εξής:

·        Απόφαση του ΠΥΣΔΕ τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο για μετακίνηση 2 συναδέλφων ΠΕ79.01 από σχολεία σε Άνω Λιόσια – Ζεφύρι – Φυλή σε άλλα σχολεία εκεί για την κάλυψη κενών. Ωστόσο με την απόφαση αυτή δημιουργήθηκαν άλλα κενά που κάποια καλύφθηκαν μόλις πριν λίγες μέρες! Η μετακίνηση έγινε χωρίς να το επιθυμούν οι συνάδελφοι και συνιστά ανάθεση  μαθημάτων που αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα των συλλόγων διδασκόντων, ως εκ τούτου η συγκεκριμένη απόφαση του ΠΥΣΔΕ δεν είναι νομότυπη. Άλλωστε από πουθενά δεν προβλέπεται αυτή η δυνατότητα για το ΠΥΣΔΕ.

·        Στη συνέχεια ο ΔΔΕ αποφασίζει την ίδια μετακίνηση με την απόφαση του ΠΥΣΔΕ, πιθανόν λόγω των προβλημάτων που αναφέρθηκαν.

·        Με άλλη απόφαση του ΔΔΕ μετακινείται συνάδελφος ΠΕ79.01 από το 3ο Γυμνάσιο Ελευσίνας στο ΕΝΕΕΓΥΛ για 6 ώρες. Μετά από ένσταση της συναδέλφου λόγω έλλειψης προσόντων για διδασκαλία σε ειδικό σχολείο, ο ΔΔΕ με νέα απόφαση τη μετακινεί στα Βίλια.

·        Με απόφαση του ΔΔΕ μετακινείται συνάδελφος αναπληρωτής ΠΕ86 από το Γυμνάσιο Μάνδρας για 10 ώρες στις Ερυθρές για την κάλυψη του μαθήματος του Προσανατολισμού.

·        Με νέα απόφαση του ΔΔΕ αναπληρώτρια συνάδελφος ΠΕ04.04 μετακινείται από το 2ο ΓΕΛ Ελευσίνας στα Άνω Λιόσια για το μάθημα του προσανατολισμού.

·        Πριν λίγες μέρες, το ΠΥΣΔΕ αποφασίζει την παράταση της μετακίνησης των 3 συναδέλφων ΠΕ 79.01 μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς μετά από εισήγηση του ΔΔΕ, παρατείνοντας τις άδικες και καταχρηστικές αποφάσεις και παρά την καταγγελία της ΟΛΜΕ και μάλιστα με διαδικασία «εξπρές», με το ΠΥΣΔΕ να έχει προγραμματιστεί για τις 10 αλλά τελικά να συνεδριάζει μεταξύ 8:30-9:30!

·        Οι “καλές προθέσεις” της διοίκησης να καλύψει τα κενά δεν παρατηρήθηκαν, όταν ενώ υπήρχαν κενά πληροφορικής, την ίδια στιγμή αναπληρώτρια ΠΕ86, αν και τοποθετημένη σε σχολείο, εργάστηκε στη Διεύθυνση παράτυπα. Η συνάδελφος τοποθετήθηκε στο ΕΠΑΛ Μεγάρων, θέση την οποία δεν υπηρέτησε. Στη συνέχεια μετακινήθηκε στο ΕΕΕΕΚ (παράτυπα αφού αναπληρωτές Γενικής δεν επιτρέπεται να παίρνουν θέση που καλύπτεται από αναπληρωτή Ειδικής) και στο 1ο ΕΠΑΛ Ελευσίνας. Επίσης δεν υπηρέτησε στα σχολεία αυτά … Τέλος, απομακρύνεται από το ΕΕΕΕΚ και τοποθετείται για περισσότερες ώρες στο 1ο ΕΠΑΛ Ελευσίνας, και για λίγες ώρες σε δύο Γυμνάσια της Ελευσίνας (1ο και 3ο). Και στα σχολεία αυτά δεν υπηρέτησε, ενώ στο 3ο Γυμνάσιο δεν κάνει ούτε ανάληψη υπηρεσίας. (Αλήθεια, πώς πληρώθηκε εφόσον δεν προσερχόταν στα σχολεία;;;). Επίσης, άλλη αναπληρώτρια ΠΕ86 τοποθετείται στο ΕΠΑΛ Μεγάρων για τις ίδιες ώρες με μεταταγμένο εκπαιδευτικό, ο οποίος στη συνέχεια βγήκε υπεράριθμος και μετακινήθηκε σε άλλη Διεύθυνση!... Απαιτούμε ίση μεταχείριση για όλους και δεν επιτρέπουμε κανένας συνάδελφος να γίνεται έρμαιο των αυθαίρετων αποφάσεων οποιουδήποτε παράγοντα της διοικητικής ιεραρχίας.

·        Παράλληλα με έγγραφό του ο ΔΔΕ υποδεικνύει στους Διευθυντές και τις Διευθύντριες των σχολικών μονάδων να κάνουν χρήση του άρθρου 100 του Ν 4823 και να αναθέσουν υποχρεωτικές υπερωρίες έως και 5 ώρες σε μέλη των συλλόγων των σχολικών μονάδων για την κάλυψη των κενών!… Είμαστε απολύτως αντίθετοι σε κάθε υποχρεωτική υπερωρία!!!

Συνολικά η διαδικασία κάλυψης των κενών με αυτούς τους τρόπους βρίσκει τις 2 ΕΛΜΕ κατηγορηματικά αντίθετες διότι:

1.      Δεν υπάρχει ουσιαστική κάλυψη χωρίς πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού, χωρίς μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Η «ανακύκλωση» των κενών με μετακινήσεις, που καλύπτουν ένα κενό δημιουργώντας ένα άλλο, απλώς «ρίχνουν στάχτη στα μάτια», δημιουργούν την απατηλή αίσθηση ότι «κάτι διδάσκεται» με μοιρασιά της φτώχειας μας. Λειτουργεί τελικά ως άλλοθι προς το ΥΠΑΙΘ για να μην κάνουν τις προσλήψεις που είναι απαραίτητες, αφού τελικά «κάπως βολεύονται τα πράγματα»…

2.      Η υποτιθέμενη κάλυψη των κενών γίνεται εις βάρος των συναδέλφων που καλούνται να πάρουν στην πλάτη τους το πρόβλημα, είτε μετακινούμενοι σε 2 ή 3 σχολεία, μερικές φορές χωρίς μεταφορικό μέσο, είτε αναλαμβάνοντας υπερωρίες. Για άλλη μία φορά τα προβλήματα τα δημιουργεί η κυβερνητική πολιτική και οι εκπαιδευτικοί «πληρώνουν το λογαριασμό».

3.      Η διαδικασία που ακολουθείται αν και στηρίζεται σε νομικές διατάξεις, έρχεται σε αντίθεση με άλλες που προβλέπουν τη συμπλήρωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών στις μονάδες που έχουν τοποθετηθεί με μαθήματα Α΄ ανάθεσης και – έως ενός ορίου – Β΄ ανάθεσης. Το ΠΥΣΔΕ και ο ΔΔΕ με τις αποφάσεις τους ουσιαστικά βάλλουν εναντίον αυτών των ρυθμίσεων, τις υπονομεύουν και δημιουργούν πολύ κακό προηγούμενο. Αν ο οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός ανά πάσα στιγμή μπορεί να μετακινηθεί είτε είναι μόνιμος, είτε αναπληρωτής, παρόλο που συμπληρώνει το ωράριό του, η διαδικασία κενών – δηλώσεων και τοποθετήσεων κινδυνεύει άμεσα. Διαφωνούμε απολύτως με την διαδικασία αυτή, που αποτελεί ευθεία επίθεση στα εργασιακά μας δικαιώματα. Δε δεχόμαστε την καταστρατήγηση των διαδικασιών κάλυψης του ωραρίου με μαθήματα Α΄ ανάθεσης. Επαναλαμβάνουμε: ΜΟΝΟ ο σύλλογος διδασκόντων αναθέτει μαθήματα (είτε ο Διευθυντής όταν ο σύλλογος δεν μπορεί να αποφασίσει) και ΟΧΙ ο ΔΔΕ ή το ΠΥΣΔΕ που δεν έχουν τέτοια αρμοδιότητα.

4.      Η επίκληση των αναγκών, που υπάρχουν λόγω μαθημάτων προσανατολισμού, δεν μας βρίσκει σύμφωνους διότι δεν είναι σωστός ο διαχωρισμός των παιδαγωγικών αναγκών σε κατηγορίες πρώτης και δεύτερης σημασίας. Όλα τα παιδιά χρειάζονται μάθημα, είτε είναι σε Γυμνάσιο είτε σε Λύκειο, Επαγγελματικό ή Γενικό. Η προτεραιοποίηση είναι μία πολιτική επιλογή που εγκαινιάστηκε το καλοκαίρι του 2021 και είναι απαράδεκτη επιστημονικά και εκπαιδευτικά. Η αναφορά σε επείγουσες ανάγκες στη νομοθεσία δεν μπορεί να ισχύει για κενά που χρονίζουν από την αρχή του σχολικού έτους. Άλλωστε αν πράγματι είναι κάποιες ανάγκες επείγουσες, η λύση είναι πολύ απλή: άμεσες προσλήψεις. Αλλά για το υπουργείο η συζήτηση γίνεται αφού αποκλειστεί η προοπτική αυτή: μετά καλούμαστε να βρούμε «λύση» που σε κάθε περίπτωση θα είναι εις βάρος μαθητών και εκπαιδευτικών.

5.      Σε αυτές τις αποφάσεις μετακίνησης κυριαρχεί το αυθαίρετο στοιχείο αφού δεν είναι γνωστά και διακριτά τα κριτήρια επιλογής του συναδέλφου που μετακινείται. Αυτό δημιουργεί κλίμα ανασφάλειας, διάλυσης της προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, αποδιάρθρωση του σχεδιασμού των συλλόγων διδασκόντων. Γεννά τάσεις ρουσφετολογικής διαχείρισης, όπου κάποιος θα αναζητά να εξαιρεθεί αξιοποιώντας αδιαφανή μέσα. Αντίθετα η διαδικασία ανακοίνωσης των κενών, δηλώσεων και τοποθετήσεων με μόρια, εξασφαλίζει τους κανόνες ώστε να υπάρχει κατά το δυνατόν ισότιμη μεταχείριση.

6.      Η πολιτική της έμμεσης απόκρυψης των κενών αποτελεί πλευρά της υλοποίησης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του ΥΠΑΙΘ που σχεδιάζει τη λειτουργία του σχολείου με χιλιάδες κενά, συγχωνεύσεις, ταξικούς φραγμούς και εξεταστικούς μαραθώνιους. Η απόπειρα πλήρους διάλυσης των εργασιακών δικαιωμάτων είναι το πρελούδιο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, που με ανασφάλεια, σκυμμένο κεφάλι και υποταγμένοι θα αποτελούν τον νέο τύπο εργαζόμενου στο σχολείο της αγοράς. Η αλλαγή του DNA του δημόσιου σχολείου, η ιδιωτικοποίηση και η κατηγοριοποίησή του προϋποθέτει μία νέα συμπεριφορά του εργαζόμενου – λάστιχο που κυνηγά τον πελάτη, είναι πάντα πρόθυμος και υπακούει στις εντολές των ανωτέρων του, είτε συμφωνεί είτε όχι. Προϋποθέτει επίσης μία νέα συμπεριφορά για τους αυταρχικούς μάνατζερ των επιχειρηματικών σχολείων, που θα τονίζουν ότι οι αποφάσεις τους πρέπει να υλοποιηθούν, όσο κι αν είναι αυθαίρετες ή παράτυπες, όπως ακριβώς κάνει ο εργοδότης μίας επιχείρησης. Η «αυτονομία» της σχολικής μονάδας περιορίζει την κρατική χρηματοδότηση και φορτώνει την κάλυψη των δαπανών και της συντήρησης στο γονέα, που με το voucher θα αυταπατάται ότι κατέχει την “ελευθερία” της επιλογής σχολείου, ενώ υποχρεώνεται να συμπληρώνει το ποσό του voucher βάζοντας πολύ πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη από πριν. Την ίδια ώρα η πολιτεία παίρνει διαζύγιο από τις οικονομικές της υποχρεώσεις και είναι «ελεύθερη» να ικανοποιεί τις αιματηρές δημοσιονομικές δεσμεύσεις που επιβάλουν τα μνημόνια.

Είναι προφανές ότι ο κόσμος της εκπαίδευσης δεν μπορεί να συμμεριστεί το «όνειρο» της κυβέρνησης, του ΟΟΣΑ και των επιχειρηματιών. Για το εκπαιδευτικό κίνημα οι παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και η προάσπιση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου σημαίνουν την αντίθεσή μας στα σχέδια διάλυσής του που μια πλευρά της είναι και οι αυθαίρετες μετακινήσεις και τοποθετήσεις.

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

·        Να παγώσει κάθε απόπειρα δυσμενούς αλλαγής των εργασιακών μας δικαιωμάτων.

·        Να ανακληθούν οι αποφάσεις του ΔΔΕ και του ΠΥΣΔΕ που παραβιάζουν την Α΄ ανάθεση.

·        Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά στα σχολεία.

ΚΑΛΟΥΜΕ σε κινητοποίηση στη ΔΙΔΕ στην Ελευσίνα την Τετάρτη 23-2-22 ώρα 1μμ και κηρύσσουμε στάση εργασίας 12-2μμ για τη μαζική μας συμμετοχή στην κινητοποίηση.

 Τα ΔΣ των ΕΛΜΕ                                 Τετάρτη 16-2-22

Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2022

Τηλεκπαίδευση στις καταλήψεις

 

Ο.Λ.Μ.Ε.                                                        Αθήνα, 16/01/2022            ΑΠ: 790

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Για τις απειλές της Διοίκησης σχετικά με τις καταλήψεις

Σε συνέχεια της υπ’ αριθμόν 751/13-01-22 ανακοίνωση μας και  με αφορμή πλήθος καταγγελιών από συναδέλφους, που δέχονται προφορικές  –πάντα– πιέσεις, εκβιασμούς ακόμα και απειλές από ορισμένους δ/ντες σχολείων και Διευθυντές Εκπαίδευσης λόγω των μαθητικών καταλήψεων, η ΟΛΜΕ τονίζει για μια ακόμα φορά ότι σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν το δικό τους εξοπλισμό ή χώρο για την παροχή τηλεκπαίδευσης. Καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει στη νομοθεσία που να υποχρεώνει να γίνεται τηλεκπαίδευση από το σπίτι των εκπαιδευτικών ή από άλλον χώρο, πέραν του σχολείου υπηρέτησής τους. Τονίζουμε ακόμα ότι οι εκπαιδευτικοί δεν οφείλουν να υπακούν σε προφορικές «εντολές», πολύ περισσότερο όταν αυτές είναι πέρα και έξω από κάθε θεσμικό και νομικό πλαίσιο.

Οι πιέσεις που δέχονται συνάδελφοι να δηλώσουν «κανονική άδεια» παρά τη θέλησή τους ή ακόμα και να μετακινηθούν σε άλλα σχολεία ώστε να παράσχουν τηλεκπαίδευση είναι μακριά από κάθε λογική, συνιστούν κατάφορη παραβίαση και καταπάτηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Ειδικά η «εντολή» να πάνε οι εκπαιδευτικοί σε άλλα σχολεία είναι απαράδεκτη και υγειονομικά, αφού κάτι τέτοιο θα επιβάρυνε ακόμα περισσότερο τα σχολεία αυτά με την προσέλευση δεκάδων επιπλέον συναδέλφων στους χώρους τους.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί όλους τους συναδέλφους και τους Σ/Δ να παρίστανται καθημερινά στα σχολεία τους και να μην υποκύπτουν σε προφορικές πιέσεις. Καταγγέλλουμε τις αυταρχικές και αντισυναδελφικές συμπεριφορές και μεθοδεύσεις που δυναμιτίζουν ακόμα περισσότερο το τεταμένο κλίμα στα Δημόσια Σχολεία.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ δηλώνει ότι θα σταθεί αμέριστα στο πλευρό όλων συναδέλφων και των Συλλόγων Διδασκόντων που δέχονται ή θα βρεθούν αντιμέτωποι με τέτοιου είδους συμπεριφορές και μεθοδεύσεις από τη μεριά της Διοίκησης. Καλούμε τέλος τους συναδέλφους να ενημερώνουν και να καταγγέλλουν στις ΕΛΜΕ τους τέτοια φαινόμενα, τις ΕΛΜΕ να προχωρήσουν άμεσα σε παρεμβάσεις στα συγκεκριμένα σχολεία, αλλά και τις ΔΔΕ να σταματήσουν αυτά τα απαράδεκτα φαινόμενα.

Η Δημόσια Παιδεία δεν προάγεται με τον αυταρχισμό, με εκβιασμούς και απειλές, αλλά με την προάσπιση του δημοκρατικού κλίματος συνεννόησης μέσα στα Σχολεία μας. Oι εκπαιδευτικοί στηρίζουν τα αιτήματα των μαθητών/τριων και αγωνίζονται μαζί για την προστασία της υγείας και των μορφωτικών δικαιωμάτων τους.

Παραβιάσεις εργασιακών δικαιωμάτων

 

    Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073

www.olme.gr

e-mail: olme@otenet.gr                                                         Αθήνα, 13/01/2022

                                                                                   Α.Π.: 752

 

Νέες παραβιάσεις εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών

για να καλυφθεί η ανεπάρκεια του ΥΠΑΙΘ.

 

Καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας οι εκπαιδευτικοί έχουν επιφορτιστεί με καθήκοντα που δεν τους αναλογούν (υπεύθυνοι covid, διανομή self test κα), έχουν υποχρεωθεί παρανόμως σε επίταξη του προσωπικού τους εξοπλισμού για την τηλεκπαίδευση, έχουν υποστεί επανειλημμένα παραβιάσεις του εργασιακού τους ωραρίου. Η ακατανόητη εμμονή της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να μην αποδεχθεί καμία πρόταση της εκπαιδευτικής κοινότητας και η πλημμελής προετοιμασία του κατά το άνοιγμα των σχολείων, ανάγκασε διευθυντές/ντριες των σχολείων να εργαστούν ημέρα αργίας για αλλότρια καθήκοντα και να παραστούν στις σχολικές μονάδες πριν την νόμιμη έναρξη λειτουργίας τους. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται διαρκώς να σηκώσουν στις πλάτες τους την παντελή έλλειψη οργάνωσης του ΥΠΑΙΘ.

 

Με την επαναλειτουργία των σχολείων και τα χιλιάδες κρούσματα που καταγράφονται σε εκπαιδευτικούς, έχουν προκύψει χιλιάδες νέα κενά τα οποία έρχονται να προστεθούν στα ήδη υπάρχοντα πάγια κενά, που το ΥΠΑΙΘ δεν έχει καλύψει μέχρι σήμερα. Και αντί το ΥΠΑΙΘ να φροντίσει εγκαίρως για τις απαραίτητες προσλήψεις, δίνει προφορικές εντολές «εσωτερικής κάλυψης κενών» μέσω του ΓΓ κ. Κόπτση, που αποτελούν μία ακόμη σαφή παραβίαση του εργασιακού και διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.

 

Ωστόσο, τόσο η κείμενη νομοθεσία όσο και η νομολογία των δικαστηρίων ορίζουν σαφώς τόσο το εργασιακό όσο και το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών:

 

            Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζεται με α) την παρ. 13 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985 (167 Α΄), όπως αντικαταστάθηκε με την υποπαρ. Θ2, περ.2, του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 (107 Α΄) και β) την παράγραφο 3 του άρθρου 48 του ν. 2413/1996 (Α΄ 124).

Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ρυθμίζεται με την παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (167 Α΄), όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 2 του άρθρου 101 του ν. 4823/2021 (136 Α΄).

 

Από την διατύπωση των δύο ως άνω προβλέψεων  και από την νομολογία που έχει κρίνει το ζήτημα των ορίων διδακτικής αλλά και διοικητικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών  [(ΑΠ 772/2010 (Δημοσίευση ΝΟΜΟΣ) και ΑΠ 252/2008 (Δημοσίευση ΝΟΜΟΣ)] προκύπτει σαφώς ότι υφίσταται διάκριση μεταξύ του διδακτικού ωραρίου, που ορίζεται σαφώς και του ωραρίου εργασίας, το οποίο σχετίζεται με την ανάθεση ορισμένου διοικητικού έργου. Ώρες διδασκαλίας είναι αυτές, που παρέχονται εντός της τάξης (συμπεριλαμβανομένων και των διαλλειμάτων) και δεν μπορεί να υπερβεί κατά περίπτωση τις οριζόμενες τον νόμο διατάξεις ενώ από την άλλη πλευρά το διοικητικό έργο, το οποίο μπορεί να τους ανατεθεί, συνδέεται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως συμμετοχή σε εορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, τήρηση βιβλίων του σχολείου, εκτέλεση διοικητικών εργασιών κλπ.

Σε περίπτωση, που στον/στην εκπαιδευτικό δεν έχει ανατεθεί συγκεκριμένο εκπαιδευτικό/διοικητικό έργο, δικαιούται να αποχωρήσει από το σχολείο μετά την λήξη του διδακτικού του ωραρίου ή να προσέλθει πριν την έναρξη του εάν η έναρξη του διδακτικού ωραρίου δεν συμπίπτει με την έναρξη του ημερησίου σχολικού προγράμματος (Διοικητικό Εφετείο Αθηνών 438/2009, Α Δημοσίευση ΝΟΜΟΣ). Είναι προφανές, ότι η υποχρέωση παραμονής στον χώρο του σχολείου υπάρχει μόνο στην περίπτωση, που η παρουσία του/της εκπαιδευτικού συνδέεται με την παροχή διδακτικού έργου, έτσι για παράδειγμα επιτρέπεται η αποχώρηση εκπαιδευτικού από τον χώρο του σχολείου κατά την διάρκεια κενών στην διδακτική τους απασχόληση.


               Αντιστοίχως, έχει κριθεί από την νομολογία των Δικαστηρίων ότι η αντικατάσταση εκπαιδευτικού, που λείπει ή η κάλυψη κενού ή η απασχόληση των μαθητών/τριων με οποιονδήποτε τρόπο, σαφώς συνιστά παροχή διδακτικού έργου. Υπό την έννοια αυτή, η ανάθεση απασχόλησης των μαθητών/τριων ή η αντικατάσταση εκπαιδευτικού ή η κάλυψη κενού θα πρέπει να εντάσσεται στα πλαίσια του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών. Επομένως, ο/η εκπαιδευτικός υποχρεούται να απασχολήσει μαθητές/τριες που για οποιοδήποτε λόγο έχουν κενό, μόνο εφόσον δεν συμπληρώνει το υποχρεωτικό του εβδομαδιαίο διδακτικό ωράριο. Αντίστοιχα, στην περίπτωση που γίνεται αναμόρφωση του ημερήσιου ή εβδομαδιαίου προγράμματος, λόγω απουσίας εκπαιδευτικού, αυτή θα πρέπει να μην παραβιάζει το ημερήσιο ή εβδομαδιαίο ωράριο των εκπαιδευτικών.

             
               Η νομολογία έχει ομοίως κρίνει ότι «Η υπέρβαση των ωρών αυτών απασχόλησης χωρίς την τήρηση των νομίμων διατυπώσεων, αποτελεί παράνομη υπερωρία. Στην εξωδιδακτική απασχόληση περιλαμβάνονται εκδρομές, περίπατοι και εφημερίες των εκπαιδευτικών».  Οποιαδήποτε πρόσθετη ώρα απασχόλησης πέραν των ανωτέρω ωρών (διδακτικού ή εργασιακού ωραρίου) συνιστά συνεπώς υπερωριακή απασχόληση και θα πρέπει να αμείβεται ως τέτοια.

 

Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι:

 

Α) Εκπαιδευτικοί με πλήρες διδακτικό ωράριο δεν υποχρεούνται να καλύπτουν κενά λόγω απουσίας άλλου εκπαιδευτικού ή να απασχολούν τους μαθητές με οποιοδήποτε τρόπο.

Β) Δεν υφίσταται καμία υποχρέωση παραμονής στο σχολείο από την έναρξη έως τη λήξη λειτουργίας (8πμ-2μμ). Οι εκπαιδευτικοί παραμένουν υποχρεωτικά μόνο για τις ώρες διδακτικής απασχόλησης και επιπλέον μόνο εφόσον τους έχει ανατεθεί συγκεκριμένο διοικητικό έργο. Με την ολοκλήρωση αυτών δικαιούνται να αποχωρούν από το χώρο εργασίας.

 

Υπενθυμίζουμε επίσης ότι όσον αφορά στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων: «Οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων» (Ν. 1566 άρθρο 11 ΣΤ.2). Καμία συνεδρίαση δε μπορεί να γίνεται εκτός εργασιακού ωραρίου ή σε αργίες. Τη μέρα που έχει συγκληθεί ο ΣΔ, γίνεται σύμπτυξη των διδακτικών ωρών, ώστε να μείνει χρόνος πριν τη λήξη του ωραρίου εργασίας για να συνεδριάσει ο ΣΔ.

 

Τέλος, επισημαίνουμε ότι εκπαιδευτικοί που νοσούν και τίθενται σε καραντίνα, τελούν υπό αναρρωτική άδεια και ως εκ τούτου δεν έχουν καμία υποχρέωση να παράσχουν οποιαδήποτε υπηρεσία. Η προφορική και παράτυπη «προτροπή» του ΓΓ του ΥΠΑΙΘ για παροχή τηλεκπαίδευσης από νοσούντες εκπαιδευτικούς δείχνει για μία ακόμα φορά το ανάλγητο πρόσωπο της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ.

 

Εφιστούμε την προσοχή στους διευθυντές και τις διευθύντριες των σχολείων να μην υπακούουν σε προφορικές παράνομες εντολές του ΓΓ του ΥΠΑΙΘ που καταστρατηγούν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

 

Καλούμε τους/τις  εκπαιδευτικούς να  μην επιτρέπουν την παραβίαση των δικαιωμάτων τους και να καταγγέλλουν στις ΕΛΜΕ κάθε τέτοια απόπειρα της διοίκησης.

 

Απαιτούμε από το ΥΠΑΙΘ να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες του και να προβεί σε όλες τις απαραίτητες κινήσεις για την στελέχωση των σχολείων και την προστασία της υγείας της εκπαιδευτικής κοινότητας.

 

Απαιτούμε να προσληφθούν άμεσα αναπληρωτές για την κάλυψη όλων των υπαρχόντων κενών και να μετατραπούν όλες οι τρίμηνες συμβάσεις σε πλήρους απασχόλησης έως τη λήξη του σχολικού έτους.