Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 21 Απριλίου 2022

Σχετικά με τη συγκρότηση των ΛΕΕ

 

                            

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                  

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα 19/4/2022

 

Σχετικά με τη συγκρότηση των ΛΕΕ και τον ορισμό επιτηρητών για τις Πανελλαδικές εξετάσεις 2022

Ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων στις αρχές Ιουνίου, κρίνουμε απαραίτητο να επισημάνουμε, εγκαίρως, τις παρακάτω πάγιες θέσεις μας σχετικά με το ζήτημα του ορισμού  των επιτηρητών στα εξεταστικά κέντρα και της συγκρότησης των Λυκειακών Επιτροπών Εξετάσεων (ΛΕΕ).

·        Ως μέλη των ΛΕΕ πρέπει να ορίζονται συνάδελφοι μετά από αίτησή τους, επομένως είναι απαραίτητο να έχει προηγηθεί αντίστοιχη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος, πριν τη συγκρότησή τους.

·        Τα μέλη θα πρέπει, στο βαθμό του δυνατού, να εναλλάσσονται κάθε χρόνο, ώστε, αφενός, σταδιακά να ικανοποιούνται τα αιτήματα όλων των συναδέλφων, αφετέρου οι εξετάσεις να διενεργούνται χωρίς λάθη και προβλήματα. Στους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε, την αποζημίωση από τη συμμετοχή στις ΛΕΕ την έχει ανάγκη η συντριπτική πλειονότητα των συναδέλφων και είναι άδικο να την απολαμβάνουν λίγοι!

·        Αιτήματα μη συμμετοχής σε επιτηρήσεις θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, εφόσον είναι επαρκώς αιτιολογημένα (π.χ. σοβαρά οικογενειακά προβλήματα).

·        Αμοιβαίες ανταλλαγές στις επιτηρήσεις μεταξύ συναδέλφων που τις αιτούνται θα πρέπει να ικανοποιούνται, εφόσον δεν δημιουργούνται προβλήματα.

·        Γενικά, όλες οι διαδικασίες πρέπει να γίνονται σε πνεύμα συνεργασίας, διαφάνειας και συναδελφικότητας.

·        Ως μέλη του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ δηλώνουμε ότι, για λόγους δεοντολογίας, δεν επιθυμούμε να είμαστε μέλη ΛΕΕ και ζητάμε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής να μη μας συμπεριλάβει στη συγκρότηση των συγκεκριμένων επιτροπών.

 

                              ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Ιωαννίδης Τάσος

 

 

 

ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΕΛΜΕ

Ο Γραμματέας του Δ.Σ.

 

Λουκόπουλος Κώστας

 

 

 

Κυριακή 17 Απριλίου 2022

Καταγγελία για χτύπημα της αστυνομίας

 

                            

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                  

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα 15/4/2022

 

Καταγγέλλουμε το χτύπημα της πορείας διαμαρτυρίας

ενάντια στη «φιλοξενία» στην Βουλή του Ζελένσκι και του ναζιστικού τάγματος Αζόφ

Η πορεία που διοργανώθηκε το Σάββατο 9 Απρίλη στο κέντρο της Αθήνας ως διαμαρτυρία για το ξέπλυμα του ναζιστικού τάγματος Αζόφ από τη Βουλή, χτυπιόταν καθόλη τη διάρκειά της από τις αστυνομικές δυνάμεις. Χημικά, ξύλο, σπρωξιές και κλωτσιές είχαν να αντιμετωπίσουν οι διαδηλωτές σε όλη τη διαδρομή από τα Προπύλαια μέχρι το Σύνταγμα, σε μια υποτιθέμενη προσπάθεια να περιοριστεί η διαδήλωση σε μια λωρίδα, αλλά στην πραγματικότητα να διαλυθεί.

Παρά τις επιθέσεις, οι διαδηλωτές έμειναν όρθιοι και κατάφεραν –υπό συνεχή πίεση και επιθέσεις- να ολοκληρώσουν την πορεία.

Η επίθεση της αστυνομίας έκανε φανερό ότι η κυβέρνηση δεν έκανε κανένα… λάθος, παρουσιάζοντας τον Ζελένσκι στη Βουλή και ξεπλένοντας τους ναζί φίλους του. Είναι η φυσιολογική κατάληξη μιας πολιτικής, που κάνει τη χώρα απέραντο ορμητήριο θανάτου μέσω των αμερικανονατοϊκών βάσεων και την εμπλέκει με επικίνδυνο τρόπο στη μέγγενη των ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών ανάμεσα σε ΗΠΑ και Ρωσία. Κάθε προοδευτικός άνθρωπος που θέλει να διαδηλώσει ενάντια σε αυτήν την εγκληματική πολιτική πρέπει να τσακιστεί – σύμφωνα με το δόγμα της κυβέρνησης και των νατοϊκών.

Ακόμα πιο προκλητική η ανακοίνωση της αστυνομίας, που μιλάει για τρεις τραυματίες αστυνομικούς! Ένα ακόμα ψέμα, μιας και κατά τη διαδήλωση δεν υπήρξαν συγκρούσεις, αλλά συνεχείς μονομερείς επιθέσεις της αστυνομίας στη διαδήλωση.

·       Καταγγέλλουμε την κρατική τρομοκρατία

·       Ο λαός έχει δικαίωμα να διαδηλώνει – Όχι στη σιωπή νεκροταφείου που επιδιώκει το σύστημα

·       Δεν θα αποδεχτούμε να γίνει ο πόλεμος στην Ουκρανία εργαλείο για την αναίρεση δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών

·       Καμία εμπλοκή της χώρας στον πόλεμο

 

                              ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Ιωαννίδης Τάσος

 

 

 

ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΕΛΜΕ

Ο Γραμματέας του Δ.Σ.

 

Λουκόπουλος Κώστας

 

 

Παρασκευή 15 Απριλίου 2022

Δελτίο τύπου για την κινητοποίηση 13-4-22 στην Ελευσίνα

 

Δελτίο τύπου για την κινητοποίηση 13-4-22 στην Ελευσίνα

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 13-4-22 η κινητοποίηση της Α ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής, των καθηγητών του 1ου ΕΠΑΛ Ελευσίνας και της Ένωσης Γονέων Ελευσίνας που μαζί με μαθητές διαδήλωσαν στο κέντρο της Ελευσίνας ενάντια στο σχέδιο μετατροπής του σχολείου σε «πρότυπο ΕΠΑΛ». Η διαδήλωση ξεκίνησε από το 1ο ΕΠΑΛ Ελευσίνας στις 12 το μεσημέρι, πορεύτηκε μέσα από το κέντρο της πόλης προς το Δημαρχείο, όπου αντιπροσωπεία συναντήθηκε με το Δήμαρχο Ελευσίνας κ. Οικονόμου. Στη συνάντηση ο Δήμαρχος ανταποκρίθηκε θετικά στο αίτημα της σχολικής κοινότητας του 1ου ΕΠΑΛ να μη μετατραπεί σε πρότυπο εξαιτίας των προβλημάτων που θα δημιουργηθούν εφόσον οι μαθητές που δεν θα καταφέρουν να συγκεντρώσουν την απαιτούμενη βαθμολογία για την εγγραφή τους στο πρότυπο ΕΠΑΛ, δεν έχουν εναλλακτική λύση εγγραφής σε άλλο ΕΠΑΛ της περιοχής. Παράλληλα εκτέθηκαν για άλλη μία φορά τα προβλήματα που αφορούν τους εκπαιδευτικούς (εκτός ωραρίου επιμορφώσεις, απώλεια οργανικών θέσεων μετά τη λήξη της θητείας τους αν κριθούν ως «μη επαρκείς»). Ο Δήμαρχος δεσμεύτηκε ότι στις επαφές του με βουλευτές αλλά και με τον ΓΓ του ΥΠΑΙΘ, υπεύθυνο για την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση κ. Βούτσινο, θα υποστηρίξει ότι σε αυτή τη φάση τουλάχιστον, δεν είναι σύμφωνος με την προτεινόμενη αλλαγή στο 1ο ΕΠΑΛ Ελευσίνας. Όση ώρα διαρκούσε η συνάντηση των εκπροσώπων της ΕΛΜΕ και των γονέων με το Δήμαρχο, εκατοντάδες συγκεντρωμένοι έξω από το Δημαρχείο Ελευσίνας φώναζαν συνθήματα για την παιδεία και για την αναγκαία χρηματοδότηση των τεχνικών σχολείων, ενώ δέχτηκαν με ικανοποίηση την ανακοίνωση για τη θέση του Δημάρχου.

Στη συνέχεια η πορεία κατευθύνθηκε προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτ. Αττικής, προκαλώντας θετική ανταπόκριση στα σχολεία από όπου πέρασε. Στη ΔΙΔΕ τους περίμεναν εκπαιδευτικοί από άλλα σχολεία που συγκεντρώθηκαν για να συμπαρασταθούν  στις θέσεις του 1ου ΕΠΑΛ και της ΕΛΜΕ. Δυστυχώς ο Διευθυντής Εκπαίδευσης επέλεξε για ακόμα μία φορά να απουσιάζει και να μη συναντηθεί με τους καθηγητές, τους γονείς και τους μαθητές που διαδήλωναν έξω από τη ΔΙΔΕ. Εκτός από το γεγονός ότι η θέση και οι ενέργειες του ΔΔΕ για τη μετατροπή του 1ου ΕΠΑΛ Ελευσίνας σε πρότυπο δεν συζητήθηκαν ποτέ και με κανένα φορέα από την εκπαιδευτική κοινότητα, διαπιστώνουμε ότι προτιμά να μην αντιμετωπίσει κατά πρόσωπο τις αντιρρήσεις για τις επιλογές του. Πόσο άραγε θα διαρκεί η αγνόηση των θέσεων της ΕΛΜΕ, των εκπαιδευτικών του 1ου ΕΠΑΛ, των μαθητών και των γονέων;

Οι συγκεντρωμένοι έξω από τη ΔΙΔΕ έδωσαν την υπόσχεση ότι ο αγώνας για να σωθεί το σχολείο και να παραμείνει ανοιχτό και προσβάσιμο στους μαθητές της Ελευσίνας δε σταματά εδώ αλλά θα συνεχιστεί και θα κλιμακωθεί μετά τις διακοπές του Πάσχα. Μάλιστα η ΕΛΜΕ εκτός από τη μέγιστη δυνατή δημοσιότητα που θα δώσει στο θέμα, σχεδιάζει τη συμμετοχή και όλων των σωματείων και φορέων της πόλης της Ελευσίνας, εφόσον η τύχη του μοναδικού ημερήσιου ΕΠΑΛ της πόλης αφορά όλο τον εργαζόμενο λαό και τα παιδιά του.

Κατά τη διάρκεια της πορείας οι συγκεντρωμένοι φώναζαν:

ΘΕΛΟΥΜΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ – ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΙΓΟΥΣ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΔΩΣΤΕ ΛΕΦΤΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ- ΤΑ ΕΠΑΛ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΩΤΕΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΠΑΛ ΔΙΩΧΝΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ – ΦΕΡΝΕΙ ΑΜΟΡΦΩΣΙΑ ΚΙ ΑΠΛΗΡΩΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΧΟΛΕΙΑ – ΓΚΡΕΜΙΖΟΥΝ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής

Τρίτη 5 Απριλίου 2022

Κάλεσμα σε απεργία 6-4-22

 

                            

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                  

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα 3/4/2022

 

Πανεργατική Πανδημοσιοϋπαλληλική Πανελλαδική ΑΠΕΡΓΙΑ

την Τετάρτη 6 Απρίλη!

ΝΑ ΥΨΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΑΝΑΣΤΗΜΑ ΜΑΣ! ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ! ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΖΩΗ!

    Σε μία κρίσιμη για τα μισθολογικά, δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα μεταπολιτευτική περίοδο, κατά την οποία ο ελληνικός λαός αναμετριέται με τις ολέθριες συνέπειες μιας βάρβαρης πολιτικής και τη σκιά του πολέμου στην Ουκρανία να πέφτει βαριά πάνω στους λαούς της Ευρώπης, εμπλέκοντας επικίνδυνα και τη χώρα μας, δεν δικαιούμαστε να κηρύξουμε υποχώρηση και απεργιακή σιγή.

·        Το στομάχι σφίγγει, βλέποντας καθημερινά παιδιά να ξεσπιτώνονται, αντί να είναι στο σχολείο, να περπατάνε μόνα τους χιλιόμετρα για να γλυτώσουν από τη φρίκη του πολέμου, να ψάχνουν μάταια τους γονείς τους.  Για άλλη μία φορά, χύνεται το αίμα των λαών, εξαιτίας ενός ακόμα ιμπεριαλιστικού πολέμου στη γειτονιά μας, εξαιτίας του σκληρού ανταγωνισμού ΗΠΑ/ΝΑΤΟ-Ε.Ε. με τη Ρωσία για τα συμφέροντα των επιχειρηματικών τους ομίλων, για τα (ματωμένα) κέρδη τους.

·        Ο πληθωρισμός έχει σημειώσει ρεκόρ 25ετίας! Με πυρήνα τις εξωφρενικές αυξήσεις στην ενέργεια (η Ελλάδα έχει το πιο ακριβό ρεύμα στην Ευρώπη), ένα σαρωτικό κύμα ανατιμήσεων εξαπλώνεται στα βασικά είδη διατροφής και πρώτης ανάγκης, που δίνει τη χαριστική βολή στο εισόδημα των εργαζομένων, τη στιγμή που τα προνόμια και τα κέρδη της ολιγαρχίας απογειώνονται.

·        Μια νέα, δραματική υποβάθμιση των συνθηκών ζωής και εργασίας συντελείται: το λαϊκό εισόδημα συρρικνώνεται απελπιστικά, η ανεργία και η ανθρωπιστική κρίση γιγαντώνονται. Την ίδια στιγμή, τα λουκέτα πολλαπλασιάζονται, τα «κόκκινα» δάνεια εκτοξεύονται, ενώ οι μαζικοί πλειστηριασμοί απειλούν χιλιάδες λαϊκές κατοικίες.

·        Σε αυτό το τοπίο, ο Νόμος Χατζηδάκη, με τις σαρωτικές αντιδραστικές ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις και τη συνδικαλιστική δράση, παραδίδει τους εργαζόμενους χειροπόδαρα δεμένους στην ασύδοτη καπιταλιστική εκμετάλλευση.

·        Όσο για το χιλιοπληρωμένο δημόσιο χρέος, μετά από δώδεκα χρόνια μνημονιακής δημοσιονομικής «πειθαρχίας», έχει εκτιναχθεί στα 400 δις. Είναι μακράν το υψηλότερο στην Ευρώπη και το δεύτερο υψηλότερο παγκοσμίως, κινούμενο σε δυσθεώρητα ύψη, πάνω από 200% του ΑΕΠ!

·       Σε αυτές τις συνθήκες, η ελληνική κοινωνία βρέθηκε φέτος στο έλεος του χιονιά λόγω της κατάρρευσης του «επιτελικού κράτους», έπειτα από δώδεκα χρόνια πρωτοφανούς αντιλαϊκής επέλασης, δύο χρόνια τραγικών συνεπειών για τη ζωή και την υγεία του λαού από την εγκληματική διαχείριση της πανδημίας, ένα καλοκαίρι ανυπολόγιστης περιβαλλοντικής, κοινωνικής και οικονομικής καταστροφής από τις πυρκαγιές στην Εύβοια και την Αττική.

·       Η κυβέρνηση της ΝΔ, με άλλοθι και εργαλείο την πανδημία, κλιμάκωσε την επιθετική αντιλαϊκή πολιτική των τελευταίων 12 τουλάχιστον χρόνων, ψηφίζοντας εκατοντάδες αντιδραστικές διατάξεις και νόμους, σε συνθήκες λοκντάουν, απαγορεύσεων, ακραίου εκφοβισμού και σκληρών περιοριστικών μέτρων.

    Όμως, αυτοί που βυθίζουν το λαό σε μεγαλύτερη, φτώχεια και εξαθλίωση, αυτοί που επιστρατεύουν εναντίον του τη βία και την καταστολή, αυτοί που υποθηκεύουν το μέλλον του, θα εισπράξουν τη λαϊκή οργή και αποδοκιμασία, θα βρεθούν αντιμέτωποι με το εργατικό και λαϊκό κίνημα.

Να σπάσει η «απεργιακή σιωπή» σε αυτές τις πολύ κρίσιμες συνθήκες! Να κλιμακώσουμε τους αγώνες μας με αγωνιστικό πρόγραμμα, απεργίες και συλλαλητήρια!

·                  Καλούμε την ΟΛΜΕ και όλες τις Ομοσπονδίες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα να συμβάλουν με κάθε τρόπο, ώστε να δώσουμε τη μάχη της συνολικής απόρριψης του ν. Χατζηδάκη.

·                  Παλεύουμε ενάντια στους ταξικούς φραγμούς στην παιδεία (τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ, εξετάσεις  PISA, υπηρεσιακές μεταβολές, πρότυπα σχολεία κλπ).

·                  Να κηρύξει η ΟΛΜΕ νέα ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης, προστατεύοντας το δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς από την εμπορευματοποίηση, κατηγοριοποίηση και έμμεση ιδιωτικοποίησή του.

·                  ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΦΟΡΟΛΗΣΤΕΙΑ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ, ΣΤΗ ΔΕΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΙΔΗ ΠΛΑΤΙΑΣ ΛΑΪΚΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ!

·                  ΓΕΝΝΑΙΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ, με ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ 13ου - 14ου ΜΙΣΘΟΥ.

·                  ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΗ ΔΟΥΛΕΙΑ - ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΩΝ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΤΙΚΩΝ ΤΡΙΜΗΝΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ - ΕΞΙΣΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ - ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

·                  ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΧΡΟΝΗ ΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΥΣ. ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.

·                  ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΘΕΣΗ. ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.

·                  ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΚΤΗΡΙΑΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ (Ασπρόπυργος, Πυρουνάκειο, Ερυθρές κλπ)

·                  ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΑ (ΕΠΑΛ Ελευσίνας)

·                  ΚΑΜΙΑ ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ. ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΟΧΙ ΓΙΑ ΣΤΑΤΙΩΤΙΚΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ!

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ!

Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ 6ης ΤΟΥ ΑΠΡΙΛΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΠΕΡΓΙΑΚΕΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΙΚΗ!

 

                              ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Ιωαννίδης Τάσος

 

 

 

ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΕΛΜΕ

Ο Γραμματέας του Δ.Σ.

 

Λουκόπουλος Κώστας

 

 

 

 

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2022

Επιστολή διαμαρτυρίας των καθηγητών του 1ου ΕΠΑΛ Ελευσίνας

 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

Οι καθηγητές του 1ου ΕΠΑΛ Ελευσίνας πληροφορηθήκαμε ότι υπάρχει σκέψη μετατροπής του σχολείου σε πρότυπο ΕΠΑΛ. Η επίσκεψη ανώτατου υπηρεσιακού παράγοντα του ΥΠΑΙΘ στο σχολείο ενδέχεται να σχετίζεται με την πρόταση αυτή. Οι αιφνιδιαστικές αυτές εξελίξεις, για τις οποίες δεν ζητήθηκε η γνώμη μας, ούτε η γνώμη των γονέων και των μαθητών μας, μας γεμίζουν με έντονη ανησυχία. Εκφράζουμε τη διαφωνία μας με τη συγκεκριμένη προοπτική επειδή:

1.        Το 1ο ΕΠΑΛ Ελευσίνας είναι το μοναδικό ημερήσιο ΕΠΑΛ στο Δήμο επομένως οι μαθητές που δεν θα γίνουν δεκτοί στο πρότυπο, λόγω χαμηλού βαθμού απολυτηρίου Γυμνασίου, δε θα έχουν εναλλακτική λύση για τη φοίτησή τους. Ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων στο πρότυπο δεν θα καλύπτει το σημερινό μαθητικό δυναμικό (στο σχολείο φοιτούν περίπου 380 μαθητές). Οι μαθητές που δεν επιλέγονται θα πρέπει α) είτε να κατευθυνθούν σε κάποιο ΓΕΛ, που πιθανόν να μην είναι η αρχική επιλογή αυτών των παιδιών, β) είτε να προσπαθήσουν να εγγραφούν σε ΕΠΑΛ άλλου Δήμου (Ασπρόπυργος, Μέγαρα), αντιμετωπίζοντας προβλήματα μετακίνησης, αλλά και επιλογής τομέα που ίσως δεν προτιμούν (εφόσον οι τομείς που λειτουργούν σε κάθε ΕΠΑΛ δεν είναι οι ίδιοι), γ) είτε να εγκαταλείψουν την τυπική εκπαίδευση και να στραφούν σε μεταγυμνασιακές ΕΣΚ (κατάρτιση) ή σε σχολές ΟΑΕΔ, που έχουν ελάχιστο χρόνο διδασκαλίας και κυρίως περιλαμβάνουν εργασία σε φορέα χωρίς αποζημίωση (άμισθη απασχόληση) και δεν οδηγούν σε ισότιμο τίτλο σπουδών δηλαδή δε δίνουν απολυτήριο επιπέδου Λυκείου. Παράλληλα επειδή δικαίωμα αίτησης έχουν μαθητές από οποιαδήποτε περιοχή της Αττικής, με κριτήριο το βαθμό απολυτηρίου, μοιραία ένας μεγάλος αριθμός μαθητών του Δήμου Ελευσίνας δεν θα έχει πλέον δικαίωμα εγγραφής. Με λίγα λόγια το σχολείο που κάλυπτε τους μαθητές της περιοχής παύει να υπάρχει ως τέτοιο.

2.        Οι εκπαιδευτικοί που τοποθετούνται στο πρότυπο ΕΠΑΛ καλούνται να εφαρμόζουν διάφορα προγράμματα σύνδεσης με την αγορά, τις ανάγκες των επιχειρήσεων κλπ, οι οποίες έχουν πρόσκαιρο και εποχικό χαρακτήρα,  αλλάζουν διαρκώς και έχουν χρησιμότητα μόνο για ένα φορέα αυστηρά και για μικρό χρονικό διάστημα. Άρα απομακρύνουν τη διδασκαλία από τους στόχους της επαγγελματικής εκπαίδευσης, δηλαδή οι μαθητές να κατακτήσουν τη γνώση που χρειάζονται στο πλαίσιο της ειδικότητάς τους, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται σε ένα ευρύ φάσμα  τεχνικών εφαρμογών και να μην είναι αναλώσιμο δυναμικό «μίας χρήσης».

3.        Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να παρακολουθούν εντατικά προγράμματα επιμόρφωσης, σε ΑΕΙ, ερευνητικούς φορείς και επιχειρήσεις, εκτός του ωραρίου εργασίας τους, γεγονός που λειτουργεί αντιπαραθετικά με την απαραίτητη προετοιμασία του μαθήματος αφού απορροφά πολύτιμο χρόνο. Η απαραίτητη επιμόρφωση πρέπει να γίνεται με τη χορήγησης άδειας, ώστε να έχει και ουσιαστικό αποτέλεσμα. Η διαρκής «πιστοποίηση» των προσόντων, δημιουργεί σοβαρό κίνδυνο για την εργασιακή μονιμότητα των εκπαιδευτικών, αφού θα εργάζονται πλέον με θητεία, δηλαδή για συγκεκριμένο χρόνο και μετά θα αναζητούν άλλο σχολείο για να τοποθετηθούν. Η εργασιακή ανασφάλεια δε βοηθά στο μορφωτικό και παιδαγωγικό έργο που καλείται να υπηρετήσει ο εκπαιδευτικός του ΕΠΑΛ.

4.        Η ύπαρξη ενός «πρότυπου» ΕΠΑΛ που θα απορροφά τους «καλούς» μαθητές, ενώ τα «απλά» ΕΠΑΛ θα συγκεντρώνουν το υπόλοιπο μαθητικό δυναμικό, δημιουργεί σχολεία δύο ταχυτήτων, άρα άνισες ευκαιρίες στην εκπαίδευση. Όλα τα παιδιά έχουν ανάγκη από ένα σχολείο με ικανοποιητική χρηματοδότηση, που θα καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες των ΕΠΑΛ σε υποδομή, αίθουσες, εργαστήρια κλπ, με παροχή σύγχρονων γνώσεων με βάση τις κοινωνικές ανάγκες.

5.        Στα ΕΠΑΛ φοιτά ένα μικρό ποσοστό μαθητών προσφύγων, που επιλέγουν την τεχνική εκπαίδευση διότι με τον τρόπο αυτό ξεπερνούν αποτελεσματικά τα γλωσσικά ελλείμματα λόγω της καταγωγής τους. Η εκπαίδευση σε κάποιο τεχνικό αντικείμενο βοηθά στην ομαλή ένταξή τους στις κοινωνικές δομές. Ιδιαίτερα την περίοδο αυτή υπάρχουν πρόσφυγες στην περιοχή της Ελευσίνας από την Ουκρανία που αναμένουν να ενταχθούν στο ΕΠΑΛ και φυσικά αποκλείονται αν το σχολείο γίνει πρότυπο.

Για τους παραπάνω λόγους διατυπώνουμε την έντονη διαφωνία μας με την προοπτική μετατροπής του 1ο ΕΠΑΛ Ελευσίνας σε πρότυπο. Καλούμε τους γονείς και τους μαθητές να υπογράψουν το παραπάνω κείμενο, ώστε να προστατέψουμε αποτελεσματικά το σχολείο που θα δέχεται όλα τα παιδιά, δε θα τα διώχνει. Με το κείμενο αυτό θα απευθυνθούμε στη Δημοτική αρχή για να λάβει θέση υποστήριξης στο αίτημά μας, καθώς και στο αρμόδιο ΣΣΠΑΕ (Συμβούλιο Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας) που είναι το αρμόδιο όργανο που εισηγείται τη μετατροπή των ΕΠΑΛ σε πρότυπα.

ΕΛΕΥΣΙΝΑ 28/3/2022

(Ακολουθούν 45 υπογραφές εκπαιδευτικών του 1ου ΕΠΑΛ και του ΕΚ)

Τετάρτη 16 Μαρτίου 2022

Διαγωνισμός PISA

 

                            

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                  

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα  14/3/2022

 

Ο διαγωνισμός PISA ως «δούρειος ίππος» κατά της δημόσιας εκπαίδευσης

 

O διεθνής μαθητικός διαγωνισμός PISA του ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης) θα πραγματοποιηθεί και φέτος από 15 Μαρτίου έως 15 Απριλίου με φορέα υλοποίησης το ΙΕΠ. 

Ο ΟΟΣΑ που οργανώνει το διαγωνισμό PISA είναι ο οργανισμός του οποίου οι «συμβουλές» για την εκπαίδευση λειτούργησαν ως «εντολές» για τις ηγεσίες των Υπ. Παιδείας, με τα γνωστά οδυνηρά αποτελέσματα: περικοπές μισθών, συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, διαθεσιμότητα – απολύσεις στα ΕΠΑΛ, αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικής μονάδας, αύξηση ωραρίου (μέτρα περιόδου 2011-14), προσοντολόγιο, δομές εκπ/σης (2019). Τόσο ενδιαφέρον για τη βελτίωση των εκπαιδευτικών συστημάτων; Ας δούμε λίγο τι σημαίνει PISA:

·                Είναι καταρχάς περίεργο το πώς, σε αντίθεση με όλους τους άλλους εθελοντικούς διαγωνισμούς, μαθητές υποχρεώνονται να συμμετάσχουν σε ένα διαγωνισμό (για τον οποίο δεν προετοιμάζονται), του οποίου τα αποτελέσματα θα αποτελέσουν μέτρο σύγκρισης εκπαιδευτικών συστημάτων!!

·                Πώς μπορούμε να συγκρίνουμε μεταξύ διαφορετικών αναλυτικών προγραμμάτων, εκπαιδευτικών στόχων και οικονομικών συνθηκών; Πώς ένα θέμα στα Μαθηματικά που μπορεί να μη διδάσκεται ή να διδάσκεται με διαφορετική μεθοδολογία, σε μαθητές διαφορετικών επιπέδων, να χρησιμοποιείται ως δείκτης σύγκρισης του γνωστικού επιπέδου μαθητών στις χώρες του ΟΟΣΑ (38 κράτη σε όλες τις ηπείρους);

·                Αν ο ΟΟΣΑ ενδιαφέρεται τόσο για τη βελτίωση της εκπαίδευσης, πώς εξηγούνται οι οδηγίες του ΟΟΣΑ για αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά καθηγητή, κλείσιμο ολιγομελών σχολείων και τμημάτων (νησιά, παραμεθόριες περιοχές), επέκταση της ελαστικής εργασίας (όχι μονιμότητα, διατήρηση των αναπληρωτών αν και καλύπτουν πάγιες ανάγκες). Σε πρόσφατο έγγραφο του ΟΟΣΑ αναφέρεται ότι η μονιμοποίηση των αναπληρωτών είναι ¨λύση δαπανηρή¨ που επαναφέρει την ακαμψία (!) και προτείνει την «εισαγωγή πολλών  κατηγοριών δημοσίων υπαλλήλων»  δηλαδή ανατροπές στις εργασιακές συνθήκες!

·                Ποια σχέση έχουν τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών με την παραμόρφωση που προωθεί ο διαγωνισμός PISA, για μετρήσιμα μόνο αποτελέσματα, για γλωσσικές δεξιότητες αποκλειστικά ως μέσο επικοινωνίας και μαθηματικές ή φυσικές δεξιότητες επίλυσης πρακτικών προβλημάτων; Κανένας προσανατολισμός σε βαθύτερη γνώση, ουσιαστική κατάκτηση των επιστημονικών ανακαλύψεων, μόνο «Υιοθετήστε ό,τι αποδίδει, μετρήστε με ακρίβεια, εξασκήσετε τους μαθητές σας στις βασικές δεξιότητες», με βάση την ίδια τη φρασεολογία του ΟΟΣΑ. Η γνώση αποστραγγίζεται, γίνεται μετρήσιμος δείκτης, εργαλειοποιείται, κατά τα πρότυπα της υποταγής της επιστήμης στις ανάγκες της αγοράς. Αυτό που τελικά προωθείται είναι η ανταγωνιστικότητα, η ταξινόμηση, η λογική της κατηγοριοποίησης των σχολείων που επιθυμεί να εμπεδώσει και η τράπεζα θεμάτων.

·                Μαζί με αυτό, η λογική του επιθεωρητισμού, αφού όλο το εκπαιδευτικό σύστημα μπαίνει κάτω από το μεγεθυντικό φακό του ΟΟΣΑ, που αναλύει, συγκρίνει και τελικά ελέγχει τις αποφάσεις που θα λαμβάνονται, μακριά από τις θέσεις των σωματείων και το εκπαιδευτικό κίνημα. Συγκεντρωτισμός με το μανδύα της επιστημονικοφάνειας. Αν οι συνταγές του Ο.Ο.Σ.Α και της Ε.Ε. στοχεύουν στις «δομές και τις υποδομές» του εκπαιδευτικού συστήματος, ο PISA στοχεύει στο «περιεχόμενο» της εκπαίδευσης. Δεν είναι τυχαίο ότι όλο και πιο έντονα προωθούνται τα εκπαιδευτικά πακέτα, που εκπονούνται από ιδιώτες – προμηθευτές εκτός σχολείου, που καλούν τον εκπαιδευτικό να τα εφαρμόσει αποδυναμώνοντας την αυτονομία του.

·                Ποιος πληρώνει το κόστος της «αποτυχίας» των μαθητών; Μα φυσικά οι εκπαιδευτικοί που δεν κατάφεραν τη «διάκριση», οι γονείς και οι μαθητές, που πρέπει να «προσπαθήσουν περισσότερο». Καιρός για αύξηση της πίεσης για τους μαθητές, (πιο σκληρό εξεταστικό σύστημα, τράπεζα θεμάτων παντού, μόνο οι ¨ικανοί¨ να προχωρούν), αξιολόγηση για τον εκπαιδευτικό «για να έχουν τα παιδιά μας τους καλύτερους δασκάλους». Η λογική της αριστείας με μπόλικη όξυνση των ταξικών φραγμών. Συρρίκνωση του Δημόσιου σχολείου, ανταγωνισμός και απολύσεις για τους εκπαιδευτικούς. Η υποχρεωτικότητα του διαγωνισμού, ώστε να τον θωρακίσει απέναντι στο εκπαιδευτικό κίνημα, δείχνει και τα όρια της δημοκρατίας και του διαλόγου, όπως τον εννοούν κυβέρνηση και ΟΟΣΑ.

Η εκπαίδευση δεν είναι αυτή που θα θέλαμε για τους μαθητές και τα παιδιά μας. Τα σχολεία ασφυκτιούν από την έλλειψη πόρων και έχουν τραυματιστεί βαριά από τις καταστροφικές πολιτικές της λιτότητας και των lockdown των προηγούμενων ετών. Οδηγός στην προσπάθεια για βελτίωση της εκπαίδευσης δεν μπορεί να είναι οι κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και γενικότερα η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις των δυνάμεων της αγοράς, αλλά η ανάγκη για τη διαμόρφωση μιας ευρύτερης μορφωτικής πολιτικής, που θα στοχεύει στην πολιτιστική ενδυνάμωση και τη χειραφέτηση όλων των παιδιών και ιδιαίτερα των παιδιών της εργατικής τάξης.

Καλούμε τους συναδέλφους να εκφράσουν την αντίθεσή τους στο διαγωνισμό PISA του ΟΟΣΑ και να τον καταγγείλουν μαζί με το σωματείο σε κάθε σχολείο! Οι σύλλογοι διδασκόντων να εκδώσουν ψηφίσματα άρνησης της διεξαγωγής του διαγωνισμού στο σχολείο τους. Σε συνεργασία με τους γονείς να συγκεντρωθούν δηλώσεις άρνησης συμμετοχής των μαθητών στο διαγωνισμό.

Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου να αναστείλει τη συμμετοχή της χώρας μας στο συγκεκριμένο διαγωνισμό!

 

 

                              ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Ιωαννίδης Τάσος

 

 

 

ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΕΛΜΕ

Ο Γραμματέας του Δ.Σ.

 

Λουκόπουλος Κώστας