Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2023

Αποτροπή απόπειρας έναρξης ατομικής αξιολόγησης

 




Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                   

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http://aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα  6/2/2023

 

ΑΠΟΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΗΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ

 

Μετά από την παρέμβαση της ΕΛΜΕ, σήμερα το πρωί, καθώς και τις παρεμβάσεις της ΕΛΜΕ τις προηγούμενες μέρες, ο συντονιστής κ. Πονηρός τελικά αναγκάστηκε να ακυρώσει την προγραμματισμένη επίσκεψή του στο 4ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου και να μην προβεί ούτε σε παρακολούθηση μαθήματος συναδέλφου, ούτε σε συνδιδασκαλία, ούτε να κάνει ο ίδιος τη διδασκαλία στους μαθητές, με βάση την τελευταία αναδίπλωσή του.

Συνάδελφοι, όλοι μαζί μπορούμε να εμποδίσουμε την έλευση των "επιθεωρητών" στην τάξη μας και την προσπάθεια του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης να μας κατηγοριοποιήσουν, να μας ενοχοποιήσουν για τα προβλήματα της δικής τους αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Σε κάθε κρούσμα, σε κάθε απόπειρα συντονιστή ή συμβούλου να μπει στην τάξη, να προχωρήσει στην ατομική αξιολόγηση, απαντάμε ενωμένοι: Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! Ειδοποιούμε το σωματείο, οργανώνουμε την αντίδρασή μας, κηρύσσουμε στάση εργασίας, δηλώνουμε απεργία - αποχή.

ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ την Πέμπτη 9-2-23 στο 2ο ΓΕΛ Ελευσίνας (Πυρουνάκειο) στις 12:30 (θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής από το ΔΣ), για να συζητήσουμε και να αποφασίσουμε για τα επόμενα βήματα του αγώνα μας. Να είμαστε όλοι εκεί!

 

                              ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.


Ιωαννίδης Τάσος

 

  



Ο Γραμματέας του Δ.Σ. 


Λουκόπουλος Κώστας

 

 

 

 

 

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2023

Απόπειρα έναρξης ατομικής αξιολόγησης

 




Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                   

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http://aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα  5/2/2023

 

ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ!

Τα γεγονότα:

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου κ. Πονηρός, κλάδου ΠΕ01, επικοινώνησε τηλεφωνικά με συνάδελφο στο 4ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου και ζήτησε, να παρακολουθήσει τα μαθήματα της συναδέλφου την επόμενη Τρίτη 7-2-23, σε όλο το ωράριό της! Ο σκοπός, σύμφωνα με το συντονιστή, ήταν όχι η αξιολόγηση, αλλά να εκτιμήσει το επίπεδο των μαθητών ώστε να μπορεί να σχεδιάσει εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Για να μην αγχωθεί η συνάδελφος, της είπε ότι δε χρειάζεται να ετοιμάσει φύλλα εργασίας.

Κάποια πρώτα σχόλια

1.      Η παρακολούθηση διδασκαλίας συναδέλφου από σχολικό σύμβουλο, εντάσσεται οργανικά και απολύτως με βάση το Ν. 4823 στο πλαίσιο της ατομικής αξιολόγησης. Η διαδικασία αυτή δεν έχει ξεκινήσει και φυσικά τόσο η ΕΛΜΕ όσο και η ΟΛΜΕ είναι αντίθετη στην έναρξή της. Πέρα από τις δράσεις που κάνουμε ώστε να την εμποδίσουμε, αυτή τη στιγμή και τυπικά δεν έχει ξεκινήσει καθώς οι σύμβουλοι είναι υπό κρίση και δεν έχουν αναλάβει. Επομένως κάθε διαδικασία παρακολούθησης μαθήματος είναι παράνομη και δεν πρέπει να πραγματοποιείται.

2.      Το επίπεδο των μαθητών δεν μπορεί να εκτιμηθεί ούτε από μία ούτε από δύο διδασκαλίες, καθώς η συμμετοχή των μαθητών εξαρτάται από διάφορους παράγοντες (πχ οικοδόμηση κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ διδάσκοντα και μαθητή, που απαιτεί χρόνο, κίνητρα συμμετοχής στη διαδικασία, επαρκής χρόνος για την έκφραση, κατάλληλο πλαίσιο και άλλα) που δεν εξασφαλίζονται εύκολα και που η παρουσία ενός παράγοντα έξω από τη σχολική κοινότητα δε διευκολύνει αλλά μάλλον δυσχεραίνει.

Η ΕΛΜΕ επικοινώνησε με το συντονιστή για να δηλώσει την αντίθεσή της με την αξιολογική διαδικασία και στην παρατήρηση ότι η διαπίστωση του επιπέδου των μαθητών γίνεται και με άλλους τρόπους, ο συντονιστής απάντησε ότι σκόπευε να κάνει μία συνδιδασκαλία με τη συνάδελφο, και όχι να γίνει το μάθημα εξ ολοκλήρου από την ίδια, και ότι έχει μακροχρόνια σχέση συνεργασίας και εμπιστοσύνης με τη συνάδελφο. Σε επικοινωνία του σωματείου με τη συνάδελφο διαπιστώσαμε όμως ότι:

Α. η συνάδελφος δεν έχει συζητήσει με τον συντονιστή ούτε την ενότητα που θα διδαχθεί, ούτε έχει γίνει καμιά προεργασία (στοχοθεσία, σκοποί, μεθοδολογία, μέτρηση αποτελεσμάτων κλπ)

Β. η συνάδελφος δεν έχει ποτέ συναντηθεί δια ζώσης με το συντονιστή, απλά έχει παρακολουθήσει διαδικτυακά κάποια σεμινάρια, προφανώς μαζί με δεκάδες άλλους συναδέλφους, επομένως οι ισχυρισμοί για σχέσεις εμπιστοσύνης και διάρκειας είναι ανακριβείς και εκ του πονηρού.

Παράλληλα η διαδικασία έστω και συνδιδασκαλίας, οργάνωσης δειγματικής διδασκαλίας είναι α) έξω από τις αρμοδιότητες του συντονιστή, ως εκ τούτου παράνομες και αυτές, β) χρησιμοποιούνται όπως αποδείχτηκε προσχηματικά αφού τίποτε σχετικό δεν είχε προετοιμαστεί αν και απαιτεί χρόνο και αρκετή προεργασία. Η οργάνωση δειγματικών διδασκαλιών εμπίπτει στο έργο των σχολικών συμβούλων που θα κριθούν το επόμενο διάστημα και θα αναλάβουν κατόπιν καθήκοντα. Για κάθε άλλωστε συμβουλευτική διαδικασία απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του διδάσκοντα. Κανείς δεν μπαίνει στην τάξη μας, για να γίνει δειγματική διδασκαλία κοινή ή όχι, αν δεν το επιτρέπει ο καθηγητής. Η προαιρετικότητα αυτών άλλωστε είναι που τίθεται υπό αμφισβήτηση από το αξιολογικό πλαίσιο.

Τα επιχειρήματα του συντονιστή ότι αυτή την τακτική ακολουθεί και σε άλλες περιοχές επί πολλά χρόνια, όπως στον Πειραιά, δεν αξιολογούνται καθώς δεν μπορούμε να γνωρίζουμε το τι συμβαίνει σε άλλες περιοχές αλλά και δεν επηρεάζει άμεσα τη δική μας δραστηριότητα ως ΕΛΜΕ.

Τελικά ο κ. Πονηρός επικοινωνώντας με τη συνάδελφο αναδιπλώθηκε και ζήτησε να κάνει ο ίδιος μία διδασκαλία σε τμήμα της συναδέλφου την επόμενη Τρίτη. Η αλλαγή αυτή αποτελεί καταρχάς θετικό γεγονός που αποδεικνύει ότι η παρέμβαση της ΕΛΜΕ έχει αποτελέσματα.

Παραμένουν ωστόσο κάποια σημεία που προκαλούν προβληματισμό.

Α. η διαδικασία που ακολουθήθηκε από το συντονιστή ήταν λανθασμένη, η στόχευσή του ήταν προφανώς η αξιολόγησηκαι μετά τις αντιδράσεις υπαναχώρησε. Ωστόσο το κλίμα με τη σχολική κοινότητα έχει τραυματιστεί.

Β. στην προσπάθεια του συντονιστή να αμυνθεί των ενεργειών του ανέφερε αρκετά ανακριβή στοιχεία, όπως αυτά που προαναφέρθηκαν. Οι τροποποιήσεις της αρχικής ανακοινωμένης στη συνάδελφο πρόθεσης (από παρακολούθηση μαθήματος σε συνδιδασκαλία και από εκεί σε δική του διδασκαλία) δεν ακυρώνουν το γεγονός ότι επιδίωξε να βάλει τη συνάδελφο να κάνει μάθημα και μάλιστα όχι για μία ώρα αλλά για όλο το ωράριό της με τον ίδιο σε ρόλο επί της ουσίας επιθεωρητή.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ θεωρεί προβληματική την όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε. Ούτε η αφετηρία, ούτε η δικαιολόγηση των ενεργειών δημιουργούν το κλίμα εμπιστοσύνης ώστε να συμφωνήσουμε με την επίσκεψή του στο σχολείο και τη διδασκαλία του στους μαθητές του 4ου Γυμνασίου. Άλλωστε η διαδικασία ακόμα και σε επίπεδο σχεδιασμού εκπαιδευτικών δράσεων είναι χωρίς προοπτική, εφόσον με τις αλλαγές στις περιοχές ευθύνης των μελλοντικών συμβούλων, οι σύμβουλοι ΠΕ 01 θα είναι από την Β ΄ Αθήνας και όχι από τον Πειραιά.  Θεωρούμε όλο το περιστατικό ως απόπειρα έναρξης της ατομικής αξιολόγησης συναδέλφου στη Δυτική Αττική και παρά τις αναδιπλώσεις, το ΔΣ της ΕΛΜΕ ζητά από τον συντονιστή κ. Πονηρό, να μην προχωρήσει στην προγραμματισμένη για την Τρίτη διδασκαλία και ως εκ τούτου να μην επισκεφτεί το σχολείο τη συγκεκριμένη ημέρα.

Ελπίζουμε να γίνει κατανοητό ότι οι επαφές των συμβούλων, συντονιστών και άλλων στελεχών της εκπαίδευσης με την εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να διεξάγονται σε κλίμα εμπιστοσύνης και όχι σε κλίμα αυταρχισμού, επιβολής της αξιολόγησης με πλάγιους τρόπους που οδηγούν σε αναδιπλώσεις και τη χρήση δικαιολογιών που αποδεικνύονται ψευδείς.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ δηλώνει ότι αν παρόλα αυτά δεν υπάρξει ανταπόκριση στο κάλεσμα που απευθύνουμε, να κλείσει αυτή η απόπειρα με τις όποιες προθέσεις εδώ, θα κηρύξει ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ για την Τρίτη 7-2-23  και θα καλέσει σε μαζική συγκέντρωση στο χώρο του σχολείου, ώστε να εξασφαλίσει ότι η απόφασή του θα γίνει σεβαστή από όλους.

 

                              ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Ιωαννίδης Τάσος

 

 



Ο Γραμματέας του Δ.Σ. 

Λουκόπουλος Κώστας

 

 

 

 

 

Τηλεκπαίδευση στην κακοκαιρία

 




Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                   

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http://aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα  5/2/2023

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΚΛΕΙΣΤΑ - ΛΟΓΩ ΚΑΙΡΟΥ - ΣΧΟΛΕΙΑ

Με την κακοκαιρία σε εξέλιξη πληροφορηθήκαμε ότι κυκλοφορεί «παρότρυνση» του ΓΓ του ΥΠΑΙΘ, κ. Κόπτση να γίνει δοκιμή του Webex από τους εκπαιδευτικούς σήμερα Κυριακή, ενόψει των κλειστών σχολείων αύριο.

Επισημαίνουμε ότι,  με βάση το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο:

Α) Κανένας δεν μπορεί να υποχρεώσει τους εκπαιδευτικούς να οργανώσουν από το σπίτι τους, και με δικά τους μέσα, την τηλεκπαίδευση (πχ ΚΥΑ 111525/ΓΔ4/2021 ΦΕΚ 4188/Β/10-9-2021). Η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών προσωπικών μέσων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» σε συναδέλφους. Ειδικά σε ημέρες κακοκαιρίας και με κλειστά σχολεία είναι προφανές ότι οικογένειες εκπαιδευτικών με παιδιά σε κάποια βαθμίδα εκπαίδευσης μπορεί να χρειάζονται ακόμα και 4 υπολογιστές ώστε να μπορούν να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση!

Β) Το ΥΠΑΙΘ και οι Δ/νσεις εκπαίδευσης οφείλουν να παρέχουν όλα τα τεχνολογικά μέσα εντός της σχολικής μονάδας και για όλους τους εκπαιδευτικούς. Είναι δικαίωμα όλων των εκπαιδευτικών να ζητήσουν να παραβρεθούν στα σχολεία τους για κάθε είδους καθήκον που τους ανατίθεται. Αυτό ισχύει μόνο σε περίπτωση δυνατότητας πρόσβασης στη σχολική μονάδα -προφανώς δεν ισχύει για τις ημέρες που τα σχολεία είναι κλειστά.

Γ) Επιπλέον, με δεδομένα τα παραπάνω, σε περιπτώσεις όπου οι καιρικές συνθήκες κάνουν δύσκολη ή επικίνδυνη την πρόσβαση των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα κανένας δεν μπορεί να τους υποχρεώσει να μεταβούν.  Είναι ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και των Δ/νσεων Εκπαίδευσης να μην κινδυνεύσει κανένας συνάδελφος.

Δ)  Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να δηλώσουμε γραπτά (πχ μέσω mail) αν θα κάνουμε ή όχι και γιατί τηλεκπαίδευση. Οι γραπτές απαντήσεις προϋποθέτουν γραπτή εντολή που απευθύνεται προς εμάς.

Ε) Η Κυριακή είναι ημέρα αργίας και δεν είμαστε υποχρεωμένοι να υλοποιούμε «εντολές» σχετικές με το εκπαιδευτικό μας έργο. Προφανώς προετοιμάζουμε τα μαθήματά μας με βάση τον προγραμματισμό που έχουμε.

Το ΥΠΑΙΘ θεωρεί ότι μπορεί να παραβιάζεται το ωράριό μας (όπως φάνηκε και από την επιμόρφωση των νεοδιόριστων) χωρίς κανένα φραγμό. Αντίθετα για εμάς η υπεράσπισή του είναι καθήκον. Βεβαίως η επίκληση των χαμένων ωρών από το υπουργείο Παιδείας είναι προσχηματική, όταν οι ώρες που χάνονται λόγω των κενών στα σχολεία, εξαιτίας της καθυστέρησης προσλήψεων αναπληρωτών και του μη διορισμού μόνιμων εκπαιδευτικών, είναι χιλιάδες. Άλλωστε επαναλαμβάνουμε για άλλη μία φορά ότι η τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση και δεν μπορεί να προσφέρει ούτε στον έλεγχο των γνώσεων των μαθητών, ούτε στην με επαρκή τρόπο κάλυψη ύλης. Συμβάλλει δε στη χειροτέρευση των διαφορών μεταξύ των μαθητών λόγω σοβαρών ελλείψεων στην απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή σε πολλές οικονομικά αδύναμες οικογένειες.

Τέλος υπενθυμίζουμε και τις σχετικές αποφάσεις της ΟΛΜΕ και της συνέλευσης Προέδρων των ΕΛΜΕ σχετικά με την τηλεκπαίδευση(16-10-21): " Η ΓΣ των Προέδρων αποφάσισε η τηλεκπαίδευση να διενεργείται αποκλειστικά από τον χώρο των σχολείων με εξοπλισμό που θα παράσχει η υπηρεσία. Καλούμε όλους και όλες τις εκπαιδευτικούς κάθε φορά που απαιτείται από αυτούς/ες να παράσχουν υπηρεσίες τηλεκπαίδευσης να παρουσιάζονται στο σχολείο τους και να απαιτούν τον απαραίτητο χώρο, εξοπλισμό και σύνδεση από την υπηρεσία.”

Παράλληλα σε απόφαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ αναφέρεται:  «Το ΔΣ της ΟΛΜΕ υπενθυμίζει ότι καθόλη την περίοδο της πανδημίας το ΥΠΑΙΘ δεν παρείχε τον απαραίτητο εξοπλισμό σε σχολεία εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα αφενός καθηγητές/τριες και μαθητές/τριες να αγοράζουν με δικά τους έξοδα τον εξοπλισμό που χρειάζονταν και να χρεώνονται με πανάκριβες συνδέσεις στο διαδίκτυο  και αφετέρου χιλιάδες μαθητές/τριες να αποκλείονται από την τηλεκπαίδευση»

Με βάση τα παραπάνω:

·        Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούμε το σπίτι μας ως χώρο εργασίας και τον προσωπικό μας εξοπλισμό για να κάνουμε τηλεκπαίδευση με τα δικά μας έξοδα

·        Εφόσον τα σχολεία παραμένουν κλειστά με εντολή της Περιφέρειας, η πρόσβασή μας στα σχολεία είναι αδύνατη ή / και επικίνδυνη και επομένως διακόπτεται και η εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία θα αποκατασταθεί με το άνοιγμα των σχολείων.

 

                              ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Ιωαννίδης Τάσος

 

  



Ο Γραμματέας του Δ.Σ.

 

Λουκόπουλος Κώστας

 

 

 

 

Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2023

Ατομική αξιολόγηση

 




Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                   

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http://aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα  2/2/2023

 

Αιτία πολέμου οι διαδικασίες - εξπρές κυβέρνησης και Υπουργείου Παιδείας, να τρέξουν» τη λεγόμενη ατομική «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών!

Σε ένα άσχετο νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών, όπως μας έχει πια συνηθίσει, το Υπουργείο Παιδείας φέρνει τροπολογία, ώστε να επισπεύσει τη διαδικασία έναρξης της ατομικής «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών. Με τη συγκεκριμένη τροπολογία δίνεται η δυνατότητα, όπου έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής Συμβούλων, να ξεκινήσουν άμεσα την «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών και μάλιστα πρώτα των νεοδιόριστων, όπως ήδη είχε ανακοινωθεί. Η προσπάθεια να μπουν στο στόχαστρο οι νεοδιόριστοι, με τον εκβιασμό της μη μονιμοποίησής τους, είναι προσπάθεια να μας διχάσουν, να μας διαιρέσουν ώστε να περάσει η αξιολόγηση!

Αντί η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ να απολογηθούν και να πάρουν μέτρα:

-        Για τα σχολεία που η ΔΕΗ κόβει το ρεύμα εν ώρα μαθήματος (Άρτα).

-        Για τις άθλιες υποδομές που καταρρέουν και οδήγησαν μέχρι και σε τραγικό θάνατο μαθητή μας (Σέρρες).

-        Για την έξωση μαθητών από τα σχολεία τους εν μέσω σχολικής χρονιάς (Αιγάλεω).

-        Για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης ακόμα και στα μέσα της σχολικής χρονιάς.

-        Για την απουσία οποιασδήποτε στήριξης στους εκπαιδευτικούς προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα σοβαρά μαθησιακά, κοινωνικά και ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα που οξύνονται απότομα τα τελευταία χρόνια.

Συνεχίζουν να εξαπατούν τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς με τις κάλπικες διακηρύξεις περί «στήριξης και αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου».

Η βιασύνη της κυβέρνησης και η «πρεμούρα» της, λίγο πριν την εκπνοή της λήξης της θητείας της, να ξεκινήσει τις διαδικασίες της αξιολόγησης δεν κρύβεται! Όσο, όμως, και να προσπαθεί η Υπουργός με πανηγυρικά δελτία τύπου να καμουφλάρει τους πραγματικούς και ανομολόγητους στόχους της «αξιολόγησης» πίσω από ωραίες λέξεις, όπως αποτίμηση, ανατροφοδότηση, βελτίωση και άλλα τέτοια, δε θα τα καταφέρει, γιατί όλη η εκπαιδευτική κοινότητα έχει πια πείρα για το τι επιδιώκει. Το ότι Κεραμέως – Μητσοτάκης μιλούν για 41 χρόνια όπου δεν έχει υλοποιηθεί η αξιολόγηση, αποδεικνύει ότι όποιες κυβερνήσεις επιχείρησαν να την επιβάλλουν, απέτυχαν παίρνοντας απάντηση από το εκπαιδευτικό κίνημα!

Με μοχλό την «αξιολόγηση» θέλουν να προχωρήσουν πιο γρήγορα την ταξική διαφοροποίηση των σχολείων, την «αυτονομία και τις δεξιότητες», την «εξοικονόμηση πόρων και τις περικοπές». Παράλληλα, ενισχύουν την εντατικοποίηση της δουλειάς μας, καθιερώνουν τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, ενώ στο βάθος έχει τη σύνδεση της αξιολόγησης με τους μισθούς ακόμα και τις απολύσεις. Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας θέλουν να μεταθέσουν τις δικές τους ευθύνες για τα «χάλια» του εκπαιδευτικού συστήματος στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές.

Όλοι γνωρίζουμε από «πρώτο χέρι» τα «έργα και τις ημέρες» κυβέρνησης και Υπουργείου Παιδείας. Αν πρόθεσή τους ήταν να στηρίξουν τη λειτουργία των σχολείων, θα είχαν ικανοποιήσει τις δίκαιες διεκδικήσεις μας. Θα είχαν για παράδειγμα προχωρήσει σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς, θα είχαν μειώσει τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, θα είχαν αυξήσει τη χρηματοδότηση των σχολείων, θα είχαν προχωρήσει σε ουσιαστικές επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών, θα είχαν αντιμετωπίσει όλες τις αρνητικές επιπτώσεις στο μορφωτικό και κοινωνικό-ψυχολογικό επίπεδο των παιδιών από την πανδημία.

Η επίσημη έναρξη της λεγόμενης αξιολόγησης των εκπαιδευτικών πρέπει να βρει όλο τον κλάδο σε θέση μάχης! Είναι αιτία πολέμου για όλους τους συναδέλφους! Έχουμε τη δύναμη να τους χαλάσουμε τα σχέδια! Δεν θα επιτρέψουμε την κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών! Σταματάμε εδώ και τώρα κάθε συμμετοχή σε οποιαδήποτε αξιολογική διαδικασία (αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, συμμετοχή σε δράσεις που σχετίζονται με μέντορες, συντονιστές). Τώρα να σταματήσουμε όλο το πακέτο αξιολόγησης σε κάθε μορφή του!

Καλούμε όλα τα σωματεία και τις Ομοσπονδίες ΔΟΕ – ΟΛΜΕ να πάρουν αγωνιστικές αποφάσεις.
Προχωράμε σε:

  1. Πραγματοποίηση έκτακτης Γενικής Συνέλευσης της ΕΛΜΕ στις 9-2-23
  2. Υποστηρίζουμε πρόταση για απεργία μέσα στον Φλεβάρη και ψηφίζουμε κάθε απεργιακή πρόταση και παραπέρα κλιμάκωση στη Γ.Σ. προέδρων. Η μάχη κατά της αξιολόγησης δεν είναι μάχη που θα διεξαχθεί «εντός των τειχών» της σχολικής κοινότητας. Πρέπει και μπορεί να γίνει μάχη των γονέων και των μαθητών, όλων των εργαζομένων!
  3. Πραγματοποίηση συσκέψεων με συλλόγους και ενώσεις γονέων ώστε να οικοδομήσουμε συμμαχίες με τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας.
  4. Αξιοποίηση όλων των μέσων δημοσιοποίησης των θέσεών μας (έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ, συνέντευξη τύπου). Οργάνωση συγκέντρωσης στην Ελευσίνα.
  5. Προετοιμασία για την αντιπαράθεση με την «ατομική αξιολόγηση», με πρώτο άμεσο βήμα την προκήρυξη απεργίας – αποχής. Να ψηφιστεί απεργία – αποχή από ΟΛΜΕ- ΔΟΕ.
  6. Κήρυξη στάσεων εργασίας σε κάθε περίπτωση που επιχειρείται επίσκεψη συμβούλου -επιθεωρητή σε σχολείο με σκοπό την ατομική αξιολόγηση.

Καμία ανοχή στην αντιλαϊκή πολιτική. Απαντάμε δυναμικά με κινητοποιήσεις στα αντιδραστικά τους σχέδια! Καταδικάζουμε μαζικά στις γενικές συνελεύσεις, στην απεργία, όλους αυτούς που μας μαυρίζουν τη ζωή και διαλύουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΘΑ ΒΓΟΥΜΕ ΝΙΚΗΤΕΣ!!!

                              ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Ιωαννίδης Τάσος

 

 



Ο Γραμματέας του Δ.Σ.

 

Λουκόπουλος Κώστας