Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα, 7 Δεκεμβρίου 2020

Παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Δ/νση Αττικής την Πέμπτη 3/12/2020

 

Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 (ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ, ΜΑΝΔΡΑΣ–ΕΙΔΥΛΛΙΑΣ, ΜΕΓΑΡΙΔΑΣ)

ΕΛΜΕ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ - ΖΕΦΥΡΙΟΥ - ΦΥΛΗΣ

 

1/12/2020

 

Παράσταση διαμαρτυρίας  στην Περιφερειακή Δ/νση  Αττικής

την Πέμπτη 3/12 στη 1.30μμ

 

Τα ΔΣ των 2 ΕΛΜΕ αποφάσισαν να προβούν σε παράσταση διαμαρτυρίας μαζί με τους εκπαιδευτικούς, στην Περιφερειακή Δ/νση την Πέμπτη 3/12 στη 1.30μμ, μετά και τη σχετική απόφαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ που θα προχωρήσει σε διαμαρτυρία στο Υπουργείο Παιδείας. Η παράσταση στην ΠΔΕ θα γίνει, τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφάλειας, προκειμένου να τεθούν τα ακόλουθα επείγοντα ζητήματα:

·         Τα μεγάλα προβλήματα από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

·         Η ασφαλής επαναλειτουργία των σχολείων με τήρηση όλων των μέτρων για την προστασία της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και όλων των υπόλοιπων
εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

·         Τα προβλήματα και οι ανατροπές που θα φέρει το νέο νομοσχέδιο για την Επαγγελματική  Εκπαίδευση και Κατάρτιση.

Καλούμε τα ΔΣ και των άλλων ΕΛΜΕ την ίδια ημέρα, να συμμετάσχουν να δώσουν το παρών στην ΠΔΕ ή να προβούν σε ανάλογες παραστάσεις διαμαρτυρίας  στις Δ/νσεις Εκπ/σης στην Αττική και πανελλαδικά.

Απαιτούμε:

  • Να ανακοινωθεί τώρα για όλες τις τάξεις γενναία μείωση της διδακτέας  και της εξεταστέας ύλης και ειδικά για τις πανελλαδικές εξετάσεις.
  • Να μην καταχωρούνται  απουσίες στο myschool στην καραντίνα. 
  • Να μην συμπληρώνονται βιβλία ύλης και κάθε νέα ύλη να επαναληφθεί στην τάξη, όταν ανοίξουν τα σχολεία.

·        Δωρεάν παροχή όλου του απαραίτητου εξοπλισμού από το υπουργείο:    η/υ και σύνδεση στο διαδίκτυο σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

  • Να μην εφαρμοστεί ο ν. 4692/2020 που επιδεινώνει για όλους τους μαθητές τους όρους προαγωγής και απόλυσης και να μην εφαρμοστεί η τράπεζα θαμάτων. 
  • Να μην κατατεθεί και ψηφιστεί το νέο σχέδιο νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

Οι εκπαιδευτικοί σ΄αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες γνωρίζουμε πολύ καλά τις πραγματικές ανάγκες (γνωστικές, παιδαγωγικές κλπ) των μαθητών μας και με κάθε δυνατό τρόπο θα είμαστε σταθερά δίπλα τους.

Σε κάθε περίπτωση απαιτούμε ανοιχτά και ασφαλή σχολεία, με την ικανοποίηση των κοινών αιτημάτων εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών:

Μέχρι 15 παιδιά στο τμήμα, άνοιγμα νέων σχολικών αιθουσών και κτιρίων, επιπλέον προσλήψεις μόνιμου προσωπικού εκπαιδευτικού και καθαριότητας, δωρεάν διαγνωστικά τεστ, δραστικά μέτρα για την ενίσχυση του ΕΣΥ. 

ΤΑ ΔΣ ΤΩΝ 2 ΕΛΜΕ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ-ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ

Την Πέμπτη 03/12/2020, εκπρόσωποι των σωματείων Α΄ Δυτικής Αττικής, Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής, Β΄ ΕΛΜΕ και Γ΄ ΕΛΜΕ Α΄ Αθήνας, Α΄ ΕΛΜΕ και Γ΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής, προχώρησαν σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Π.Δ.Ε. Αττικής τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφάλειας. Τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν στα προβλήματα από την εφαρμογή  της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, με τήρηση όλων των μέτρων για την προστασία της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία, το κατατεθέν νομοσχέδιο για την Επαγγελματική  Εκπαίδευση και Κατάρτιση καθώς και την ανάγκη κάλυψης όλων των κενών.

Καταγγείλαμε την απαράδεκτη τακτική του Υπουργείου Δημοσίας Τάξης το οποίο μέσω εκπροσώπου του επικοινώνησε με προέδρους Δ.Σ. ΕΛΜΕ της Αττικής με σκοπό να μάθει ποιος είναι ο υπεύθυνος της συγκέντρωσης, ποιος ο σκοπός της και πόσοι θα παραστούν στην Περιφέρεια Αττικής. Ο προϊστάμενος της Π.Δ.Ε. Αττικής Κόσυβας Γεώργιος απάντησε ότι δεν τους κάλεσε ο ίδιος αλλά ενήργησαν αυτεπάγγελτα, βάση του νέου νόμου, είπε χαρακτηριστικά «μη δίνετε σημασία, αφήστε τους να κάνουν τη δουλειά τους και ‘μεις τη δική μας». Τα σωματεία απαίτησαν να δώσει εντολή να αποσυρθούν οι αστυνομικοί που παρευρίσκοντο στην είσοδο του κτηρίου για να μας υποδεχτούν. Κατόπιν πιέσεως των σωματείων, ο προιστάμενος έδωσε εντολή και οι αστυνομικοί αποσύρθηκαν.

Στη συνέχεια τέθηκαν τα επείγοντα ζητήματα της περιόδου. Συγκεκριμένα:

1. Αναφερθήκαμε στα μεγάλα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από την εξ αποστάσεως, όπως απουσίες μαθητών, προχώρημα ύλης, ελλιπή έως ανύπαρκτη υλικοτεχνική υποδομή μαθητών-εκπαιδευτικών, απαράδεκτη χρήση κινητού και σταθερού τηλεφώνου ως μέσω συμμε-τοχής μεγάλου ποσοστού μαθητών στην εξ αποστάσεως, καταγγελίες για κατανάλωση δεδομέ-νων κατά την είσοδο και χρήση των πλατφορμών του ΥΠΑΙΘ. Ταυτόχρονα καταγγείλαμε το ΥΠΑΙΘ που την παρουσιάζει σαν μια επιτυχημένη διαδικασία που συνεχίζει την εκπαιδευτική κανονικότητα και αναφερθήκαμε με έμφαση στα προβλήματα που προκύπτουν από τον υποχρεωτικό χαρακτήρα που απαιτεί. Θέσαμε το σοβαρό ζήτημα αποκλεισμού μεγάλου αρι-θμού μαθητών που δεν διαθέτουν καθόλου μέσα και ιδιαίτερα Ρομά και προσφυγόπαιδα. Ανα-φέραμε τα σοβαρά ψυχολογικά και σωματικά προβλήματα που έχουν διαπιστωθεί εξ’ αιτίας της πολύωρης έκθεσης των παιδιών στην οθόνη υπολογιστών και κινητών καθώς και την κού-ραση τους που βλέπουμε να αυξάνεται μέρα με τη μέρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι προτείναμε να σταλεί από τον ίδιο προς τις σχολικές μονάδες έγγραφο που να ζητάει την πλήρη καταγραφή των μέσων συμμετοχής καθηγητών και μαθητών στην εξ αποστάσεως (Η/Υ, tablets, κινητών και σταθερών τηλέφωνα), προκειμένου να διαπιστώσει και ο ίδιος, ως οφείλει, την ζοφερή κατάσταση που βιώνει η εκπαιδευτική κοινότητα, για την οποία παρουσιάσαμε στοιχεία. Ακόμα και σε αυτό αρνήθηκε.

2. Δώσαμε έμφαση στο πρόβλημα των απουσιών των μαθητών, το οποίο εντείνεται από την πίεση που ασκούν διευθυντές σχολείων στους συναδέλφους για καταγραφή τους στο myschool, αγνοώντας επιδεικτικά τις πάμπολλες δυσκολίες στην πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εξαιτίας πολλών προβλημάτων (εξοπλισμού, σύνδεσης και σοβαρών οικονομικών προβλημάτων). Τονίσα-με ότι λήψη απουσιών νομιμοποιείται μόνο εντός των φυσικών χώρων εκπαίδευσης (σχολεία). Απαιτήσαμε να παρέμβει άμεσα ο Π.Δ.Ε. προς τους διευθυντές των σχολείων. Το μόνο που μας απάντησε ήταν ότι κατανοεί το πρόβλημα αλλά πρέπει να τηρηθεί ο νόμος και ότι κατά την προσωπική του εκτίμηση, οι συγκεκριμένες απουσίες δεν θα ληφθούν υπ’ όψιν.

3. Υπερασπιστήκαμε το δικαίωμα των συναδέλφων να επιλέγουν όλες τις μορφές (σύγχρονη ή ασύγχρονη) και τα μέσα στην εξ αποστάσεως, ώστε κανένα παιδί να μην μείνει πίσω, καταγγέλοντας τους εκβιασμούς-εκφοβισμούς από ορισμένους διευθυντές σχολικών μονάδων λόγω μη αποκλειστικής χρήσης του webex και τονίσαμε ότι σε καμία περίπτωση δεν θα δεχτούμε αναφορές για περικοπή μισθού λόγω μη χρήσης webex από συναδέλφους. Ο κ. Προϊστάμενος απάντησε ότι μέχρι σήμερα δεν έχει καμία καταγγελία.

4. Επαναφέραμε το θέμα της ασφαλούς επαναλειτουργίας των σχολείων, με τήρηση όλων των μέτρων για την προστασία της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και των υπόλοιπων εργαζόμενων σ’ αυτά (15 μαθητές ανά τμήμα, αξιοποίηση όλων των υποδομών που πληρούν τις προϋποθέσεις για να φιλοξενήσουν τάξεις, δωρεάν μαζικά και επαναλαμβανόμενα tests σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας), τονίζοντας για άλλη μια φορά ότι η διά ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη και ουδεμία σχέση έχει η σημερινή εξ αποστάσεως με εκπαίδευση. Στο τέλος, του υπενθυμίσαμε ότι τα παραπάνω μέτρα τα είχαμε απαιτήσει μετά το πρώτο lockdown. Η απάντηση του κ. Κόσυβα ήταν ότι το ΥΠΑΙΘ επέλεξε να μην προχωρήσει σε σπάσιμο τμημάτων ακόμα και όπου ήταν εφικτό, επειδή «υπάρχει γενική ισότητα».

5. Τονίσαμε ότι η νέα ύλη, που διδάσκεται με την εξ αποστάσεως, επιβάλλεται να επαναληφθεί  όταν ανοίξουν τα  σχολεία και πρέπει να ανακοινωθεί άμεσα, γενναία μείωση της διδακτέας και της εξεταστέας ύλης για όλες τις τάξεις και ιδιαίτερα για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Απαιτήσαμε, να μην εφαρμοστεί ο ν. 4692/2020 που επιδεινώνει για όλους τους μαθητές τους όρους προαγωγής και απόλυσης και προφανώς να μην εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων στην Α΄ Λυκείου.

6. Τέλος, καταγγείλαμε το σχέδιο νόμου για την Επαγγελματική Κατάρτιση και Εκπαίδευση,  το οποίο προβλέπει θεσμοθέτηση διετών μεταγυμνασιακών Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (ΕΣΚ) με σκοπό οι νέοι από μικρή ηλικία να οδηγούνται στην κατάρτιση και την ανήλικη εργασία, υποβαθμίζει περαιτέρω την Επαγγελματική Εκπαίδευση, ορίζει θεσμικά όργανα αποτελούμενα από τους κοινωνικούς εταίρους  δίνοντας κύριο ρόλο στους εκπροσώπους των εργοδοτών  να καθορίζουν τους τομείς τις ειδικότητες τα αναλυτικά προγράμματα που θα λειτουργούν σε κάθε  ΕΠΑΛ, δημιουργώντας απόφοιτους μιας χρήσης.   Εκφράσαμε την πάγια θέση του συνδικάτου, για δωδεκάχρονο ενιαίο, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σχολείων για μια σύγχρονη επαγγελματική εκπαίδευση, που θα διασφαλίζει στους μαθητές τη δυνατότητα επιλογής της ειδικότητας που επιθυμούν.

Οι εκπαιδευτικοί σ΄ αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες υγειονομικές και κοινωνικές συνθήκες γνωρίζουμε πολύ καλά τις πραγματικές ανάγκες (γνωστικές, παιδαγωγικές κλπ) των μαθητών μας και εργαζόμαστε με κάθε δυνατό τρόπο ώστε να είμαστε σταθερά δίπλα τους.

 

Τα σωματεία της Αττικής:

Α΄ Δυτικής Αττικής (Θριάσιο), Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής,

Β΄ ΕΛΜΕ και Γ΄ ΕΛΜΕ Α΄ Αθήνας,

Α΄ ΕΛΜΕ και Γ΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου