Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2025

Για αναπλήρωση εκπαιδευτικού γενικής από εκπαιδευτικό ΕΑΕ

 

                            

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                  

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα 6/10/2025

                          Α.Π. 72/2025

 

Για την αναπλήρωση κενού εκπαιδευτικού γενικής αγωγής από εκπαιδευτικό ΕΑΕ

Το τελευταίο διάστημα καταφθάνουν καταγγελίες στην Α ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής, συναδέλφων από ορισμένα σχολεία, όπου εκπαιδευτικοί ΕΑΕ δέχονται προφορικές οδηγίες ή «εντολές» να διδάξουν σε τμήμα χωρίς την παρουσία του εκπαιδευτικού γενικής αγωγής.

Είναι γνωστό ότι το ΥΠΑΙΘΑ δεν καλύπτει τα κενά στα σχολεία, παρ΄ όλες τις επικοινωνιακές κορώνες για «σωστή λειτουργία των σχολείων με το πρώτο κουδούνι». Στη Δυτική Αττική εκτιμάται ότι παραμένουν πάνω από 80 κενά εκπαιδευτικών, ακόμα και μετά τη β φάση αναπληρωτών! Πώς σχεδιάζει το υπουργείο να καλύψει αυτά τα κενά; Μα σε βάρος των συναδέλφων και συναδελφισσών! Είτε με ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών, είτε με σπάσιμο των αναθέσεων (μοίρασμα της φτώχειας), είτε με «απασχόληση – φύλαξη», είτε, - εσχάτως και με τη δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης και τις προσλήψεις εκπαιδευτικών στα τμήματα αυτά καθώς και στην παράλληλη στήριξη- , με την προσπάθεια να καλυφθεί το κενό ΜΟΝΟ από τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ!

Καταγγελίες προς την ΕΛΜΕ αναφέρουν ότι σε οποιαδήποτε απουσία εκπαιδευτικού γενικής, είτε πρόκειται για άδεια, είτε για μόνιμο κενό λόγω μη πρόσληψης εκπαιδευτικού, είτε ακόμα και σε περίπτωση απεργίας (!!) καλείται ο εκπαιδευτικός ΕΑΕ, με …επικλήσεις στην ανάγκη στήριξης του σχολείου (και με δεδομένο ότι η πλήρης κάλυψη του κενού μπορεί να έρθει…τον Μάρτιο!) να αναπληρώσει επί της ουσίας το κενό του συναδέλφου γενικής.

Θεωρούμε απαραίτητο να διευκρινίσουμε τα εξής:

·        Είναι απαράδεκτη η ισοπέδωση γενικής – ειδικής αγωγής στο όνομα της κάλυψης των κενών. Τόσο οι γενικής, όσο και οι ειδικής αγωγής έχουν σημαντικούς διακριτούς ρόλους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η λογική «όλοι μάθημα κάνουν» ακυρώνει καταρχάς την ειδική αγωγή, αλλά παράλληλα υποβαθμίζει και συνολικά την εκπαίδευση μετατρέποντας σε «χυλό» κάθε μορφή εκπαίδευσης.

·        Το να αναλάβει πλήρως το τμήμα ο εκπαιδευτικός ΕΑΕ αποτελεί παράτυπη ενέργεια ήδη από το πλαίσιο που θέτει η ΥΑ 27922/Γ6 / 8-3-2007, (ΦΕΚ 449 / 3-4-2007) προβλέποντας στο τμήμα «Εκπαιδευτικοί των τμημάτων ένταξης – εδάφιο 9»:

»Οι Διευθυντές των σχολείων στα οποία λειτουργούν τμήματα ένταξης … δεν απασχολούν τους εκπαιδευτικούς αυτών σε άλλες δραστηριότητες».  Επομένως η ανάθεση διδασκαλίας σε εκπαιδευτικό ΕΑΕ αντικαθιστώντας τον εκπαιδευτικό γενικής θεωρείται παρεμπόδιση του έργου τους στην ειδική αγωγή και δεν επιτρέπεται. Άλλωστε, πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός ΕΑΕ να εκπονεί σχέδια και κείμενα ΕΠΕ (Εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης) για κάθε μαθητή που έχει ευθύνη, που μάλιστα τηρείται σε ατομικό φάκελο, αν εξαντλεί όλο το ωράριό του κάνοντας το μάθημα του εκπαιδευτικού γενικής!!

·        Με ακόμα μεγαλύτερη σαφήνεια καθορίζεται από την εγκύκλιο 122194/ΓΔ4/1-10-2025 ότι:

«Σε περίπτωση όπου απουσιάζει ο εκπαιδευτικός γενικής/επαγγελματικής εκπαίδευσης, ο/η εκπαιδευτικός ΕΑΕ (τμήματος ένταξης ή παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης) συνεχίζει να παρέχει κανονικά τις υπηρεσίες υποστήριξης στο τμήμα, για τις συγκεκριμένες ώρες που προβλέπονται ήδη στο πρόγραμμά του. Σε καμία περίπτωση δεν «αναπληρώνει» τον/την εκπαιδευτικό γενικής/επαγγελματικής εκπαίδευσης στα διδακτικά του/της καθήκοντα

Πράγμα που σημαίνει ότι ο εκπαιδευτικός ΕΑΕ συνεχίζει να διδάσκει στους μαθητές με διάγνωση που εντάσσονται στο ΤΕ ή που έχουν διάγνωση για παράλληλη, χωρίς να αναλαμβάνει το μάθημα γενικής εξ ολοκλήρου!

·        Αποτελεί παράδοξο να απαιτείται από τον εκπαιδευτικό ΕΑΕ να έχει την ικανότητα για κάθε τμήμα, κάθε τάξης, να υποκαθιστά τον εκπαιδευτικό γενικής σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα (πχ σε κλάδο ΠΕ 04 για τα αντικείμενα Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας όλων των τάξεων της σχολικής μονάδας), από το σημείο της ύλης στο οποίο είχε σταματήσει ο εκπαιδευτικός γενικής, για οποιαδήποτε ημέρα! Ούτε η ΑΙ δεν μπορεί να ικανοποιήσει τέτοιες απαιτήσεις!

·        Ο/η εκπαιδευτικός ΕΑΕ δεν έχει καμία παιδαγωγική δικαιοδοσία (η ευθύνη) στην τάξη, είτε υπογράφοντας το απουσιολόγιο είτε προχωρώντας τη διδακτική ύλη, να εξετάσει μαθητές/μαθήτριες κ.ά.τ.

Απαιτούμε:

1.      Άμεση κάλυψη όλων των κενών, με διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών.

2.      Η πρόσληψη αναπληρωτών να γίνεται σε μία φάση για το σύνολο των κενών και όχι τμηματικά. Πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές, όχι στην ελαστική εργασία στην εκπαίδευση.

3.      Όχι στην κάλυψη των κενών σε βάρος των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής. Καμία απασχόληση χωρίς διδακτικό περιεχόμενο! Είμαστε εκπαιδευτικοί, όχι επιστάτες της συμπεριφοράς των παιδιών εκτός μαθησιακής διαδικασίας! Καμία ανάθεση υποχρεωτικής υπερωρίας! Σε περίπτωση υποχρεωτικής υπερωρίας κάνουμε στάση εργασίας με βάση τις αποφάσεις της ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ χωρίς καμία περικοπή στο μισθό μας. 

4.      Να γίνουν σεβαστές οι διατάξεις που αφορούν την ειδική αγωγή. Το έργο των εκπαιδευτικών ΕΑΕ είναι πολύτιμο για την εκπαιδευτική διαδικασία, οι εκπαιδευτικοί ειδικής δεν είναι «τα παιδιά για όλες τις δουλειές»! Κάθε παράνομη ανάθεση έργου σε εκπαιδευτικό ΕΑΕ θα καταγγέλλεται από την ΕΛΜΕ με ότι αυτό σημαίνει για τις ευθύνες προσώπων της Διοίκησης!

Το ΥΠΑΙΘΑ αναγκάζεται να εκδώσει σχετικές εγκυκλίους, επειδή πιέζεται από την κατακραυγή της μη λειτουργίας επί της ουσίας της ειδικής αγωγής. Τα τελευταία χρόνια αυξάνεται ο αριθμός των διαγνώσεων, ενώ παράλληλα υπάρχουν περιοχές όπου ΚΕΔΑΣΥ δεν έχουν δεχτεί αιτήματα για διάγνωση που έχουν υποβληθεί πριν δύο χρόνια! Τα χιλιάδες ΤΕ δεν έχουν στελεχωθεί, και οι ΕΔΥ με μειωμένες προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών πρέπει να καλύπτουν 5 σχολεία την εβδομάδα (!) εκπονώντας οδηγίες  για δεκάδες μαθητές και ΕΠΕ! Οι εκπαιδευτικοί παράλληλης καλούνται να καλύπτουν τις ανάγκες ΟΛΩΝ των μαθητών με αντίστοιχη διάγνωση σε κάθε τμήμα, κάνοντας την «εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης» ανέκδοτο… , ενώ απαιτείται η συνδρομή του εκπαιδευτικού γενικής στη σύνταξη αυτού του προγράμματος, χωρίς να έχει τις απαραίτητες γνώσεις. Και η παράθεση σε κάθε περίπτωση κάποιων σεμιναρίων στο διαδίκτυο σε καμία περίπτωση δεν καλύπτει αυτή την ανάγκη. Στο πλαίσιο αυτό θεωρούμε απλά αυτονόητη την διευκρίνηση του ΥΠΑΙΘΑ ότι ο εκπαιδευτικός ειδικής δεν αναπληρώνει τον εκπαιδευτικό γενικής. Καμία δικαιολογία πλέον δεν υπάρχει για ανάθεση παράτυπων εργασιών σε συναδέλφους!

 

                                          ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

 

Ιωαννίδης Τάσος

 

 

 

ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΕΛΜΕ

Η Γραμματέας του Δ.Σ.

 

Γκούμα  Ιωάννα

 

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου