Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 3 Μαρτίου 2015

Παιδεία εν κενώ (εκπαιδευτικών)

Το υπουργείο ΠαιδείαςΕνώ η σχολική χρονιά οδεύει προς το τέλος της με 2.500-3.000 ελλείψεις στα σχολεία, το επόμενο έτος υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν 25.000 προσλήψεις μονίμων και αναπληρωτών
Ενα φάντασμα πλανάται πάνω από τα σχολεία, αυτό των ελλείψεων εκπαιδευτικών. Αν και βρισκόμαστε περίπου 2,5 μήνες πριν από το τέλος της σχολικής χρονιάς, τα αιτήματα προς το υπουργείο Παιδείας για κάλυψη των κενών θέσεων στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υπολογίζονται σε περίπου 2.500-3.000 εκπαιδευτικούς.
Το πρόβλημα γίνεται εκρηκτικό, ωστόσο, αν πάρουμε υπόψη την έλλειψη εκπαιδευτικών τη νέα σχολική χρονιά 2015-16. Οι πιο συντηρητικοί υπολογισμοί ανεβάζουν τα κενά στην εκπαίδευση σε πάνω από 25.000! Ο αριθμός αυτός εξάγεται από το γεγονός ότι φέτος οι προσλήψεις αναπληρωτών ανέρχονται περίπου στις 20.000 ώς τώρα -νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές σε Γενική Εκπαίδευση, Ειδική Αγωγή και επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό-, ενώ πρέπει να υπολογιστούν για τη νέα χρονιά και 5.000–7.000 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών λόγω συνταξιοδότησης.
Λίγο πριν από τις εκλογές ανακοινώθηκε ότι θα γίνουν 7.000 μόνιμοι διορισμοί, υπόσχεση που, εφόσον υλοποιηθεί, χρειάζεται να συμπληρωθεί με περίπου 18.000 πιστώσεις για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα κληθούν να καλύψουν τα υπόλοιπα κενά. Στο σημείο αυτό οφείλουμε να επισημάνουμε ότι -ακόμη και με αυτά τα δεδομένα- η κάλυψη θα αφορά μόνο τις βασικές ελλείψεις και σε καμιά περίπτωση τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές -έχουν καταρρεύσει τα τελευταία χρόνια-, οι οποίες αφορούν την ενισχυτική διδασκαλία για τα Γυμνάσια, την πρόσθετη διδακτική στήριξη για τα Λύκεια, τη λειτουργία των σχολικών βιβλιοθηκών, την υποστήριξη των προγραμμάτων για αλλοδαπούς και παλιννοστούντες κ.λπ. Και εδώ τα πράγματα έχουν αρχίσει να μπερδεύονται...
Αιτήματα
Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ (μέσα στην εβδομάδα ακολουθεί συνάντηση του υπουργείου με το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας), η ΟΛΜΕ έθεσε το πρόβλημα των προσλήψεων, επισημαίνοντας ότι η μη πρόσληψη νέων εκπαιδευτικών (παρά την τεράστια μείωση προσωπικού κατά 30% από το 2009 έως το 2014) έχει δημιουργήσει ανυπέρβλητα προβλήματα.
Η ΟΛΜΕ ζήτησε από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να «καλυφθούν όλα τα κενά εκπαιδευτικών, από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς, με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών και όχι ωρομίσθιων. Για το απαιτούμενο εκπαιδευτικό–διδακτικό προσωπικό, ασφαλές ελάχιστο κριτήριο είναι ο αριθμός των αναπληρωτών (κάθε είδους) που απαιτήθηκε για να λειτουργήσουν φέτος οι σχολικές μονάδες. Με βάση αυτό πρέπει να προβλεφθούν οι απαραίτητες πιστώσεις για τη νέα σχολική χρονιά. Οι διορισμοί εκπαιδευτικών πρέπει να είναι τουλάχιστον τόσοι όσες και οι συνταξιοδοτήσεις αυτής της χρονιάς».
Το υπουργείο Παιδείας απάντησε ότι «θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης», χωρίς ωστόσο να δεσμεύεται για συγκεκριμένο αριθμό μόνιμων διορισμών, καθώς κατέστησε σαφές ότι για «αιτήματα που έχουν οικονομικό κόστος δεν μπορεί να υπάρξει άμεση δέσμευση. Τα αιτήματα θα εξετάζονται όσο οι οικονομικές συνθήκες της χώρας το επιτρέπουν».
Οπως είναι γνωστό, στον προϋπολογισμό για το 2015 έχουν προϋπολογιστεί 111.000.000 ευρώ για 15.000 μόνιμες προσλήψεις σε ολόκληρο το Δημόσιο και για αποκατάσταση των παράνομα απολυμένων μόνιμων δημοσίων υπαλλήλων. Αυτό περιλαμβάνει, κατά κύριο λόγο, προσλήψεις στην Υγεία (όπου υπάρχουν ακόμη μεγαλύτερα ελλείμματα), στην Παιδεία (στη σχολική εκπαίδευση και στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ) και κατά δεύτερο λόγο στο υπόλοιπο κομμάτι του Δημοσίου (ελεγκτικοί μηχανισμοί κ.λπ.).
Ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας απαντώντας στο βασικό ζήτημα που αφορά τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε καθεστώς ομηρίας για πάνω από 20 μήνες μέσω της διαθεσιμότητας δήλωσε πως «υπάρχει η πολιτική δέσμευση να επιστρέψουν όλοι στις θέσεις τους», αλλά την ίδια στιγμή επισήμανε σε όλους τους τόνους πως θα αφαιρεθούν από το σύνολο των 15.000 νέων προσλήψεων.
Τίνι τρόπω;
Ωστόσο, αν το μεγάλο και κυρίαρχο πρόβλημα είναι ο αριθμός των προσλήψεων, δεν είναι ασήμαντο και το θέμα του τρόπου των προσλήψεων. Εδώ και πάνω από 18 χρόνια η κατάργηση της επετηρίδας (που καταργήθηκε υποτίθεται για να εξορθολογιστεί το σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών), όχι μόνο δεν έλυσε το πρόβλημα, αλλά το μετάτρεψε σε άλυτο κουβάρι.
Από το 1997 μέχρι και σήμερα σχεδόν όλοι οι υπουργοί Παιδείας, αμέσως μόλις αναλάμβαναν τα καθήκοντά τους ασχολούνταν με τον τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών. Αυτό ήταν το τίμημα που έπρεπε να πληρώσουν για να καλύψουν με διάφορα τεχνάσματα το πραγματικό πρόβλημα της αδιοριστίας χιλιάδων εκπαιδευτικών σε μια χώρα που η ανεργία των νέων πτυχιούχων έσπαγε κάθε χρόνο νέο ρεκόρ.
Σύμφωνα με όσα είτε έχουν ανακοινωθεί επίσημα από το υπουργείο Παιδείας είτε έχουν δηλωθεί σε συνεντεύξεις του αναπληρωτή υπουργού Τάσου Κουράκη, οι διορισμοί εκπαιδευτικών για το νέο σχολικό έτος δεν θα προέλθουν από κάποιον νέο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (όπως είχε δηλώσει η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, η οποία μάλιστα σχεδόν τον είχε εξαγγείλει). Αντί του διαγωνισμού, θα υπάρχει ένα σύνολο προϋποθέσεων που θα ορίζουν τη μοριοδότηση των εκπαιδευτικών.
Ο αναπληρωτής υπουργός ΥΠΟΠΑΙΘ, Τάσος Κουράκης, αρμόδιος για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ζήτησε από την ΟΛΜΕ να καταθέσει τις προτάσεις της για ένα ενδεχόμενο νέο σύστημα διορισμών. Ηδη, το υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται έναν νέο τρόπο διορισμού με μοριοδότηση, σύμφωνα με πληροφορίες, των παρακάτω κριτηρίων:
•προϋπηρεσία
•επιτυχία σε προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ
•πτυχία-μεταπτυχιακά
•κοινωνική κατάσταση.
Το ΑΣΕΠ δεν καταργείται, παρά το γεγονός ότι δεν θα γίνει διαγωνισμός, και είναι πιθανόν να έχει ρόλο στη διαδικασία των μόνιμων προσλήψεων. Σε πρώτο στάδιο, όπως επιβεβαιώθηκε από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κατά τη συνάντηση που είχε με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, θα απορροφηθούν άμεσα οι επιτυχόντες του τελευταίου διαγωνισμού ΑΣΕΠ του 2008 (ο οποίος έγινε το 2009). Πρόκειται για περίπου 500 άτομα στα οποία θα δοθεί προτεραιότητα, ενώ παράλληλα θα αναγνωριστεί η προϋπηρεσία των αναπληρωτών των τριών τελευταίων χρόνων.
απο την εφημερίδα των Συντακτών

Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015

Εκδηλώσεις και προβολή ταινίας από την Πρωτοβουλία "Ένα Καράβι για τη Γάζα"

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας της καινούργιας αποστολής προς τη Γάζα, η Πρωτοβουλία "Ένα Καράβι για τη Γάζα" διοργανώνει εκδηλώσεις σε Αθήνα, Τρίκαλα και Ηράκλειο
Στις εκδηλώσεις:
  • Θα προβληθεί (με ελληνικούς υπότιτλους) η πρώτη παλαιστινιακή ταινία που προτάθηκε για βραβείο Όσκαρ, 5 ΣΠΑΣΜΕΝΕΣ ΚΑΜΕΡΕΣ  (5 BROKEN CAMERAS)  σε σκηνοθεσία του Παλαιστίνιου Εμάντ Μπουρνάτ και του Ισραηλινού Γκάι Νταβίντι.
  • Την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με τον σκηνοθέτη της ταινίας Εμάντ Μπουρνάτ, που θα έρθει από την Δ. Όχθη ειδικά για να παραβρεθεί στις εκδηλώσεις.

Θα γίνει ενημέρωση, από μέλος της Πρωτοβουλίας "Ένα Καράβι για τη Γάζα, για την καινούργια αποστολή της Πρωτοβουλίας και για τη σημερινή κατάσταση στη Λωρίδα της Γάζας


Το ντοκιμαντέρ 5 ΣΠΑΣΜΕΝΕΣ ΚΑΜΕΡΕΣ είναι ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ που ολοκληρώθηκε το 2011, σε σκηνοθεσία του Παλαιστίνιου Εμάντ Μπουρνάτ και του Ισραηλινού Γκάι Νταβίντι.Το ντοκιμαντέρ έχει βραβευτεί σε φεστιβάλ κινηματογράφου, σε όλον τον κόσμο, και είναι η πρώτη παλαιστινιακή ταινία που ήταν υποψήφια για το βραβείο Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ, κατά την 85η απονομή βραβείων της Ακαδημίας το 2013.
Οι 5 ΣΠΑΣΜΕΝΕΣ ΚΑΜΕΡΕΣ είναι μια καταγραφή της αντίστασης των Παλαιστινίων στο Μπιλαΐν, ένα χωριό της Δυτικής Όχθης που  καταπατούν οι ισραηλινοί εποικισμοί.  Υπάρχουν πέντε κάμερες - κάθε μια με τη δική της ιστορία.Ο Εμάντ Μπουρνάτ, ένας Παλαιστίνιος αγρότης, αγοράζει την πρώτη του κάμερα το 2005, για να βιντεοσκοπήσει τον τέταρτο γιο του, τον νεογέννητο Τζιμπρίλ.  Το κάθε του αγόρι έχει γεννηθεί σε μια στιγμή που αναδιαμορφώνει, συνήθως προς το χειρότερο, την κατάσταση του παλαιστινιακού ζητήματος. Τα πλάνα της κάμερας μαζί με τη δική του αφήγηση, απλή, προσωπική, άμεση και αβέβαιη, σαν τη ζωή του, καταγράφουν τα γεγονότα από το 2005 μέχρι το 2009.
Δομημένη γύρω από τη βίαιη καταστροφή της κάθε μιας από τις κάμερες του Μπουρνάτ, το ντοκιμαντέρ των δύο σκηνοθετών ακολουθεί την πορεία μιας οικογένειας  σε διάστημα πέντε ετών μέσα στις συγκρούσεις στο χωριό. Καθώς τα χρόνια περνούν μπροστά από την κάμερα, βλέπουμε τον Τζιμπρίλ να μετατρέπεται από ένα νεογέννητο μωρό σε ένα νεαρό αγόρι που παρατηρεί τον κόσμο γύρω του να ξεδιπλώνεται με την ιδιαίτερη αντίληψη που μόνο τα παιδιά διαθέτουν. Ο Μπουρνάτ παρακολουθεί πίσω από τον φακό, τις ελιές να ξεριζώνονται, ένα Τείχος να υψώνεται, τους αγώνες και την αντίσταση των κατοίκων να εντείνονται και τις ζωές να χάνονται. "Νιώθω σα να με προστατεύει η κάμερα" λέει, "αλλά αυτό είναι μια ψευδαίσθηση."
Η αδικία, η επικινδυνότητα και η ελπίδα συνυπάρχουν έντονα  σε αυτό το προκλητικό χρονικό της ζωής ενός ανθρώπου, σε ένα εμπόλεμο παλαιστινιακό χωριό ... ένα από τα καλύτερα  ντοκιμαντέρ του είδους τα τελευταία δύο χρόνια."

Τι θα περιλαμβάνει το ν/σ

Τι θα περιλαμβάνει το ν/σ - Κατάργηση Τράπεζας Θεμάτων - 9,5 βαθμός προαγωγής - Αναστολή Αξιολόγησης - Εισαγωγή στα ΑΕΙ - Επαναφορά ειδικοτήτων ΕΠΑΛ και εκπαιδευτικών



Στη διάρκεια της πρώτης συνάντησης της ηγεσίας του ΥΠΟΠΑΙΘ με το ΔΣ της ΟΛΜΕ και αντιπροσωπεία του συντονιστικού των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα, που έγινε στις 26 Φεβρουαρίου, ο Υπουργός ΥΠΟΠΑΙΘ, Αριστείδης Μπαλτάς και ο Αναπληρωτής Υπουργός ΥΠΟΠΑΙΘ Τάσος Κουράκης, διαβεβαίωσαν ότι θα κατατεθεί στο προσεχές χρονικό διάστημα και σε συνάρτηση με τις εργασίες της Βουλής Πολυνομοσχέδιο όπου θα περιλαμβάνονται άμεσες ρυθμίσεις που θα αντιμετωπίζουν τις δυσλειτουργίες που έχουν παρουσιαστεί στην εκπαίδευση ώστε να διευκολυνθεί η εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας κατά την τρέχουσα χρονιά. Παράλληλα δόθηκαν κατευθύνσεις στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΟΠΑΙΘ για αναστολή των ρυθμίσεων  που αφορούν συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολικών μονάδων ώστε να επανεξεταστούν ορισμένες από τις καταργήσεις που έγιναν με αποκλειστικά οικονομικά κριτήρια.

Στο Πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή, θα περιλαμβάνονται τα παρακάτω:
        -    Κατάργηση της Τράπεζα Θεμάτων.
  • Ο βαθμός προαγωγής των μαθητών στην Α’ και Β’ Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στον βαθμό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
  • Επανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος "εννέα και πέντε δέκατα" (9,5).
  • Αναστολή των σημερινών νομοθετικών ρυθμίσεων περί αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.

Παράλληλα θα ξεκινήσει πλατιά διαβούλευση σχετικά με τον τρόπο αποτίμησης του διδακτικού έργου και των τρόπων λειτουργίας των διδακτικών μονάδων προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της δουλειάς όλων και όχι της τιμωρίας.

  • Επανασύσταση των τομέων και ειδικοτήτων της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που καταργήθηκαν στα ΕΠΑΛ ώστε να διευκολυνθεί η επαναφορά στα σχολεία των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.

Παράλληλα, η ηγεσία του Υπουργείου καταβάλει σοβαρή προσπάθεια ώστε να προσληφθούν 500 εκπαιδευτικοί για Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη σε ΕΠΑΛ και να καλυφθούν τα σοβαρά εκπαιδευτικά κενά που έχουν δημιουργηθεί στα σχολεία.

  • Επαναφορά όλων των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Με την ίδια ρύθμιση θα δοθεί η δυνατότητα επιλογής στους εκπαιδευτικούς που ήδη τοποθετήθηκαν σε διοικητικές θέσεις να επιστρέψουν σε εκπαιδευτικές θέσεις.

Παράλληλα θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός ΥΠΟΠΑΙΘ Τάσος Κουράκης, αρμόδιος για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ζήτησε από την ΟΛΜΕ να καταθέσει τις προτάσεις της για ένα ενδεχόμενο νέο σύστημα διορισμών και ένα σύστημα επιλογής στελεχών και τις αρμοδιότητες τους στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης συμμετοχής και τω όρων διαβούλευσης σχετικά με όλα τα σημαντικά ζητήματα της εκπαίδευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς.
Αναφορικά με αιτήματα που έχουν οικονομικό κόστος, η ηγεσία του ΥΠΟΠΑΙΘ κατέστησε σαφές πως δεν μπορεί να υπάρξει άμεση δέσμευση. Τα αιτήματα θα εξετάζονται όσο οι οικονομικές συνθήκες της χώρας το επιτρέπουν.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
-----
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
-----
Ταχ. Δ/νση: Α. Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη: 15180 - Μαρούσι
Ιστοσελίδα: www.minedu.gov.gr [8]
E-mail: press@minedu.gov.gr [9]
                                                                                     

Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015

Συνάντηση ΟΛΜΕ με τον Υπουργό Παιδείας

Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255
FAX: 210 33 11 338
www.olme.gr
e-mail: olme@otenet.gr Αθήνα, 25/2/15


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και αντιπροσωπεία διαθεσίμων θα συναντηθούν αύριο Πέμπτη, 26/2 με την ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων στις 3.30 μ.μ. στο Υπουργείο.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα σε συγκέντρωση έξω από το Υπουργείο την ώρα αυτή.

Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015

Ματωμένος γάμος



Η Α΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας  [Περιστέρι]
πάει θέατρο
Ματωμένος γάμος
του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα

ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΜΑΡΤΙΟΥ, 6μμ

Διαρκεια : 90 ' , Σκηνοθ.:Γ. Κακλέας, Σκην.: Μ. Παντελιδάκης,  Κοστ.: Εύα Νάθενα
Ερμηνεύουν: Εβ. Παπούλια, Λ. Παπαληγούρα, Δ. Μοθωναίος, Δ. Γεωργαλάς.

Θέατρο Αποθήκη, Σαρρή 40,Ψυρρή, Τηλ.: 2103253153

Πολύ μειωμένη τιμή εισιτηρίου 10 ευρώ

Κλείστε έγκαιρα τις θέσεις σας στα μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ

Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015

ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ


Η αξιολόγηση είναι μια διαδικασία ηττημένη ιδεολογικά, πολιτικά και συνδικαλιστικά. Το συνολικό οικοδόμημα που επεδίωξαν να δημιουργήσουν η συγκυβέρνηση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ μαζί με τους τροϊκανούς της ΕΕ και του ΔΝΤ, συνάντησε σοβαρότατες αντιστάσεις σε ολόκληρο τον δημόσιο τομέα και πουθενά δεν κατάφεραν να το υλοποιήσουν στο σύνολό της.
Είναι ζήτημα ουσίας και τιμής για το εκπαιδευτικό κίνημα να επιβάλλει την ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ όλων των νόμων που αναφέρονται στην αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση κλπ
Η Α΄ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής (ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ) συνέβαλε καθοριστικά στην ιδεολογική και πολιτική απονομιμοποίηση της αξιολόγησης, αναδεικνύοντας ότι αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής στρατηγικής Ευρωπαϊκής Ένωσης – ΟΟΣΑ - Αστικών κυβερνήσεων, αποδεικνύοντας, και από τη διεθνή εμπειρία, ότι δεν μπορεί  να διαχωριστεί σε καλή και κακή, «παιδαγωγική» ή τιμωρητική, εσωτερική ή εξωτερική, αλλά ότι σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί παρά να είναι μοχλός  ιδεολογικής χειραγώγησης και  υποταγής, μισθολογικής καθήλωσης και απόλυσης. Άλλωστε η Αξιολόγηση αποτελεί βασικό συστατικό της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση στην Ελλάδα. Αποτελεί ένα απ’ τα βασικότερα εργαλεία για την προσαρμογή της στις ανάγκες της οικονομικής ολιγαρχίας (Κεφάλαιο –διεθνείς αγορές), μέσω της άμεσης σύνδεσης της με τις επιχειρήσεις (μαθητεία, οι επιχειρήσεις στις σχολικές τάξεις κλπ), αλλά και την ιδιωτικοποίηση μεγάλου μέρους της λειτουργίας της. Αυτά προκύπτουν άλλωστε απ’ τα επίσημα κείμενα της Ευρωπαϊκής επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΟΣΑ.
Γενικότερα, το Δημοσιουπαλληλικό-εκπαιδευτικό κίνημα απέδειξε , ότι η υλοποίηση της αξιολόγησης στο Δημόσιο αποτελεί βασικό μοχλό για την εφαρμογή της αντιλαϊκής αναδιάρθρωσης, της δραματικής συρρίκνωσης του δημόσιου τομέα και της ιδιωτικοποίησης βασικών υπηρεσιών του, και επίσης βασικός  μοχλός για την απόλυση χιλιάδων Δημοσίων Υπαλλήλων, κατάργησης της μονιμότητας και ανατροπής της ασφαλούς σταθερής εργασιακής σχέσης.
Η απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ συσπείρωσε το σύνολο των Ομοσπονδιών του Δημοσίου σε μια αποφασιστική μάχη ενάντια στην αξιολόγηση και οδήγησε τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης σε άτακτη υποχώρηση.
Στην περιοχή μας στη πλειοψηφία των σχολείων που συνεδρίασαν οι σύλλογοι διδασκόντων αρνήθηκαν την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας , παρά τις πιέσεις ορισμένων διευθυντών, συντασσόμενοι με την απεργία-αποχή που κήρυξε η ΟΛΜΕ
Υπήρξαν περιπτώσεις Διευθυντών Σχολείων που δεν υπέβαλαν φάκελο στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταχώρησης για την ατομική αξιολόγηση τους (τους καλούσε να το πράξουν η απόφαση της ΟΛΜΕ) , προκειμένου να μη γίνουν υποχείρια εφαρμογής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και έρθουν έτσι σε σύγκρουση με τους συναδέλφους και τα σωματεία τους. Η αντίσταση αυτή άλλωστε, ανάγκασε το υπουργείο παιδείας σε συνεχείς παρατάσεις των ημερομηνιών εφαρμογής της αξιολόγησης.
Πρόσφατα, με ανακοινώσεις τους, τόσο η «Πανελλήνια Ένωση Διευθυντών Εκπαίδευσης» όσο και η «Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων», αντί να συνταχτούν στον αγώνα για παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο, με τον αγώνα δηλαδή που δίνει η ζωντανή εκπαίδευση εδώ και πάνω από ένα χρόνο, αντί να ζητήσουν το αυτονόητο, να σταματήσει κάθε διαδικασία αξιολόγησης [λόγω ΚΑΙ της προεκλογικής περιόδου], επιδιώκουν με κάθε τρόπο να κρατήσουν ανοιχτές και ενεργές τις πλατφόρμες καταχώρισης των αξιολογήσεων!
Το σύνολο των εκπαιδευτικών απαιτεί την οριστική και καθολική κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης, την οριστική δηλαδή και αμετάκλητη δικαίωση του αγώνα μας. Κάθε προσπάθεια εφαρμογής οποιασδήποτε αξιολογικής διαδικασίας, από οποιαδήποτε κυβέρνηση, θα μας βρει απέναντί της. Μέσα από μαζικές συλλογικές διαδικασίες [αποφάσεις Συνεδρίου ΟΛΜΕ, Γ.Σ., ΔΣ ΕΛΜΕ, επιτροπών αγώνα κλπ] θα αποτρέψουμε την εφαρμογή της.



ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΘΡΙΑΣΙΟ, ΜΕΓΑΡΙΔΑ, ΕΙΔΥΛΛΙΑ)

Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2015

Δωρεάν κινηματογραφική προβολή για τα παιδιά των εκπαιδευτικών



Η Α’ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής μαζί με τον Σύλλογο ΠΕ Δυτικής Αττικής και την ΕΛΜΕ Ανω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής διοργανώνουν προβολή της πολυβραβευμένης ταινίας κινουμένων σχεδίων « Το αγόρι και ο κόσμος» για τα παιδιά των εκπαιδευτικών την Κυριακή 8-2-2015 στις 11:00 π.μ.
Η προβολή της ταινίας θα γίνει ή στον κινηματογράφο «ΑΛΚΥΟΝΙΣ» ή στον κινηματογράφο «STUDIO» ανάλογα με τον αριθμό των ενδιαφερομένων.
ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema
ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42-46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια)
Τηλ.210 8220008: 210 8220023 , 210-8220076
Parking διαθέσιμο κάτω από τον κινηματογράφο
STUDIO new star art cinema
ΣΠΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 33 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
Τηλ 210-8640054
Parking διαθέσιμο κάτω από τον κινηματογράφο

Η Α΄ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής θα καλύψει οικονομικά τα εισιτήρια όλων των παιδιών των συναδέλφων/ισσων μελών του σωματείου.
Ο κάθε συνοδός παιδιού θα πληρώσει μειωμένο εισιτήριο 3 ευρώ.
Θα εξεταστεί το ενδεχόμενο σε συνεργασία με τον Σύλλογο ΠΕ Δυτικής Αττικής να καλυφθούν και τα έξοδα μεταφοράς των ενδιαφερομένων μελών της ΕΛΜΕ και των παιδιών τους, που θα μετακινηθούν απ’ το Θριάσιο την Μεγαρίδα και την Μάνδρα-Ειδυλλία.
Δηλώσεις συμμετοχής για τα μέλη της ΕΛΜΕ μέχρι την Παρασκευή 30-1-2015 στο e-mail της ΕΛΜΕ (a.elme.dyt.attikis@gmail.com) και στα μέλη του ΔΣ του Σωματείου.
Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να δηλώσουν αριθμό παιδιών και ενηλίκων .

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.
Καρυώτης Δημήτρης

Η Γραμματέας του Δ.Σ.


Βασιλείου Γιούλη

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
Βραζιλία 2013, διάρκεια 81 λεπτά
«Έκλαψα από την ομορφιά», είπε μια φίλη βγαίνοντας από την πρεμιέρα του «αγοριού» στο φεστιβάλ ταινιών για παιδιά και νέους της Ολυμπίας.

Το αγόρι και ο κόσμος δεν είναι απλά μια ταινία κινουμένων σχεδίων. Είναι ένα από τα μαγικά εκείνα έργα, που απευθύνονται σε ηλικίες από 8 εώς 98 ετών, αλλά με τελείως διαφορετικό τρόπο. Ανάλογα με τη ματιά του θεατή, το κινηματογραφικό αυτό παραμύθι μεταμορφώνεται σε ένα κριτικό σχόλιο για το αντιφατικό πρόσωπο της ανάπτυξης και των σύγχρονων μεγαλουπόλεων. Και σε ένα πολυδιάστατο έργο τέχνης.
Η πορεία του αγοριού στα διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ είναι ξέφρενη,και η ταινία έχει ήδη αποσπάσει 30 βραβεία. Σύμφωνα με τον Luis Bolognezi του γαλλικού Φεστιβάλ Annecy (κορυφαίου φεστιβάλ animation στον κόσμο, όπου η ταινία πήρε το 1ο βραβείο και ψηφίστηκε κι από το κοινό ως η καλύτερη ταινία), «το animation της Βραζιλίας είναι σήμερα το κινηματογραφικό αντίστοιχο του φαινόμενου της Bossa Nova των αρχών της δεκαετίας του ‘60».
Το αγόρι είναι ο Κούκα που φεύγει από το χωριό του και πηγαίνει στην πόλη για να συναντήσει τον πατέρα του, ο οποίος αναζητά εργασία ως εσωτερικός μετανάστης. Η περιπλάνηση του είναι μια μικρή Οδύσσεια, από τις γιορτές, τη χαρά και τη μουσική, μέχρι την κακοπληρωμένη βιομηχανική εργασία, την καταστροφική εκμετάλλευση του φυσικού περιβάλλοντος, την ρύπανση και το φαινόμενο του θερμοκηπίου, αλλά και την πολιτική καταπίεση, τη δικτατορία και βέβαια την πείνα. Ο Αλε Αμπρέου που υπογράφει την σκηνοθεσία, επιλέγει να ζωγραφίσει «παιδικά», συνδυάζοντας κάθε πιθανή τεχνική: λάδι, μολύβια, μαρκαδόρους, στυλό διαρκείας και κολάζ. Επιπλέον κάνει μια τολμηρή επιλογή: δε φοβάται το λευκό!
Ο Δημήτρης Σπύρου, καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Ολυμπίας και διανομέας της ταινίας, σημειώνει:
«Κατανοητό σε πρώτο επίπεδο κι από ένα παιδάκι 5 χρόνων. Σε ένα δεύτερο επίπεδο καταδίκη του νεοφιλελευθερισμού, που φτωχοποιεί ευρύτατες λαϊκές μάζες, σπαταλά τον φυσικό πλούτο, καταστρέφει το περιβάλλον, στερεί τις δημοκρατικές ελευθερίες, δεν σέβεται τις πολιτιστικές ιδιαιτερότητες. Κι όμως είναι αισιόδοξο! Χρησιμοποιεί με τρόπο μοναδικό όλα τα αφηγηματικά στυλ του animation, σε μια πανδαισία χρωμάτων που καλύπτουν όλη τη γκάμα της ζωγραφικής: από υδατογραφίες ως μολύβια και ...στυλό διαρκείας! Η περιγραφή του αστικού περιβάλλοντος θυμίζει τη Μητρόπολη του Φριτς Λανγκ.»
* Στο εξαιρετικό σάουντρακ της ταινίας συμμετέχει ο ζωντανός θρύλος της βραζιλιάνικης μουσικής Nana Vasconselos, βραβευμένος επί σειρά ετών ως «ο καλύτερος λάτιν τζαζ παίκτης κρουστών της χρονιάς».


ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΟΥΡΔΟΥΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΣΥΡΙΑΣ
Το ξανά μοίρασμα του κόσμου σε οικονομικές και ενεργειακές φέτες επιρροής, απ’ τους οικονομικούς ολιγάρχες του κόσμου και τους πολιτικούς τους εκπροσώπους των μεγάλων δυνάμεων, έχουν δημιουργήσει και δημιουργούν τεράστια οικονομική καταστροφή, θάνατο και μια απίστευτη ανθρωπιστική κρίση στις κοινωνίες που τη βιώνουν. Όταν οι άνθρωποι τα γυναικόπαιδα και οι ηλικιωμένοι δεν πεθαίνουν απ’ τις οβίδες και το λεπίδι των στρατών τους και των μισθοφόρων τους, πεθαίνουν απ’ την πείνα το κρύο και τις αρρώστιες.
Τους τελευταίους μήνες, οι “αυτόνομες” περιοχές των Κούρδων, στη Δυτική Συρία δέχονται, την ανελέητη επίθεση, ενός από τα πιο απεχθή μορφώματα της ανθρωπότητας που κατασκευάστηκαν με τις ευχές και τα χρήματα των Αμερικανών για τον διαμελισμό της Συρίας, την επίθεση από το στρατό των ισλαμοφασιστών του ΙSIS.
Οι Κούρδοι των περιοχών αυτών χρόνια ολόκληρα αγωνίζονται χωρίς κανένας να τους συνδράμει στο αίτημά τους για ανεξαρτησία. Κι όχι μόνο αυτό. Στην πραγματικότητα στερούμενοι τα στοιχειώδη δικαιώματα αυτοπροσδιορισμού, γλώσσας, κουλτούρας και εκπαίδευσης, θυσιάζονται εν τέλει στη μέγγενη των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών στην περιοχή.
Σ’ αυτό το φόντο, οι περιοχές της Ροζάβα, συνεχίζουν να πολεμάνε και να αντιστέκονται με κάθε τρόπο. Η επίθεση αυτή, που κορυφώθηκε, τον Οκτώβρη του 2014, οδήγησε χιλιάδες, πρόσφυγες πολέμου, να περάσουν με τα πόδια στη γειτονική Τουρκία. Το τουρκικό κράτος, σύμμαχος στην κυριολεξία του στρατού των ΙSIS, φυσικά και δεν δίνει δεκάρα για τους πάνω από 200.000 πρόσφυγες πολέμου από την περιοχή.
Όσο ο χειμώνας γίνεται όλο και πιο βαρύς, τόσο δυσκολεύουν οι ήδη φρικτές συνθήκες για αυτούς τους πληθυσμούς. Χωρίς σχεδόν καμία ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, χωρίς σπίτια και θέρμανση, ακόμα και η εξεύρεση φαγητού για 200.000 πρόσφυγες, παιδιά, γυναίκες, άντρες, ηλικιωμένους είναι, χαρακτηριστικά δύσκολη.
Το μόνο, όπλο, των λαών είναι η αλληλεγγύη, και αυτή τη στιγμή, πρέπει να την δείξουμε έμπρακτα. Το έχουμε κάνει και στο παρελθόν, πρέπει να το κάνουμε και τώρα. Μαζεύουμε αναγκαία εφόδια και τα στέλνουμε , στους προσφυγικούς καταυλισμούς του Σουρούτς. Σε συνεργασία με το σωματείο εκπαιδευτικών της Τουρκίας, Egitim Sen, μαζεύουμε κουβέρτες, παλτό, μπότες, χειμωνιάτικα ρούχα για γυναίκες και παιδιά, σερβιέτες, πάνες, εσώρουχα, σαπούνια και γάλα βρεφικό και παιδικό (σε σκόνη).
Εως τη Δευτέρα 2/2/2015 μαζεύουμε, με ευθύνη των μελών του ΔΣ της ΕΛΜΕ, τα παραπάνω είδη στα γραφεία της Α’ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής στην Οδό Πίνδου και Αθηνάς 22, στο 1ο Λύκειο Ελευσίνας.
Για τα σχολεία του Ασπροπύργου, υπεύθυνοι είναι ο Τάσος Ιωαννίδης στο Λύκειο Ασπροπύργου και η Ουρανία Σταυρακάκη στο 2ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου.
Για τα σχολεία της Ελευσίνας, υπεύθυνοι είναι ο Δημήτρης Καρυώτης στο Εργ. Κέντρο Ελευσίνας (1ο,2ο ΕΠΑΛ Ελευσίνας), η Γιούλη Βασιλείου στο 4ο Γυμνάσιο Ελευσίνας, και η Γιώτα Ιωαννίδου στο 1ο Λύκειο Ελευσίνας
Για τα σχολεία της Μάνδρας – Μαγούλας, υπεύθυνος είναι ο Αποστόλης Ξυδάς στο Λύκειο Μάνδρας
Για τα σχολεία της Νέας Περάμου, υπεύθυνος είναι ο Βαγγέλης Κορφιάτης στο Λύκειο της Νέας Περάμου.
Για τα σχολεία των Μεγάρων, υπεύθυνος είναι ο Κώστας Λουκόπουλος στο Εργ. Κέντρο Μεγάρων (ΕΠΑΛ Μεγάρων).
Για τα σχολεία των Ερυθρών και των Βιλλίων, υπεύθυνος είναι ο Γιάννης Πεδιαδίτης στο Γυμνάσιο και Λυκειακές Τάξεις Βιλλίων.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ


Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2015

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


Με αφορμή την Υπουργική Απόφαση για τους Τρείς Ιεράρχες οφείλουμε να τονίσουμε τα παρακάτω:

Τελικά υπάρχει νομικό πλαίσιο που δίνει στον Υπουργό Παιδείας το δικαίωμα να αποφασίζει κατά το δοκούν όχι μόνο για τις αργίες στην Εκπαίδευση, αλλά να καθορίζει συνολικά τον χρόνο «έναρξης και λήξης του σχολικού και διδακτικού έτους (Ν.4196 Άρθρο 43,2,β)»
Για το Σχολικό έτος 2014-2015 ισχύει η τροποποίηση του Νόμου 4186/2013, όπως πραγματοποιήθηκε στον Νόμο 4264/2014 με τον τίτλο «Άσκηση εμπορικών δραστηριοτήτων εκτός καταστήματος και άλλες διατάξεις.», που καθορίζει στο άρθρο 45 στην παράγραφο 13 
«Για τα σχολικά έτη 2013−2014 και 2014−2015 η διάρκεια του σχολικού και διδακτικού έτους, οι περίοδοι διδασκαλίας των μαθημάτων και διεξαγωγής των εξετάσεων, οι αργίες και οι διακοπές καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.»

Σε κάθε περίπτωση όμως πρέπει να τονίσουμε ότι η «οι περίοδοι διδασκαλίας των μαθημάτων και διεξαγωγής των εξετάσεων, οι αργίες και οι διακοπές» αλλά πολύ περισσότερο «ο χρόνος έναρξης και λήξης του σχολικού και διδακτικού έτους» δεν μπορεί να καθορίζονται απ’ τις επιθυμίες και τις πολιτικές σκοπιμότητες του εκάστοτε Υπουργού Παιδείας.
Αυτό παραπέμπει στη λογική του σχολικού έτους λάστιχου, όπλο σε βάρος μαθητών και εκπαιδευτικών, όπως εφαρμόστηκε επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου και Λοβέρδου που επέκτειναν το σχολικό έτος στις ημέρες των διακοπών του Πάσχα και τον Ιούλιο αντίστοιχα, χωρίς καμιά υποχρέωση καταβολής υπερωριακής αποζημίωσης στους εκπαιδευτικούς.
Εντάσσεται στη λογική της κατάργησης του σταθερού πλαισίου εργασίας (σταθερός χρόνος και ωράριο εργασίας) που προωθεί η τρόικα (ΕΕ, ΔΝΤ) σε συνεργασία με τις μνημονιακές κυβερνήσεις απ’ το 2010 έως σήμερα.


Καλούμε τον νέο Υπουργό Παιδείας να αποσύρει άμεσα την Υπουργική Απόφαση που αλλάζει τον χαρακτήρα της εορτής των Τριών Ιεραρχών, στην κατεύθυνση να επανέλθουν όλες οι παραπάνω λειτουργίες του σχολείου σε σταθερό νομικό καθεστώς κατοχυρώνοντας τον χρόνο εργασίας στην εκπαίδευση.


ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ


Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2015

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ

ΘΕΜΑ: ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ

Συνεδρίαση του ΔΣ της Α’ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής την Τρίτη 27/01/2015 και ώρα 14:15 μμ, με Θέματα:

  1. Αξιολόγηση. Κείμενο της ΕΛΜΕ για αξιολόγηση.
  2. Κείμενο για Τρεις Ιεράρχες.
  3. Τρέχοντα θέματα