Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 17 Μαΐου 2021

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 

Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                  

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα  28/03/2021



ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ  ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής χαιρετίζει τους περισσότερους από 600 συναδέλφους που στις 34 σχολικές

μονάδες της περιοχής της Δυτικής Αττικής προχώρησαν στην απεργία  αποχή που πρότεινε η ΕΛΜΕ και η ΟΛΜΕ

από κάθε αξιολογική διαδικασία. Σε 30 συλλόγους διδασκόντων από τους 34 συνολικά, η μεγάλη πλειοψηφία

των συναδέλφων συντάχθηκε με την απεργία  αποχή της ΟΛΜΕ και του σωματείου μας, μπλοκάροντας την

αξιολογική διαδικασία.

Συνάδελφοι, η μάχη της υπεράσπισης του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου, ενάντια στις προσπάθειες

κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησής του, δεν τελειώνει εδώ. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ άμεσα θα

επιχειρήσει να ανατρέψει το αποτέλεσμα που σε όλη τη χώρα συντριπτικά τάσσεται κατά της πολιτικής της. Το

σωματείο θα είναι εδώ για να παλέψουμε όλοι μαζί ενάντια στις προσπάθειες αυτές. Εν αναμονή των εξελίξεων

προχωράμε στην απάντηση κάποιων εύλογων ερωτημάτων συναδέλφων.

Ερώτηση 1η: Ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου μου δε συνεδρίασε αφού η πλειοψηφία των

συναδέλφων τάχθηκε με την αποχή. Υπάρχει περίπτωση να ξαναγίνει η συνεδρίαση αυτή;

Απάντηση:

Οι αποφάσεις των συνεδριάσεων των ΣΔ εκφράζουν τη θέση των μελών του η οποία πρέπει να γίνεται σεβαστή.

Αντίστοιχα η θέση της πλειοψηφίας των συναδέλφων, όπως αυτή εκφράζεται μέσω της αποχής, πρέπει να

γίνεται σεβαστή. Επομένως δεν μπορεί να συγκληθεί σύλλογος διδασκόντων με το ίδιο θέμα, παρά μόνον αν

μεταβληθούν οι συνθήκες ως προς το νομικό πλαίσιο ή ως προς τις δηλώσεις των συναδέλφων που να

δικαιολογούν την επανάληψη της συνεδρίασης.

Ερώτηση 2η: ΑΝ παρόλα αυτά ο σύλλογος ξανακληθεί σε συνεδρίαση, θα πρέπει να καταθέσω και πάλι

δήλωση αποχής;

Απάντηση: Η δήλωση αποχής που συνέταξε η ΟΛΜΕ μετά από νομική συμβουλή και την οποία υπογράψαμε

και καταθέσαμε, δεν έχει χρονικό ορίζοντα λήξης. Δηλαδή ισχύει για όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης, όποτε

κι αν αυτές τεθούν σε λειτουργία. Άρα δε χρειάζεται να κάνουμε τίποτε, εκτός αν θέλει κάποιος  να την

ακυρώσει, οπότε ειδοποιεί το Διευθυντή -ρια της σχολικής μονάδας σχετικά με την πρόθεσή του -ης.

Ερώτηση 3η: Στο σχολείο μου συμμετείχα στη συνεδρίαση για την αξιολόγηση και εφόσον αυτό έπραξε και η

πλειοψηφία των μελών του ΣΔ, ορίστηκαν ομάδες διερεύνησης. Τώρα μπορώ να αλλάξω γνώμη και να

προσχωρήσω στην αποχή της ΟΛΜΕ;

Απάντηση: Η απεργία  αποχή από την αξιολόγηση είναι μία συνδικαλιστική πράξη την οποία οποιοσδήποτε

συνάδελφος μπορεί να υιοθετήσει, οποιαδήποτε στιγμή. Απλά υπογράφουμε και στέλνουμε στο σχολείο την

ατομική δήλωση αποχής, ακόμα και αν έχουμε αναλάβει κάποιον από τους θεματικούς άξονες εντασσόμενοι

σε κάποια ομάδα διερεύνησης. Στην περίπτωση αυτή η δραστηριότητα της ομάδας συνεχίζεται με τους

υπόλοιπους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν.

Ερώτηση 4η: Σε συνέχεια της προηγούμενης ερώτησης, αν ανήκω στη μειοψηφία των συναδέλφων που

απέχουν, η πλειοψηφία εντάσσει και εμένα στις ομάδες διερεύνησης;

Απάντηση: Όχι, καθώς κάτι τέτοιο καταπατά το νομικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της απεργίας  αποχής.

Αντίστοιχα δεν είναι δυνατό σε μία συνεδρίαση ΣΔ να ανατεθεί καθήκον σε κάποιο εκπαιδευτικό ενώ ο ίδιος

απουσιάζει για οποιοδήποτε λόγο. Οι ομάδες επομένως συγκροτούνται από τους παρόντες στην ειδική

συνεδρίαση του ΣΔ, οι οποίοι και αποτελούν την πλειοψηφία των μελών του συλλόγου

Ερώτηση 5η: Η απόφαση ενός Συλλόγου Διδασκόντων μπορεί να αλλάξει από την αποχή στη συμμετοχή ή το

αντίθετο;

Απάντηση: Εφόσον έχει καταγραφεί ο αριθμός των συναδέλφων που απέχουν και ο αριθμός των συναδέλφων

που συμμετέχουν στην αξιολόγηση, είναι προφανές το πότε αλλάζει η θέση του ΣΔ, από τον αριθμό των

δηλώσεων αποχής στο βαθμό που αναιρούνται ή στο βαθμό που προστίθενται στις υπάρχουσες, οπότε και

αποτελούν πλέον τη μειοψηφία ή την πλειοψηφία αντίστοιχα. Το νομικό πλαίσιο λειτουργίας του ΣΔ απαιτεί σε

κάθε περίπτωση το 50%+1 της απαρτίας για να συνεδριάσει και το 50%+1 των παρόντων -εφόσον υπάρχει

απαρτία  για τη λήψη απόφασης. Τα μεγέθη αυτά σε κάθε σύλλογο είναι ευδιάκριτα και μπορούμε να

εκτιμήσουμε πότε υπάρχει ουσιαστική μετατόπιση της γνώμης των συναδέλφων, που χρειάζεται να

διαπιστωθεί και τυπικά με σύγκλιση συλλόγου.

Ερώτηση 6η: Η πλειοψηφία των συναδέλφων στο σχολείο τάχθηκε με την αποχή. Χρειάζεται να γραφτεί αυτό στα πρακτικά;

Απάντηση: Το πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων είναι βιβλίο καταγραφής των συνεδριάσεων και όχι των μη

συνεδριάσεων. Η σύγκλιση συλλόγου που δεν έγινε για τον οποιοδήποτε λόγο, καταγράφεται στο βιβλίο

πράξεων του Διευθυντή της σχολικής μονάδας συνοδεία της αιτιολογίας της μη σύγκλισης.

Ερώτηση 7η: Σε συνέχεια της προηγούμενης ερώτησης, οι ομάδες διερεύνησης των θεματικών αξόνων

συγκροτούνται με τους υπόλοιπους συναδέλφους που μειοψήφησαν;

Απάντηση: Όχι, σε καμία περίπτωση! Η συγκρότηση ομάδων διερεύνησης των θεματικών αξόνων είναι

απόφαση της ειδικής συνεδρίασης του ΣΔ, τόσο με βάση το Ν. 4692/2020 όσο και με βάση την Υ.Α. 6603/ΓΔ4/20-

1-2021. Δε συγκροτούνται με απόφαση του Διευθυντή  ριας της σχολικής μονάδας. Επομένως αν η συνεδρίαση

δεν έγινε λόγω αποχής της πλειοψηφίας των μελών του συλλόγου, δε νοείται καμία συγκρότηση ομάδων και η

αξιολόγηση δεν μπορεί να προχωρήσει.

Συνάδελφοι, η μάχη της αξιολόγησης είναι πρωτίστως μία μάχη του εκπαιδευτικού κινήματος, που δίνεται όχι

μόνο μέσα στις συνεδριάσεις αλλά μαζί με γονείς  μαθητές  φοιτητές, για την ανατροπή όλης της

αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης. Η ηχηρή, μαζική απάντηση της αποχής από την αξιολογική

διαδικασία που έδωσε ο κλάδος, αποτελεί ένα πρώτο αναγκαίο βήμα που πρέπει να δώσει τη θέση του σε

μαζικό ανυποχώρητο αγώνα για το σύνολο των αιτημάτων μας. Και είναι πλέον σαφές ότι δείξαμε τη δύναμή

μας! Δεν υποκύψαμε  δεν συναινέσαμε παρόλες τις δυσκολίες της περιόδου, τους εκβιασμούς, τις

απαγορεύσεις και τον αυταρχισμό. Συνεχίζουμε στο δρόμο του αγώνα!


ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Ιωαννίδης Τάσος

 


Η Γραμματέας του Δ.Σ.

Βασιλείου Γιούλη

Δευτέρα 15 Μαρτίου 2021

Στοιχεία από τις συνεδριάσεις των ΣΔ για την αξιολόγηση

 

Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                   

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα  10/03/2020

 

ΤΟ ΡΕΥΜΑ ΑΝΥΠΑΚΟΗΣ- ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΥΝΑΜΩΝΕΙ!

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΝΤΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Χαιρετίζουμε τους εκατοντάδες συναδέλφους που παίρνουν μαζικά μέρος στην Απεργία-Αποχή, ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση.

Τα 29 σχολεία της Δυτικής Αττικής στα οποία οι Σύλλογοι Διδασκόντων έχουν μέχρι στιγμής αποφασίσει υπέρ της απεργίας -αποχής από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, μέσω της δήλωσης αποχής με αποτέλεσμα να μην υπάρχει απαρτία για συνεδρίαση των Σ.Δ., είναι:

 1ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου

1ο Γυμνάσιο Ελευσίνας

Γυμνάσιο Μαγούλας

2ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου

2ο Γυμνάσιο Ελευσίνας

ΓΕΛ Μαγούλας

3ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου

4ο Γυμνάσιο Ελευσίνας

Γυμνάσιο Μάνδρας

4ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου

Εσπερινό Γυμνάσιο Ελευσίνας

ΓΕΛ Μάνδρας

1ο ΓΕΛ Ασπροπύργου

1ο ΓΕΛ Ελευσίνας

Γυμνάσιο Ν. Περάμου

ΕΠΑΛ Ασπροπύργου

2ο ΓΕΛ Ελευσίνας

ΓΕΛ Ν. Περάμου

 

1ο ΕΠΑΛ Ελευσίνας

3ο Γυμνάσιο Μεγάρων

 

2ο ΕΠΑΛ Ελευσίνας

1ο ΓΕΛ Μεγάρων

 

1ο ΕΚ Ελευσίνας

2ο ΓΕΛ Μεγάρων

 

ΕΕΕΕΚ Ελευσίνας

ΕΠΑΛ Μεγάρων

 

ΕΕ Γυμνάσιο Ελευσίνας

Ε.Κ. Μεγάρων

 

 

Γυμνάσιο Ερυθρών


 
Υπέρ της υλοποίησης της υπουργικής απόφασης αξιολόγησης: ΓΕΛ Ερυθρών, Γυμνάσιο με Λ/Τ Βιλλίων, 2ο Γυμνάσιο Μεγάρων, 3ο Γυμνάσιο Ελευσίνας (4 σχολεία). Σε μία σχολική μονάδα δεν έχει γίνει συνεδρίαση (αναβολή) (1ο Γυμνάσιο Μεγάρων).

Συνάδελφοι ο αγώνας για να προστατεύσουμε το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης έχει αρχίσει αλλά δεν έχει τελειώσει. Συνεχίζουμε όλοι μαζί, ενωμένοι! Απέχουμε – οργανώνουμε τα επόμενα βήματα αγώνα, που θα είναι στο δρόμο με μαθητές – φοιτητές – εργαζόμενους.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟ ΥΠΑΙΘ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ. ΝΑ ΜΗΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ. ΑΜΕΣΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΣΕ ΥΓΕΙΑ – ΠΑΙΔΕΙΑ. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ (ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ, ΤΕΕ, ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ) – ΟΧΙ ΦΡΑΓΜΟΙ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ!

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Ιωαννίδης Τάσος

 


Η Γραμματέας του Δ.Σ.

Βασιλείου Γιούλη

 

Α ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής 23-2-21 απόφαση για αξιολόγηση

 

Α’ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

(Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ)

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα             

ΤΑΧ. ΚΩΔΙΚΑΣ: 19200

ΤΗΛΕΦΩΝΟ - FAX: 2105561490

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα  23/02/2020

 

 

ΝΑ ΑΠΟΡΡΙΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ –ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΜΜΕΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!

ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΤΩΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ ΟΛΜΕ-ΔΟΕ!

ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΟΣΑ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΞΙΖΟΥΜΕ:

το δημόσιο δωρεάν σχολείο και τη μόρφωση για όλα τα παιδιά, τη γενναία αύξηση των δαπανών, τη μόνιμη και σταθερή εργασία, τους μαζικούς διορισμούς και τη μονιμοποίηση των αναπληρωτών, την ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή,                            την παιδαγωγική ελευθερία και την εργασιακή δημοκρατία!

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

σαράντα σχεδόν χρόνια μετά την κατάργηση του επιθεωρητισμού, η κυβέρνηση επιχειρεί να αλλάξει πλήρως το τοπίο στο δημόσιο σχολείο, αλώνοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Με την πρόσφατη έκδοση της Υπουργικής Απόφασης «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο» (ΦΕΚ 140/20/1/2021) δρομολογείται η εξωτερική και εσωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ενώ επίκειται η νομοθέτηση και της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι, εν μέσω υγειονομικής κρίσης και κλειστών σχολείων, το ΥΠΑΙΘ πασχίζει να επιβάλλει ως τετελεσμένο ένα ολοένα και λιγότερο δημόσιο σχολείο, που θα χωρά ολοένα και λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, και το οποίο θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, σύμφωνα και με τις επιταγές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Άλλωστε, η μορφωτική απόρριψη της μεγάλης πλειονότητας των μαθητών από τη λυκειακή βαθμίδα και η απόλυτη συρρίκνωση των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ δρομολογούνται από τον προηγούμενο Μάιο με ομοβροντία μέτρων: πρώτον, με την πάση θυσία καθιέρωση τριπλών πανελλαδικού τύπου εξετάσεων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ με εργαλείο την Τράπεζα Θεμάτων· δεύτερον, με τη θεσμοθέτηση των μεταγυμνασιακών Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης ως υποδοχέα των μαθητών που θα έχουν απορριφθεί για κοινωνικο-οικονομικούς λόγους από τον εξεταστικό Αρμαγεδδώνα της λυκειακής βαθμίδας· τρίτον, με τη δραματική συρρίκνωση των εισακτέων με την περιβόητη «ελάχιστη βάση εισαγωγής». Με λίγα και απλά λόγια, η κυβέρνηση αποφασίζει τίτλους τέλους μιας ολόκληρης εποχής που πρέπει να θεωρούμε ήδη «ανορθογραφία» του παρελθόντος: το μαζικό γυμνάσιο, λύκειο και πανεπιστήμιο, το αναφαίρετο δικαίωμα όλων των παιδιών στη μόρφωση και τις σπουδές, τη μόνιμη και αξιοπρεπή εργασία των εκπαιδευτικών, τη γενναία αύξηση των δαπανών για την παιδεία.

Σε αυτές τις συνθήκες, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ «αποφασίζει και διατάζει» την εσωτερική και την εξωτερική αξιολόγηση του σχολείου. Πιο συγκεκριμένα, βάσει της Υπουργικής Απόφασης, στην αρχή της σχολικής χρονιάς θα συγκαλείται ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων για τον ετήσιο προγραμματισμό του έργου της σχολικής μονάδας, με δυνατότητα πρόσκλησης μελών του ΠΕΚΕΣ, του σχολικού συμβουλίου και του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου. Θα ορίζονται ομάδες δράσης -με υποχρεωτική τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών τουλάχιστον σε δύο από αυτές- που θα προχωρούν στον αναλυτικό σχεδιασμό, θα αναρτούν τις αποφάσεις τους στην ιστοσελίδα του σχολείου και σε ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα του ΙΕΠ, ενώ θα συνεδριάζουν ανά τακτά διαστήματα. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων θα συνεδριάζουν εκ νέου στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς και θα αυτό-αξιολογούν με συγκεκριμένα τεκμήρια τον προγραμματισμό όλου του έτους ανά θεματικό άξονα σε τετράβαθμη κλίμακα με λεκτικό χαρακτηρισμό (μη επαρκής, επαρκής, καλός, εξαιρετικός). Με λίγα και απλά λόγια οι Σύλλογοι Διδασκόντων θα πρέπει να κινήσουν γη και ουρανό για να μπαλώσουν όλες τις τρύπες του ρημαγμένου δημόσιου σχολείου, αλλιώς θα ενοχοποιούνται για τα πάντα: την άθλια υλικοτεχνική υποδομή, τα ανεπαρκέστατα εργαστήρια, τις ανεφάρμοστες μεθόδους διδασκαλίας στα σημερινά υπερπληθή τμήματα, τις εκδηλώσεις, τους ομίλους, τις επιμορφώσεις, την πάση θυσία σύνδεση με τοπικούς φορείς και την «αγορά», την εξεύρεση χορηγών, τη διαχείριση του προσωπικού και των οικονομικών πόρων σε συνθήκες κρατικής εγκατάλειψης του δημόσιου σχολείου. Στη συνέχεια, αφού θα έχει εμπεδωθεί δια ροπάλου η κουλτούρα και η πρακτική της αξιολόγησης, οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, τα ΠΕΚΕΣ, το ΙΕΠ και η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΑΔΙΠΔΕ) θα αναλαμβάνουν το «θεάρεστο» έργο της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων. Πέρα από τον εργασιακό φόρτο στο πλαίσιο αυτού του γραφειοκρατικού τερατουργήματος, είναι αξιοσημείωτο ότι τα ρήματα «μορφώνω» και «διδάσκω» είναι ανύπαρκτα, ενώ περισσεύουν τα «ελέγχω, παρακολουθώ, ιεραρχώ, προσαρμόζω, αξιολογώ». Σε αυτό το πλαίσιο, οι 48 δείκτες της «εσωτερικής και της εξωτερικής αξιολόγησης» είναι αποκαλυπτικοί των κυβερνητικών προθέσεων:

«Η ικανότητα διαχείρισης των οικονομικών πόρων» θα σημάνει τον οικονομικό στραγγαλισμό του πάγια υποχρηματοδοτούμενου δημόσιου σχολείου. Έτσι, ανοίγεται διάπλατα ο δρόμος για την αναζήτηση πόρων από τις χορηγίες του ιδιωτικού κεφαλαίου με αντάλλαγμα την «αξιοποίηση των σχολικών υποδομών» και παρεμβάσεις στο περιεχόμενο των μαθημάτων, ενώ το κόστος λειτουργίας μετακυλίεται και στις τσέπες των γονιών.

«Η αυτονομία των σχολικών μονάδων» και τα σχέδια υπαγωγής τους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση –που βρίσκονται ήδη στα συρτάρια του ΥΠΑΙΘ- συνεπάγονται διαφοροποιημένο πρόγραμμα μαθημάτων, που κατακρεουργεί τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας στο όνομα της «καλλιέργειας δεξιοτήτων» με βάση τις εφήμερες ανάγκες της «αγοράς». Άλλωστε, σύμφωνα με τα ευαγγέλια του ΟΟΣΑ, κάθε σχολική μονάδα θεωρείται διοικητικά και οικονομικά αυτόνομη βάσει του μαθητικού δυναμικού της, που πρέπει να λειτουργεί ή να καταργείται ανάλογα με τη θετική ή την αρνητική αξιολόγησή της αντίστοιχα, αλλά και να επιλέγεται «ελεύθερα» από τους γονείς μέσω των περιβόητων κουπονιών, ένθερμοι υποστηρικτές των οποίων είναι ο Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων και οι σχολάρχες. Η άμεση και ή έμμεση ιδιωτικοποίηση σε ό,τι έχει απομείνει στο Δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης θα είναι γεγονός. Η διεθνής, μάλιστα, εμπειρία από την αυτονομία των σχολικών μονάδων και τη χρήση κουπονιών στην επιλογή του σχολείου είναι αποκαλυπτική: μοναδικοί κερδισμένοι είναι κυρίως οι κρατικοδίαιτοι σχολάρχες που λυμαίνονται τον κρατικό προϋπολογισμό και μοναδικοί χαμένοι τα δημόσια σχολεία, ιδίως των λαϊκών περιοχών, που φυτοζωούν ή και καταργούνται ως αρνητικά αξιολογημένα. Όπου εφαρμόστηκε η περιβόητη αυτονομία των σχολικών μονάδων είχε καταστροφικά αποτελέσματα: ανυπολόγιστη σχολική διαρροή, λειτουργικό αναλφαβητισμό και ταξικούς φραγμούς για τους μαθητές, κατηγοριοποίηση και ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των σχολείων με συγχωνεύσεις και κλείσιμο των «κακώς αξιολογημένων», καθώς και ελαστική, κακοπληρωμένη, εξουθενωτική εργασία και χιλιάδες απολύσεις για τους εκπαιδευτικούς.

«Η αποτελεσματική διαχείριση του προσωπικού» θα συνεπάγεται εκπαιδευτικούς-λάστιχο, που θα πρέπει, κόβοντας τον λαιμό τους, να καλύψουν τα πάνω από 40.000 κενά του δημόσιου σχολείου, από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο. Τα αριθμητικά δεδομένα, άλλωστε, είναι αμείλικτα: 40.000 συνταξιοδοτήσεις την τελευταία δεκαετία, 45.000 υπηρετούντες αναπληρωτές φέτος, μόλις 3.500 διορισμοί στην Ειδική Αγωγή και 10.500 εξαγγελλόμενοι διορισμοί σε βάθος διετίας ως σταγόνα στον ωκεανό της απόλυτης σχεδόν αδιοριστίας από το 2008. Στις χώρες, μάλιστα, όπου εφαρμόζεται η αξιολόγηση, η εργασία του εκπαιδευτικού όχι μόνο δεν είναι μόνιμη και σταθερή αλλά, κατά κανόνα, είναι ελαστική, κακοπληρωμένη, με συνεχείς θυσίες για ένα αβέβαιο μέλλον. Πόσω μάλλον, όταν φέτος προσλήφθηκαν και συνάδελφοι/ισσες αναπληρωτές με τρίμηνη σύμβαση!

Παράλληλα, η ενδεχόμενη άνευ όρων παράδοση των σχολείων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ανοίγει διάπλατα τον δρόμο και για τη μεταφορά των οργανικών θέσεων από το ΥΠΑΙΘ στη σχολική μονάδα τοποθέτησης ή την περιοχή μετάθεσης και, συνακόλουθα, για τις απολύσεις εκπαιδευτικών είτε σε περίπτωση πλεοναζόντων συναδέλφων/-ισσών είτε λόγω της αρνητικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.

Είναι απολύτως σαφές ότι η καταμέτρηση, ποσοτικοποίηση και δημοσιοποίηση των «δράσεων» κάθε σχολείου δεν πρόκειται να βελτιώσουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Άλλωστε δεν γίνεται για να επιλύσει τα κακώς κείμενα του Δημόσιου σχολείου που δημιουργεί η κυβερνητική πολιτική. Αντίθετα, η εσωτερική αξιολόγηση θα επιβάλλει τον ασφυκτικό έλεγχο, την ιδεολογική χειραγώγηση και την τρομοκράτηση του κλάδου και θα μετατρέψει τον δάσκαλο σε υπολογιστή, τον συνάδελφο σε ανταγωνιστή, τον προϊστάμενο σε φόβητρο, το σχολείο σε αρένα για λίγους κι εκλεκτούς. Αυτά είναι τα υλικά οικοδόμησης μιας κατ’ όνομα δημόσιας εκπαίδευσης φθηνής, ταξικής και εξετασιοκεντρικής, με διευθυντές-managers που θα έχουν λόγο και στις προσλήψεις. Την ίδια στιγμή, αν δεν αποκρούσουμε την αξιολόγηση, η καθολική μόρφωση, η μόνιμη και σταθερή εργασία, ο αξιοπρεπής μισθός, η ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή, η παιδαγωγική ελευθερία και η εργασιακή δημοκρατία θα είναι «λάθος μες στο κεφάλαιο του λάθος λήμματος». Μόνον έτσι μπορεί να νομιμοποιηθεί τελικά η κατάργηση και άλλων σχολικών μονάδων, η απόλυση χιλιάδων αυτή τη φορά συναδέλφων, για να επικυρωθεί η παράδοση της δημόσιας εκπαίδευσης στα ιδιωτικά συμφέροντα.

Αντίστοιχα, η ατομική αξιολόγηση που θα ακολουθήσει με αποκλειστικό δόγμα «κακός μαθητής=κακός καθηγητής» ενοχοποιεί τεχνηέντως τους εκπαιδευτικούς ως μοναδικούς υπευθύνους και αθωώνει την κυρίαρχη πολιτική: οι εκατοντάδες χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες κάθε χρόνο τουλάχιστον μέχρι τα μέσα Νοέμβρη λόγω της απόλυτης σχεδόν αδιοριστίας ολόκληρη την τελευταία δωδεκαετία, τα υπερπληθή τμήματα, η έναρξη της ενισχυτικής διδασκαλίας και των τάξεων υποδοχής σχεδόν κάθε Δεκέμβρη, το αναλυτικό πρόγραμμα, το περιεχόμενο και η καταλληλότητα των σχολικών βιβλίων γίνονται καπνός! Πολύ περισσότερο, οι ανισότητες που οφείλονται στις οικονομικές, κοινωνικές, γεωγραφικές και πολιτισμικές συνθήκες ζωής κάθε μαθητή/-τριας διαγράφονται μονοκοντυλιά ως οι κύριοι παράγοντες που συνδιαμορφώνουν και καθορίζουν καταλυτικά τις σχολικές επιδόσεις. Έτσι, ανοίγεται ο δρόμος για την άρση της μόνιμης και σταθερής εργασίας και την πλήρη ιδεολογική χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.

ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΑΥΤΙΑ ΜΑΣ ΣΤΗ ΧΥΔΑΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!

Η απεργία-αποχή όχι μόνο δεν αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα αλλά απολύτως νόμιμη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας, που προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί στο παρελθόν από τα αρμόδια δικαστήρια. Τον προηγούμενο Μάιο, μάλιστα, η απεργία-αποχή χρησιμοποιήθηκε τον για την απόκρουση της απευθείας μετάδοσης της διδασκαλίας μέσω της χρήσης κάμερας στη σχολική τάξη, καθώς και πρόσφατα εναντίον της τιμωρητικής εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης στα κατειλημμένα σχολεία. Παράλληλα, η απεργία-αποχή χρησιμοποιείται εκτεταμένα σε όλον τον δημόσιο τομέα από το 2014 με καθολική σχεδόν συμμετοχή των εργαζομένων εναντίον της αξιολόγησης-χειραγώγησης-απόλυσης και υπεράσπισης των δημόσιων αγαθών, ενώ ως κατοχυρωμένη μορφή αντίδρασης δεν ενέχει τον κίνδυνο διοικητικών κυρώσεων ή μείωσης μισθών, γιατί δεν είναι στάση εργασίας αλλά αποχή από συγκεκριμένο καθήκον.

ΝΑ ΤΟΛΜΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΡΟΥΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕΝΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!

Η εκπαιδευτική κοινότητα έχει αντιπαλέψει επί σειρά ετών συστήματα αξιολόγησης που είχαν αντίστοιχους στόχους με αυτούς που επιδιώκει η σημερινή κυβέρνηση. Η εφαρμογή της εξωτερικής και εσωτερικής αξιολόγησης τη σχολικής μονάδας που εφαρμόζει η κυβέρνηση έχουν το χειρότερο νεοφιλελεύθερο πρόσωπο ακόμη και απ’ αυτή του .Αρβανιτόπουλου. Η μάχη του εκπαιδευτικού κινήματος για την ανατροπή της το 2013-2014 αποτελεί παρακαταθήκη. Δείχνει ότι μπορούμε να σταματήσουμε και να ανατρέψουμε νεοφιλελεύθερες πολιτικές σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Αυτή η παρακαταθήκη αποτελεί σήμερα οδηγό και μια υπόσχεση ότι δεν θα επιτρέψουμε την κατηγοριοποίηση την αποδόμηση και την ιδιωτικοποίηση  του Δημόσιου σχολείου με εργαλείο την αξιολόγηση. Η απεργία-αποχή απ’ τη διαδικασία και τις ομάδες απορρύθμισης του Δημόσιου σχολείου είναι η μοναδική απάντηση. Και θα την δώσουμε με ηχηρό και ανυποχώρητο τρόπο όλοι και όλες μαζί, κάνοντάς την δική μας υπόθεση

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Ιωαννίδης Τάσος

 


Η Γραμματέας του Δ.Σ.

Βασιλείου Γιούλη

 

        

Δελτίο τύπου των 2 ΕΛΜΕ Δυτ Αττικής από την παράσταση στη ΔΙΔΕ 2-2-21

 

Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 (ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ, ΜΑΝΔΡΑΣ–ΕΙΔΥΛΛΙΑΣ, ΜΕΓΑΡΙΔΑΣ)

ΕΛΜΕ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ - ΖΕΦΥΡΙΟΥ - ΦΥΛΗΣ

 

 

2/2/2021

Δελτίο τύπου

Τη Δευτέρα 1/2/2021, οι 2 ΕΛΜΕ της Δυτικής Αττικής πραγματοποίησαν παράσταση στον Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής στην Ελευσίνα για το θέμα των βαθμολογιών πρώτου τετραμήνου, των απουσιών των μαθητών, και άλλα τρέχοντα θέματα με βάση τις αποφάσεις των ΔΣ των σωματείων.

Αρχικά στο ζήτημα των βαθμολογιών διατυπώθηκε η γνωστή θέση ότι βαθμολογία μπορεί να κατατεθεί από κάθε συνάδελφο που θεωρεί ότι έχει όλα τα απαραίτητα δεδομένα ώστε η κρίση του να είναι αντικειμενική, και να λειτουργήσει προς όφελος του μαθητή με παιδαγωγικά κριτήρια. Όμως, εκτιμούμε ότι λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της τηλεκπαίδευσης, τα δεδομένα αυτά δεν υπάρχουν στην πλειονότητα των περιπτώσεων και για αυτό το λόγο καλέσαμε τους συναδέλφους να μην καταθέσουν βαθμολογία εφόσον το κρίνουν. Υποστηρίζουμε ότι αυτή η ενέργεια είναι σύννομη (με βάση το νόμο 4610, § 7 άρθρο 103), εφόσον υπάρχει σχετικό αιτιολογικό σημείωμα του συναδέλφου. Παράλληλα διαμαρτυρηθήκαμε για τις πιέσεις που ασκούνται από τη διοίκηση σε συναδέλφους, για τις «φήμες» περί πειθαρχικού παραπτώματος και την ενδεχόμενη άσκηση διώξεων σε βάρος συναδέλφων, αν δεν καταθέσουν βαθμούς. Ζητήσαμε να σταματήσει κάθε τέτοια πίεση και να ξεκαθαριστεί ότι δεν τίθεται κανένα θέμα παραπτώματος.

Ο ΔΔΕ συμφώνησε με τη θέση μας ότι η μη κατάθεση βαθμολογίας προβλέπεται από το νομικό πλαίσιο. Υπογράμμισε ότι είναι παράνομη ενέργεια αν δε συνοδεύεται από το αιτιολογικό σημείωμα που προβλέπεται.  Επίσης υποστήριξε ότι οι Σύλλογοι Διδασκόντων δεν έχουν δικαίωμα να πάρουν συλλογική απόφαση περί μη κατάθεσης καθώς δεν προβλέπεται να αποφασίζουν ενάντια σε διατάξεις του νόμου. Διέψευσε τις αναφορές σε πειθαρχικό παράπτωμα, διώξεις και άσκηση πίεσης προς τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων, ώστε αυτοί με τη σειρά τους να ¨μεταφέρουν¨ την πίεση προς τους συναδέλφους. Η θέση του προς τους Διευθυντές σύμφωνα με όσα μας κατέθεσε, είναι η εφαρμογή του νόμου.

Με βάση τα παραπάνω τα 2 ΔΣ καλούμε και πάλι τους συναδέλφους να εκτιμήσουν την επάρκεια των δεδομένων για την ορθή αξιολόγηση των μαθητών και να μην καταθέσουν βαθμολογίες στο πρώτο τετράμηνο, με βάση τις δυσκολίες της περιόδου. Υπάρχει η δυνατότητα κατάθεσης βαθμών στο δεύτερο τετράμηνο. Να μην θεωρήσουμε την τηλεκπαίδευση ως μία κανονική διδασκαλία, ισότιμη της δια ζώσης, όπου όλα βαίνουν καλώς, υπάρχουν απουσίες, βαθμοί και τηλεδιαγωνίσματα. Να αφαιρέσουμε και το επιχείρημα από το Υπουργείο ότι είναι νόμιμο και λογικό σε αυτή τη συγκυρία να λειτουργήσει και η τράπεζα θεμάτων.

Στη συνέχεια καταθέσαμε την άποψη των δύο ΕΛΜΕ για τον κίνδυνο απόρριψης των μαθητών από απουσίες, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις ευθύνεται η έλλειψη κατάλληλων μέσων σύνδεσης, παραθέτοντας και παραδείγματα. Διατυπώσαμε με εύλογη αγωνία τις επιπτώσεις ειδικότερα για τα ΕΠΑΛ λόγω των διατάξεων για τους μη παρακολουθούντες μαθητές, που θα έχουν ως αποτέλεσμα την κατάργηση τμημάτων και τη  μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών στα εργαστηριακά μαθήματα. Το αποτέλεσμα θα είναι η δημιουργία πλεονασμάτων σε εκπαιδευτικό προσωπικό  και η ανακατανομή των αναθέσεων  στο μέσον της σχολικής χρονιάς με ό, τι αυτό σημαίνει για την εκπαιδευτική διαδικασία και τους μαθητές. Ζητήσαμε να μην εφαρμοστούν αυτές οι διατάξεις.

Ο ΔΔΕ απάντησε ότι ειδικά για την εφαρμογή των διατάξεων για τους μη παρακολουθούντες μαθητές που αφορά τα ΕΠΑΛ, είναι ρεαλιστικοί οι φόβοι μας γι’ αυτό έχει κάνει σχετικό ερώτημα για την αντιμετώπισή του.  Γενικότερα,  διατύπωσε τη θέση ότι οι σύλλογοι διδασκόντων όλων των σχολείων θα αντιμετωπίσουν τα συγκεκριμένα θέματα με υπευθυνότητα, αφού γνωρίζουν πολύ καλά τα δεδομένα του σχολείου τους και θα έχουν την τελική ευθύνη για το χαρακτηρισμό της φοίτησης στο τέλος της σχολικής χρονιάς, πάντα εντός του νομικού πλαισίου.

Επίσης, ζητήσαμε ενημέρωση για τα θέματα του υπηρεσιακού συμβουλίου, τις συμβάσεις των εκπαιδευτικών τρίμηνης διάρκειας, τα κενά στα σχολεία, το χωροταξικό των σχολείων σε κάθε Δήμο και τους κανονισμούς λειτουργίας των σχολείων.

Για το ΠΥΣΔΕ δεσμεύτηκε να ενημερώνει τα δύο σωματεία για τα ζητήματα που συζητούνται ώστε να έχουμε τη δυνατότητα διατύπωσης άποψης για τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο. Μας διαβεβαίωσε ότι όλοι οι συνάδελφοι των οποίων έληγαν οι συμβάσεις έχουν επαναπροσληφθεί είτε στην ίδια Διεύθυνση, είτε σε άλλη. Για τα κενά που έχουν προκύψει στα σχολεία, έχει προωθήσει αίτημα κάλυψής τους από το Υπουργείο. Στο χωροταξικό των σχολείων ζήτησε τη συνδρομή των ΕΛΜΕ και για τους κανονισμούς συμφώνησε ότι είναι προτιμότερο να συζητηθούν στους συλλόγους διδασκόντων όταν τα σχολεία ανοίξουν (για τη λυκειακή βαθμίδα). Τέλος εξήγησε ότι δίνει μεγάλο βάρος στην επικαιροποίηση των σχεδίων αντισεισμικής, αντιπλημμυρικής και αντιπυρικής προστασίας των σχολείων και θα οργανώσει ειδικό σεμινάριο για τα θέματα αυτά.

Συνάδελφοι, θεωρούμε ότι η παρέμβασή μας είχε συγκεκριμένα και απτά αποτελέσματα σε θέματα αρμοδιότητας της Διεύθυνσης εκπαίδευσης. Είναι κρίσιμο να αγκαλιάσουμε το σωματείο, να ενημερώνουμε και να διεκδικούμε. Να συμμετέχουμε σε όλες τις διαδικασίες συζήτησης και στις αγωνιστικές πρωτοβουλίες. Τα σημαντικότερα όμως κρίνονται στο κεντρικό πολιτικό επίπεδο. Το επόμενο διάστημα θα δοθεί η μάχη της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, απαρχή όλης της αξιολογικής διαδικασίας. Να συσπειρωθούμε για να ανατρέψουμε τις πολιτικές των ταξικών φραγμών, κατηγοριοποίησης των σχολείων και εμπορευματοποίησης της παιδείας. Και αυτό θα κριθεί τόσο μέσα στα σχολεία, όσο και στους δρόμους του αγώνα, στις κινητοποιήσεις μας με μαθητές, γονείς και φοιτητές.

 

ΤΑ ΔΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ