Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου 2015

Από το 2.500 στο 13.000 είναι μακρύς ο δρόμος

Από το 2.500 στο 13.000 είναι μακρύς ο δρόμος

sxoleia_aithouses.jpg

Σχολικές αίθουσεςΤα κλειστά σχολεία δεν άνοιξαν χθες, παρά τις επίσημες «δεσμεύσεις» του υπουργείου Παιδείας την περασμένη εβδομάδα | EUROKINISSI/ ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ
Με ανακοίνωσή του στις 25/9/2015 και υπό τον τίτλο «Προσλήψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», το υπουργείο Παιδείας αναφέρει: «Από τη Δευτέρα 28/09/2015 επιλύεται το πρόβλημα των κλειστών σχολείων». Ωστόσο, η αλήθεια είναι πολύ διαφορετική...
Με μόλις 2.579 προσλήψεις σε νηπιαγωγούς και δασκάλους, που θα τοποθετηθούν σε σχολικές μονάδες όχι νωρίτερα από την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου, το μόνο που θα καταφέρει η νέα ηγεσία είναι να περιορίσει ντροπιαστικά φαινόμενα, όπως αυτό που κατεγράφη μέσα στον Σεπτέμβρη, με μαθητές να πηγαίνουν... εκ περιτροπής σε σχολείο (2ο Δημοτικό Αναβύσσου), καθώς υπήρχαν μόνο δύο δάσκαλοι και η διευθύντρια!

Υπολειτουργία

Kενά εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Μετά και την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης διορισμού των αναπληρωτών, είναι ξεκάθαρο πως το πρόβλημα της υπολειτουργίας των σχολείων παραμένει.
Οι 2.579 διορισμοί αναπληρωτών, που ανακοινώθηκαν την Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου, σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τα 13.000 κενά που υπάρχουν συνολικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Για παράδειγμα:
■ Στον νομό Κυκλάδων, όπως αποκαλύπτει ο Σύλλογος Π.Ε. της περιοχής, τοποθετούνται 110 δάσκαλοι και 50 νηπιαγωγοί, όταν τα κενά είναι 205 και 90 αντίστοιχα, χωρίς να συνυπολογίζουμε τις ελλείψεις στην ειδική αγωγή και στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
■ Για την Α’ Αθήνας, ο «μαγικός αριθμός» πρόσληψης αναπληρωτών είναι 11 δάσκαλοι και 7 νηπιαγωγοί, όταν -σύμφωνα με τον αιρετό ΠΥΣΠΕ, Λουκά Καβακλή- οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων στην Α’ Αθήνας δεν έχουν δει από κοντά 843 εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων!
■ Ο αιρετός του ΠΥΣΠΕ Γ’ Αθήνας, Γ. Χρόνης, τονίζει ότι για 330 κενά σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Ειδική Αγωγή προσλήφθηκαν μόλις 11 αναπληρωτές.
■ Παράλληλα, σύμφωνα με τον αιρετό ΠΥΣΠΕ Ανατολικής Αττικής, Κ. Τουλγαρίδη, μετά τις προσλήψεις στις 25 Σεπτεμβρίου, στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία της Ανατολικής Αττικής λείπουν 105 δάσκαλοι, 58 νηπιαγωγοί, 270 ειδικοτήτων, 118 ειδικής αγωγής!
■ Μια δυσάρεστη έκπληξη περίμενε και την Αχαΐα. Οπως επισημαίνει ο Τάσος Σταυρογιαννόπουλος, αιρετός ΠΥΣΠΕ Αχαΐας, αν και οι ανάγκες της περιοχής καλύπτονται με 150 δασκάλους και 30 νηπιαγωγούς, στον νομό προσλήφθηκαν μόλις 22 εκπαιδευτικoί, εκ των οποίων κανείς δεν είναι νηπιαγωγός.
■ Στη Χαλκιδική, τα κενά των δασκάλων ήταν 57 και των νηπιαγωγών 22. Οι προσλήψεις αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ έφτασαν στο αστρονομικό νούμερο των 8 δασκάλων και 11 νηπιαγωγών!
■ Στην άλλη άκρη της χώρας, στο Ηράκλειο της Κρήτης, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επισημαίνει ότι, μετά τις ελάχιστες προσλήψεις, μόνο στην περιοχή του Ηρακλείου λείπουν 631 εκπαιδευτικοί.
■ Στα Χανιά, σύμφωνα με την εκτίμηση του Συλλόγου, μετά την πρόσληψη 56 δασκάλων και 31 νηπιαγωγών παραμένουν κενές 297 θέσεις εκπαιδευτικών σε όλες τις ειδικότητες, καθώς και θέσεις Ειδικού Επιστημονικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού για τις Ειδικές Δομές της Εκπαίδευσης, κάτι που καθιστά την κανονική λειτουργία των σχολείων ανέφικτη.
■ Σε μια άλλη ακριτική περιοχή της χώρας, στο Βόρειο Αιγαίο, η περιφερειακή διευθύντρια Εκπαίδευσης ήταν πιο ευφάνταστη.
Σύμφωνα με τον Σύλλογο δασκάλων και νηπιαγωγών Χίου, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου έδωσε τη δυνατότητα στους γονείς με παιδιά ΑμεΑ ή σε άτομα με ειδικές γνώσεις να βρίσκονται μέσα στις τάξεις των νηπιαγωγείων.
Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς που καταγγέλλουν το γεγονός, κάτι τέτοιο θα ήταν λογικό και φυσιολογικό, εάν υπήρχε η κατάλληλη στελέχωση σε όλα τα επίπεδα (ειδικότητες, ειδικό βοηθητικό και εκπαιδευτικό και επιστημονικό προσωπικό, κτιριακές υποδομών, παράλληλη στήριξη κ.λπ.), που σήμερα είναι σχεδόν ανύπαρκτη.
Σήμερα, ενώ υπάρχουν όλες οι τεχνικές δυνατότητες και το απαραίτητο δυναμικό να βρει κάθε παιδί το δικό του σχολείο, το πρόβλημα «λύνεται» με το να φορτώνονται αυτά τα παιδιά σε σχολεία και νηπιαγωγεία χωρίς καμία υποδομή, με ανυπολόγιστες συνέπειες για τα ίδια, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.
Κι αν η κατάσταση στα Δημοτικά και στα Νηπιαγωγεία είναι τραγική, τα πράγματα απλώς... δεν περιγράφονται στα Σχολεία Ειδικής Αγωγής, αλλά και στα Γυμνάσια και τα Γενικά Λύκεια.
Να σημειώσουμε στο σημείο αυτό ότι το ίδιο το υπουργείο Παιδείας, την ίδια ώρα που επαίρεται για την «επίλυση των προβλημάτων των κλειστών σχολείων», παραδέχεται ότι οι αναπληρωτές που απαιτούνται για τη στελέχωση των Ειδικών Σχολείων θα αναλάβουν καθήκοντα διδασκαλίας κάπου στα μέσα Οκτωβρίου.
Παράλληλα, στα Γυμνάσια και στα Λύκεια της χώρας μετά την 1η Οκτωβρίου θα τοποθετηθούν περίπου 900 καθηγητές, όταν είναι γνωστό ότι -με βάση τα επίσημα στοιχεία- τα κενά είναι περίπου 7.000.
Σύμφωνα με πληροφορίες, απόφαση (η οποία πρόκειται να δημοσιευτεί τις επόμενες ημέρες στο Φύλλο Εφημερίδος της Κυβερνήσεως) πρόσληψης 4.000 αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών για την κάλυψη αναγκών των μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και λοιπών δομών ειδικής αγωγής υπέγραψε χθες ο υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Παναγιώτης Κουρουμπλής.

No problem...

Πρακτικά, όλα αυτά σημαίνουν ότι η σχετική ομαλοποίηση της λειτουργίας των σχολείων οδεύει προς τα τέλη Οκτωβρίου.
Οι μαθητές χάνουν δύο μήνες από τη φετινή σχολική χρονιά, εκατοντάδες γονείς βρίσκονται ήδη σε απόγνωση από την αναστολή της λειτουργίας των ολοήμερων σχολείων και χιλιάδες εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί μένουν στην ανεργία και οδηγούνται στην εξαθλίωση, καθώς δεν θα πληρωθούν τους μισθούς του Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου.
Ενώ αυτή είναι η αναμφισβήτητη εικόνα του δημόσιου σχολείου, η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με το «καλημέρα» της ανάληψης των καθηκόντων της αποδεικνύει τις πραγματικές πολιτικές της προθέσεις.
Ο νέος υπουργός δηλώνει ότι η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα για τους μαθητές!
Συνεπώς, για τη νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, οι 52 κλειστές σχολικές μονάδες στις Κυκλάδες, για παράδειγμα, και η αναστολή των ολοήμερων σχολείων είναι μια ασήμαντη εκκρεμότητα ή απλώς πρόβλημα των εκπαιδευτικών και όχι των μαθητών και της κοινωνίας.
Αναδημοσίευση από Εφημερίδα των Συντακτών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου