Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22
Ελευσίνα Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com |
|
Ελευσίνα 1/9/2025 Α. Π. 59/2025 |
Δελτίο τύπου Α ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής για τη
συνάντηση γνωριμίας με τον νέο Διευθυντή Εκπαίδευσης
Αντιπροσωπεία
του ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής πραγματοποίησε συνάντηση με τον νέο Διευθυντή
Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής, Δρ. Μπίκο Γεώργιο, Πολιτικό επιστήμονα και
Κοινωνιολόγο, την Παρασκευή 29-8-25 στο γραφείο του στη ΔΙΔΕ.
Το
ΔΣ ευχήθηκε στον νέο ΔΔΕ καλή και δημιουργική θητεία και εξέφρασε την ελπίδα
και την πρόθεση να υπάρξει καλή συνεργασία του σωματείου με τη Διεύθυνση.
Με
αφορμή τη νέα σχολική χρονιά θέσαμε στον νέο ΔΔΕ μια σειρά επείγοντα ζητήματα
των σχολείων που αφορούν τόσο εκπαιδευτικά ζητήματα, όσο και εργασιακά μας
αιτήματα.
1.
Εκφράσαμε την ανάγκη να πραγματοποιηθούν οι
κατάλληλες ενέργειες ώστε να μην κοπεί κανένα από τα λεγόμενα «ολιγομελή»
τμήματα των ΕΠΑΛ και των ΓΕΛ. Από τη μεριά της ΕΛΜΕ, δηλώσαμε ότι θα πάρουμε
όλες τις αναγκαίες αγωνιστικές πρωτοβουλίες για τον σκοπό αυτό, ανάλογα με τις
αποφάσεις του ΥΠΑΙΘΑ. Παράλληλα ζητήσαμε να προχωρήσει και η ΔΙΔΕ σε συνεργασία
με τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων στις κατάλληλες ενέργειες προς την
Περιφέρεια και το υπουργείο, ιδιαίτερα όταν τα τμήματα είναι μοναδικά στην πόλη
ή και σε ολόκληρη τη Δυτική Αττική. Επομένως δεν νοείται σε καμία περίπτωση η
κατάργησή τους!
2.
Θέσαμε το θέμα των κενών, που κάθε χρόνο
εμφανίζεται οξυμένο στην περιοχή της Δυτ. Αττικής. Η θέση της ΕΛΜΕ είναι ότι
πρέπει −πέρα φυσικά από την ανάγκη να διοριστούν όλοι οι αναπληρωτές και να
καλυφθούν με μόνιμο τρόπο οι ανάγκες των σχολείων– να γίνουν όλες οι αναγκαίες
προσλήψεις από την πρώτη φάση και όχι να καλύπτονται τα κενά σταδιακά,
φτάνοντας μέχρι και τον Μάρτιο (!), ενώ υπήρξαν και περιπτώσεις όπου τελικά δεν
έγινε ποτέ η κάλυψη κάποιων κενών, με αποτέλεσμα μαθητές να μη διδάχθηκαν καθ΄
όλη τη διάρκεια του προηγούμενου σχολικού έτους ορισμένα γνωστικά αντικείμενα!
3.
Αντίστοιχες είναι οι θέσεις της ΕΛΜΕ για την
αναγκαιότητα κάλυψης όλων των κενών και στην ειδική αγωγή, με κάλυψη των
αναγκών στις ΣΜΕΑΕ, τα τμήματα ένταξης αλλά και στην παράλληλη στήριξη. Οι
διορισμοί εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής είναι απολύτως ανεπαρκείς (47 στη Δυτ.
Αττική), όταν μόνο για τα ΤΕ οι ανάγκες είναι πολύ μεγαλύτερες. Ενδεικτικά, δεν
διορίστηκε ούτε ένας συνάδελφος ΠΕ03! Ιδίως δε με τον νέο νόμο για την ειδική
αγωγή, διαφαίνεται η πρόθεση του υπουργείου να μην καλυφθούν φέτος τα αιτήματα
παράλληλης στήριξης αλλά να παραπεμφθεί η λύση στους εκπαιδευτικούς των ΤΕ.
4.
Καταθέσαμε αίτημα να δημοσιοποιούνται πίνακες
μορίων όλων των κατηγοριών εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στις τοποθετήσεις
Σεπτεμβρίου σε λειτουργικά κενά (νεοδιόριστοι, αιτούμενοι εσωτερική απόσπαση,
σε διάθεση κλπ). Οι πίνακες μορίων αποτελούν ένα εργαλείο διαφάνειας, ώστε κάθε
συνάδελφος να μπορεί να ελέγξει άμεσα τα μόριά του, να διορθώνονται γρήγορα
τυχόν λάθη, αλλά και να μπορεί να ελέγξει την τοποθέτησή του στο λειτουργικό
κενό με βάση τη θέση του στον πίνακα. Ο ΔΔΕ μας δήλωσε ότι βλέπει θετικά το
αίτημα που διατυπώσαμε. Παράλληλα επισημάναμε πλευρές του νομικού πλαισίου που
αφορούν τον ορθό κατά τη γνώμη μας τρόπο όσον αφορά τη διαδικασία των
τοποθετήσεων περιόδου Σεπτεμβρίου. Στις επισημάνσεις της ΕΛΜΕ ο ΔΔΕ δήλωσε ότι
θα εξετάσει τα ζητήματα που θέσαμε, έχοντας καταρχάς θετική πρώτη γνώμη.
5.
Ένα πάγιο αίτημα της ΕΛΜΕ που έχει τεθεί και σε
προηγούμενους Διευθυντές Εκπαίδευσης, είναι να διατηρείται το ΜΚ των
νεοδιόριστων και αναπληρωτών συναδέλφων στη μισθοδοσία τους, και σε δεύτερο χρόνο να γίνεται έλεγχος από το
αρμόδιο τμήμα Οικονομικού της ΔΙΔΕ. Θεωρούμε σημαντική τη θετική δέσμευση του
ΔΔΕ Δρ. Μπίκου, καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα προκαλούνταν καθυστέρηση στην
απόδοση των χρημάτων σε νεοδιοριζόμενους/ες συναδέλφους στη Δυτ. Αττική.
Επισημαίνουμε ότι είχαν παλαιότερα παρατηρηθεί φαινόμενα, να διορίζονται ή να
προσλαμβάνονται συνάδελφοι, να πληρώνονται με ΜΚ 1 για αρκετούς μήνες
(ανεξάρτητα από το ΜΚ που τους είχε αποδοθεί σε άλλη ΔΙΔΕ), με αποτέλεσμα να
έχουν σοβαρή οικονομική δυσχέρεια για μεγάλο ορισμένες φορές χρονικό διάστημα.
Από πέρσι όμως η κατάσταση αυτή έχει αλλάξει ως αποτέλεσμα της σταθερής θέσης
της ΕΛΜΕ, γεγονός που θεωρούμε θετικό.
6.
Εκθέσαμε στον ΔΔΕ τις θέσεις του σωματείου
σχετικά με την απεργία αποχή από την αξιολόγηση. Οι συνάδελφοι που
συμμετέχουν στην απεργία-αποχή δεν είναι «αρνητές», όπως αρέσκεται να
αναφέρεται σε αυτούς η κυβέρνηση και το υπουργείο, αλλά συμμετέχουν σε νόμιμη
συνδικαλιστική δράση. Επομένως οι διώξεις τους είναι παράνομες, εφόσον
καταστρατηγούν το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της απεργίας. Ζητήσαμε από
τον ΔΔΕ να μην συνεχίσει την πρακτική των διώξεων των συναδέλφων και
συναδελφισσσών, που υποστηρίζοντας τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης
αντιπαλεύουν την αξιολόγηση. Τέλος επισημάνθηκε από την πλευρά της ΕΛΜΕ ότι
κατά τη σύνταξη των μονομερών πρακτικών θα πρέπει να δηλώνεται ο συνάδελφος ως
«συμμετέχων /ουσα στην Απεργία Αποχή» και όχι ως "αρνητής" της
αξιολόγησης.
7.
Θέσαμε επίσης το θέμα της κάλυψης των δαπανών
των σχολείων από Δήμους και κυβέρνηση, ώστε να ξεπεραστούν τα προβλήματα
της προηγούμενης χρονιάς με την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου στους δήμους.
Ζητήσαμε να διατυπώνονται γραπτά από τις Διευθύνσεις των σχολείων τα οικονομικά
αιτήματα προς τις αντίστοιχες υπηρεσίες των Δήμων, ώστε να ασκείται πίεση για
την γρήγορη ικανοποίηση αυτών. Αντίστοιχα εξηγήσαμε τις μεγάλες ανάγκες των
συναδέλφων και συναδελφισσών σχετικά με τη στέγαση (αρκετοί έρχονται από
επαρχία και αναζητούν σπίτι, με αυξημένο μερικές φορές κόστος) και τα έξοδα
μετακίνησης. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται με μεγαλύτερη συχνότητα το
φαινόμενο να μετακινούνται σε καθημερινή βάση συνάδελφοι και συναδέλφισσες από
την Πελοπόννησο (και άλλες περιοχές) προς τη Δυτ. Αττική! Επομένως θα πρέπει να
γίνει κατά το δυνατόν ταχύτερα η διαδικασία τοποθετήσεων, ώστε καθένας
νεοδιοριζόμενος /η και αναπληρωτής /ρια να γνωρίζει τη θέση τοποθέτησής του/της
και άρα να οργανώσει την καθημερινότητά του /της.
8.
Τέλος εκφράσαμε τη θέση να έχει η Διεύθυνση
θετική αντιμετώπιση των αιτημάτων αναγνώρισης συνάφειας μεταπτυχιακών
καθώς και των αιτήσεων άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου, τα οποία ο ΔΔΕ
συμφώνησε να τα αντιμετωπίζει με θετική προδιάθεση.
Συνολικά εκφράσαμε την επιθυμία για καλή
συνεργασία της ΕΛΜΕ με τη ΔΙΔΕ με διάλογο προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα
οξυμένα προβλήματα στα σχολεία της περιοχής μας. Με ανάλογο πνεύμα δήλωσε ότι
αντιμετωπίζει τη συνεργασία και ο ΔΔΕ.
Συνάδελφοι
και συναδέλφισσες,
Συνεχίζουμε να αντιπαλεύουμε την προσπάθεια
κατηγοριοποίησης των σχολείων και εμπορευματοποίησης πλευρών της δημόσιας
εκπαίδευσης (έμμεση ιδιωτικοποίηση). Σταδιακά το σχολείο γίνεται πιο ταξικό, οι
μαθητές των πιο "χτυπημένων" οικονομικά στρωμάτων αποκλείονται από
την επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης μέσω ΕΒΕ, τράπεζας θεμάτων κλπ. Μόνο φέτος
υπολογίζεται ότι οι μισοί απόφοιτοι είτε «επέλεξαν» να μη δώσουν πανελλαδικές
εξετάσεις, είτε κόπηκαν από την τριτοβάθμια μέσω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής!
Οι βαθιές αλλαγές στο δημόσιο σχολείο προκαλούν προφανώς αντιδράσεις γιατί
πλήττουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών αλλά και τα δικά μας εργασιακά
δικαιώματα. Έτσι εξηγείται η βιομηχανία διώξεων είτε σε συναδέλφους που
αντιστέκονται στη χειραγώγηση της αξιολόγησης, είτε απλά διαμαρτύρονται /
διεκδικούν / ασκούν κριτική για ελλείψεις που αντιμετωπίζουν στον καθημερινό
αγώνα μόρφωσης των μαθητών μαθητριών μας. Το νέο πειθαρχικό δίκαιο έρχεται
ακριβώς για να θωρακίσει τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, να υποτάξει και να ελέγξει
τις αντιδράσεις. Από την πλευρά του αγωνιζόμενου εκπαιδευτικού κινήματος,
ακολουθώντας τις παραδόσεις αντίστασης προηγούμενων γενιών, υπερασπιζόμαστε το
δημόσιο και δημοκρατικό χαρακτήρα του σχολείου, και δηλώνουμε ότι όλα αυτά τα
σχέδια θα αποτύχουν. Γιατί τα δικαιώματα μαθητών – γονέων – εκπαιδευτικών δεν
αναστέλλονται, οι αγώνες μας δεν υποστέλλονται! Δεν θα υποταχτούμε!
Γνωρίζουμε όμως ότι οι πολιτικές που
καθορίζουν την εκπαίδευση εκπορεύονται από την Κυβέρνηση και έχουν συγκεκριμένο
ταξικό χαρακτήρα, κι εκεί ακριβώς είναι οι ευθύνες και ο ρόλος του ΔΔΕ: με τη
Δημόσια Δωρεάν Παιδεία ή με τις εντολές της Κυβέρνησης;
Καλούμε λοιπόν τα μέλη μας αλλά και τους
/τις νέους/νέες συναδέλφους και
συναδέλφισσες που βρέθηκαν στη Δυτική Αττική, καλωσορίζοντας τους/τις, να
ενταχθούν στο σωματείο και να αγωνιστούμε συλλογικά για όσα οραματιστήκαμε για
το δημόσιο σχολείο.
|
|
|||
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Ιωαννίδης Τάσος |
|
|
Η Γραμματέας του Δ.Σ. Γκούμα Ιωάννα |
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου