Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου 2017

ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ


ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ή Σχέδιο ψηφίσματος συλλογου

 

Ο Σύλλογος διδασκόντων του ………………………….. συζητώντας την υπ’ αριθμ. …………………….. εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας για την εκπόνηση των θεματικών εβδομάδων στο Γυμνάσιο, επισημαίνει τα εξής :

Θεωρούμε ότι η υλοποίηση του συγκεκριμένου μέτρου θα είναι σε βάρος τελικά της ομαλής, εκπαιδευτικής και διδακτικής διαδικασίας του σχολείου και ουσιαστικά δεν μπορεί να εφαρμοστεί ώστε να υπηρετήσει , το ερευνητικό πνεύμα ,τη δημιουργικότητα του μαθητή, την ανάπτυξη κριτικής σκέψης  κ.α.

Πιστεύουμε  ότι όμορφες παιδαγωγικές ιδέες (εργασίες , ολιστική αντιμετώπιση της γνώσης, συνεργατική μάθηση, ανάπτυξη κριτικής σκέψης  κ.α.) με τον τρόπο που αυτές προωθούνται  ακυρώνονται στην πράξη- ευτελίζονται .

Όποιος θέλει πραγματικά να προωθήσει νομοθετήματα όπως οι θεματικές εβδομάδες  που θα καλυτερεύουν την εκπαίδευση θα πρέπει να λάβει υπόψη του τα εξής :

 

1.      Αναστατώνεται  το ωρολόγιο πρόγραμμα και αναιρείται ο προγραμματισμός που ήδη έχει κάνει ο Σύλλογος μας,  σε προγράμματα και εκπαιδευτικές δράσεις από την αρχή της σχολικής χρονιάς με βάση τις παιδαγωγικές ανάγκες του  σχολείου μας. Πιστεύουμε ότι παρόμοιες δραστηριότητες οφείλουν να προγραμματίζονται από την έναρξη της Σχολικής περιόδου ώστε εκπαιδευτικοί και μαθητές να σχεδιάζουν και να οργανώνουν με άνεση χρόνου και με ουσιαστικά μαθησιακά κριτήρια, χωρίς ανατροπές του προγράμματος και «μπακαλίστικες» επιλογές της τελευταίας στιγμής. Επίσης σκεπτόμενοι τα παραπάνω μας προβληματίζει το γεγονός ότι η  υποχρεωτικότητα και η ανάθεση των θεμάτων περιορίζει την παιδαγωγική αυτονομία των σχολείων , των εκπαιδευτικών , των μαθητών.

2.      Το υπουργείο παιδείας  ενώ εντοπίζει σωστά την σημασία παρόμοιων θεμάτων για την εφηβική ηλικία τα αποκόπτει ουσιαστικά από την βασική τους διδασκαλία και τα μετατρέπει σε «πρόγραμμα». Τα θέματα αυτά αναπτύσσονται στα πλαίσια των μαθημάτων της οικιακής οικονομίας  και της Βιολογίας στα οποία ….μειώθηκε ο χρόνος που τους αναλογεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα από την φετινή χρονιά. Το γεγονός αυτό συμβάλλει σε  σκόρπιες πληροφορίες και κατακερματισμένες γνώσεις αντί της ολοκληρωμένης ενιαίας γνώσης για όλους, συμβάλλει στη "χυλοποίηση" του αναλυτικού προγράμματος, ώστε όλοι να κάνουν όλα- με ευελιξία, και  κινητικότητα. 

3.      Ως εκπαιδευτικοί  παρά την  έλλειψη   ουσιαστικής επιμόρφωσης και στήριξης του διδακτικού μας έργου παρά την  έλλειψη   διοικητικής και οικονομικής βοήθειας από το υπουργείο παιδείας, γνωρίζουμε την αξία τέτοιων δράσεων στη διδακτική διαδικασία. Η καλλιέργεια πνεύματος ομαδικής συνεργασίας, η παιδαγωγική συνεργασία των διδασκόντων των διαφόρων ειδικοτήτων δε επιτυγχάνονται με μία ξεχωριστή δράση, που μάλιστα προαναγγέλλεται προς το τέλος της σχολικής χρονιάς για να πραγματοποιηθεί . Τέτοιου είδους θεματικές εβδομάδες μπορεί να είναι ένα παιδαγωγικό εργαλείο για την αφομοίωση και την εμπέδωση της γνώσης που όμως δεν μπορεί να αποσπαστεί από την συνολική παιδαγωγική διαδικασία, και πρέπει να αξιοποιείται από τους εκπαιδευτικούς στα πλαίσια του κάθε μαθήματος. Πρέπει να προάγεται από όλα τα μαθήματα και το συνολικό πρόγραμμα, τη λειτουργία και τους σκοπούς του σχολείου, να εκτυλίσσεται σε όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους, και ο χρόνος ετοιμασίας και παρουσίασης τους να λογίζεται στο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, να υποστηρίζεται από  βιβλιοθήκες,  εποπτικά και εργαστηριακά μέσα.

4.      Οι θεματικές εργασίες όπως προωθούνται φορτώνουν στις πλάτες των συλλόγων διδασκόντων πρόσθετα γραφειοκρατικά και διοικητικά καθήκοντα σε βάρος του παιδαγωγικού και διδακτικού έργου τους, συμβάλλουν στην έμμεση αύξηση ωραρίου καθώς και στην εντατικοποίηση της εργασίας  (υποχρεωτική συμμετοχή εκπαιδευτικών, ομάδα συντονισμού, οι καθηγητές πρέπει  να συνεργαστούν μεταξύ τους , καθώς και με γονείς , με μαθητές . τοπική κοινωνία , φόρμα συμπλήρωσης σχεδίου υλοποίησης, φόρμα υποβολής στο ΙΕΠ για αποτίμηση υλοποίησης τυποποίηση, μετρήσιμα αποτελέσματα, δείκτες, ελεγχόμενο πλαίσιο) και όλα αυτά  σε μία σχολική χρονιά που το μόνιμο και σταθερό προσωπικό μειώνεται, που αρκετοί καθηγητές μετακινούνται σε 2, 3 ή και περισσότερα σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου.

5.      Προβληματισμό μας προκαλεί ,  και το ενδεχόμενο εμπλοκής φορέων εκτός εκπαιδευτικής κοινότητας που θα καθορίζονται όμως αυστηρά από τον κατάλογο φορέων που θα εκδώσει το Ι.Ε.Π.  Μήπως στις επόμενες  Θεματικές εβδομάδες θα έχουμε και την συμμετοχή  Μ.Κ.Ο. στα προγράμματα και το περιεχόμενο του σχολείου;

6.      Αρνούμαστε  η θεματική βδομάδα , η ανάδειξη "καλών πρακτικών" των σχολείων να αξιοποιηθεί  για την αυταξιολόγηση κι αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών , ώστε να ανοίξει ο δρόμος και για την κατηγοριοποίησή τους.

7.      Επειδή είμαστε εξουθενωμένοι από όσα έχουν προηγηθεί τα τελευταία χρόνια των μνημονίων, (μειώσεις μισθών ,  αύξηση ωραρίου,  αβεβαιότητα,  περιπλάνηση σε πολλά σχολεία),  επειδή κουραστήκαμε από το βομβαρδισμό νομοθετημάτων και εγκυκλίων που πλέον δυσκολευόμαστε να παρακολουθήσουμε, και να κατανοήσουμε . Επειδή θέλουμε να επιτελέσουμε το διδακτικό και παιδαγωγικό μας ρόλο , πιστεύουμε ότι παρόμοιες δραστηριότητες οφείλουν να προγραμματίζονται από την έναρξη της Σχολικής περιόδου με την κατάλληλη ενημέρωση των εκπαιδευτικών και των συλλόγων.

 

Κρίνουμε απολύτως αναγκαίο η Διεύθυνση Εκπαίδευσης και κυρίως το Υπουργείο να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη τους προβληματισμούς και τις αντιρρήσεις μας ως προς το παραπάνω νομοθέτημα. Καλούμε να αποσυρθούν οι θεματικές εβδομάδες για φέτος και να αρχίσει ουσιαστικός διάλογος με τους εκπαιδευτικούς.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου