Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2017

Σύντομη ενημέρωση από την παρέμβαση στην Περιφέρεια Αττικής στις 19-1-2017


Σύντομη ενημέρωση από την παρέμβαση στην Περιφέρεια Αττικής στις 19/1

 

Από τις ΕΛΜΕ:  

Ά Δυτικής Αττικής (Θριασίου – Μεγαρίδας – Ειδυλλίας)

και Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής

 

Την Πέμπτη, 19 Γενάρη, έγινε από την ΟΛΜΕ η προγραμματισμένη παρέμβαση στην Περιφερειακή Δ/νση Α/βαθμιας & Β/βαθμιας  Αττικής. Το παρών έδωσαν αρκετά ΔΣ των ΕΛΜΕ της Αττικής και άλλοι συνάδελφοι. Ο σκοπός ήταν να τεθούν τα προβλήματα, που προκαλούνται από την εφαρμογή του νόμου στα ΕΠΑΛ με το τέλος του ΄α τετραμήνου κυρίως και να ζητηθεί να μην γίνει η σχετική εφαρμογή του. 

 

Ο περιφερειακός δήλωσε ότι δεν θα κλείσει κανένα τμήμα ως τον Ιούνιο, στη φετινή χρονιά. Όμως, δεν έκανε καμιά ανάλογη δήλωση για τα άλλα δυο από τα κρίσιμα θέματα, που τέθηκαν. Έτσι, και ο δεύτερος καθηγητής θα φύγει από τα τμήματα από τα οποία θα περισσεύει, αλλά και αυτά τα τμήματα δεν θα μετρήσουν για τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών, δηλαδή, τις μεταθέσεις και τις τοποθετήσεις τους. Αυτό οδηγεί στην ουσιαστική κατάργηση νέων τμημάτων και ειδικοτήτων μετά από τις καταργήσεις, που συνέβησαν πέρυσι με τις μεγάλες ανατροπές στα ΕΠΑΛ. Έτσι, πρέπει να συνεχίσουμε να παλεύουμε και στους Συλλόγους Διδασκόντων και ευρύτερα ώστε να ανατραπούν αυτές οι αρνητικές εξελίξεις.

 

Όπως ήταν αναμενόμενο επιμείναμε πολλοί και για πολύ στις διαδικασίες της ουσιαστικής αποπομπής κι άλλων μαθητών από τα ΕΠΑΛ με το χαρακτηρισμό «μη παρακολουθούντες». Ο λόγος είναι ότι από τη μια αυτό είναι το κρίσιμο σημείο, που επηρεάζει άμεσα το αν θα κλείσει ένα τμήμα ή θα φύγει ο δεύτερος καθηγητής, και από την άλλη εγείρονται ζητήματα εγκυρότητας της διαδικασίας και νομικής και ουσιαστικής κάλυψης του Συλλόγου και των καθηγητών στα εργαστήρια. Η αποπομπή των μαθητών, επειδή είναι μη παρακολουθούντες, αποτελεί ένα αντιπαιδαγωγικό, βάρβαρο και άδικο μέτρο. Υποτίθεται ότι συγκαλύπτει στο τυπικό επίπεδο την παρανομία και τη μη εγκυρότητα, που οφείλεται στο ότι μόνο η πράξη εξαγωγής των αποτελεσμάτων στο τέλος του 2ου τετραμήνου προάγει και απορρίπτει τελικά. Όμως, δεν αποτρέπει από το συνυπολογισμό των απορριφθέντων στο δυναμικό του σχολείου.

 

Πιο αναλυτικά, τέθηκε το ζήτημα να μην εφαρμοστεί η συγκεκριμένη απόφαση γιατί δημιουργεί έναν αυτόματο κόφτη μείωσης τμημάτων γενικής παιδείας και ειδικοτήτων, που μαζί με κατάργηση των ολιγομελών τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, οδηγεί στη συρρίκνωσή τους, καθώς δεν συγκεντρώνουν πολλούς μαθητές. Αυτό οδηγεί σε κατάργηση σε πανελλαδικό επίπεδο συγκεκριμένων ολιγομελών τομέων και ειδικοτήτων, ακόμη και ολόκληρων περιφερειακών ΕΠΑΛ, γεγονός το οποίο θα στερήσει εκατοντάδες μαθητές από τη δυνατότητα να σπουδάσουν αυτό που τους ενδιαφέρει και κοντά στον τόπο διαμονής τους.

 

Εκτός των άλλων δημιουργεί και δομικά προβλήματα λειτουργίας, αφού θεωρεί ως μη  παρακολουθούντες μαθητές, που πιθανόν να βρίσκονται στο σχολείο και να συμμετέχουν στα εργαστηριακά μαθήματα, καθώς δεν νομιμοποιείται κανείς να τους ζητήσει να μη προσέρχονται στο σχολείο μιας και δεν υπάρχει απόφαση απόρριψής τους. Στις περιπτώσεις αυτές, αν απομακρυνθεί  ο δεύτερος εκπαιδευτικός, ποιος θα φέρει την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος μέσα στο εργαστήριο, όταν ο αριθμός των μαθητών θα απαιτεί 2 καθηγητές κι όχι τον 1, που θα έχει απομείνει;

 

Όμως, στην ουσία το θέμα αφορά την ασκούμενη πολιτική της κυβέρνησης, που έχει στόχο την συρρίκνωση της δημοσίας ΤΕΕ και τη μετατροπή της σε ένα μόρφωμα φτηνού σχολείου, που θα λειτουργεί συμπληρωματικά με τις επιχειρήσεις στο πλαίσιο της εφαρμογής της ενιαίας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, της ΕΕΚ, όπου θα εφαρμοστεί η μάθηση με βάση την εργασία μέσω της μαθητείας.


Σε κάθε περίπτωση αυτές οι πολιτικές, που προωθούνται, πιστεύουμε ότι πρέπει να αποκρουστούν με την αντίστασή μας και τελικά να ανατραπούν με τους αγώνες μας. Το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει και πάλι να βγει μπροστά για την προστασία του Δημόσιου Δωρεάν Σχολείου και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των μαθητριών μας!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου