Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα, 1 Φεβρουαρίου 2021

Άμεση απόσυρση της κατάπτυστης εγκύκλιου για την τηλε-αξιολόγηση των μαθητών μας

 

                             

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22  Ελευσίνα                   

Email: a.elme.dyt.attikis@gmail.com

http: //aelmedytikattik.blogspot.gr/

 

 

Ελευσίνα  18/12/2020

 

Άμεση απόσυρση της κατάπτυστης εγκύκλιου για την τηλε-αξιολόγηση των μαθητών μας

Άνευ προηγουμένου είναι ο κυνισμός και η προκλητική υπεροψία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για τη μόρφωση και την ψυχική υγεία των μαθητών μας. Με την πρόσφατη κατάπτυστη εγκύκλιο για την τηλε-αξιολόγηση της μαθητικής επίδοσης, επιτάσσεται απαρέγκλιτα η υποβολή διαφοροποιημένων «διαγωνισμάτων», παράλληλα με την αξιολόγηση της «προφορικής επίδοσης», της «συμμετοχής στο μάθημα» και της «συνολικής εικόνας των μαθητών». Με αυστηρά τεχνοκρατικό ύφος, μάλιστα, περιγράφονται αναλυτικά και τα «εργαλεία» για την υποβολή των γραπτών δοκιμασιών-παρωδία. Ο στόχος είναι σαφής: το Υπουργείο Παιδείας πασχίζει να επιβάλλει τη βιτρίνα της «κανονικότητας», τη στιγμή που η κυβέρνηση αφενός παρατείνει τουλάχιστον έως τις 6/1/2021 το κλείσιμο των σχολείων και αφετέρου δεν προτίθεται να λάβει το παραμικρό μέτρο για την ασφαλή επαναλειτουργία τους αμέσως μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων. Έτσι, εγκαινιάζεται μια άτυπη εξεταστική περίοδος από μια πολιτική ηγεσία, που παριστάνει ότι ζει σ’ ένα παράλληλο εκπαιδευτικό σύμπαν και αυτοχειροκροτείται με τους αριθμούς των ηλεκτρονικών τάξεων και μαθημάτων.

Μετά την 9 Δεκέμβρη, λοιπόν, «δυνάμεθα», ακόμη και στα εργαστηριακά μαθήματα, να θέσουμε διαγωνίσματα στους μαθητές μας, οι οποίοι συχνά δεν ακούνε και δεν ακούγονται, που πασχίζουν να παρακολουθήσουν το μάθημα με συνεχείς διακοπές, που στην πλειονότητά τους συνδέονται μέσω των κινητών τηλεφώνων τους, πολλές φορές χωρίς σταθερή γραμμή σύνδεσης αλλά με τη χρήση δεδομένων, ενώ μια μερίδα του μαθητικού πληθυσμού δεν έχει καν πρόσβαση στην τηλε-«εκπαίδευση». Από αυτή τη σκοπιά οι μεγαλόσχημες διακηρύξεις περί «ίσων ευκαιριών» καταρρέουν σαν τραπουλόχαρτα. Και ενώ ως εκπαιδευτικοί ερχόμαστε καθημερινά αντιμέτωποι με την αδυναμία συγκέντρωσης και την ψυχική κόπωση των μαθητών, οι απαιτήσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για υποβολή διαγωνισμάτων σε μαθήματα που προϋποθέτουν τη χρήση συμβόλων και σχημάτων, με δεδομένο ότι η ισότιμη και αντικειμενική αξιολόγηση με αυτό τον τρόπο είναι αδύνατη, γίνονται τουλάχιστον τραγελαφικές.

Τίποτε, βεβαίως, δεν είναι τυχαίο στην αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική που ιεραρχεί ως πρώτους στόχους την κατηγοριοποίηση των μαθητών, με την απόρριψη των πολλών και την ταξική επιλογή των λίγων, και που αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς ως πολύ-εργαλεία. Βαδίζοντας, μάλιστα, στον δεύτερο μήνα της τηλε-«εκπαίδευσης», η πράξη έχει αποδείξει ότι αναιρείται το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ισότιμης και καθολικής πρόσβασης όλων των παιδιών στη μόρφωση. Από τη στιγμή που η κυβέρνηση ουδέποτε παρείχε τον αναγκαίο τεχνολογικό εξοπλισμό και τη δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο, αποκλείονται καθημερινά από την τηλε-«εκπαίδευση» χιλιάδες μαθητές/-τριες που κατά κανόνα προέρχονται από τα ασθενέστερα λαϊκά στρώματα, από περιοχές ορεινές, ακριτικές και νησιωτικές, από ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες όπως οι Ρομά, από τηλε-εργαζόμενους γονείς και από οικογένειες που μαστίζονται από τον καθημερινό αγώνα της επιβίωσης, της φτωχοποίησης και της ανεργίας. Οι ευθύνες τόσο της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας όσο και των Δήμων είναι τεράστιες, αφού δεν υπήρξε εκ των προτέρων η αναγκαία μέριμνα ώστε να εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις για την απρόσκοπτη και ισότιμη πρόσβαση των μαθητών Ρομά στη μαθησιακή διαδικασία, καθώς και όλων των παραπάνω περιπτώσεων μαθητών που αναφέρθηκαν. Μαθητών που φτάνουν ακόμα και στο σημείο να παρακολουθούν μάθημα από το κινητό τους μέσα στο αυτοκίνητο για να μη χρειαστεί να φανούν στην κάμερά τους εικόνες του καταυλισμού.

Συγχρόνως, παρά τους πανηγυρισμούς του Υπουργείου Παιδείας για τον «ψηφιακό εκσυγχρονισμό» του εκπαιδευτικού συστήματος – που καταρρέει, σημειωτέον, με την πρώτη βροχή-, την ίδια στιγμή ομολογεί ότι η δια ζώσης διδασκαλία και ο μορφωτικός ρόλος του σχολείου είναι αναντικατάστατοι. Με λίγα και απλά λόγια η διδασκαλία στα απρόσωπα εικονίδια κινητών, οθονών και ακουστικών δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη ζωντανή εκπαιδευτική πράξη και την απευθείας επαφή μαθητών –εκπαιδευτικών όχι μόνο για την κατανόηση των βασικών εννοιών σε κάθε γνωστικό αντικείμενο αλλά και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της δημιουργικής αντιπαράθεσης και ανταλλαγής απόψεων, τη διόρθωση των λαθών και τον σωστό προσανατολισμό της σκέψης των μαθητών στις σχολικές αίθουσες, τα εργαστήρια, τις βιβλιοθήκες, τα γυμναστήρια και τις αίθουσες εκδηλώσεων. Πόσω μάλλον, όταν τους τελευταίους δύο μήνες ο οικογενειακός χώρος, προορισμένος να υπηρετεί άλλες ανάγκες, μετατρέπεται σε χώρο «μάθησης», χωρίς τη δυνατότητα στοιχειώδους κοινωνικοποίησης.

Επειδή, λοιπόν, ως εκπαιδευτικοί οφείλουμε να υπερασπίσουμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και την εργασία μας από τον απόλυτο εξευτελισμό που επιχειρεί η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, είναι απαραίτητο να καταγγείλουμε και να απορρίψουμε την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

-                      Καλούμε την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ να κηρύξουν την αποχή των συναδέλφων από κάθε διαδικασία τηλε-αξιολόγησης και παράδοσης της βαθμολογίας του πρώτου τετραμήνου υπ’ αυτές τις συνθήκες. Να καλύψουν συνδικαλιστικά τους συναδέλφους που θα αρνηθούν να παραδώσουν βαθμούς, εφόσον οι ίδιοι κρίνουν ότι δεν μπορούν να σχηματίσουν εικόνα της μαθησιακής επίδοσης των μαθητών τους.

-                      Να παραταθεί το τετράμηνο ώστε να δοθεί η δυνατότητα με το άνοιγμα των σχολείων και με δια ζώσης διαδικασίες, να σχηματιστεί ολοκληρωμένη εικόνα που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για οποιαδήποτε αξιολόγηση και βαθμολόγηση των μαθητών μας. Αν ωστόσο δεν ανοίξουν τελικά τα σχολεία, να μην κατατεθεί βαθμολογία και να μην μπουν ψηφιακά διαγωνίσματα από κανένα συνάδελφο, όσο διαρκούν οι συνθήκες της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης». Στο σημείο αυτό συνάδελφοι να υπενθυμίσουμε το νομικό πλαίσιο, το οποίο φαίνεται να αγνοεί η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ:

Για το Λύκειο: «Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες» (παρ. 1 του αρθ.103, ν.4610/2019) και επιπλέον προβλέπεται η δυνατότητα να μην κατατεθεί βαθμολογία με αιτιολογημένη σημείωση του/της διδάσκοντα/ουσας (παρ.4 και 7 του αρθ. 103, ν.4610/2019).

Το ίδιο και για την αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου, όπου στο άρθρο 12 του Π.δ 126 ορίζεται ότι: «Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου». Αντιθέτως, σε καμία διάταξη της κείμενης νομοθεσίας δεν προβλέπεται «τηλεαξιολόγηση» των μαθητών.

-                      Καλούμε τους Διευθυντές να μην σπεύδουν σε κατάρτιση προγραμμάτων τηλεδιαγωνισμάτων, να μην λειτουργούν πιο προωθητικά ακόμα και από το ΥΠΑΙΘ, να μην πιέζουν τους συναδέλφους εφόσον ακόμα και με την εγκύκλιο υπάρχει παρότρυνση για την τηλεαξιολόγηση και δεν έχει (προς το παρόν) υποχρεωτικό χαρακτήρα.

-                      Δεν κάνουμε βήμα πίσω από τη διεκδίκηση της κατάργησης της Τράπεζας Θεμάτων, της άμεσης μείωσης της διδακτέας ύλης για το σύνολο των μαθημάτων και ιδιαιτέρως των πανελλαδικώς εξεταζομένων, την επανάληψη της εξ αποστάσεως «διδαχθείσας», καθώς και την παροχή όλου του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

-                      Άμεσες προσλήψεις για την κάλυψη του συνόλου των κενών και επανέναρξη της Ενισχυτικής Διδασκαλίας και των τάξεων υποδοχής για την άμβλυνση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση.

Οι νέες αποκαλύψεις για τα δεκάδες κρούσματα κορωνοϊού σε εργοστάσια της Δυτικής Αττικής σε μια από τις πλέον υποβαθμισμένες περιοχές, που συγκεντρώνει ένα μεγάλο τμήμα της βιομηχανικής δραστηριότητας της χώρας, ενώ την ίδια στιγμή συγκεντρώνει και κοινωνικές ομάδες που ζουν υπό αντίξοες συνθήκες έρχονται να επιβεβαιώσουν την έλλειψη μέτρων προστασίας στους χώρους δουλειάς, όπου τα υγειονομικά πρωτόκολλα γίνονται λάστιχο για τα κέρδη των λίγων. Και καθώς η διασπορά περνάει εύκολα από το χώρο δουλειάς στην υπόλοιπη κοινότητα, η αγωνία όλων μας κορυφώνεται για την εξέλιξη της πανδημίας, τη στιγμή μάλιστα που κανένα ουσιαστικό μέτρο – πέρα από τη γνωστή ένταση του αυταρχισμού και των απαγορεύσεων - δεν παίρνεται από την κυβέρνηση. Γιατί μπορεί τα σχολεία να είναι κλειστά και με πολλούς μάλιστα από εμάς τους εκπαιδευτικούς να κατοικούμε σε άλλες περιοχές, όμως οι μαθητές μας βρίσκονται στο «κόκκινο» για ό,τι αυτό σημαίνει για την υγεία και την ασφάλειά τους!

-                      Απαιτούμε τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων υγειονομικής προστασίας για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων αμέσως μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων. Για τη Δυτική Αττική απαιτούμε την διενέργεια διαγνωστικών tests σε μαζική κλίμακα για πλήρη ιχνηλάτηση, την τοποθέτηση όλου του αναγκαίου προσωπικού καθαριότητας και τη συγκρότηση δεκαπενταμελών τμημάτων.

Να σταθούμε στο πλευρό των μαθητών μας και να διδάξουμε με τη στάση μας το μάθημα της αλληλεγγύης και της αξιοπρέπειας!

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Ιωαννίδης Τάσος

 

 

 


Η Γραμματέας του Δ.Σ.

Βασιλείου Γιούλη

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου